10 جاذبه گردشگری برتر ایتالیا

10 جاذبه گردشگری برتر ایتالیا

ایتالیا کشوری که در جنوب اروپا واقع شده است به دلایلی از جمله آب و هوا، گنجینه‌های هنری، شهرهای جذاب، مردم پرشور و غذاهای درجه یک از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می‌شود.

شاهکارهای معروف دوره‌ی رنسانس را می‌توانید در ایتالیا ببینید. همچنین ایتالیا مملو از منابع طبیعی زیبا و مجلل است که فرصت‌های متعددی برای گردش در طبیعت ارائه می‌دهد؛ روستاهای زیبا، سواحل حماسی، مناطق بکر و دست نخورده و … .

برخلاف تصور بسیاری از افراد، ایتالیا کشور گران قیمتی نیست و گردشگران می‌توانند به راحتی زمان خود را صرف گشت‌وگذار در این کشور کنند.

در این مطلب، لیستی از مناطق دیدنی ایتالیا را که نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت نمی‌باشند، جمع‌آوری کرده‌ایم.

مراحل مهاجرت به ایتالیا

جاذبه گردشگری شهر رم

رم شهری وسیع و تاریخی و در عین حال مدرن است که در گذشته پایتخت امپراطوری روم بوده و اکنون پایتخت ایتالیاست. رم بیشتر به خاطر واتیکان و سازه‌های رومی باستان شهرت دارد و 2500 سال قدمت دارد.

شهر رم به چند منطقه تقسیم شده است که کولوسئو در مرکز آن قرار دارد. کولوسئو دارای جاذبه‌های باستانی زیادی می‌باشد؛ کولوسئوم، تپه‌ی کاپیتولین، پانتيون، کلیساهای خیره کننده، میدان‌ها و معماری رنسانس و… .واتیکان بخاطر کلیسای سیستین، کلیسای سنت پیتر و کاخ حواری شهرت دارد. فهرست جاذبه گردشگری و فعالیت‌هایی که در رم می‌توان انجام داد، آنقدر زیاد است که ممکن است انجام آنها ماه‌ها زمان نیاز داشته باشد.

گردشگران می‌توانند با رزرو یک تور اتوبوسرانی هاپ‌آف، از بهترین مناطق دیدن کنند؛ این تورهای اتوبوسی در مکان‌های اصلی توقف می‌کنند تا گردشگران از جاذبه ها دیدن کنند، همچنین گردشگران می‌توانند هرطور که دوست دارند سوار یا پیاده شوند. کسانی که با فرزندان خود سفر می‌کنند می‌توانند تورهای دوچرخه سواری را رزرو کنند.

لینک رزرو دوچرخه: پیوند

همچنین شما می‌توانید از لینک زیر یک گذرنامه بدون محدودیت زمانی برای دسترسی به تمام جاذبه گردشگری رم و واتیکان تهیه کنید: پیوند

کولوسئوم

کولوسئوم

کولوسئوم یکی از مهم‌ترین جاذبه گردشگری ایتالیاست که در سال ۷۲ پس از میلاد توسط امپراتور وسپاسیان سلسله فلاویان ساخت آن آغاز شد. این سازه سنگی بزرگترین آمفی تئاتر دوران امپراتوری روم بود و ۵۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد: همچنین یکی از بزرگترن شاهکارهای معماری رومیان در نظر گرفته می‌شود.

موزه‌های کاپیتولین

موزه‌های کاپیتولین

برخی از بهترین آثار تاریخی یونانی و رومی، در منطقه‌ی کولوسئو در موزه‌های کاپیتولین قرار دارد. این موزه قرن هفدهمی آثار برنزی‌ای مانند گولی (اهل کشور باستانی گول) در حال مرگ و مجسمه‌ی بزرگ امپراتور مارکوس اورلیوس سوار بر اسب را در خود جای داده است. مشهورترین آثار این موزه مجسمه رومولوس و رموس است.

واتیکان

واتیکان

واتیکان با مساحتی کمتر از نیم کیلومتر، کوچکترین کشور جهان می‌باشد. واتیکان در کشور ایتالیا و در مرکز شهر رم قرار دارد، اما کشوری با قدرت مستقل است. کاخ‌ها و باغ‌های واتیکان، میدان و کلیسای سنت پیتر و موزه‌های داخل این کشور به خودی خود چیزهای بسیار زیادی برای نشان دادن به گردشگران دارند.

نقطه‌ی برجسته‌ی موزه‌‌های واتیکان، کلیسای سیستین است که سقف آن توسط میکل آنژ نقاشی شده و مشهورترین اثر اوست. صف خرید بلیط برای واتیکان بسیار طولانی است. برای جلوگیری از انتظار در این صف‌های خرید بلیط، یک تور سه ساعته همراه با راهنما رزرو کنید:. خرید بلیط : پیوند

میدان ونزیا

میدان ونزیا

ونزیا یکی از میدان‌های اصلی رم است که تمام خیابان‌های آن به جاذبه‌های گردشگری ختم می‌شوند. در این میدان یک ساختمان بزرگ مرمری سفید رنگ را مشاهده می‌کنید که بنای یادبود اولین پادشاه ایتالیا، ویکتور امانوئل دوم است که با عناوین (Altare della Patria) و (Vittoriano) نیز شناخته می‌شود. در کنار این میدان ستون تراژان با نقش‌های برجسته‌ای که فتوحات نظامی امپراتور تراژان را نشان می‌دهد، قرار دارد.

جاذبه گردشگری شهر فلورانس

بدون شک می‌توان گفت فلورانس یکی از بهترین مکان‌ها در ایتالیاست که باید از آن دیدن کرد. به دلیل انبوه هنر و گنجینه‌های معماری فلورانس را اغلب با عنوان یک موزه‌ی عظیم در فضای باز توصیف می‌کنند.

همچنین فلورانس خانه‌ی سلسله‌ی قدرتمند و ثروتمند مدیچی بوده که چندین پادشاه و پاپ را به وجود آورد و از تمامی جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر کل جهان تاثیر گذاشت.

کلیسای جامع فلورانس

کلیسای جامع فلورانس

Piazza Duomo و گروهی از بناهای اطراف آن که مجموعا کلیسای جامع را تشکیل می‌دهند، برخی از بزرگترین گنجینه‌های هنری ایتالیا هستند. با قدم زدن در اطراف میدان شروع کنید تا نمای مرمری و منبت کاری شده بیرون را ببینید و سپس قدم به داخل بگذارید.

با گذشتن از تعمیدگاه، برج ناقوس کلیسای جامع و موزه آن، معروف‌ترین شاهکارهای هنر و معماری که توسط بزرگترین هنرمندان دوره‌ی رنسانس مانند: گیبرتی، دوناتو، برونلسکی، جوتوو میکل آنژ ساخته شده است را خواهید دید. اگر دوست ندارید برای خرید بلیط در صف منتظر بمانید، تور 2.5 ساعته و همراه با راهنما برونلسکی Dome Climb رادر نظر بگیرید.

گالری اوفیزی (Uffizi)

گالری اوفیزی (Uffizi)

گالری اوفیزی که یکی از برترین موزه‌های هنری جهان می‌باشد، در نزدیکی میدان سیگنوریا قرار دارد. کیفیت آثار این موزه به قدری خیره کننده هستند که حتی برای افرادی که به هنر علاقه ندارند هم جذاب است. با دیدن آثار هنرمندان رنسانس متوجه خواهید شد که چگونه نقاشان قرن 14 تا 16 فلورانس، چهره‌ی هنر غربی را تغییر دادند.

ساختمان وسیعی که در امتداد رودخانه ساخته شده است، یکی از کاخ‌های مدیچی بود که ادارات دولتی، مطالعات علمی و بخشی از آثار هنری در آن قرار  داشت. تریبونای هشت ضلعی یکی از زیباترین فضاهای این ساختمان است که ارزشمندترین نقاشی‌ها و جواهرات فرانچسکوی اول مدیچی در آن قرار دارد. می‌توانید  از طریق لینک رو به رو یک تور همراه با راهنما را برای گشت‌وگذار در گالری اوفیزی انتخاب کنید: پیوند

جاذبه گردشگری شهر ونیز

کمتر کسی وجود دارد که اسم شهر رویایی ونیز را نشنیده باشد. شهر ونیز بر روی مردابی ساخته شده که توسط دریای آدریاتیک احاطه شده است. ونیز در شمال شرقی ایتالیا قرار دارد و از مجموع ۱۱۸ جزیره که با پل‌ها و کانال‌های زیبا به هم متصل هستند، تشکیل شده است.

کانال گرند معروفترین کانال ونیز است که شهر را به دو نیمه تقسیم می‌کند. ونیز اغلب اوقات شلوغ است و شهر تقریبا گران قیمتی محسوب می‌شود، اما به قدری باشکوه است که ارزش سفر کردن دارد.

کلیسای مارکو

کلیسای مارکو

یکی از ساده‌ترین کلیساهای جهان و شناخته شده‌ترین کلیساهای ونیز، کلیسای سنت مارکو است. کلیسای سنت مارکو در اصل کلیسای خصوصی Doge بود و با گنجینه‌های بیزانسی که بخشی از غنیمت‌هایی است که توسط کشتی ونیزی پس از سقوط قسطنطنیه بازگردانده شد، تزئین شده است. در داخل کلیسا هنر موزاییک سازی را می‌بینید که مساحتی حدود ۴۲۴۰ متر مربع را موزاییک‌های طلایی پوشانده‌اند. محراب طلایی و باشکوهPala d’Oro، توسط ۲۰۰۰ جواهر و سنگ قیمتی تزئین شده است.

کاخ دوج (Palazzo Ducale) و پل آه (bridge of sighs)

کاخ دوج (Palazzo Ducale) و پل آه (bridge of sighs)

گردشگرانی که به ونیز می‌رسند، وقتی از زیر این کاخ عبور می‌کنند، تحت تاثیر ظرافت معماری و عظمت این کاخ قرار می‌گیرند. در این کاخ آثار بزرگان ونیزی، از جمله تینتورتو، که اثرش بزرگترین نقاشی رنگ روغن در جهان است، را خواهید دید. خطوط ورود به کاخ دوج اغلب پیچیده هستند. اما می‌توانید با رزرو یک تور و راهنما از محل‌های مناسب عبور کنید و تاریخ و هنر خیره کننده‌ی داخل کاخ را ببینید.
تهیه بلیط: پیوند

جاذبه گردشگری شهر پیزا

شهر پیزا در امتداد رودخانه آرنو در منطقه شمال غربی توسکانی قرار دارد. در حالی که برج کج معروف‌ترین جاذبه‌ی این شهر است، اما شهر پیزا بسیار فراتر از برج کج است. چند مورد از جاذبه‌های شهر پیزا را در ادامه می‌بینید.

برج کج پیزا

برج کج پیزا

هر گردشگری که به شهر پیزا سفر می‌کند، بطور یقین از برج کج پیزا دیدن می‌کند. این برج معروف‌ترین برج جهان است که در کنار کلیسای جامع قرار گرفته است. ساخت این برج سنگ بنا در سال ۱۱۷۳ زمانی که پیزا قدرتمندترین جمهوری دریایی در ایتالیا بود، با الگوبرداری از کلیسای جامع شروع شد؛ اما قبل از تکمیل طبقه‌ی سوم، برج در قسمت جنوبی شروع به ریزش کرد که این موضوع ساخت برج را متوقف کرد. ۱۰۰ سال بعد کار ساخت از سر گرفته شد و با اضافه کردن شیب به ضلع شمالی از ریزش برج جلوگیری کردند.

رودخانه آرنو

رودخانه آرنو

تابستان‌های پیزا بسیار گرم است. یکی از راه‌های خنک شدن رفتن به ساحل رودخانه آرنو است. رودخانه آرنو در غرب پیزا به دریای مدیترانه منتهی می‌شود و از بندر جنوب تا تیرنیا با سواحل شنی پوشیده شده است. در این ساحل کلوپ‌های ساحلی وجود دارند که با پرداخت هزینه صندلی‌های ساحلی، چتر، دوش و سرویس بهداشتی را برای گردشگران فراهم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب