دانشگاه گرونوبل

دانشگاه گرونوبل

سال تاسیس

دانشگاه گرونوبل (Université Grenoble Alpes) در سال 1339 تأسیس شد، اما در سال 1970 پس از حوادث می 1968 تقسیم شد.

سه نام اصلی دانشگاه گرونوبل دانشگاه ژوزف فوریه، دانشگاه پیر مندز فرانسه و دانشگاه استاندال بودند. این سه در سال 2016 دوباره متحد شدند تا موسسه اصلی را تحت نام دانشگاه گرونوبل آلپ بازسازی کنند.

در سال 2020، موسسه فناوری گرونوبل، موسسه مطالعات سیاسی گرنوبل و دانشکده معماری گرنوبل ENSAG با دانشگاه اصلی ادغام شدند و به این صورت یکی از بزرگترین مراکز علمی و تحقیقاتی فرانسه شکل گرفت.

لوکیشن دانشگاه گرونوبل آلپ

این دانشگاه در دو پردیس شهری نزدیک به هم سازماندهی شده است: Domaine Universitaire با مساحت 175 هکتار که در میان Saint-Martin-d’Hères و Gières قرار دارد و Campus GIANT با مساحت 250 هکتار در خود شهرِ گرونوبل. UGA همچنین مالک و دارای تأسیسات در محلاتی مثل Valence، Chambéry، Les Houches، Villar-d’Arêne، Mirabel، Échirolles و La Tronche است.

باغ گیاه شناسی آلپی Jardin botanique alpin du Lautaret در مساحت 2 هکتار در Col du Lautaret قرار دارد.

دانشگاه گرونوبل دولتی یا خصوصی؟

دانشگاه گرنوبل آلپ (UGA) یک دانشگاه دولتی در شهر گرنوبل کشور فرانسه است.

جمعیت دانشجویان

دانشگاه گرونوبل آلپ سومین دانشگاه بزرگ فرانسه با حدود 60000 دانشجو و بیش از 3000 محقق است.

رتبه جهانی و کشوری دانشگاه گرونوبل

دانشگاه گرونوبل آلپ هر ساله در کالیبرِ 100 تا 250 دانشگاهِ برتر از میان بهترین دانشگاه های جهان در تمام رتبه بندی‌های بزرگ بین‌المللی جا می‌گیرد و در بین 10 موسسه آموزش عالی فرانسه قرار دارد.

علاوه‌براین، مدرسه مدیریت گرونوبل اغلب در رتبه‌بندی ۷۰ دانشگاه برتر فرانسه قرار داده می‌شود. این دانشکده از دانشگاهِ گرونوبل بسیار معروف است و در رتبه‌های بالای ۵ درصد از بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

دانشگاه گرونوبل

هزینه تحصیل در دانشگاه گرونوبل آلپ

هزینه شهریه برای برنامه های کارشناسی ممکن است تا 12500 دلار در سال برسد. مدرک کارشناسی ارشد GEM برای دانشجو مبلغ قابل توجهی 11000 دلار در سال هزینه خواهد داشت. علاوه بر این، بخشی از هزینه را می توان از طریق بورسیه دانشگاه تامین کرد. اما با این حال بسیاری از رشته ها با هزینه بسیار پایین قابل تحصیل هستند.

با توجه به اینکه هزینه های تحصیل در دانشگاهِ گرونوبل ممکن است بسته به دانشکده متفاوت باشد، به شما توصیه می کنیم برای اطلاعات دقیق تر، وب سایت رسمی را بررسی کنید.

زبان تدریس در دانشگاه گرونوبل

چون اکثر دوره ها به زبان فرانسوی است، دانشگاه گرونوبل INP دوره‌های زبان فرانسه را برای دانشجویان خارجی در طول سال ارائه می دهد. این دوره ها توسط CUEF Grenoble ارائه می‌شود. با اینحال بخش اعظم دروس در رشته مدیریت و بیزنس به انگلیسی برگزار می‌شود.

افتخارات دانشگاه گرونوبل

UGA به طور سنتی برای تحقیقات و آموزش در علوم طبیعی و مهندسی، اما همچنین حقوق، اقتصاد نهادی، زبان‌شناسی و روان‌شناسی شناخته شده است.

این دانشگاه در میان بهترین و مبتکرترین دانشگاه های اروپا شناخته می‌شود. همچنین به دلیل تحقیقات دانشگاهی خود در علوم انسانی و علوم سیاسی، میزبانی از برخی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در فرانسه در زمینه‌هایی مانند علوم سیاسی، برنامه ریزی شهری یا جامعه شناسی سازمان ها هم هست.

آخرین مهلت ثبت نام

به طور کلی، در کشور فرانسه شما باید دست کم تا پیش از اتمام اکتبر مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کرده باشید. زمان و تاریخ اعلام نتایج هم در آپریل همه ساله از پیش اعلام می‌شود ولی حدودا همین حوالی ایمیل دانشگاه را دریافت خواهید کرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

برای ثبت نام در دانشگاه گرنوبل آلپ به مدارک زیر نیاز دارید:

  • فرم درخواست آنلاین؛
  • انگیزه نامه (SOP)؛
  • ریز‌نمرات تحصیلی به همراه ترجمه؛
  • دانش‌نامه یا دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه؛
  • توصیه‌نامه (LOR)؛
  • رزومه (CV)؛
  • رفرنس زبان فرانسوی؛
  • رفرنس زبان انگلیسی(نه همه رشته‌ها و مقاطع)؛

برترین دانشکده‌ها و حوزه‌های مطالعاتی در رشته‌های زیر پیگیری می‌شوند:

  • رشته‌ها و دپارتمان‌های برتر در دانشگاه گرنوبل
  • دپارتمان علوم انسانی و اجتماعی (Pôle SHS)
  • دپارتمان شیمی، زیست شناسی و سلامت (Pôle CBS)
  • مرکز علوم و فناوری های ریاضی، اطلاعات و ارتباطات (Pôle MSTIC)
  • فیزیک ذرات، اخترفیزیک، علوم زمین، مرکز محیط زیست و اکولوژی (Pôle PAGE)
  • بخش فیزیک، مهندسی و مواد (Pôle PEM)
  • دانشکده علوم اجتماعی (Pôle SS)

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با دانشگاه گرونوبل آلپ آشنا کنیم. اگر دوست دارید به جمع دوستان ما در تاپ سولوشن بپیوندید همین حالا یک پیام کوتاه از طریق شبکه‌های اجتماعی کارشناسان راه حل را به شما وصل خواهد کرد. ما مسیری تازه را در زندگی شما کلید می‌زنیم چون همسفر همه شما هستیم که مسافر فرانسه‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب