اخذ پذیرش از دانشگاه مونپلیه

دانشگاه مونپلیه

سال تاسیس

دانشگاه مونپلیه که در سال 1220 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های جهان به‌شمار می‌رود؛ دانشکده حقوق این دانشگاه، سابقه‌ای طولانی دارد:
 استادان حقوق و قضا در مونپلیه در تهیه پیش‌نویس قانون دولت ناپلئون، همینطور، قانون مدنی که فرانسه هنوز تحت لوای آن اداره می‌شود و پایه‌ای برای قوانین حقوقی مدرن هرجا که نفوذ ناپلئون گسترش می‌یافت بود، مشارکت عمده داشتند.
دانشکده حقوق در سال 1998 سازماندهی مجدد شد.

مفارغ از این، ونپلیه یکی از شهرهای زیبای جنوبی در فرانسه است. در این شهر، بیش از 15 مرکز آموزش عالی با نزدیک به 300 برنامه‌ی آموزشی و دوره آکادمیک وجود دارد. با اینحال، دو دانشگاه مونپلیه و پل والری از برترین دانشگاه‌ها در مقیاس اروپایی به حساب می‌آیند؛ در این مطلب که دو بخش دارد، تلاش داریم تا قدم به قدم با این دو مرکز آموزشی آشنایی بیشتر و بهتری پیدا کنیم.

دانشگاه مونپلیه

دانشگاه مونپلیه گستره‌ی وسیعی از دانش، از علم، تکنیک و پزشکی گرفته تا علوم محیطی و آموزشی، و همچنین اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی را گرد هم می‌آورد. تا انتهای مطلب ما را یاری کنید تا هرچه بیشتر درباره این دانشگاه برتر شما را آگاه کنیم.

رتبه جهانی دانشگاه مونپلیه

دانشگاه مونپلیه در رتبه‌بندیِ رویترز جزوِ نوآورترین دانشگاه‌های جهان در سال 2018 به ترتیب رتبه‌های 55 و 16 را در جهان و اروپا کسب کرد. همچنین در رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان در سال 2019 در میان 200 دانشگاه برتر قرار گرفت. همچنین، دانشگاه مونپلیه در رتبه بندی رشته‌به‌رشته دانشگاهی در میان دانشگاه‌های جهان در سال 2018 رتبه اول را در اکولوژی کسب کرد.

دانشگاه مونپلیه: دولتی یا خصوصی؟

دانشگاه مونپلیه (به فرانسوی: Université de Montpellier) یک دانشگاه و مرکز آموزش عالیِ دولتی است که در مونپلیه، در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است.

دانشگاه مونپلیه -
نمایی از دانشگاه مونپلیه

جمعیت دانشجویی

در مونپلیه بیش از 43000 دانشجو در حال زندگی و تحصیل هستند. از این میان از هرچهار نفر یک نفرشان دانشجوی خارجی مقیم فرانسه برآورد می‌شود.

مونپلیه یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است. از جمله مزیت های اصلی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای آموزش؛
  • هزینه‌های تحصیلی بسیار پایین؛
  • شیوه زندگی لیبرال فرانسوی.

افتخارات دانشگاه مونپلیه

برنامه کارشناسی حقوق دانشگاه مونپلیه توسط مرکز نظارت آکادمیک Eduniversal در رتبه ششم فرانسه قرار گرفته است. دانشگاه مونپلیه در رتبه بندی موضوعی رتبه بندی دانشگاهی دانشگاه‌های جهان در سال 2018 رتبه اول را در اکولوژی جهان کسب کرد.

زبان‌های تدریس در دانشگاه‌ مونپلیه

بیشتر دوره‌ها به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند، اما تعداد کمی از دوره‌های آموزشی انگلیسی هم وجود دارد. از جمله‌ی دوره‌ های انگلیسی دانشگاه مونپلیه می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب و کار دیجیتال و نوآوری در B.A.؛
  • کارشناسی ارشد مدیریت پایدار کیفیت غذا؛
  • کارشناسی ارشد مهندسی بازرگانی بین المللی.

رشته‌ها و مقاطع تحصیلی

در این دانشگاه در هر سه مقطع لیسانس، فوق‌ و دکتری دانشجو پذیرفته می‌شود که در 288 دوره آموزشی مشغول به تحصیل و تحقیق هستند. اینجا، درحقیقت، یک دانشگاه چند رشته‌ای با هشت دانشکده با تمرکز ویژه بر علوم و تحقیقات فناوری است.

بخش علوم “ریاضیات، علوم کامپیوتر، فیزیک و نظریه سیستم‌ها” (MIPS) آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه مونپلیه را در تمام رشته های ریاضی، علوم فیزیکی و علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات گرد هم می‌آورد. شما در این لابراتوارها به مطالعه و تحقیق می‌پردازید.

همچنین، مونپلیه خانه قدیمی ترین دانشکده پزشکی فعال در جهان است. این دانشکده پزشکی در قرن دوازدهم ایجاد شد و هرسال حدود 5000 دانشجو در سالن‌های تشریح آن درس می‌گیرند. پزشکی، زیست شناسی، شیمی، کشاورزی-محیط زیست و علوم مهندسی تا علوم سیاسی، تجارت، حقوق و اقتصاد سایر حوزه‌های تحقیقاتی اینجا هستند.

دیگر رشته‌های برتر دانشگاه مونپلیه به شرح زیر است:

  • اقتصاد و مهندسی کشاورزی
  • بیولوژی
  • میکروبیولوژی کاربردی
  • مهندسی شیمی
  • بیولوژی مولکولی
  • نفت و گاز
  • اقتصاد و بیزنس
  • زمین‌شناسی
  • نانو تکنولوژی
  • علوم اجتماعی و مددکاری
  • نجوم

نحوه اخذ پذیرش

دانش‌جویان باید از طریق وب سایت دانشگاه درخواست دهند. درخواست نامزد برای هر برنامه ارائه شده در وب سایت دانشگاه مونپلیه موجود است. درخواست ها همچنین باید شامل گواهی سطح زبان فرانسه دانش آموز بر اساس آزمون زبان TEF یا DALF/DELF باشد.

 

 

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف

هزینه‌ موسسات آموزشی دولتی در کشور فرانسه یکسان بوده و شهریه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی 2770 یورو (حدود 3100 دلار) است. هزینه تحصیل در مقطع فوق یا ارشد 3770 یورو در سال (4250 دلار) برآورد می‌شود.

اخیرا در اطلاعیه‌ای دیگر آمده است، سیستم آموزش عمومی فرانسه متعهد است که آموزش عالی را برای همه در دسترس قرار دهد. شهریه به ندرت بیش از 600 یورو در هر سال تحصیلی است و برای دانشجویان فرانسوی و بین‌المللی یکسان است. گفتنی است، هزینه‌های زندگی، اگرچه ارزان‌تر از هزینه‌ شما در پاریس است، اما همچنان بالاتر از حد معمول در فرانسه ارزیابی می‌شود.

دانش‌آموختگان مشهور

  • آگوست کنت، فیلسوف فرانسوی
  • لی جیرن، نویسنده و مترجم برجسته چینی قرن بیستم، در سال های 1922-1924 در مونپلیه ادبیات تحصیل کرد.
  • شی ژنگلی، ویروس شناس و مدیر مرکز بیماری های عفونی نوظهور، موسسه ویروس‌شناسی ووهان، آکادمی علوم چین.
  • ژو تایچوان، زیست شناس و شاعر چینی

کلام آخر

دانشگاه مونپلیه قدیمی ترین دانشکده پزشکی جهان را اداره می‌کند. همچنین در بسیاری از حوزه‌ها از جمله اکولوژی در جهان در حال حاضر حرف اول را می‌زند. این را بدانید که اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر فرانسه هم تخصص ماست و در این زمینه ما در Top Solution حرف اول را می‌زنیم. اعتماد شما به ما گواه این ادعا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب