لوکس ترین برند‌های مد و فشن فرانسوی

برند‌های مد و فشن فرانسوی - Marques de mode françaises

فرانسه به دلیل آنکه زادگاه برخی از لاکرژی‌ترین برندهای مد و فشن جهان و تولید برخی از لوکس‌ترین کالاها شناخته شده است. نام‌هایی مانند کارتیه، کریستین دیور، ایو سن لورن، و غیره، کل صنعت مد را تعریف می‌کنند و تسلط کاملی بر مقولاتی چون دیزاین یا طراحی و سلیقه‌ی عمومی دارند. به نظر می‌رسد تا صدها سال بعد نیز به این کار ادامه خواهند داد. در این مطلب ما به این موضوع خواهیم پرداخت و چه کفش، عطر، لباس های آماده، لباس های شخصی‌دوز، همه و همه این مقاله همه آنها را پوشش می دهد.

برند‌های مد و فشن فرانسوی - Marques de mode françaises

چرا فرانسه بازار مد جهان را در اختیار دارد؟

دلیل این که فرانسه مهد فشن شده است تنها برند‌های لوکس و طراحان مشهور نیست. بلکه ژورنالیسم فشن و مد نیز به رهبری فرانکوفون‌ها اداره می‌شود. چون فرانسه تنها به تولید برخی از لوکس‌ترین و خلاقانه‌ترین برندهای مد بسنده نکرد، بلکه برخی از عبارات محبوب مانند مد لباس، آتلیه، پرت-آ-پورتر و آوانگارد را نیز معرفی کرد که امروزه در سراسر جهان در زبان علاقه‌مندان به مد و فشن جای خود را باز کرده‌اند.

علاوه‌بر‌این، پایتخت آن، پاریس نیز به عنوان پایتخت مد شناخته می‌شود و میزبان یکی از بزرگترین نمایش های مد در جهان، هفته مد پاریس است. با تمام این حقایق، می‌توان گفت که با برندهای لوکس فرانسوی نمی‌توان اشتباه کرد.

لوکس ترین و برترین برندهای فرانسه

فرانسوی‌ها برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها را در صنایع مختلف مد به دنیا هدیه کرده‌اند، خواه کارتیه برای جواهرات، Chanel برای عطر، یا Louboutin برای کفش‌های پاشنه‌دار. این لیست از برندهای لوکس فرانسوی به برخی از نمادین ترین نام‌ها در فضای لوکس ادای احترام می‌کند و در عین حال نگاهی اجمالی به سفر آنها به سمت بالا می‌دهد.

کارتیه (Cartier)

1. کارتیه (Cartier)

در سال 1847، لویی فرانسوا کارتیه برند جواهرات و ساعت کارتیه را تأسیس کرد که در حال حاضر یکی از قدیمی ترین، معتبرترین و مورد علاقه ترین برندهای لوکس فرانسوی است.

این برند به سرعت برای ساخت جواهرات شیک، با کیفیت و باکیفیت که مورد علاقه افراد مشهور و خانواده سلطنتی بود، نام خود را به دست آورد.

برخی از افراد برجسته ای که جواهرات کارتیه را تزئین کرده اند عبارتند از: همسر ناپلئون سوم، یوژنی، که گردنبند کارتیه را سفارش داد، و جکی کندی (بانوی اول سابق ایالات متحده) که ساعت تانک خود را که توسط خود لویی کارتیه در سال 1917 طراحی شده بود، استفاده کرد. . .

داشتن انگشتر، دستبند، ساعت یا گردنبند Cartier نمادی از دارایی و توانگری ارزشمند مالی است که برای نسل‌ها – حداقل برای برخی افراد – به دست آوردنش نماد موفقیت نیز بوده‌ است. بعلاوه، کارتیه تعدادی از مجلل ترین ساعت های فرانسوی را تولید می‌کند. محبوب ترین قطعه این برند، دستبند عشق است.

دیور (Dior)

2. دیور (Dior)

در میان برندهای لوکس طراح فرانسوی، نامی که به چشم می خورد، کریستین دیور (که معمولاً با نام دیور شناخته می‌شود) است که در سال 1946 توسط طراح مد فرانسوی کریستین دیور تأسیس شد.

در طول سال‌ها، این خانه مد نه تنها لباس زنانه را بازتعریف کرده است، بلکه برخی از بزرگ‌ترین نام‌های این صنعت را نیز اصلاح کرده است. مدیران و طراحان خلاق خانه دیور نام خود را برای خود دست و پا کرده‌اند و نمونه کلاسیک آن ایو سن لورن است که از کریستین دیور خود را بر عهده گرفت.

دیور همچنین به کیف‌های دستی، اکسسوری‌ها، لوازم آرایش و رایحه‌هایی که همگی در شکل‌دهی به دنیای زیبایی و مد لوکس آن‌طور که امروز می‌شناسیم، کمک کرده‌اند، متنوع شد.

اگرچه دیور در بسیاری از انواع کالاهای لوکس سرمایه گذاری می کند، محبوب ترین آن عطر میس دیور آن است که هنوز هم تا به امروز بسیار محبوب است اگرچه در سال 1947 ساخته شد. این عطر در واقع یکی از معروف ترین برندهای عطر فرانسوی است.

شانل (Chanel)

3. شانل (Chanel)

شنل که در سال 1910 توسط گابریل بونهور “کوکو” شانل تأسیس شد و امروز یکی از نمادین ترین برندهای لوکس فرانسوی است که در طول سال‌ها نام خود را بر سر زبان ها انداخته است.

اما آیا می‌دانستید که این برند با ساخت و فروش کلاه شروع به کار کرد؟ بله، کوکو قبل از تبدیل شدن به معروف ترین طراح مد در جهان که در زمانی که این صنعت توسط مردان اداره می‌شد، در صنعت مد نفوذ کرد و از این رهگذر به یک میلیونر بدل گشت. پس از موفقیت در خرید کلاه و بعداً لباس‌های ورزشی، کانال خلاقیت خود را گسترش داد و اولین مجموعه مد لباس خود را طراحی کرد.

هِرمِس (Hermes)

4. هِرمِس (Hermes)

هرمس یکی از چند شرکت فرانسوی کالاهای لوکس بود که در فرانسه تأسیس شد. کاری که در سال 1837 توسط تیری هرمس به عنوان یک شرکت کالاهای چرمی که برای صاحبان کالسکه های ثروتمند در اروپا تسمه و زین عرضه کرد، بعدها در زمان امیل موریس (نوه‌ی بنیانگزار) به ساخت کیف، لباس‌های آماده، عطر، لوازم جانبی، جواهرات و ساعت گسترش یافت و رفته رفته نامِ هرمس این تجارت را در دست گرفت.

در طول سال‌ها، این برند قطعات نمادینی خلق کرده است، اما معروف‌ترین آن کیف نمادین بیرکین است که از جین بیرکین الهام گرفته شده و نماد مد زمان خود و پس از آن کیف مادام کلی با الهام از بازیگر آمریکایی، گریس کلی بود که تاریخ‌ساز شد.

سلین (Celine)

5. سلین (Celine)

سلین در سال 1945 توسط سلین ویپیانا و همسرش رابرت به عنوان یک برند سفارشی کفش کودکان تاسیس شد. تنها در سال 1960 بود که آنها وارد مد شدند و شروع به ساخت طرح های لباس آماده کردند. سلین روی راحت و در عین حال پیچیده بودن لباس‌ها تمرکز داشت که برای خانم‌ها جذاب بود. لباس‌های این برند توسط شاهزاده آلبرت و پرنسس شارلوت موناکو و در بالای افراد مشهوری مانند ناتالی پورتمن و نائومی واتس پوشیده شده است.

خیلی زود، سلین به تولید کیف، عطر، کفش، کالاهای چرمی و لباس مردانه پرداخت و همه اینها در حالی که مضامین پایه‌ای برند را دست نخورده نگه داشت. این برند از سال 1996 تحت گروه LVMH قرار دارد.

لویی‌ ویتون (Louis Vuitton)

6. لویی‌ ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتون که در سال 1854 تأسیس شد، یکی از بزرگترین خانه های مد مجلل نه تنها در فرانسه بلکه در سراسر جهان است.

این برند به عنوان یک چمدان ساز شروع به کار کرد تا نیازهای مسافران کالسکه در آن زمان را برآورده کند و از آن زمان به عنوان یکی از برندهای بسیار مورد احترام در ساخت چمدان‌ها و کیف‌های دستی لوکس و باکیفیت باقی مانده است. در واقع، این بزرگترین برند در صنعت کالاهای چرمی لوکس امروزی است و چندین سال است که ثروت‌مند‌ترین و گران‌ترین برند لوکس بوده است.

لانگ شمپ (Longchamp)

7. لانگ شمپ (Longchamp)

شاید تعجب کنید اگر بدانید که Longchamp به عنوان یک فروشگاه دخانیات در سال 1948 شروع به کار کرد و سپس به یکی از مشهورترین شرکت های کالاهای لوکس فرانسوی تبدیل شد که امروزه می شناسیم.

ژان کاسگرین آن را به عنوان یک تولید کننده لوله چرمی قبل از درک پتانسیل چرم و چرخش به کالاهای چرمی و کیف‌های دستی لوکس تاسیس کرد. به سرعت تا به امروز، آنها به یکی از معتبرترین برندهای کالاهای چرمی در تجارت تولید کالاهای چرمی کوچک، لوازم جانبی مسافرتی، کفش و حتی پوشاک آماده برای مردان و زنان تبدیل شده‌اند. محبوب ترین طرح کیف دستی آنها کیف Le Pliage است.

بالمن (Balmain)

8. بالمن (Balmain)

در لیست برندهای لوکس فرانسوی، نمی‌توان Balmain را فراموش کرد. پیر بالمن، طراح فرانسوی، این برند را در سال 1945 به عنوان یک خانه مد لوکس فرانسوی تأسیس کرد. این برند پر زرق‌و‌برق‌ترین طرح‌ها را داشت که از فرهنگ اشرافی و سلطنت الهام گرفته بود و توسط برخی از مشهورترین افراد مشهور پوشیده می‌شد. اگرچه بالمن به عنوان یک برند لباس شروع به کار کرد، اما بالمن به تولید کیف، کفش و اکسسوری پرداخت و حتی لباس بچه گانه را نیز اضافه کرد.

از دیرباز طرح‌های بالمن توسط بازیگران زن دیروزی مانند لیز تیلور، بریژیت باردو و سوفیا لورن تا برسد به محبوب‌های کنونی امروز مانند پنه‌لوپه کروز، ریحانا، کندال جنر و جیجی حدید معرفی شده است.

ژان پل گوتیه (Jean Paul Gaultier)

9. ژان پل گوتیه (Jean Paul Gaultier)

آخرین اما نه کم اهمیت ترین در این لیست از برندهای لوکس فرانسوی، خانه مد نامی است که در سال 1982 توسط طراح فرانسوی ژان پل گوتیه تأسیس شد. او قبل از راه‌اندازی برند خود با پیر کاردین کار می‌کرد، حتی وقتی هنوز تحصیلات رسمی در زمینه مد نداشت. طرح های نوآورانه و آوانگارد او ثمره استعداد و بینش اوست.

کلام آخر

با شما از برند‌های برتر فرانسوی گفتیم. پس اگر در این زمینه اطلاعات و تجارب منحصر‌به‌فردی دارید حتما با ما هم به اشتراک بگذارید تا مطلب حاضر را به روز کنیم. تاپ‌سولوشن درحال حاضر معتبر‌ترین آژانس مهاجرتی با تمرکز بر خدمات و حمایت اجتماعی در کشور فرانسه است. همین حالا با ما تماس بگیرید تا ترتیب همه چیز را برایتان بدهیم. ما همسفر همه‌ شماییم که مسافر فرانسه‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب