معرفی و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه کان- نورماندی

دانشگاه کان - نورماندی

دانشگاه کان- نورماندی

دانشگاه کان - نورماندی

سال تاسیس

دانشگاه کان- نورماندی به لحاظ تاریخی نابود شده است آن هم در حملات آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم. بین سال‌های 1944 و 1954، دانشگاه در ساختمان‌های پراکنده به کار خود ادامه داد تا اینکه یک پردیس جدید توسط هنری برنارد طراحی و بین سالهای 1948 و 1957 ساخته شد. دانشگاه جدید در 1 و 2 ژوئن 1957 افتتاح شد.یکی از علائم هویتی دانشگاه کان، ققنوس پرنده‌ی افسانه‌ای، نماد این احیاء است.

لوکیشن دانشگاه کان نورماندی

دانشگاه کان نورماندی در شهر کان منطقه نرماندی کشور فرانسه واقع شده است. این دانشگاه یک اتحادیه آکادمیک متشکل از شش مؤسسه است که در کان، لو هاور و روئن مستقرند. یکی از موسسات دانشگاه کان که در سواحل رود سن واقع شده است، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را در سال 2016 جشن گرفت. روی هم رفته محل قرارگیری این دانشگاه آدرس سرراستی را برای شما حین اقامت در هر نقطه‌ای از شهر کان فراهم می‌کند.

دولتی یا خصوصی

دانشگاه کان نرماندی یک دانشگاه دولتی است که شش موسسه آن برای اولین بار در سال 1998 شروع به همکاری کردند و اتحادیه بین آنها در سال 2015 به طور رسمی به رسمیت شناخته شد.

رتبه کشوری

در رتبه‌بندی داخلی دانشگاه‌ها، دانشگاه کان در میان 30 دانشگاه برتر فرانسه قرار دارد. دانشگاه کان نورماندی یک موسسه آموزشی بسیار مشهور در فرانسه و خارج از کشور نیز است.

رتبه جهانی

در رتبه بندی جهانی رتبه‌ی دانشگاه کان حدود 800 است. در میان دانشگاه‌های جدید و تازه‌تاسیس هم رتبه دانشگاه کان نرماندی 251 برآورد می‌شود.

دانشگاه کان - نورماندی

جمعیت دانشجویان

دانشگاه کان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فرانسه است که بیش از 30000 دانشجو دارد.

این دانشگاه درخواست های دانشجویان خارجی را می پذیرد. درواقع، UNICAEN حدود 9 درصد دانشجوی خارجی را دارد.

آموزش توسط بیش از 1500 مربی و استاد ارائه می‌شود. همچنین این دانشگاه به دانشجویان و کادر علمی خود برای شرکت در برنامه های تبادل بین المللی دانشجو و استاد پیشنهادات متنوعی ارائه می‌دهد.

زبان تدریس

زبان رسمی دانشگاه کان نرماندی فرانسوی است اما برخی دوره‌های انگلیسی هم دارد. از طرفی در برخی مقاطع زبان تدریس به صورت دوزبانه است و هم فرانسه و هم انگلیسی باید در دایره توانایی‌های دانشجو موجود باشد.

هزینه تحصیل

شهریه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و در بیشتر رشته ها با هزینه کمتر از 1000 دلار در سال برای برنامه های کارشناسی است و یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کمتر از 1500 دلار برای شما هزینه دارد. در وب سایت رسمی دانشگاه (http://www.unicaen.fr) می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد برنامه ها و شهریه ها پیدا کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

برای ثبت نام در دانشگاه کان نرماندی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • فرم درخواست آنلاین
  • انگیزه نامه (SOP)
  • ریز‌نمرات تحصیلی به همراه ترجمه
  • دانش‌نامه یا دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه
  • توصیه‌نامه (LOR)
  • رزومه (CV)
  • رفرنس زبان فرانسوی
  • رفرنس زبان انگلیسی
دانشگاه کان - نورماندی

رشته‌ها و مقاطع دانشگاه کان-نرماندی

در این دانشگاه در هر سه مقطع از لیسانس تا دکتری پذیرش دانشجو صورت انجام می‌گیرد. در جدول پایین به برخی از مهم‌ترین رشته‌ها و رتبه جهانی دانشگاه نرماندی در آن حوزه ها اشاره کردیم:

رتبه جهانی رشته و دپارتمان‌های اصلی
401 پزشکی و پیراپزشکی
601 مهندسی و تکنولوژی
401 بهداشت و توانمندسازی
801 تربیت بدنی
601 و بالاتر علوم اجتماعی
601 و بالاتر اقتصاد و مدیریت بازرگانی

فاند و کمک‌هزینه تحصیلی در دانشگاه کان

کمک‌هزینه تحصیلی بر اساس معیارهای اجتماعی به دانشجویان نخبه داده می‌شود که با مشکلات مالی روبرو هستند که مانع از ادامه تحصیل آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید با فاند کامل تحصیلی در دانشگاه کان تحصیل کنید.

بورسیه‌های دانشگاه برای دوره‌های کارشناسی ارشد  موجود است که بخشی از هزینه‌ی شما را کم می‌کنند. پذیرش و تحصیل در دانشگاه کان از این جهت بسیار مناسب است.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم خیلی خلاصه و سرراست شما را با اصلی‌ترین موارد مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه کان فرانسه آشنا کنیم.

تحصیل در دانشگاه کان فرانسه برای خیلی ها یک رویا است چون اینجا یکی از حرفه‌ای ترین کادرهای آموزشی را دارد که روی آینده حرفه‌ای شما تاثیر گذار خواهد شد. اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام کنید و انتخاب کرده‌اید که مهاجرت تحصیلی راهی باشد برای پیشرفت آینده شما، به سایت درستی سر زده‌اید.

ما در راه حل برتر ساده‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را برای شما از پیش طراحی‌ کرده‌ایم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا در این مورد با هم گفتگو کنیم. ما همسفر همه‌ شماییم که مسافر فرانسه‌اید.

سوالات متداول

بله، دانشگاه کان نرماندی از دانشجویان ایرانی استقبال می کند. این دانشگاه سابقه طولانی در پذیرش دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان دارد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه کان نرماندی بسته به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی شما متفاوت است. به طور کلی، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدرک تحصیلی دیپلم یا لیسانس با معدل بالا
  • ریزنمرات تحصیلی
  • مدرک زبان فرانسه (مانند DELF یا DALF)
  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • نامه توصیه (اختیاری)

شهریه دانشگاه کان نرماندی برای دانشجویان بین المللی بر اساس ملیت و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، شهریه سالانه برای دانشجویان کارشناسی بین 2000 تا 4000 یورو و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین 3000 تا 5000 یورو است.

بله، دانشگاه کان نرماندی بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی با استعداد ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه های تحصیلی، می توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب