اخذ پذیرش از دانشگاه پاریس 3 -سوربن

دانشگاه پاریس 3 - New Sorbonne University Paris 3

دانشگاه پاریس 3 سوربن جدید

تاسیس

دانشگاه سوربن نوول، همچنین به نام دانشگاه سوربن نوول یا دانشگاه پاریس 3 یا قبلا Censier (برگرفته از نام یکی از سایت‌های سابق آن در خیابان Santeuil) یک دانشگاه فرانسوی واقع در کلانشهر پاریس است. این دانشگاه که در سال 1971 تأسیس شد، یکی از سیزده دانشگاه جدید است که جایگزین دانشگاه قدیمی پاریس شد، که پس از حوادث مه 1968 منحل شد.

لوکیشن دانشگاه پاریس 3 سوربن جدید

Sorbonne Nouvelle که در قلب منطقه 12 در پردیس Nation واقع شده است، آموزش های چند رشته ای سطح بالا را در زمینه های زبان، ادبیات، هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی ارائه می دهد. در یک توضیح تکمیلی، مقر دانشگاه سوربن نوول در محوطه تاریخی سوربن، ساختمانی تاریخی که با دو دانشگاه دیگر مشترک است، قرار دارد.

گفتنی است، دو مکان اصلی این دانشگاه، امروز سوربن 12 و نیشن (خیابان د پیکوس) هستند که در سال 2022 جایگزین سایت قدیمی سنسیر شدند. که بالاتر درباره آن توضیح داده شد.

دانشگاه سوربن جدید دولتی یا خصوصی؟

دانشگاه پاریس 3 سوربن نوول یک دانشگاه دولتی است.

جمعیت دانشجویان

به دلیل قدرت نفوذ بین المللی خود، دانشگاه پارس 3 سیاستی را اجرا می کند برای استقبال و ادغام دانشجویان بین المللی که امروز 30 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند

رتبه جهانی و کشوری دانشگاه پانتئون سوربن پاریس

این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی بسیار معتبر QS در سال 2021 در بین 50 دانشگاه برتر زبان جهان قرار گرفته است. همچنین یکی از بهترین دانشگاه های کشور در بسیاری از زمینه‌ها است. در سال 2022، رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، این دانشگاه را در رده 30 جهان قرار داد. همچنین این دانشگاه را در زمینه های زیر رتبه‌بندی کرد:

  • زبان‌های مدرن: 32 جهان (اولین در فرانسه)؛
  • هنرها: هفتاد و یکمین جهان (سومین در فرانسه)؛
  • علوم انسانی: رتبه 71 جهان (سومین در فرانسه)؛
  • زبان‌های کهن: 51-100 جهان (دومین در فرانسه)؛
  • ارتباطات و رسانه: 101- جهان 150 (اول در فرانسه)؛
  • جامعه‌شناسی: 151-200 (پنجم در فرانسه)؛
  • تاریخ: 151-200 جهان (پنجمین در فرانسه).

هزینه تحصیل در دانشگاه پاریس سوربن 3

در دانشگاه‌های دولتی فرانسه، از جمله دانشگاه پاریس 3 سوربن جدید، شهریه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه دریافت می‌شود. دراصل، دولت اکثر هزینه‌های برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های دولتی را پوشش می‌دهد و فرقی نمی‌کند که شما دانشجوی خارجی باشید و ملیت فرانسوی نداشته باشید. هرچند در حقیقت، هزینه واقعی تحصیل مانند سایر نقاط جهان است، تقریباً 10000 یورو در سال که همانطور که گفته شد بخش زیادی از آن را دولت کمک می‌کند.

زبان تدریس در دانشگاه پاریس 3 سوربن جدید

برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشکده هنر، زبان، ادبیات، علوم انسانی و علوم اجتماعی یا دانشکده علوم و مهندسی، طبق چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها، شرایط لازم برای مهارت زبان فرانسه به طور کلی سطح B2 یا بالاتر است. برای لیسانس در بعضی رشته‌ها دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در برخی از دوره‌ها با B1 هم موفق به اخذ پذیرش شوند.

آخرین مهلت ثبت نام در دانشگاه پاریس 3

به طور کلی، در کشور فرانسه شما باید دست کم تا پیش از اتمام اکتبر مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کرده باشید. زمان و تاریخ اعلام نتایج هم در آپریل همه ساله از پیش اعلام می‌شود ولی حدودا همین حوالی ایمیل دانشگاه را دریافت خواهید کرد.

برترین دانشکده‌ها و حوزه‌های مطالعاتی

این دانشگاه بیشتر در حوزه زبان‌آموزشی و زبان‌شناسی اعتبار کسب کرده است. همچنین در حوزه ادبیات یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است که اساتید و معلمینش به سختگیر بودن شهرت دارند. کادر آموزشی این دانشگاه رفته‌رفته در حال پوست اندازی است و هر سال دبیران و آموزگاران تازه‌نفسی وارد سوربن 3 می‌شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

برای ثبت نام در دانشگاه به مدارک زیر نیاز دارید:

  • فرم درخواست آنلاین؛
  • انگیزه نامه (SOP)؛
  • ریز‌نمرات تحصیلی به همراه ترجمه؛
  • دانش‌نامه یا دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه؛
  • توصیه‌نامه (LOR)؛
  • رزومه (CV)؛
  • رفرنس زبان فرانسوی؛
  • رفرنس زبان انگلیسی(نه همه رشته‌ها و مقاطع)؛

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا دانشگاه سوربن جدید پاریس را به شما معرفی کنیم. اگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستید یا قبلا آنجا در‌س خوانده‌اید خوشحال می‌شویم تجربه خود را با ما در میان بگذارید. تاپ‌سولوشن معتبرترین گروه مهاجرتی به فرانسه با رویکرد و تمرکز بر اخذ پذیرش و همچنین مشاوره در زمینه سرمایه‌گذاری در فرانسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب