اطلاعات و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه پاریس 7 (دیدرو)

دانشگاه پاریس 7 - Université Paris Diderot (Paris 7)

دانشگاه پاریس 7

تاسیس

دانشگاه پاریس 7 دیدرو (Paris-VII) یک دانشگاه چند رشته‌ای واقع در پاریس است، و یکی از هفت دانشگاه آکادمی پاریس؛ این دانشگاه در سال 1971 پس از انشعاب دانشگاه پاریس ایجاد شد که یعنی یکی از اعضای PRES Sorbonne Paris Cité محسوب می‌شد.

این دانشگاه در سال 2019 با دانشگاه پاریس-دکارت و انستیتوی فیزیک دو جهانی پاریس ادغام شد و دانشگاه پاریس سیته را تشکیل داد؛ سپس، در 1 ژانویه 2020 حقوق خود را به طور کامل به سیته واگذار کرد.

لوکیشن دانشگاه پاریس7

دانشگاه پاریس 7 سیته در 12 rue de l’École de Médecine (منطقه 6 پاریس) در نزدیکی ساحل رودخانهٔ سن، در فاصلهٔ کمی از شهر دیجون واقع شده است. محل دقیق دانشگاه در خیابان Route des Gardes واقع شده است که با استفاده از خطوط قطار RER B و مترو شماره ۷ و ۱۴ به راحتی دسترسی پیدا می‌کند. این دانشگاه برای دانشجویان و پژوهشگران از سراسر جهان به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی در زمینهٔ علوم، ریاضیات، فیزیک، علوم زیستی، علوم اقتصادی و انسانی محسوب می‌شود.

دانشگاه پاریس پاریس 7 دولتی یا خصوصی؟

این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بود که در علوم، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، هنر و زبان تخصص داشت که پس از ادغام به پاریس سیته تغییر نام داد.  Université Paris Cité یکی از برترین دانشگاه های دولتی پاریس، فرانسه است. در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 رتبه 248 را دارد.

جمعیت دانشجویان

دانشگاه پاریس 7 به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان، همواره جذب دانشجویان بسیاری از سراسر جهان بوده است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط دانشگاه در سال 2021، تعداد کل دانشجویان در دانشگاه پاریس 7 حدود 64100 نفر است. این شامل دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌شود که در بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله علوم، ریاضیات، فیزیک، علوم زیستی، علوم اقتصادی، علوم انسانی و مهندسی تحصیل می‌کنند. بنابراین، دانشگاه پاریس 7 با جذب دانشجویان بین‌المللی، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد آموزش عالی در جهان تبدیل شده است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

برای ثبت نام در این دانشگاه به مدارک زیر نیاز دارید:

  • فرم درخواست آنلاین؛
  • انگیزه نامه (SOP)؛
  • ریز‌نمرات تحصیلی به همراه ترجمه؛
  • دانش‌نامه یا دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه؛
  • توصیه‌نامه (LOR)؛
  • رزومه (CV)؛
  • رفرنس زبان فرانسوی؛
  • رفرنس زبان انگلیسی(نه همه رشته‌ها و مقاطع).

آخرین مهلت ثبت نام

به طور کلی، در کشور فرانسه شما باید دست کم تا پیش از اتمام اکتبر مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کرده باشید. زمان و تاریخ اعلام نتایج هم در آپریل همه ساله از پیش اعلام می‌شود ولی حدودا همین حوالی ایمیل دانشگاه را دریافت خواهید کرد.

دانشگاه پاریس 7

رتبه جهانی و کشوری دانشگاه پاریس 7

پاریس 7 در سال 2012 بین رتبه 101 تا 150 (در ریاضیات 45) و در رتبه بندی شانگهای بین 4 تا 7 در فرانسه قرار داشت. در همان سال، در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، رتبه 234 را گرفت و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز، 166ام شد. همچنین در رتبه‌بندی وب دانشگاه‌های جهان در رتبه 786 قرار گرفت.

زبان تدریس در دانشگاه پاریس 7

اکثر کورس‌ها یا دوره‌های این دانشگاه به زبان فرانسوی است اما برخی دوره‌ها در مقاطع ارشد و دکتری به شکل التقاطی برگزار می‌شود و دانشجو باید هردو زبان انگلیسی و فرانسه را مسلط باشد.

برترین دانشکده‌ها و حوزه‌های مطالعاتی

دانشگاه پاریس سیته که از به هم پیوستن دانشگاه پاریس 7 و دانشگاه رنه دکارت به هم تشکیل شده در حوزه های زیر سرآمد است:

  • ریاضیات؛
  • روانشناسی؛
  • ادبیات و علوم انسانی؛
  • فیزیک.

افتخارات دانشگاه دانشگاه پاریس 7

این دانشگاه 1104 قرارداد تبادل با 293 موسسه خارجی در 53 کشور، از جمله 188 با دانشگاه‌های اروپایی داشت و یکی از اعضای Erasmus46 بود. امروز، دانشگاه پاریس سیته بیش از 150 قرارداد با دانشگاه های خارجی در پنج قاره از جمله منچستر، وارویک، کپنهاگ، رم، مادرید، روتردام، هلسینکی، استکهلم یا گنت امضا کرده است.

کلام آخر

اگر در زمینه مهاجرت تحصیلی و اقامت در فرانسه به مشاوره و خدمات اجتماعی حمایتی در این کشور زیبا نیاز داشتید، حتما با ما تماس بگیرید، تاپ‌سولوشن یکی از برترین آژانس‌های مهاجرتی است، با تمرکز بر هموطنانی است که قصد سفر به فرانسه را دارند. همین حالا یک تماس کوتاه با کارشناسان ما داشته باشید تا از چند و چونِ پکیج‌های مهاجرتی ما با خبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب