راه های مهاجرت به فرانسه + راهنمای کامل

راه های مهاجرت به فرانسه

راه های مهاجرت به فرانسه

در این مقاله به راه های مهاجرت به فرانسه می‌پردازیم و یک به یک بررسی‌شان می‌کنیم.

اما پیش از آن، اگر بپرسید فرانسه جای بی‌نظیری است؟
فارغ از اینکه یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است، استانداردها ساعت کاری در هفته در فرانسه، فقط 35 ساعت دارد. پس فضای زیادی برای گشت‌و‌گذار، با خانواده بودن، و دورهمی‌های بزرگ و پر از خوراکی باقی می‌گذارد. بعلاوه، یکی از بهترین امتیازات فرانسه موقعیت مکانی آن است. به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، ساکنان از آزادی سفر در 27 کشور در بلوک اتحادیه اروپا برخوردارند.

یک چیز عالی در مورد فرانسه، فارغ از دیگر موارد، شبکه حمل‌ونقل ریلی، سازمان حمل و نقل عمومی فرانسه است. هم در شهرهای بزرگ و هم در سراسر کشور، مسیرهای زیادی را با نرخی مقرون به صرفه خواهید یافت که می‌توانند سفرهای شما را زیبا، امن و ارزان کنند. اکثر قطارها دارای صندلی‌های راحت و وای‌فای پرسرعت با امکاناتی هستند که در مسیرهای طولانی‌تر بهبود می‌یابند.

همه‌ی این‌ها را گفتیم تا با شما سر صحبت‌ را درباره فرانسه باز کنیم. می‌خواهیم راه‌ های مهاجرت به فرانسه را با شما مرور کنیم. اما پیش از یکبار دیگر مزایای زندگی در فرانسه را با شما خیلی خلاصه به اشتراک می‌گذاریم.

مزایای زندگی در فرانسه

مزایای زندگی در فرانسه شامل موارد زیر است:

  • حمل و نقل عمومی راحت؛
  • مراقبت های بهداشتی فوق العاده سیستم مراقبت‌های بهداشتی فرانسه، Assurance Maladie، یکی از بهترین ها در جهان است؛
  • کیفیت زندگی بالا؛
  • تحصیل با کیفیت بالا و هزینه بسیار عالی؛
  • مناظر روح‌بخش؛
  • آموزش و پرورش مقرون به صرفه؛
  • فرهنگ جذاب؛
  • جامعه مهاجر قوی.

ما بهترین گزینه‌های مهاجرت به فرانسه و نحوه اقدام برای اقامتِ موفقیت‌آمیز را در این مطلب پوشش خواهیم داد.

راه‌ های مهاجرت به فرانسه

در این بخش خیلی خلاصه ما به مسیرها و روش‌های مهاجرت به فرانسه اشاره می‌کنیم.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

فرانسه پاسپورتش رو با سرمایه‌گذاری دستت نمی‌ده، ولی بله، اجازه‌ی زندگی و کار در این کشور رو می‌تونی بگیری. همچنین، این اجازه راهی ساده‌تر برای گرفتن شهروندی فرانسه ارائه می‌دهد.

اگر قصد مهاجرت به فرانسه رو داری، اول باید یک برنامه کسب و کار خوب در دست داشته باشی. سپس، باید حداقل 300,000 یورو رو به فرانسه حواله کنی. اما اینجا تموم نمی‌شه! باید به فرانسوی‌ها نشون بدی که با این پول، شغلی هم برای کشورشون ایجاد می‌کنی.

چطور؟

یا مستقیماً سرمایه‌گذاری کن یا از طریق یک شرکت که حداقل 30% سهمش رو داری. البته، حداقل 10% از شرکت مورد نظر باید مال تو باشه. و آره، باید حداقل چهار سال از این شغل‌های جدید حمایت کنی.

فرانسه برای سرمایه‌گذارانی که می‌خوان به بازار بزرگ اروپا دسترسی داشته باشن، یه مکان عالیه.

فرانسه یه ویزای ده ساله میده که می‌تونی بعد از پنج سال به کارت اقامت تغییرش بدی. این ویزا بهت اجازه می‌ده که در فرانسه کار کنی، تحصیل کنی و طبیعتاً زندگی کنی.

پس از بررسی سرمایه‌گذاری‌هات، وزارت فناوری فرانسه یک نامه پذیرش می‌فرسته. برای ویزای بلند مدت، حداقل 3 ماه قبل از رفتن به فرانسه به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری مراجعه کن. اون‌ها یه ویزا به پاسپورتت می‌چسبونن و تو می‌تونی سوار هواپیما بشی و بری فرانسه!

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

املاک در فرانسه به طور پیوسته تقاضای بالایی در بین خارجی‌ها دارد. مردم از تمام مناطق و کشورها در آرزوی داشتن یک ویلا در جنوب فرانسه، یک تاکستان در پروونس یا یک کلبه دنج یا همان شَلِه برای اسکی در استان نرماندی هستند.

با این حال، فرانسه به خارجی ها اجازه نمی‌دهد به واسطه خرید ملک، صرف نظر از قیمت آن، شهروندی بگیرند. با این وجود، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های دیگری اقامت دریافت کنید. به عنوان مثال از طریق ویزای تمکن مالی یا توریستی.

اما وقتی که خانه رویایی خود را در فرانسه خریداری کردید اگر می خواهید به فرانسه نقل مکان کنید یا بیش از 90 روز از آن بازدید کنید، به ویزا نیاز خواهید داشت که وقتی صاحب یک ملک فرانسوی هستید به راحتی می توانید آن را دریافت کنید.

این ویزا رایج ترین ویزای طولانی مدت برای افرادی است که به دنبال مهاجرت به فرانسه هستند. این روش مناسب افرادی است که در ایران کسب و کار و سرمایه مناسبی دارند.

مزیت عالی این روش این هست که نیاز به خروج سرمایه شما از ایران نیست و فقط با ارائه مدارک مالی به سفارت فرانسه میتوانید پروسه مهاجرت را آغاز کنید.

در ابتدا به متقاضیان اقامت یک ساله داده می شود که این اقامت سال به سال قابل تمدید است. پس از سپری کردن ۵ سال، فرد می تواند برای اخذ اقامت ۱۰ ساله یا اقامت دائم اقدام نماید.

 

دیگر مزایای این روش:

  • امکان مهاجرت با خانواده
  • تردد نامحدود در حوزه شنگن
  • افتتاح حساب در فرانسه
  • اخذ وام بانکی
  • تمدید اقامت بدون شرط حظور
  • ثبت شرکت و استارت آپ
  • تحصیل رایگان فرزندان
  • خرید خودرو
  • خرید ملک
  • بیمه
  • اخد اقامت دائم بعد از 5 سال
  • تبدیل گواهینامه ایرانی به فرانسوی بدون آزمون
  • استفاده از بیمه درمانی فرانسه

اگر تمایل به مهاجرت به فرانسه از طریق روش خودحمایتی را دارید، با تیم تاپ سولوشن در ارتباط باشید.

مهاجرت به فرانسه از طریق اخذ پذیرش دانشگاه یا دوره‌های زبان فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق اخذ پذیرش دانشگاه یا دوره‌های زبان فرانسه

فرانسه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است. این کشور هفتمین سیستم آموزشی برتر جهان را دارد و 39 موسسه در بین دانشگاه‌های برتر رتبه بندی می‌کنند. به علاوه، فرانسه اغلب به عنوان پنجمین کشور دانشجو پسند در اروپا رتبه بندی می‌شود. دانشجویان بین المللی مجاز به کار در حین تحصیل تا 60 درصد تمام وقت هستند و نیازی به دریافت مجوز کار اضافی ندارند.

شما می‌توانید از مسیر اخذ پذیرش دانشجویی یا دوره زبان وارد خاک فرانسه شوید و دست کم برای مدت یکسال در این کشور زندگی کنید. دانشجویان می‌توانند قبل از انقضای مجوز تحصیل یا اجازه اقامت در فرانسه برای اجازه اقامت مجدد اقدام کنند. دانشجویانی که دوره‌ای را در فرانسه دنبال کرده‌اند میتوانند تحت شرایطی برای ثبت شرکت و کارآفرینی هم درخواست دهند.

توصیه ما این است که برای مهاجرت به فرانسه، ویزای دانشجویی یکی از با پرستیژترین و بهترین مسیرهای مهاجرتی است که امنیت و سهولت را با هم ارائه می‌دهد. با تاپ‌سولوشن باشید تا این مسیر را برای شما هموار کنیم.

فارغ از این، دانشگاه‌های فرانسه از مشهورترین دانشگاه های جهان هستند. 35 دانشگاه از فرانسه در بین دانشگاه‌های برتر جهان توسط نهادهای مختلف ظاهر می‌شوند. به غیر از تصویر پیشگام آن در هنر و موسیقی، بسیاری از رشته‌های تحصیلی دیگر در فرانسه برای کاوش برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

اقامت فرانسه از طریق ویزای کاری

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

اگر شرایط هیچ یک از روش های ذکر شده را نداشتید میتوانید برای ویزای کاری فرانسه اقدام کنید. در این روش باید در کشور مبدا تحصیلات مناسب و تخصص کافی در زمینه مورد نظر را داشته باشید. سپس بعد از پیدا کردن کارفرما و دریافت دعوت نامه معتبر پروسه سفارت و مهاجرت را آغاز کنید.

تسلط کافی بر زبان فرانسوی و کسب دعوت نامه کاری از یک کارفرمای معتبر از مهم ترین شرایط مهاجرت به فرانسه برای کار می باشد. از جمله شرایط دیگری که شانس اخذ ویزا کاری را برای شما افزایش میدهد؛ برخورداری از شرایط سنی مناسب، مدرک تحصیلی و سوابق تحصیلی، داشتن سابقه کار و غیره است.

برای واجد شرایط بودن، کارمندان باید قرارداد کار با مدت معین داشته باشند؛ مشروط بر اینکه از قبل مجوز کار به آنها اعطا شده باشد، باید از طریق کارفرمای خود در فرانسه درخواست دهند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش، می‌توانید همین حالا با مشاورین ما در تاپ سولوشن تماس بگیرید.

ویزای اقامت فرانسه از طریق ازدواج

ویزای اقامت فرانسه از طریق ازدواج

از آنجایی که شما با یک شهروند فرانسوی ازدواج کرده‌اید، باید ویزای اقامت طولانی مدت ازدواج را درخواست کنید که به آن Visa de Long Séjour (VLS) valant Titre de Séjour (TS) “Vie Privée et Familiale” نیز می‌گویند که “pour époux de Français” نیز نامیده می‌شود. این ویزای نوع D به شما اجازه ورود به فرانسه و اقامت بیش از 3 ماه و حداکثر تا یک سال را می‌دهد.

شما باید وضعیت تاهل خود و ملیت فرانسوی همسرتان را ثابت کنید. برای جزئیات اسناد پشتیبان با تاپ سولوشن مشورت کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا ویزای خود را دریافت کنید.

کلام آخر

آیا می‌خواهید به فرانسه مهاجرت کنید؟ مسیر پر فراز و نشیبی را انتخاب کرده‌اید که یکی از اولین قدم‌هایش اخذِ ویزای معتبرِ فرانسه یا اجازه اقامت در پنج‌ضلعی اروپا است. سوای این، هر گزینه مهاجرتی که انتخاب می‌کنید به مدت زمانی که قصد دارید در فرانسه زندگی کنید و دلایل مهاجرت شما بستگی دارد.

فارغ از این، اگر زمان یا انرژی لازم برای انجام تحقیقات خود را ندارید، می‌توانید یک تماس 30 دقیقه‌ای با وکیل سازمانیِ تاپ‌سولوشن در استراسبورگ رزرو کنید. پس از درک وضعیت شما، او به شما می‌گوید که بهترین ویزا برای شما و خانواده و مراحلی که برای دریافت ویزا باید طی کنید، چیست و چطور باید پیش رفت. اما همین حالا هم ما در این مطلب به شما گفتیم راه‌های مهاجرت به فرانسه کدام است.

اگر می‌خواهید وقت مشاوره‌ خود را با تاپ سولوشن هماهنگ کنید می‌توانید این درخواست را به صورت آنلاین ثبت کنید. ما همسفر تک‌تک‌ شماییم که مسافر فرانسه‌اید.

پیش از ثبت‌نام در آزمون زبان آلمانی به خاطر 

پرسش‌های متداول

زبان فرانسه یک امتیاز ویژه برای مهاجرین در این کشور است. اکثر دانشگاه‌های فرانسه، به ویژه دانشگاه های دولتی، به مدرک B2 (متوسط) در “Diplôme d’Etudes en Langue Française – DELF” یا TCF-DAP برای دانشجویان بین‌المللی نیاز دارند.

تنها برخی از آنها به گواهی C1 (پیشرفته) در “Diplôme Approfondi de Langue Française – DALF” نیاز دارند.

بله، شما می توانید پس از اتمام دوره لیسانس در فرانسه بمانید. اما برای این کار باید قرارداد‌کار یا نامه اشتغال به کار داشته باشید و حداقل یک و نیم برابر حداقل دستمزد، حقوق ماهانه دریافت کنید.

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد، از جمله:

  • کاریابی: با یافتن شغل در فرانسه و دریافت مجوز کار، می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.
  • تحصیلی: با دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه می‌توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.
  • سرمایه‌گذاری: با سرمایه‌گذاری در فرانسه می‌توانید برای ویزای سرمایه‌گذاری اقدام کنید.
  • ازدواج: با ازدواج با یک فرد فرانسوی می‌توانید تابعیت فرانسه را دریافت کنید.

ایرانیان برای مهاجرت به فرانسه با مشکلاتی مانند:

  • عدم آشنایی با زبان فرانسوی: زبان فرانسوی زبان رسمی فرانسه است و برای مهاجرت به این کشور باید به این زبان تسلط داشته باشید.
  • پیچیدگی مراحل اداری: مراحل اداری مهاجرت به فرانسه می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد.
  • هزینه‌های بالای زندگی: زندگی در فرانسه می‌تواند پرهزینه باشد.
  • محدودیت‌های شغلی: برای برخی از مشاغل در فرانسه به مجوزهای خاص نیاز دارید.

برای افزایش شانس مهاجرت به فرانسه می‌توانید اقداماتی مانند:

  • یادگیری زبان فرانسوی: تسلط به زبان فرانسوی شانس شما را برای مهاجرت به فرانسه به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  • کسب اطلاعات کافی: قبل از اقدام به مهاجرت، اطلاعات کافی در مورد روش‌های مهاجرت، شرایط زندگی و کار در فرانسه کسب کنید.
  • مشورت با متخصصان: از مشاوره و خدمات متخصصان مهاجرت برای انتخاب بهترین روش مهاجرت و انجام مراحل اداری استفاده کنید.
  • تقویت رزومه: رزومه خود را با توجه به نیازهای بازار کار فرانسه تقویت کنید.

مقالات مرتبط با موضوع این مقاله :


  • وب‌سایت سفارتخانه فرانسه در ایران به شرح زیر است:
    https://ir.ambafrance.org/
    این وب‌سایت شامل اطلاعات رسمی در مورد مهاجرت به فرانسه، ویزا، قوانین مهاجرت، خدمات کنسولی و سایر موضوعات مرتبط با فرانسه است. با مراجعه به این وب‌سایت، می‌توانید به طور کامل و دقیق با قوانین و فرآیندهای مهاجرت به فرانسه آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب