دریافت ویزای اقامت تمکن مالی فرانسه (سرمایه گذاری)

تمکن مالی فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی فرانسه

فرانسه کشوری رویایی و مدرن برای مهاجران ایرانی است و شاید کمتر فردی را بتوان پیدا کرد که سودای مهاجرت به فرانسه را در سر نداشته باشد؛ واقعیت را بخواهید، مهاجرت به فرانسه دارای فرآیند بسیار سختی است ولی ناممکن نیست!

در برخی از روش‌های مهاجرتی شانس دریافت ویزا برای ایرانیان خواهان مهاجرت به فرانسه بالاست که یکی از این روش‌ها دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه است که گاهاً به آن «طرح خود حمایتی» فرانسه نیز گفته می‌شود و در عرف به ویزای DV و ویزای VLS-TS مشهور است.

در واقع اقامت تمکن مالی فرانسه به افرادی که توان مالی بالا برای پشتیبانی از خود و خانواده‌شان را دارند، اجازه می‌دهد تا به عنوان یک مهاجر دائمی در این کشور سکونت گزینند.

اگر قصد مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در ارتباط با هزینه‌ها، مدارک، مزایا و معایب این روش مهاجرتی را در اختیارتان قرار دهیم.

زندگی در فرانسه

فرانسه کشوری واقع در اروپای غربی بوده که عضو اتحادیه اروپاست و همواره به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای زندگی در اروپا به شمار می‌رود. علت چنین امری در تاریخ و فرهنگ بسیار غنی این کشور و قرارگیری آن در بین 10 اقتصاد برتر جهان خلاصه می‌شود.

این کشور به دلیل داشتن میراث تاریخی بسیار زیاد و مناظر زیبا هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. فرانسه دارای شاخص کیفیت زندگی بسیار بالا، زمان رفت‌وآمد ترافیکی پایین، آب‌وهوای چهار فصل، نظام آموزشی ارزان قیمت و شاخص آلودگی پایین است. وجود چنین شرایطی فرانسه و بویژه شهر پاریس را به یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی ایرانیان تبدیل کرده است.

تمکن مالی فرانسه

مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی

کشور فرانسه که پس از آلمان پرجمعیت‌ترین کشور قاره اروپا به شمار می‌رود، به مردم کلیه کشورها (به استثنای کشورهای عضو اتحادیه اروپا) اجازه می‌دهد تا از طریق اثبات تمکن مالی خویش، اجازه اقامت در این کشور جهان اولی را دریافت نمایند.

منظور از ویزای تمکن مالی، ویزایی است که به آن دسته از افرادی اعطا می‌گردد که بدون آن که در لازم باشد در کشور مقصد کاری برای درآمدزایی انجام دهند، می‌توانند مخارج کامل زندگی خود و اعضای خانواده خویش را تامین نمایند. به بیان بهتر فردی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی را دارد باید دارای منبع درآمد خارجی و ثابت بوده و بودجه کافی برای زندگی در این کشور و فراهم نمودن اقامتگاهی برای خود داشته باشد.

برای درک بهتر ویژگی‌های این روش مهاجرتی به فرانسه باید نگاهی به مزایا آن داشته باشیم:

مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی

شما با ارائه مدارک و اسناد مالی خود به سفارت فرانسه، قادر به دریافت ویزای بلندمدت و سپس اقامت دائم فرانسه خواهید بود و این یعنی نیازی نیست که سرمایه خود را به شکل مستقیم به این کشور منتقل کنید. از دیگر مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساده‌ترین و سریع‌ترین روش اخذ اقامت در کشور فرانسه است.
  • به سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در فرانسه نیازی ندارد.
  • امکان تمدید اقامت آن وجود داشته و به راحتی می‌توان اقامت دائم فرانسه را دریافت نمود.
  • امکان استفاده از بیمه‌های پزشکی و خدمات درمانی برای مهاجران تمکن مالی وجود دارد.
  • امکان ادامه تحصیل فرزندان در فرانسه و تجربه درس خواندن رایگان در معتبرترین دانشگاه‌های این کشور فراهم می‌گردد.
  • امکان دریافت پاسپورت کشور فرانسه پس از سپری کردن مدت زمان قانونی و برخورداری از شرایط لازم وجود دارد.
  • می‌توان با افتتاح حساب بانکی مستر/ویزا کارت به دروازه تجارت جهانی دست پیدا کرد.
  • امکان خرید خودرو و ملک وجود دارد و می‌توانید گواهینامه ایرانی خود را به گواهینامه فرانسوی تبدیل کنید.
  • پس از گذشت دو سال از دریافت ویزا قادر به ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی در این کشور خواهید بود.
  • سفر به تمامی کشورهای حوزه شنگن ممکن است.
  • نداشتن شرط حضور! فقط 2 بار ورود به فرانسه در سال کفایت می‌کند.
  • نیازی به ارائه مدرک زبان فرانسه و مدرک تحصیلی خاصی وجود ندارد.
  • محدودیت سنی خاصی ندارد و شامل سرپرست، همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌شود.
تمکن مالی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی

زندگی در اروپا و برخورداری از رفاه اجتماعی یک کشور پیشرفته جهان اولی به خودی خود مزیت بزرگی است و تاثیر قابل توجهی در آینده شغلی مهاجران دارد؛ اما سوال این است که برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی به چه شرایط و مدارکی نیاز داریم؟! در ادامه به طور تفصیلی به هر یک از شرایط مورد نیاز برای چنین منظوری می‌پردازیم:

شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی

به طور کلی برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی نیازمند شرایط خاصی هستیم که این شرایط را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

شرایط دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه

اثبات تمکن مالی (حداقل 18 هزار یورو در سال)

داشتن بیمه درمانی

سن بالای 18 سال

نداشتن فعالیت شغلی در کشور فرانسه

ارائه گواهی عدم سوءپیشینه

اثبات داشتن اقامتگاه در فرانسه

اثبات تمکن مالی و منبع درآمد ثابت

برای آن که فردی بتواند ویزای خود حمایتی فرانسه را دریافت کند، باید دارای یک منبع درآمد ثابت باشد؛ منبع درآمدی که خارج از کشور فرانسه قرار دارد! همان طور که در مطالب فوق نیز به طور گذرا به آن اشاره شد، فردی که مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی را انتخاب کرده تا زمان دریافت اقامت دائم و گذشت 5 سال، اجازه کار و درآمدزایی در فرانسه را نحواهد داشت.

البته امکان ثبت شرکت و راه اندازی استارتاپ وجود دارد.

دقت کنید که مقدار سرمایه موردنیاز برای اثبات تمکن مالی فرانسه به شرح زیر است:

متقاضی اصلی (سرپرست خانواده): معادل 1500 یورو

همسر: 1000 یورو

هر فرزند زیر 18 سال: 750 یورو

از منابعی که برای اثبات تمکن مالی استفاده می‌شود، می‌توان به مواردی همچون

  • سود سپرده بانکی
  • حقوق بازنشستگی
  • سود سهام (شرکت‌ها، موسسات، کارخانجات و غیره)
  • اجاره مستغلات براساس سند ملکی رسمی و اجاره‌ نامه رسمی اشاره کرد.

 

هر یک از این منابع یاد شده به تنهایی (مشروط بر این که حداقل درآمد مستمر و منظم ماهیانه یعتی 3 هزار یورو را پوشش دهد) کفایت می‌کند. ناگفته نماند که ترکیب این منابع درآمدی نیز به منظور پوشش سطح درخواست امکان‌پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که برای اثبات تمکن مالی از حساب‌های سرپرست خانوار و همسر استفاده شده و مبلغ تمکن مالی بلوکه نشده و پس از دریافت ویزا قادر به استفاده از این مبلغ خواهید بود. همچنین برای اثبات تمکن مالی می‌توانید از فیش حقوقی، مستمری بازنشستگی، درآمد املاک و مستغلات و سود سپرده بانکی بهره ببرید

اثبات داشتن اقامتگاه

دریافت مجوز اقامت از نوع تمکن مالی در کشور فرانسه، مشروط به داشتن یک سرپناه در این کشور است. برای اثبات داشتن اقامتگاه در فرانسه دو راه در پیش روی خود خواهید داشت:

  1. خرید یک اقامتگاه شخصی
  2. اجاره یک اقامتگاه برای سکونت.

 

البته توجه داشته باشید که اقامتگاه مورد نظر بایستی در ازای هر عضو از خانواده، 9 متر مربع بزرگتر شود تا دولت فرانسه اجازه اقامت کل اعضای خانواده را صادر کند. در واقع این شرط را مستقیماً خود دولت فرانسه به مهاجران دارای تمکن مالی تحمیل نموده که هر یک از اعضای خانواده باید دارای یک اتاق مستقل برای خود باشند.

بیمه درمانی

کلیه افرادی که مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی را انتخاب کرده‌اند باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند. البته این شرط منحصر به بازه زمانی است که فرد در فرانسه اقامت دارد؛ بنابراین اگر سه ماه از سال را در این کشور حضور ندارید، ضرورتی ندارد که برای آن سه ماه نیز بیمه‌ای داشته باشید.

متقاضیان اقامت تمکن مالی فرانسه

شرایط سنی متقاضیان اقامت تمکن مالی فرانسه

فردی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی را دارند، باید بالای 18 سال سن داشته باشند تا بتوانند چنین ویزایی را برای خود و اعضای خانواده دریافت کنند. این نوع ویزا برای افرادی که زیر 18 سال سن دارند، به طور وابسته به سرپرست آن‌ها که دارای چنین ویزایی است، صادر می‌گردد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی

برای دریافت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی باید مدارک زیر را ارائه کنید:

مدارک مرتبط با توانمندی مالی

مهم‌ترین مدرکی که در دریافت این نوع خاص از اقامت باید ارائه کنید، مدرک توانمندی مالی است که اثبات کننده توان شما در تامین هزینه‌های خود و خانواده‌تان است. این مدرک شامل موارد زیر است:

ارائه تعهدنامه مالی

اگر شرکت یا سازمانی به لحاظ مالی از شما پشتیبانی می‌کند، باید تعهدنامه مالی از این شرکت و سازمان دریافت کرده و به دولت فرانسه ارائه نمائید.

 

گزارش بانکی

گزارش حساب بانکی دلیلی محکم برای اثبات تمکن مالی فرد بوده و این گزارش بایستی از یک بانک معتبر و تائید شده دریافت گردد تا جزئیات دقیقی از موجودی و تراکنش‌های مالی شما را نشان دهد.

 

تائید انتقال وجوه

شما باید مدارکی را دال بر این که توان لازم برای انتقال وجوه به حساب‌های فرانسوی دارید را اثبات نمائید که چنین امری می‌تواند به وسیله معاملات بانکی یا مدارک مرتبط با انتقال مالی صورت گیرد.

مدارک مالی خانواده

اگر قصد دارید خانواده خود را نیز همراه خویش به فرانسه ببرید، در این صورت باید مدارک مالی مرتبط با اعضای خانواده خود را نیز داشته باشید.

مدارک مالی تائید شده

در برخی موارد ممکن است لازم باشد که مدارک مالی از سوی مراجع خاصی تائید شوند که این مدارک در اصل تائید کننده وجود سرمایه گذاری‌ها، دارایی‌ها، سهام و اموال دیگر است.

دریافت ویزای اقامت تمکن مالی

ارائه مدارک هویتی

مدارک هویتی نیز مرحله دیگری است که بسیار حائز اهمیت بوده و کلیه مدارک ارائه شده بایستی اصل یا با تصدیق معتبر ارائه گردند و به زبان فرانسه ترجمه شده باشند. البته گاها تائید اعتبار اسناد و مدارک هویتی از سوی سفارت و کنسولگری فرانسه در کشور ایران نیز انجام می‌گیرد.

به طور کلی مدارک هویتی عبارتند از:

تصاویر شناسایی

غالبا چند تصویر شناسایی از چهره فرد ارائه می‌شود که این تصاویر شامل عکس‌های رنگی با کیفیت از فرد بوده و بایستی هیچ تغییر ویرایش خاصی در صورت فرد انجام نشده باشد.

پاسپورت

مدرک هویتی اصلی شما را در طول دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه، پاسپورت شکل می‌دهد که باید پاسپورت شما حداقل دارای 20 ماه اعتبار باشد.

کارت ملی

کارت ملی نیز در احراز هویت فرد مهم بوده و باید ارائه گردد.

مدارک تائید شناسایی

متناسب با شرایط و مقررات مهاجرتی فرانسه ممکن است مدارک دیگری همچون شناسامه و مواردی از این دست نیز از فرد متقاضی درخواست شود.

ارائه اسناد اقامتی پیشین (در صورت وجود)

اگر سابقا تجربه زندگی و اقامت در کشورهای دیگری را داشته‌اید، باید مدارک مرتبط با اقامت‌های پیشین خویش را نیز ارائه کنید.

ارائه مدارک شغلی و تحصیلی

مدارک تحصیلی و شغلی برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی بسته به موقعیت شما متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال اگر قصد دریافت اقامت خود حمایتی فرانسه به عنوان یک کارآفرین را دارید، باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • مدارک تحصیلی مرتبط با حرفه و شغل: اگر تحصیلاتی مرتبط با شغل خویش دارید که قصد دارید در فرانسه همان رشته را ادامه دهید، باید مدارک تحصیلی خود را به همراه ترجمه معتبر آن ارائه کنید.
  • سوابق کاری: بایستی سوابق کاری تائید شده خود در حوزه کاری‌تان را به سفارت فرانسه تحویل دهید.
  • مجوزها و کارت‌های مرتبط با شغل: برخی از مشاغل به مجوزهای خاصی نیاز دارند و اگر حرفه شما نیز در داخل چنین مشاغلی قرار گرفته است باید آن‌ها را ارائه کنید.
  • گواهی اتمام تحصیلات: اگر تاکنون تحصیلات دانشگاهی در ایران داشته‌اید باید گواهی اتمام تحصیلات را ارائه دهید.

هزینه مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی

برای آن که بتوانید از طریق تمکن مالی ویزای اقامت فرانسه را دریافت کنید، بایستی ثابت کنید که حداقل برای هر سال 36 هزار یورو در حساب خود دارید (3 هزار یورو برای هر ماه). علاوه بر مورد یاد شده هزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که به شرح زیر هستند:

موارد

هزینه‌ها

هزینه ویزا برای هر نفر

100 یورو

هزینه بیمه درمانی برای هر نفر

حداقل 300 یورو

صدور کارت مجوز اقامت برای هر نفر در سال اول

180 یورو

صدور کارت مجوز اقامت برای هر نفر در سال دوم

226 یورو

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از درخواست ویزای تمکن مالی فرانسه باید به آن توجه داشته باشید، به موضوع هزینه‌های زندگی در فرانسه مربوط می‌شود که عبارتند از:

موارد

هزینه‌ها (به طور میانگین)

یک وعده غذایی در یک رستوران مقرون به صرفه

13 یورو

هزینه امکانات رفاهی (آب، برق و غیره)

170.68 یورو در ماه

اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر

789.70 یورو در ماه – بستگی به شهر دارد

اینترنت

29.82 یورو در ماه

کارت حمل و نقل

20 تا 70 یورو در ماه

خرید خانه در مرکز شهر

متری 6795 یورو – بستگی به شهر دارد

شهریه باشگاه برای یک نفر

32.66 یورو در ماه

(اعداد و ارقام دو عنوان فوق از لینک منبع استخراج شده است.)

سوالات متداول

ویزای تمکن مالی فرانسه که از سوی کشور فرانسه صادر می‌شود، به آن دسته از افرادی تعلق دارد که توان مالی قابل توجهی داشته و به صورت ماهانه درآمد خوبی دارند.

خیر، برای دریافت چنین ویزایی نیازی به فعالیت شغلی در فرانسه نیست.

اعتبار این ویزا یک ساله بوده که امکان تمدید آن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب