10 جاذبه گردشگری برتر انگلیس

10 جاذبه گردشگری برتر انگلیس

انگلستان یا بریتانیا (UK) شامل ایرلند شمالی، ولز، انگلیس و اسکاتلند است. بریتانیا یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری اروپاست که سالانه میلیونها گردشگر به آنجا سفر می‌کنند؛ بریتانیا دارای

  • مناظر دیدنی
  • جاذبه های تاریخی متنوع
  • موزه‌ها و گالری‌های هنری
  • برترین دانشگاه‌های جهان
  • معماری فوق العاده

و … می‌باشد.

بریتانیا دارای موقعیت شغلی عالی برای فارق التحصیلان، مدرک معتبر جهانی، چند فرهنگی و بهترین سبک زندگی است، به همین دلیل سالانه بیش از ۴۰۰۰۰۰ دانشجو برای تحصیل به بریتانیا مهاجرت می‌کنند. در ادامه‌ چند مورد از مناطق دیدنی انگلستان که دانشجویان باید از آن دیدن کنند، را می‌بینید.

مراحل مهاجرت به انگلس

جاذبه گردشگری شهر لندن

لندن با دارا بودن رتبه‌ی یک جهانی مقصدی مطلوب برای دانشجویان و همه نوع مسافران محسوب می‌شود. لندن یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است که هر ساله بیش از 20 میلیون گردشگر به آنجا سفر می‌کنند.

این پایتخت شلوغ و پر ازدحام بریتانیا مکانی مناسب برای همه است و خدمات زیادی به افراد علاقمند به خرید کردن، مورخان، ماجراجویان، دانشجوها و حتی کودکان ارائه می‌دهد.

از کاخ باکینگهام دیدن کنید و تغییر نگهبان را تماشا کنید

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های بریتانیاست و همچنین صحنه‌ی محبوب‌ترین نمایش شکوه و شعف لندن، تغییر نگهبان است.

این نمایش هر روز در ساعت 11:30 صبح، در تمامی فصل‌ها برگزار می‌شود و حدود 40 دقیقه طول می‌کشد. کاخ باکینگهام در سال 1837 ساخته شد و از زمان به قدرت رسیدن ملکه ویکتوریا، اقامتگاه خانواده سلطنتی در لندن بوده است.

اگر می‌خواهید از حضور ملکه در کاخ اطلاع داشته باشید، به میله پرچم بالای ساختمان نگاه کنید؛ اگر استاندارد سلطنتی روز و شب در پرواز است، او در کاخ حضور دارد. در مناسبت‌های خاص، ملکه و اعضای خانواده سلطنتی ممکن است حتی در بالکن مرکزی ظاهر شوند.

این نمایش مجلل رایگان است و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین کارها برای انجام در لندن در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه، اطراف کاخ باکینگهام بسیار شلوغ می‌شود، زیرا عابران پیاده از پارک سبز عبور می‌کنند و پیاده‌روهای اطراف باغ یادبود و بنای یادبود ویکتوریا بسیار شلوغ می‌شود. پس سعی کنید کمی زودتر در محل حاضر شوید تا به خوبی از مراسم دیدن کنید.

وقتی ملکه در کاخ تابستانی خود در اسکاتلند است، بازدیدکنندگان می‌توانند بلیط‌هایی را برای تورهای اتاق‌های ایالتی، گالری ملکه و رویال میوز خریداری کنند.

تهیه بلیط: https://www.rct.uk/visit/buckingham-palace

از گالری ملی دیدن کنید

گالری ملی انگلستان

سفر به لندن بدون بازدید از گالری ملی غیر ممکن است! این موزه نمادین در میدان ترافالگار قرار دارد که شاهکارهای باورنکردنی را در خود جای داده و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در لندن است.

گالری ملی لندن در میان برترین موزه‌های هنری جهان قرار دارد و یک مجموعه‌ی کامل از نقاشی‌های اروپایی، از سال 1260 تا 1920 را نشان می‌دهد. بزرگترین نقاط قوت این موزه در مجموعه‌های استادان هلندی و مدارس ایتالیایی قرن 15 و 16 است.

از جمله آثار برجسته این موزه می‌توان به طرح اولیه مدونا و کودک اثر لئوناردو داوینچی، گورستان میکل آنژ، زهره و مریخ بوتیچلی، آفتابگردان‌های ون گوگ و برکه نیلوفر آبی اثر مونه اشاره کرد.

ورودی این گالری رایگان است و بازدیدکنندگان می‌توانند همه روزه (به جز روزهای 24-26 دسامبر و 1 ژانویه) از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر (جمعه‌ها تا ساعت 9 شب) از موزه دیدن کنند.

برای بازدید از این موزه باید از قبل رزرو کنید، لینک رزرو بلیط

(منابع: منبع 01 و منبع 02)

جاذبه گردشگری شهر باث

باث یکی از زیباترین شهرهای انگلیس است که به خاطر حمام‌های رومی کلاسیک ۲۰۰۰ ساله‌اش باث نام گرفته است. باث علاوه بر تاریخ باستانی، در معماری گرجی نیز مشهور است.

باث به دلیل دارا بودن حدود 500 بنای تاریخی، در سال 1987 به عنوان یک شهر تاریخی شناخته شد. باث علاوه بر معماری زیبا، پارک‌ها و باغ‌های دیدنی، موزه‌ها و مکان‌های تفریحی بسیاری نیز دارد.

در شهر باث همچنین بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادها، از جمله بازار کریسمس باث در اواسط نوامبر تا اواسط دسامبر و جشنواره بین‌المللی موسیقی باث که در ماه می طی دو هفته برگزار می‌شوند.

از حمام‌های تاریخی رومی دیدن کنید

حمام‌های تاریخی رومی در باث انگلیس

درحالیکه برخی از افسانه‌ها می‌گویند که قدرت شفابخش بودن چشمه‌های آب گرم حدود 500 سال قبل توسط یک پادشاه بریتانیایی کشف شده است.

اما این رومی‌ها بودند که این آثار را از خود به جا گذاشتند و حمام‌های معروف شهر و معبد سولیس مینروا را در سال 75 قبل از میلاد در اطراف بزرگترین چشمه آب گرم شهر ساختند. آب این چشمه حاوی 43 ماده معدنی مختلف است که از عمق نزدیک به 10000 فوتی با سرعت 275000 گالن در روز فوران می‌کند و 46.5 درجه سانتیگراد ثابت است.

حمام‌ها و معبد رومی از بهترین نمونه‌های معماری رومی باقیمانده در انگلستان است که سالانه بیش از 1 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. آثار نفیسی که از حفاری‌های مختلف در این نواحی کشف شده‌اند، در موزه‌های اطراف این حمام‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند.

برای بازدید از این مکان‌ها تورهای رایگان همراه با راهنما در دسترس هستند. کسانی که می‌خواهند به تنهایی از این حمام‌ها دیدن کنند، می‌توانند یک راهنمای صوتی عالی را با بلیط‌های خود انتخاب کنند. بلیط‌های حمام رومی زمان‌بندی شده است و باید از قبل رزرو کنید: رزرو بلیط

فستیوال باث

فستیوال باث در انگلستان

بعد از جشنواره بین‌المللی موسیقی قدیمی باث، که در سال 1948 تأسیس شد، جشنواره 17 روزه باث برگزار می‌شود و یک رویداد چند هنری هیجان‌انگیز است که جمعیت عظیمی از تماشاگران را در ماه می به شهر باث جذب می‌کند.

البته موسیقی همچنان نقش بزرگی را در این جشنواره ایفا می‌کند و همه سبک‌ها از جاز تا کلاسیک، موسیقی محلی و بین‌المللی در آن گنجانده شده است. جشن مهمانی شهر، رویداد مهمی است که حتما باید در آن شرکت کنید؛ لذت بردن از موسیقی در این شب مهیج، رایگان است و بیش از 2000 نوازنده از ژانرهای مختلف موسیقی در سالن‌های متعددی در سراسر شهر باث حضور دارند.

کسانی که با فرزندانشان سفر می‌کنند، می‌توانند در پاییز از جشنواره ادبیات کودکان باث که به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره در اروپا از آن یاد می‌شود، بازدید کنند. بسیاری از فعالیت‌های سرگرم کننده خانوادگی، از جمله هنر، صنایع دستی و بازی در این جشنواره انجام می‌شود.

تهیه بلیط برای فستیوال: رزرو بلیط

منبع(منبع)

جاذبه گردشگری شهر کاردیف (پایتخت ولز)

کاردیف یازدهمین شهر پرجمعیت بریتانیا است که سالانه میلیون‌ها گردشگر بین‌المللی را به خود جذب می‌کند.

کاردیف طیف فوق العاده‌ای از جاذبه‌های باشکوه را ارائه می‌دهد؛ مانند قلعه کاردیف، چندین پاساژ خرید قدیمی ویکتوریایی، خلیج کاردیف و … .

برای رفتن از لندن به کاردیف می‌توانید از قطارهایی که هر ساعت حرکت می‌کنند و حدودا 2 ساعت طول می‌کشد تا به کاردیف برسند، استفاده کنید.

این شهر برای مدت طولانی از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار بوده است و همانطور که قلعه پر زرق و برق کاردیف نشان می‌دهد، به عنوان یکی از بهترین و جذاب‌ترین قلعه‌های حفظ شده در ولز شناخته می‌شود.

گشتی در قلعه کاردیف بزنید

قلعه کاردیف

قلعه کاردیف بر روی استحکامات رومی که 2000 سال قدمت دارند، ساخته شده است و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در ولز است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این قلعه که  آنجا را به جاذبه ی گردشگری تبدیل کرده است، آپارتمان‌های آن است.

هر اتاق اطلاعات مفید و جذاب مربوط به افرادی که زمانی در اینجا زندگی و کار می‌کردند و همچنین رویدادهای کلیدی در تاریخ قلعه را به تصویر می‌کشد. از دیگر جاذبه‌ها عبارتند از: کلیسای زیبا، برج ساعت، تالار ضیافت زیبا، که به خاطر آثار هنری و نقاشی‌های دیواری غنی، و همچنین مرکز چشمگیرش مشهور است. بازدیدکنندگان می‌توانند با کمک تور گردشگری از تمامی بخش‌های قلعه دیدن کنند.

تهیه بلیط برای تور: تهیه بلیط

از خلیج کاردیف دیدن کنید

خلیج کاردیف در پایتخت ولز

خلیج کاردیف آنقدر بزرگ است که به راحتی می‌توانید یک روز کامل را برای گشت‌وگذار در آنجا صرف کنید، به ویژه اگر با فرزندان خود سفر می‌کنید، فعالیت‌ها و سرگرمی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در خلیج کاردیف انجام دهید.

به عنوان مثال خانواده‌ها می‌توانند از جاذبه‌هایی مانند تکنیک که یک مرکز علمی تعاملی و مناسب برای کودکان است، دیدن کنند.

یکی از جدیدترین سازه‌های خلیج کاردیف Senedd است که دفاتر دولتی کشور را در خود جای داده است. افرادی که به پیاده‌روی علاقمند هستند، می‌توانید ساعت‌ها در پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی در این خلیج قدم بزنند. انبارها و اسکله‌های قدیمی اکنون به هتل‌ها و رستوران‌های لوکس تبدیل شده‌اند که به راحتی می‌توانید وقت زیادی را در این خلیج صرف کنید. جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد خلیج کاردیف به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.cardiffharbour.com/

منبع

جاذبه گردشگری شهر کانتربری

کانتربری در 87 کیلومتری لندن قرار دارد که با اتوبوس و قطار به راحتی می‌توانید از لندن به کانتربری سفر کنید. در سال 597 پس از میلاد، سنت آگوستین برای اولین بار شروع به دعوت مردم بت‌پرست آنگلوساکسون به مسیحیت در کانتربری کرد.

از آن زمان با گذشت بیش از 1500 سال، این شهر در کنار سایر گردشگران به یک جاذبه گردشگری برای زائران تبدیل شده است و گردشگران می‌توانند از کلیساها و موزه‌های زیادی در این شهر دیدن کنند.

کلیسای جامع کانتربری

کلیسای جامع کانتربری که یکی از میراث جهانی یونسکو است، به‌عنوان کلیسای مادر جامعه جهانی آنگلیکن شناخته می‌شود و همچنین یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین سازه‌های مسیحی کشور بریتانیا است و سبک‌های معماری مختلف از قرون مختلف را منعکس می‌کند.

یکی دیگر از نقاط جالب توجه در این کلیسا، گروه کر است. این اثر سنگی باشکوه که دارای صفحه کر متعلق به سال 1411 است، با فرشتگانی که سپرها را حمل می‌کنند و پیکره‌های تاج‌گذاری شده شش پادشاه:

  1. هنری پنجم
  2. ریچارد دوم
  3. اتلبرت کنت
  4. ادوارد کانفسر
  5. هنری چهارم
  6. هنری ششم

تزئین شده است. می‌توانید در هتل مجلل کانتربری کاتدرال لاج، که متعلق به کلیسای جامع است، اقامت کنید. این هتل مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای دارد و همچنین به محوطه‌ی کلیسای جامع دسترسی دارد. می‌توانید با انتخاب یک تور و به کمک راهنمای مناسب از بخش‌های مهم کلیسا دیدن کنید.

تهیه بلیط

منبع

جاذبه گردشگری شهر یورک

یورک مدتهاست که به 4 شهرستان تقسیم شده است، اما به دلیل دارا بودن زیباترین کلیساها با عنوان پایتخت کلیسایی انگلستان شناخته می‌شود. این شهر فعالیت‌ها و جاذبه‌های سرگرم کننده‌ی بسیاری دارد که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

یورک دارای طولانی‌ترین مدار دیوارهای شهر قرون وسطایی کشور انگلیس است که بیش از دو مایل امتداد دارد و مناظر شگفت انگیزی از شهر ارائه می‌دهد. یورک مینیستر بزرگترین و معروف‌ترین بنای این شهر است.

یورک مینیستر

یورک مینیستر

بازدید از عبادتگاه باشکوه یورک که به طور کامل به عنوان کلیسای جامع و کلیسای متروپولیتیک سنت پیتر در یورک شناخته می‌شود، ضروری است.

این عبادتگاه برای بزرگداشت راهبانی ساخته شد که ساکنان مناطق اطراف را به مسیحیت دعوت کردند. مناره‌های آن از هر گوشه‌ی شهر قابل مشاهده است و در هر کجای شهر باشید، به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. و اگر به ارتفاع علاقه دارید، برج مرکزی قرون وسطایی عبادتگاه، بلندترین نقطه شهر است که با پیمودن 275پله می‌توانید به آنجا برسید.

موزه هوایی یورکشایر و یادبود نیروهای هوایی متفقین

موزه هوایی یورکشایر انگلیس

فقط با 20 دقیقه رانندگی از مرکز شهر می‌توانید به موزه هوایی یورکشایر برسید. این موزه که در RAF Elvington، پایگاه بمب‌افکن سابق جنگ جهانی دوم، تأسیس شده است، بزرگ‌ترین مجموعه‌های مستقل هواپیماها در کشور بریتانیا را در برمی‌گیرد.

این موزه شامل نمایشگاه‌هایی است که بر تاریخچه‌ی پرواز و انواع نمایش‌های ثابت از هواپیماها و وسایل نقلیه قدیمی تمرکز دارند. 50 هواپیما به این موزه تعلق دارند که بسیاری از آنها همچنان فعال هستند و در مناسبت‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جشنواره موسیقی یورک

جشنواره موسیقی یورک

جشنواره موسیقی یورک (NCEM) هر جولای برگزار می‌شود و هر سال بر آهنگسازی و موضوع متفاوتی تمرکز دارد.

رویدادها شامل کنسرت‌ها و رسیتال‌های کرال و همچنین اجراهای سمفونیک در برخی از محبوب‌ترین مکان‌های موسیقی یورک است. همچنین بخشی مربوط به سخنرانی آهنگسازان برجسته نیز وجود دارد.

یکی دیگر از رویدادهای سالانه، جشنواره غذای یورک است که در پاییز برگزار می‌شود، فرصتی عالی برای امتحان برخی از بهترین غذاها و نوشیدنی‌های شهر یورک و مناطق اطراف آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی جشنواره موسیقی یورک می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.ncem.co.uk/

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب