جاذبه های گردشگری فرانسه

جاذبه های گردشگری فرانسه

کشور فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است که سالانه میزبان حدود 82 میلیون گردشگر خارجی می باشد. فرانسه دارای آب و هوای مطلوبی است و همچنین شهرهای تاریخی زیادی دارد. گردشگرانی که به تاریخ و فرهنگ علاقمند هستند، فرانسه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

فرانسه به نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه معروف است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقمند به سفر به کشور فرانسه هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا فهرستی از بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه و شهرهای توریستی فرانسه را بیشتر بشناسید.

جاذبه های گردشگری فرانسه - شهر پاریس

وقتی سخن از جاذبه های گردشگری کشور فرانسه است، شهر پاریس به عنوان بهترین شهر توریستی، حرف اول را می زند. پاریس یکی از پر بازدیدترین شهرهای توریستی کشور فرانسه است. گردشگران عاشق شهر پاریس خواهند شد؛ جاذبه های پاریس عبارتند از :

عکس پاریس

برج ایفل

کمتر کسی در دنیا نام برج ایفل را نشنیده است. برج ایفل فرانسه در بین جاذبه های گردشگری کشور فرانسه از بالاترین رتبه برخوردار است. این برج نمادین توسط الکساندر گوستاو ایفل برای نمایشگاه پاریس در سال 1889، که صدمین سالگرد انقلاب فرانسه را جشن گرفت، طراحی شد.

این برج از 18000 بخش آهنی (با وزن بیش از 10000 تن) تشکیل شده است که توسط 2.5 میلیون پرچ در کنار هم قرار گرفته اند. این سازه ابداعی با ارتفاع 324 متری اکنون به عنوان یک شاهکار معماری استادانه در نظر گرفته می شود و نمادین ترین منظره پاریس است.

فرانسه

موزه لوور (Louvre)

این موزه از مهم ترین موزه های پاریس است؛ کاخ مجللی که زمانی خانه ی پادشاهان کشور فرانسه بوده است. موزه لوور از یک طرف توسط Jardin des Tuileries، یکی از زیباترین پارک های پاریس احاطه شده است.

نیمکت های پارک و کافه رستوران ها با صندلی در فضای باز به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که استراحت کنند و از مناظر زیبا لذت ببرند. بیشتر محبوبیت این موزه به دلیل سه شاهکار مشهور لوور، مونالیزای لئوناردو داوینچی و دو مجسمه مشهور یونانی، ونوس میلو و پیروزی بالدار ساموتراس است.

جاذبه های گردشگری فرانسه - کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام در قلب پاریس در ایل-دو-لا-سیته (Île-de-la-Cité) در کنار محله لاتین قرار دارد. کلیسای نوتردام پاریس در سال 1163 توسط پادشاه لوئیس نهم (سنت لوئیس) و اسقف موریس تأسیس شد و ساخت آن بیش از 150 سال طول کشید.

خیابان شانزه لیزه در شهر پاریس

خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزلیزه به دو قسمت تقسیم می شود که محل تقاطع آن Rond-Point des Champs-Élysées است. قسمت پایین شانزه لیزه، در همسایگی میدان کنکورد، شامل یک پارک بزرگ، محوطه شانزه لیزه، و موزه هنرهای زیبای پتی کاخ است.

قسمت بالایی که تا طاق پیروزی امتداد دارد، با مغازه های لوکس، هتل ها، رستوران ها، کافه ها، سینماها و تئاترها پوشیده شده است. این منطقه شلوغ گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و محل تجمع پاریسی ها است.

موزه اورسای (Orsay)

موزه اورسای (Orsay)

برخی از ارزشمندترین نقاشی های جهان در گالری های موزه اورسای به نمایش گذاشته می شوند. مشهورترین آثار این موزه عبارتند از: زاغی اثر کلود مونه، گار سن لازار، میدان خشخاش و ناهار روی چمن. خودنگاره ونسان ون گوگ و شب پر ستاره، رقص رنوار در مولن دلاگالت که صحنه جشن در مونمارتر را به تصویر می کشد.

این موزه همچنین دارای یک کتابفروشی، یک کافه معمولی و یک رستوران با غذاخوری عالی است. رستوران موزه قبلاً هتل دواورسای (هتلی مجلل در Gare d’Orsay اصلی) بوده و در فهرست آثار تاریخی قرار گرفته است، دارای سقف های طلاکاری شده و لوسترهای درخشان است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای

این کاخ بیش از ۷۰۰ اتاق دارد و یکی از بزرگترین کاخ های جهان است. کاخ ورسای با اتاق های مجلل و تالار پر زرق و برق خود به هنرهای گرانبها شهرت دارد. شما به راحتی می توانید با انتخاب یکی از تورهای زیر یک روز کامل برای بازدید از این کاخ اختصاص دهید.

  • گشت و گذار نیم روزه هتل ورسای. بازدید از کاخ و باغ های مجلل، که پادشاهان و ملکه های فرانسوی از آن لذت می بردند، تالار معروف آینه ها، آپارتمان های ایالتی، اتاق خواب پادشاه و غیره.
  • تور ورسای با قطار از پاریس با بلیت های Skip the Line. راهنمای سفر، شما را در نقطه ی مشخصی در پاریس ملاقات می کند و با قطار RER به ورسای می روید و پس از گشت وگذار مجددا با قطار بازمی گردید.
  • تور یک روزه ورسای همراه با ناهار. با یک اتوبوس مجهز به ورسای سفر خواهید کرد. علاوه بر گشت وگذار در کاخ، راهنمای شما در مورد اتفاقات و رویدادهای مهم در این کاخ برای شما صحبت خواهد کرد. یک ناهار در رستوران های محلی می خورید و وقت زیادی برای قدم زدن در باغ های مجلل این کاخ خواهید داشت.

سفرهای دریایی رودخانه سن

یکی از بهترین روش های تماشای پاریس، سفر در امتداد رودخانه سن است. پل های رودخانه سن، برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام و موزه لوور از این زاوایه خیره کننده به نظر می رسند. سفر دریایی در طول روز به گردشگران اجازه می دهد تا شکوه بناهای تاریخی با نور خورشید را به خوبی بینند.

همچنین سفر دریایی بعد از غروب خورشید نیز جذابیت خاصی دارد و شما می توانید تمامی این بناها را با نورهای زیبا که جلوه ی خاصی به شهر می دهد، در طول شب مشاهده کنید. یک گشت وگذار خوب و شام لذیذ در رودخانه سن همراه با قایق مجلل Bateaux Parisiens تجربه کنید. این قایق از بندر پورت دلا بوردونایس (Port de la Bourdonnais) در نزدیکی برج ایفل حرکت می کند و یک شب به یادماندنی برای شما رقم می زند.

پارک ویلت (Villette)

پارک ویلت (Villette)

پارک ویلت با ۵۵ هکتار، وسیع ترین فضای  سبز در پاریس است و دارای زمین بازی برای کودکان، سالن تئاتر و سالن کنسرت است. در تابستان در این مکان رویدادهای فرهنگی زیادی برگزار می شود و همچنین جمعیت زیادی در کنسرت های فضای باز حضور دارند.

موزه شراب پاریس

موزه شراب پاریس (Musée du Vin)

موزه ی شراب یک مکان فرهنگی در نزدیکی برج ایفل است که در سال ۱۹۸۴ در یک محیط قدیمی از قرون وسطی افتتاح شد. این موزه غنا و تنوع صنعت شراب سازی فرانسه را نشان می دهد.

کافه های معروف پاریس

کافه de la Paix

این کافه نمادین که در سال 1975 توسط دولت فرانسه به عنوان یک مکان تاریخی اعلام شد، محل بسیاری از نقاشی ها، فیلم ها و شعرها است. فضای داخلی تزئین شده با نقاشی های دیواری و نزدیکی به اپرای گارنیه پاریس، این کافه را شبیه یک موزه می کند. این کافه آنقدر معروف است که افسانه ها ادعا می کنند که مطمئناً در آنجا با دوستی روبرو خواهید شد.

کافه Le Select

یکی از کافه های کلاسیک پاریسی در مونپارناس پرجنب وجوش، این کافه از گذشته مشتری های زیادی داشته است. هنری میلر، همینگوی، پیکاسو، و اف. اسکات فیتزجرالد، همگی در آنجا به استراحت می پرداختند. دارای صندلی های حصیری است که در بیشتر کافه های سنتی پاریس یافت می شوند.

سوالات متداول

برج ایفل، بدون شک مشهورترین جاذبه گردشگری فرانسه است. این برج 324 متری که در سال 1889 ساخته شده، نماد پاریس و فرانسه است و هر ساله میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند.

بهترین زمان برای سفر به فرانسه به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای گرم و آفتابی هستید، بهار و تابستان (از آوریل تا اکتبر) زمان مناسبی برای سفر هستند. اما اگر به دنبال آب و هوای خنک تر و خلوت تر هستید، پاییز و زمستان (از نوامبر تا مارس) را انتخاب کنید.

اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا سفر می کنید، به گذرنامه و ویزا نیاز خواهید داشت. برای دریافت ویزا، می توانید به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود مراجعه کنید.

زبان رسمی فرانسه، فرانسوی است. اما در برخی از مناطق، زبان های دیگری مانند آلمانی، ایتالیایی و باسکی نیز صحبت می شود.

غذاهای فرانسوی در سراسر جهان مشهور هستند. برخی از معروف ترین غذاهای فرانسوی عبارتند از:

  • کروسان
  • سوپ پیاز
  • بوف بورگینیون
  • راتاتویی
  • کرم برولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب