چرا فرانسه؟

چرا فرانسه

فرانسه مقصدی رویایی برای مهاجران

آیا به مهاجرت فکر می‌کنید؛ اما نمی‌دانید کدام کشور برای شما مناسب است؟ افراد زیادی قبل از شما با بررسی کشورهای مختلف، فرانسه را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند. بعید است شما نیز بخواهید از کنار یک کشور اروپایی عضو حوزه شنگن که مرکز قدیمی‌ترین و معتبرترین موزه‌های جهان است به‌سادگی عبور کنید.

امنیت شغلی موجود در فرانسه باعث شده هر مهاجری بتواند به کار و فعالیت اقتصادی در این کشور بپردازد. به‌علاوه فرانسه با داشتن بهترین دانشگاه‌های جهان توانسته هزینه تحصیل در این کشور را به حداقل برساند و مهاجران زیادی را به خود جذب کند. در این مطلب قصد داریم درباره مزایا و ویژگی‌های فرانسه حرف بزنیم تا دست‌کم بدانید چرا باید فرانسه را برای مهاجرت انتخاب کنید.

چرا کارشناسان تاپ سولوشن فرانسه را برای مهاجرت پیشنهاد می‌کنند؟

پس از سال ۲۰۱۶ آمارها نشان می‌دهد که فرانسه دارد رفته‌رفته به مقصدی محبوب برای هزاران نفر از سراسر جهان برای مهاجرت تبدیل می‌شود که تصمیم می‌گیرند حتی از برخی کشورهای اروپایی هجرت کنند تا یک سبک زندگی آفتابی‌تر، آرام‌تر و بی‌دغدغه در خارج از کشور خودشان اینجا در فرانسه داشته باشند.

فرانسه بزرگ‌ترین بخش اروپای غربی است که توانسته جایگاه خود را به‌عنوان یکی از ابرقدرت‌های جهانی تثبیت کند و به جایگاه صنعتی، اقتصادی و سیاسی بالایی برسد. از جمله برتری‌های فرانسه می‌توان به مناظر و چشم‌اندازهای خیره کننده، طیف گسترده‌ای از لذت‌های آشپزی و تجربه‌های غذایی، قوانین و سرعت متعادل برای رانندگی و زندگی شهری فوق‌العاده اشاره کرد.

همچنین، اقتصاد پویای فرانسه با دسترسی به بازارهای بزرگ اروپا و سراسر دنیا، فرصت‌های شغلی زیادی را برای مهاجران فراهم می‌کند. صنایع مختلف از فناوری اطلاعات تا صنایع کشاورزی و گردشگری، در این کشور به تعادل اقتصادی کمک کرده و باعث اشتغال‌زایی شده‌اند.

اگر برای یک شغل جدید تصمیم به مهاجرت گرفته‌اید یا اینکه می‌خواهید یک سبک جدید زندگی اروپایی را با خانواده تجربه کنید یا حتی برای لذت بردن از دوران بازنشستگی در فضای آرام مدیترانه‌ای قصد دارید محل زندگی خود را تغییر دهید؛ قدم خوبی برداشته‌اید.

 اما همه این موارد خوب است بدانید که مهاجرت تصمیمی بزرگ است و راهی نیست که بدون فکر و اندیشه بخواهید در آن قدم بگذارید. پس به شما توصیه می‌کنیم با مطالعه در این زمینه، اطلاعات خود را افزایش داده و با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید.

منطقه جغرافیایی فرانسه و قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن

چرا فرانسه ؟

فرانسه، کشوری با تاریخ و فرهنگ غنیست که در قلب اروپا قرار گرفته است. این کشور با مساحتی بیش از 550 هزار کیلومترمربع، چهارمین کشور بزرگ اروپا به شمار رفته و به‌عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب جهان شناخته می‌شود.

این کشور زیبای 6 ضلعی شکل که از 3 ضلع به اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام متصل شده، شامل 22 ناحیه و 96 شهرستان است. این هم‌جواری و داشتن ساحل مشترک با اقیانوس‌ها مزیت‌های قابل توجهی را برای این کشور به ارمغان آورده است. علاوه بر این،  فرانسه به عنوان بخشی از مرکز اروپا؛ در مجاورت با اسپانیا، بلژیک، سوئیس، موناکو، بریتانیا، آلمان و ایتالیا قرار دارد. این فاصله به حدی نزدیک است که شما حتی با رانندگی می‌توانید ظرف یکی دو ساعت، مرز کشور را طی کرده و به این کشورها برسید.

موقعیت جغرافیایی فرانسه، این کشور را به‌عنوان یک نقطه مهم برای دسترسی به دیگر کشورها و بازارها تبدیل کرده است. فرانسه از شمال به دریای انگلیس، از غرب به اقیانوس اطلس و خلیج بیسکای و همراه کشورهای همسایه‌اش ختم می‌شود. این وضعیت جغرافیایی، به این کشور امکانات حمل و نقل آسان به سایر نقاط اروپا و جهان را می‌دهد.

همچنین مناظر زیبا، آب‌وهوای متنوع از کوهستان‌ها تا ساحل‌ دریاها، فرانسه را به یک مقصد توریستی و مهاجرتی جذاب تبدیل کرده است. شهرهای بزرگ و تاریخی مانند پاریس، لیون، مارسی و نیس نشانگر فرهنگ و هنر غنی فرانسه هستند. این مناطق علاوه بر اینکه امکانات فرهنگی و تفریحی فراوانی دارند، فرصت‌های شغلی و آموزشی زیادی نیز فراهم می‌کنند.

به‌طورکلی، منطقه جغرافیایی فرانسه با ترکیب مناسبی از فرهنگ، طبیعت، اقتصاد و زیرساخت‌های مدرن، به مهاجران فرصت‌های فراوانی برای شروع یک زندگی جدید خواهد داد.

چرا فرانسه

تحصیل ارزان

حتما فکر می‌کنید مهاجرت تحصیلی به فرانسه خیلی پر خرج است. اما باید به شما مژده دهیم که سیستم آموزش‌وپرورش این کشور نه‌تنها جزو بهترین گزینه‌های اروپاست بلکه با تامین کتاب‌ها، شهریه، مسکن دانشجویی و خیلی موارد دیگر توسط دولت، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین سیستم‌های تحصیلی مخصوصا برای دانشجوهای بین‌المللی است.

سوربن (Sorbonne) به‌عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در فرانسه قرار دارد و از همه جای دنیا با تقبل بورسیه، دانشجو می‌پذیرد. در کل دولت فرانسه برای دانشجویان مبالغ قابل توجهی را در نظر گرفته  تا بهتر بتوانند روی مطالعه و تحقیق خود تمرکز کنند و به‌این‌ترتیب تحصیل در فرانسه را به هر جای دیگری ترجیح دهند. در ادامه چند مورد از امکاناتی که برای دانشجویان این کشور فراهم شده است را بررسی می‌کنیم:

  • هزینه زندگی در فرانسه مقرون‌به‌صرفه است به‌طوری‌که برای اکثر شهرها می‌توان گفت که این هزینه‌ها از ۲۵۰ یورو شروع می‌شود؛
  • کمک هزینه مسکن که توسط دولت به دانشجویان اعطا می‌شود بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از کل اجاره‌بها را پوشش می‌دهد؛
  • اکثر دانشگاه‌های فرانسه به دانشجویان آموزش رایگان ارائه می‌دهند؛
  • دانشگاه‌های فرانسه جایگاه خوبی در جهان دارند و جوایز بین‌المللی متعددی را کسب می‌کنند؛
  • بیمه درمانی در این کشور کاملا رایگان است و به‌راحتی می‌توانید از خدمات پزشکی و دندانپزشکی استفاده کنید؛
  • دولت به دانشجویان کمک هزینه حمل‌ونقل درون شهری و حومه‌ای اعطا می‌کند؛
  • در کشور فرانسه به دلیل حضور شرکت‌های بین‌المللی، فرصت‌های شغلی خوبی برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل وجود دارد

برابری حقوق زن و مرد و احترام به حقوق کودکان

جامعه فرانسه تبعیض علیه زنان یا خارجی‌ها را برنمی‌تابد و شما با این واقعیت روبه‌رو خواهید شد که حقوق زنان و مردان با هم کاملا برابر است. این کشور امتیاز 75.5 از 100 را در شاخص برابری جنسیتی EIGE در سال 2021 کسب کرده است. از طرفی کودکان هم از حقوق بالایی برخوردارند و دولت نظارت ویژه‌ای بر شرایط زندگی کودکان دارد.

چرا فرانسه

کار کردن برای زندگی به جای زندگی برای کار کردن

فرانسه کشوری با تعادل بین کار و زندگی سالم است. این کشور در سال‌های اخیر با معرفی قوانین کار، رویکرد معتدل‌تری را برای کار در پیش گرفته است؛ به این معنی که استاندارد کاری هفته به ۳۵ ساعت کاهش پیدا کرده و علاوه بر این، هر کاری بالاتر از آستانه ۳۵ ساعت به‌عنوان اضافه‌کاری طبقه‌بندی می‌شود و باید بر این اساس به پایه حقوق اضافه و پرداخت شود.

این را با ۱۳ روز تعطیلات رسمی و ۵ هفته مرخصی سخاوتمندانه با حقوق در سال ترکیب کنید تا ببینید که شرایطی بسیار جذاب برای کار خواهید داشت. فرانسوی‌ها به ارزش‌های سنتی اعتقاد دارند و داشتن زمان کافی برای گذراندن با دوستان و خانواده بخش بزرگی از آن را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، افراد مرخصی استعلاجی با حقوق ۱۰۰ درصد دستمزد و همچنین مرخصی والدین تا سه سالگی کودک دریافت می‌کنند و برخی از خانواده‌ها هر ماه تا ۲۴۰ یورو برای کمک به قبوض دریافت می‌کنند تا از پرداخت‌ها عقب نمانند.

فرانسه کشور شیک پوشان است

یکی از معروف‌ترین چیزها در مورد فرانسه و پاریس به طور خاص، صحنه مد در کلاس جهانی است. اگر علاقه‌مند به مد هستید، پاریس یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار و زندگی خواهد بود. وقتی در برخی از خیابان‌های پاریس قدم می‌زنید، متوجه می‌شوید که در یکی از پایتخت‌های مد دنیا هستید و یک تیشرت ساییده یا با موی ژولیده در جلوی چشمتان نخواهد بود! همه خوش‌لباس‌اند.

نرخ بزهکاری نسبتا پایین در فرانسه

سطح جرم و جنایت در فرانسه به طور کلی کمتر از سایر نواحی در اروپا است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که میزان جرم و جنایت بین زندگی روستایی و شهری بسیار متفاوت است و همیشه ارزش دارد که مناطق خاصی را قبل از نقل مکان به آنجا بررسی کنید. بدون شک سبک زندگی آرام بسیاری از فرانسوی‌ها به کاهش کلی میزان جرم و جنایت کمک می‌کند.

خدمات مناسب و گاهی عالی در بهداشت و درمان فرانسه

سیستم مراقبت‌های بهداشتی که توسط دولت فرانسه اداره می‌شود، درجه یک و بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ متخصصان مراقبت‌های بهداشتی فراوان، درمان با کیفیت را برای همه تضمین می‌کنند و فرانسه حتی برخی از کمترین هزینه‌های داروی نسخه‌ای را در اروپا دارد.

دولت فرانسه درصد بیشتری از تولید ناخالص داخلی را در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا به جز آلمان (11.6 درصد در مقایسه با آلمان 11.3 درصد) صرف مراقبت های بهداشتی می کند. حتی امروز Numbeo فرانسه را در رتبه 4 در جهان و 1 به لحاظ خدمات بهداشتی و درمانی در اروپا قرار می‌دهد.

بازار پویای املاک و مستقلات

به دنبال یک قصر در پروونس، یک ویلا در ریویرا، یک مزرعه در Dordogne یا یک آپارتمان شیک در پاریس هستید؟ از پاریس که بگذریم، هنوز از اینکه بودجه شما در مقایسه با بسیاری از نواحی بریتانیا یا حتی آلمان چقدر قادر به خرید ملک بهتری است شگفت‌زده خواهید شد. شما می‌توانید حتی بدون داشتن اقامت در فرانسه در این کشور سرمایه‌گذاری ملک و املاک انجام دهید.

فارغ از بحث اجاره‌خانه و قیمت خرید، حق انتخاب گسترده‌ای برای خانه در اختیار شما قرار دارد. شما می‌توانید با کمک مشاوران تاپ سولوشن یا از طریق سایت‌های اینترنتی یا آژانس‌های املاک برای تهیه مسکن مورد نظرتان از بین ویلاهای خارج شهر، آپارتمان‌ها، خانه‌های مرکز شهر و حتی مسکن‌های اشتراکی اقدام کنید.

روند ساده برای گرفتن اقامت

برای اکثر مردم در دنیا خصوصا برای ساکنان اتحادیه اروپا، مهاجرت به فرانسه آسان است. آنها اجازه دارند فرصت‌های شغلی را مانند یک شهروند فرانسوی دنبال کنند. با این حال، برای دیگران، محدودیت‌های بسیار بیشتری وجود دارد. برای اکثر خارجی‌ها، اقامت کوتاه‌مدت در فرانسه به‌راحتی امکان‌پذیر است.

اما برای گرفتن اقامت طولانی مدت نیز جای نگرانی نیست؛ زیرا انواع خدمات تاپ سولوشن برای همین منظور توسعه داده شده است و شما می‌توانید از طریق راه‌های مختلف برای گرفتن ویزا و مهاجرت به فرانسه از مشاوران تاپ سولوشن کمک بگیرید.

هزینه پایین زندگی و تفریح

هزینه زندگی در فرانسه کمتر از زندگی در انگلستان است، حتی در پاریس، پایتخت این مملکت اروپایی. قیمت‌های اجاره پایین‌تر است، و حتی غذا خوردن، بیرون رفتن و گردش در شهر نیز ارزان‌تر تمام می‌شود. طرفه اینکه، هزینه زندگی در فرانسه نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است!

حمل و نقل آسان را با مهاجرت به فرانسه تجربه کنید

خیابان‌ها و اتوبان‌های استانداردی که در فرانسه وجود دارد؛ یکی از مزیت‌های بزرگ این کشور به شمار می‌رود. شبکه‌ای از قطارهای سریع‌السیر، فرودگاه‌های بین‌المللی مجهز و انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی مطابق با جدیدترین استاندارهای روز دنیا از دیگر مواردی هستند که تجربه فوق‌العاده‌ای از سیستم حمل‌ونقل فرانسه را برای ساکنان فراهم می‌کنند.

راه‌های مهاجرت به فرانسه

در ابتدای متن گفتیم مهاجرت به فرانسه یک تصمیم مهم و پیچیده است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اطلاعات کامل است. در این بخش، به برخی از روش‌های مهاجرت به فرانسه اشاره می‌کنیم تا با توجه به شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب و برای آن اقدام کنید:

  1. مهاجرت کاری:
    برای مهاجرت به فرانسه به‌عنوان کارمند یا کارفرما، می‌توانید از ویزای کاری استفاده کنید. برای این منظور، شما باید یک پیشنهاد کار از یک شرکت فرانسوی دریافت کنید. پس از اینکه پیشنهاد کار تأیید شود، می‌توانید درخواست ویزا بدهید.
    یا اگر تجربه یا دانش کافی در زمینه کسب و کار خاصی دارید و می‌خواهید به‌عنوان کارآفرین به فرانسه مهاجرت کنید، می‌توانید از ویزای کسب و کار یا سرمایه‌گذاری کمک بگیرید.


  1. مهاجرت تحصیلی:
    در صورت تمایل به ادامه تحصیل در فرانسه، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. برنامه تحصیلی شما باید از طریق یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر در فرانسه تأیید شود.


  2. مهاجرت از طریق دعوت خانوادگی:
    اگر اعضای خانواده شما در فرانسه زندگی می‌کنند یا شما از طریق ازدواج با یک فرد فرانسوی می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید، امکان ارسال دعوت‌نامه و دریافت ویزای خانواده امکان‌پذیر است.


  3. ویزای طلایی:
    برخی افراد با شرایط خاص می‌توانند از ویزای طلایی بهره‌مند شوند که امکان مهاجرت به فرانسه را بدون نیاز به پیشنهاد کار یا تحصیل فراهم می‌کند. این ویزا برای افراد با سرمایه‌گذاری بالا و قابلیت‌های استثنایی در زمینه‌هایی مانند هنر، علم، ورزش و… اختصاص دارد.


  4. تمکن مالی:
    قامت تمکن مالی فرانسه یکی از روش های مهاجرتی است که در آن متقاضی باید بتواند تمامی هزینه‌ای مالی خود را در کشور فرانسه به تنهایی بر عهده بگیرد.


  5. سرمایه‌گذاری:
    افرادی که خواهان اقامت در فرانسه هستند می‌توانند با سرمایه‌گذاری مبلغی مشخص در قالب‌های مختلف مانند کارآفرینی، مدیریت و … اقامت فرانسه را بگیرند.

در هر یک از موارد فوق، بهتر است با بررسی قوانین و مقررات جدیدی که ممکن است تغییر کرده باشند برای دریافت ویزا اقدام کنید. اگر به سفارت و کنسولگری فرانسه دسترسی ندارید؛ تاپ سولوشن اینجاست تا سوالات و ابهامات شما را رفع کند و با بررسی شرایط، بهترین راه مهاجرت را به شما معرفی کند.

مهاجرت به فرانسه از نگاه آمار

بر اساس گزارش موسسه ملی آمار فرانسه INSEE، سرشماری سال 2018 نزدیک به 9 میلیون مهاجر (افراد خارجی متولد شده) در فرانسه را شامل می‌شود که 14 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. این امر نشانگر مهاجرپذیری جامعه فرانسوی است. در سال 2021، نرخ خالص مهاجرت در فرانسه به عدد 140000 رسید.

در همین حال، ترکیب جمعیت خارجی متولد شده با افزایش مهاجران از کشورهای ثالث غیراروپایی، عمدتاً از مستعمرات سابق، متنوع‌تر شده. در طول ۲۰ سال گذشته، مهاجرت جمعیت فرانسه را تقریباً ۲.۳ میلیون نفر افزایش داده است که مبدا متفاوت‌تری نسبت به گذشته که معمولا از شمال آفریقا بود، دارد.


برخی از نواحی که به صورت بسیار ناهمگون در قلمرو فرانسه مستقر شده‌اند، از نظر قومی بیشتر از سایرین درهم‌آمیخته‌اند، مانند ایل دو فرانس، و به ویژه سن-سن-دنی، که تقریباً یک سوم جمعیت آن خارجی هستند.الجزایری‌ها با بیش از ۸۸۷۰۰۰ نفر، بیشترین نماینده خارجی را در فرانسه تشکیل می‌دهند

کلام آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا فرانسه؟

اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم تا با ما در میانش بگذارید. فارغ از این، اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، چه اهداف تحصیلی و چه اهداف سرمایه‌گذاری، ما تاپ‌سولوشن را تاسیس کرده‌ایم تا پاسخگوی تمام سوالات و نیازهای شما در کشور فرانسه باشیم. آرمان اصلی مجموعه‌ی ما حمایت اجتماعی از دانشجویان و مهاجرین تازه وارد به فرانسه است.

با ما تماس بگیرید و از مهاجرت نترسید.

رزرو مشاوره تحصیلی و کاری کشور فرانسه

payment error
ما قادر به پردازش پرداخت شما نیستیم. لطفا مجددا تلاش کنید.
status ok
رزرو وقت مشاوره شما با موفقیت ثبت شد.<br>لطفا جهت واریز مبلغ مشاوره ایمیل خود را بررسی فرمایید.
شماره تایید شما :
calendar افزودن به تقویم iCAL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب