سطوح آموزش زبان فرانسه

سیستم آموزش زبان فرانسه

سطوح آموزش زبان فرانسه

بیش از 300 میلیون نفر در جهان به فرانسوی صحبت‌ می‌کنند. فرانسه بعد از انگلیسی و چینی ماندارین سومین زبان برتر دنیا محسوب می‌شود.

توانایی صحبت به زبان فرانسه و انگلیسی یک مزیت در بازار کار بین المللی است. دانش زبان فرانسه درهای شرکت های فرانسوی را در فرانسه و سایر نقاط فرانسوی زبان جهان به روی شما باز می‌کند. فرانسوی یک زبان هندواروپایی از خانواده زبان‌های رومی است که گویشوران آن فرنکوفون نامیده می‌شوند.

این زبان، در واقع، در قرن شانزدهم با آماده‌سازی لغات از ریشه‌های لاتین برای جامعه‌ی مدرن فرانسه یک نوسازی و انقلاب جدی را تجربه کرد و امروز بخش زیادی از غنای زبان انگلیسی حتی مرهون این دگردیسی خلاقانه و هنرمندانه و زبان‌شناختی است.

نکته‌ی بسیار جالب اینکه مطالعات جامعه‌شناسان حوزه کار نشان داده است امروزه دانستن سطح قابل قبولی از زبان فرانسه تا70درصد از بیکاری افراد جلوگیری می‌کند که در نوع خود تاثیر شگفت‌انگیزی است.

در این مطلب ابتدا نگاهی داریم به سطوح آموزشی زبان فرانسه و بعد، آزمون‌های مرتبط جهت مهاجرت به فرانسه را با شما مرور می‌کنیم.

سطوح آموزش زبان فرانسه

در زبان فرانسه شش سطح وجود دارد:

A1

برای یادگیری زبان فرانسه این سطح برای شروع است و الفبا، اعداد، روزهای هفته، ماه‌ها و فصل‌ها، همچنین ساختارهای ساده و صرف فعل را به همراه منفی‌ کردن جمله و چیزهایی از این دست می‌آموزید؛

شما قادر خواهید بود خود را معرفی کنید، جملات آشنا را در صورتی که شمرده و آرام بیان شوند تشخیص دهید و یک فرم ساده را پرکنید. این سطح بین 80 تا 100 ساعت آموزش نیاز دارد.

A2

در این سطح از سطوح آموزش زبان فرانسه، که یکی از تند‌ترین پیچ‌های زبان فرانسه را خواهید آموخت شما با طیف متنوعی از اصول گرامری و لغات و عبارات آشنا می‌شوید… از این مرحله شما قادر خواهید بود در محیط فرانسوی‌ زبان از پس امور روزمره خود بربیایید.

در این مرحله شما شروع به تقویت مهارت‌های پیشرفته‌تری مثل ecouter یا شنیدن زبان فرانسه با سرعت عادی تکلم مردم فرانسوی زبان می‌کنید. یا مثلا می‌توانید آگهی‌های بازرگانی را از رادیو بشنوید و آن را متوجه شوید و روی فرم‌های پیچیده‌تر اطلاعات مورد نیاز را پیدا کنید.

B1

اینجا شما در آستانه کاربر حرفه‌ای شدن قرار می‌گیرید. این سطح شروع مقطع متوسط در زبان است. در این سطح در یک کشور فرانسه‌زبان می‌توانید به تنهایی از پس همه چیز به خوبی بربیایید.

نکات اصلی را در هر زمینه‌ای تشخیص خواهید داد و می‌توانید به سادگی درباره چیزهای مورد علاقه خود حرف بزنید و بدون آمادگی وارد مکالمات روزمره و آشنا شوید. به تنهایی 180 تا 210 ساعت آموزش نیاز دارد.

B2

این سطح معمولا مورد قبول دانشگاه‌ها یا مراکز تجاری بین‌المللی است. در این مرحله شما به مرحله independent وارد شده‌اید و به شکل مستقل از پس هر چیزی برخواهید آمد.

حتی می‌توانید فیلم سینمایی به زبان فرانسوی نگاه کنید اگر زبان فرانسه معیار در آن به کار رفته باشد. می‌توانید به شکلی روان با افراد فرانسوی زبان وارد گفتگو شوید و از نظرات خود دفاع کنید یا حتی یک مقاله یا گزارش بنویسید. B2 به تنهایی 250 ساعت آموزش نیاز دارد.

C1

در این مرحله در حوزه‌های مختلف شروع به یادگیری اصطلاحات و لغات مفهومی و تخصصی می‌کنید و آماده می‌شوید تا متون تخصصی را روان و کامل با درک مطلب عالی متوجه شوید.

هر فیلم یا سریال فرانسوی را حتی به زبان آرگو یا محلی متوجه خواهید شد حتی اگر موضوع آن مطالب تخصصی شخص شما نباشد. همچنین روی مهارت‌های دیگر از جمله parler یا صحبت‌ کردن به شکل روان هم متمرکز خواهید بود. این مرحله 250 تا 300 ساعت زمان لازم دارد.

C2

این سطح مرحله تسلط است. شما هیچ مشکلی در فهم شنیداری حتی با لهجه نخواهید داشت. شما روان و مناسب با مخاطب صحبت خود را ارائه می‌کنید و برای هر سطحی می‌توانید سطح کار خود را کم و زیاد کنید.

در این سطح شما جزئیات را به زیبایی ارائه می‌کنید و می‌توانید یک تولید محتوای حرفه‌ای را طوری که قابل تشخیص نباشد که به اصطلاح native فرانسوی زبان نیستید، ارائه بدهید. این سطح به تنهایی 300 ساعت زمان نیاز دارد.

اگر به فکر شروع یادگیری زبان فرانسه و یا ارتقا سطح خودتان هستید، میتوانید از طریق واتسپ به شماره ( +33760315604) با دپارتمان زبان فرانسه تاپ سولوشن در ارتباط باشید و از شرایط برگزاری کلاس های آموزش زبان فرانسه مطلع شوید.

سطوح آموزش زبان فرانسه

پرسش‌های متداول

بله، شما با تسلط به حداقل سطح A2  زبان  فرانسه میتوانید از طریق دوره های زبان فرانسه ویزای تحصیلی کسب کنید و طی یک دوره یک ساله سطح زبان خود را در کشور فرانسه افزایش بدید و سپس در رشته مورد نظر وارد دانشگاه بشید.

زبان فرانسه شامل ۶ سطح آموزشی است که توسط سیستم بین‌المللی CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) شناخته شده‌اند. این سطوح شامل A1، A2، B1، B2، C1 و C2 هستند.

در هر سطح آموزشی زبان فرانسه، مهارت‌هایی که باید کسب شود، شامل مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری هستند.

همچنین، در سطوح پیشرفته‌تر نیز مهارت‌هایی مانند گرامر، واژگان و تلفظ نیز باید بهبود یابد. به طور کلی، هدف از یادگیری زبان فرانسه در هر سطح آموزشی، توانایی ارتباط در موقعیت‌های مختلف و بهبود مهارت‌های زبانی در زندگی روزمره و حرفه‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب