تحصیل رشته پزشکی در انگلستان -شرایط و مدرک اخذ پذیرش

تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

رشته پزشکی یکی از رقابتی‌ترین دوره‌های تحصیلی در انگلستان است و سالانه هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته پزشکی به انگلستان مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان و تحصیل پزشکی در این کشور به دلیل کیفیت بالای آموزش و دسترسی به جدیدترین تجهیزات پزشکی و قرار گرفتن در محیط مراقبت‌های بهداشتی در دنیای واقعی به شما کمک می‌کند تا در بهترین حالت ممکن فارق‌التحصیل شوید و آماده ارائه مهارت‌ها و تجربه‌های خود باشید.

مدرک لیسانس پزشکی در انگلستان معمولاً 5 تا 6 سال طول می‌کشد. دوره کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) در پزشکی معمولاً 1-2 سال طول می‌کشد و به پیشینه قوی در علوم و یا مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارد.

تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

چهار دانشگاه از ده دانشگاه برتر پزشکی جهان در انگلستان قرار دارد. دانشگاه‌های انگلستان قرن‌هاست که به پیشرفت دانش پزشکی کمک می‌کنند و نقش پر رنگی در کشف درمان‌های جدید برای انواع بیماری‌ها در سراسر جهان دارند؛

از تولید اولین واکسن در سال 1798 گرفته تا انجام اولین سونوگرافی جنین در جهان یا ساخت اولین دست مصنوعی کاملا مفصلی در سال 2013. به همین دلیل است که بیش از 22000 دانشجوی پزشکی در حال تحصیل در بریتانیا هستند تا دانش و تخصص بدست آورند و هر کجا که می‌خواهند استفاده کنند.

تخصص شما در هر زمینه‌ای باشد تفاوتی ندارد، زیرا مدرک پزشکی از انگلستان در تمام جهان راه گشای شما است و کارفرمایان می‌توانند اطمینان داشته باشند که شما مهارت‌های زبانی، بینش‌های تحقیقاتی و سطح بالایی از آموزش‌های عملی مورد نیاز برای رسیدن به تخصص را دارید.

مراحل مهاجرت به انگلس

انواع مدرک پزشکی

لیسانس پزشکی

مدرک لیسانس پزشکی، که به عنوان MBBS نیز شناخته می‌شود، دانشجویان را برای شغلی در پزشکی، از جمله نقش‌هایی مانند پزشک، جراح، و محققان پزشکی آماده می‌کند. برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس پزشکی در انگلستان، دانش آموزان معمولاً باید دبیرستان یا معادل آن را با سوابق تحصیلی قوی، از جمله دروسی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک به پایان برسانند.

مدرک کارشناسی پزشکی در انگلستان شامل یادگیری کلاس درس و تجربه بالینی است. در سال‌های اولیه دوره، دانش آموزان در مورد علوم پایه و اصطلاحات پزشکی یاد می‌گیرند، در حالی که سال‌های بعد بر مهارت‌های بالینی و مراقبت از بیمار تمرکز می‌کنند. دانش‌آموزان معمولاً در چرخش بالینی در بیمارستان‌ها و سایر بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز شرکت می‌کنند.

فوق لیسانس پزشکی

کارشناسی ارشد در پزشکی دوره تحصیلات تکمیلی است که بر ارتقای دانش و مهارت‌های متخصصان و مراقبت‌های بهداشتی در زمینه خاصی از پزشکی تمرکز دارد. برای تحصیل در این مقطع، معمولاً باید مدرک لیسانس خود را در رشته پزشکی دریافت کرده باشید.

فوق لیسانس در پزشکی شامل دوره‌های پیشرفته در زمینه‌هایی مانند فارماکولوژی، پاتوفیزیولوژی، اپیدمیولوژی، تحقیقات بالینی و مراقبت از بیمار می‌باشد.

دکترای پزشکی

دکترا در پزشکی یک مدرک پیشرفته است که تحقیقات اصلی در زمینه پزشکی در این مقطع انجام می‌شود. معمولاً 4 تا 6 سال طول می‌کشد تا تکمیل شود و پس از اتمام دکترا، میتوانید شغلی را در دانشگاه، صنعت یا مراکز دولتی انتخاب کنید.

بسیاری از افرادی که دکترای پزشکی دارند، در تحقیقات، توسعه و امور نظارتی در شرکت‌های دارویی و بیوتکنولوژی مشغول به کار هستند، یا در دانشگاه‌ها استاد و محقق می‌شوند یا در سازمان‌های دولتی مانند مؤسسه ملی بهداشت کار می‌کنند.

دانشگاه ها و مدارس پزشکی انگلستان

بریتانیا همیشه در خط مقدم برتری آکادمیک و آموزشی بوده است و هم در رتبه بندی و هم در توسعه پزشکی و اقدامات پزشکی در این کشور منعکس می‌شود.

برخی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی انگلستان را دارد. این دانشگاه‌ها پزشکانی تولید کرده‌اند که بر دنیای پزشکی مسلط هستند. در اینجا بهترین دانشگاه‌های پزشکی انگلستان وجود دارد که هر دانشجویی آرزوی تحصیل در آنها را دارد.  

تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

نام دانشگاه

آزمون های لازم

رتبه بندب بر اساس موضوع

دانشگاه آکسفورد

GMAT: 260+، GRE: 260+، معدل: 3.3+، آیلتس: 7+، تافل: 100+

۲

دانشگاه کمبریج

GPA: 3.25+, IELTS: 7+, TOEFL: 100+

۵

دانشگاه کالج لندن (UCL)

GMAT: 600+, GRE: 260+, GPA: 2.7+, IELTS: 6.5+, TOEFL: 92+

۶

امپریال کالج لندن

GMAT: 314+, GRE: 260+, GPA: 2.7+, IELTS: 6.5+, TOEFL: 92+

۱۸

دانشگاه ادینبورگ

PTE: 61+, IELTS: 6.5+

۲۲

کینگز کالج لندن

3.3+ GPA, IELTS: 7+, TOEFL: 100+

۱۳

دانشگاه گلاسکو

SAT: 1280, GPA: 3+, GMAT: 580+, PTE: 61+, IELTS: 6+, TOEFL: 90+

۴۸

دانشگاه منچستر

SAT: 1920+, GPA: 2+, IELTS: 6+, TOEFL: 90+

۳۲

دانشگاه نیوکاسل

GPA: 2.8+, GMAT: 500+, IELTS: 6.5+, TOEFL: 90+

۷۷

دانشگاه کوئین مری لندن

SAT: 1200+, GPA: 3.2+, IELTS: 5.5+, TOEFL: 79+

۵۵

شرایط پذیرش در رشته پزشکی در انگلیس

اگر تصمیم دارید در رشته پزشکی تحصیل کنید،در گام اول باید در یک دانشکده پزشکی ثبت نام کنید، که معمولا بخشی از یک دانشگاه است، اما ارتباط قوی با بیمارستان‌های محلی و مکان‌های پزشکی دارد.

برای پزشکی در مقطع کارشناسی، دانشجویان موظفند در دروسی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک نمرات بالایی کسب کرده باشند. متقاضیان باید برای شرکت در دانشکده های پزشکی در بریتانیا در آزمون استعدادهای بالینی انگلستان (UKCAT) یا آزمون پذیرش پزشکی زیستی (BMAT) شرکت کنند.

این آزمون‌ها مهارت‌های تفکر انتقادی، حل مسئله و ارتباط شما را ارزیابی می‌کند. ممکن است بعضی از دانشگاه‌ها از متقاضیان بخواهند که تجربه کاری در یک بخش مراقبت‌های بهداشتی یا پزشکی داشته باشند تا تعهد خود را به رشته پزشکی نشان دهند. افرادی که در فهرست نهایی قرار می‌گیرند معمولاً برای شرکت در مصاحبه دعوت می‌شوند که به صورت حضوری یا آنلاین انجام میشود تا صلاحیت آنها برای دوره پزشکی در انگلستان ارزیابی شود.

دانشجوهای بین المللی که مایل به تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی هستند، نمره آیلتس حداقل 6.5 در هر چهار مهارت (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) با نمره کلی 7.0 به طور کلی در اکثر دانشگاه‌ها مورد نیاز است.

آزمون استعداد بالینی انگلستان (UKCAT) بخشی از فرآیند انتخاب برخی از دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی انگلستان است. این یک آزمون آنلاین است که برای آزمایش توانایی‌های شناختی، نگرش‌ها، تفکر انتقادی و استدلال منطقی طراحی شده است. چهار آزمون استدلال و یک آزمون قضاوت موقعیتی وجود دارد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در انگلیس

حداقل سن دانش آموز برای تحصیل در دانشکده پزشکی در انگلستان بسته به دانشکده به طور کلی 17 یا 18 سال است. با این حال، تعداد قابل توجهی از دانشگاه ها شرط سنی را بیان نمی کنند؛ البته احتمال پذیرش دانشجوی زیر 16 سال بسیار کم است.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در رشته پزشکی در انگلستان

برای درخواست پذیرش در یک دانشگاه پزشکی در دانشگاه‌های انگلستان، دانش آموزان باید دارای نتایج مناسب در دبیرستان یا لیسانس و تسلط خوبی به زبان انگلیسی باشند. برخی از دانشکده‌های پزشکی در بریتانیا، با هدف آماده‌سازی بهتر متقاضیان برای تحصیلات پزشکی در مقطع کارشناسی دوره‌های پایه پزشکی را قبل از اخذ مدرک پزشکی در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهند.

برای تحصیل در رشته پزشکی در مقطع کارشناسی به موارد زیر نیاز دارید:

  • مدرک زبان آیلتس ۷
  • گذراندن آزمون UKCAT
  • گذراندن آزمون BMAT
  • داشتن دیپلم معتبر
  • قبولی در دوره‌های فاندیشن یا A-level

آزمون های ورودی رشته پزشکی در انگلستان

اکثر دانشکده‌های پزشکی از آزمون پذیرش به عنوان بخشی از الزامات ورود خود استفاده می‌کنند. سه آزمون پذیرش وجود دارد. دانشکده‌های پزشکی هر کدام در وب سایت خود اعلام می‌کنند که از کدام آزمایش استفاده می‌کنند.

ممکن است با توجه به دانشکده‌های پزشکی که در نظر دارید در برنامه خود قرار دهید، ترکیب‌های مختلفی از این تست‌ها را انجام دهید.

آزمون (UKCAT)

اکثر دانشکده‌های پزشکی از UKCAT (UCAT سابق) استفاده می‌کنند. متقاضیان قبل از درخواست UCAS ثبت نام کرده و در UCAT شرکت می‌کنند. ثبت نام معمولاً در ماه می باز می‌شود و در سپتامبر بسته می‌شود.

آزمایش از جولای تا اکتبر، قبل از آخرین مهلت درخواست UCAS در پزشکی، که 15 اکتبر هر سال است، انجام می‌شود. برای تاریخ دقیق و ثبت نام به وب سایت UCAT مراجعه کنید.

بورسیه برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلیس

آزمون (BMAT)

برخی از دانشکده‌های پزشکی از BMAT استفاده می‌کنند. ثبت نام برای BMAT بین 1 تا 29 سپتامبر 2023 انجام می‌شود. یک تاریخ آزمون برای BMAT وجود دارد: 18 اکتبر 2023. برای منابع رایگان و مقالات تمرینی به وب سایت BMAT مراجعه کنید تا به شما کمک کند برای شرکت در آزمون آماده شوید.

آزمون (GAMSAT)

این آزمون برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی پزشکی ورودی و تعدادی از دوره‌های پزشکی ورودی استاندارد که متقاضی فارغ التحصیل است استفاده می‌شود. مانند UKCAT، متقاضی باید قبل از درخواست UCAS در GAMSAT ثبت نام کرده و در آن شرکت کند.

ثبت نام در ماه آگوست است در حالی که آزمون در سپتامبر برگزار می‌شود. اطلاعات بیشتر را می‌توان در وب سایت GAMSAT یافت.

هزینه های تحصیل رشته پزشکی در انگلیس

رشته پزشکی مستلزم آموزش و منابع گسترده از جمله دسترسی به تجهیزات تخصصی و اساتید مجرب است.

هزینه تحصیل پزشکی نیز به دلیل طولانی بودن دوره‌های پزشکی که معمولاً به 4-6 سال تحصیل نیاز دارد، بالاتر است. به همین دلیل، بسیاری از دانشکده‌های پزشکی برای کمک به هزینه تحصیل دانشجویان، بورسیه پزشکی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

به طور متوسط، دانشجویان بین المللی می‌توانند انتظار داشته باشند که بین 25000 پوند تا 45000 پوند در هر سال تحصیلی هنگام تحصیل MBBS در انگلستان پرداخت کنند.

دانشگاه

دوره

هزینه‌های بین المللی

دانشگاه کمبریج

Medicine

63990 پوند

دانشگاه آبردین

, Medicine MBChB

50100 پوند

دانشگاه ادینبورگ

MBChB Medicine

35000 پوند

امپریال کالج لندن

MBBS Medicine

46650 پوند

دانشگاه سنت اندروز

لیسانس پزشکی (Hons)

35920 پوند

بورسیه تحصیل در رشته پزشکی در انگلیس

تحصیل در دوره‌های پزشکی در انگلستان مناسب‌ترین دوره برای دانشجویان بین المللی است. اما، کیفیت آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه‌های پزشکی در انگلستان به مراتب بهتر از هر دانشگاه دیگری در جهان است.

برترین کالج‌های MBBS انگلستان شامل دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالج لندن، کینگز کالج لندن و دانشگاه ادینبورگ است. این کالج‌ها طیف گسترده‌ای از موضوعات را در برنامه درسی خود ارائه می‌دهند که شامل پزشکی، جراحی، آناتومی، علوم بهداشتی، پزشکی قانونی، پزشکی اجتماعی و غیره می‌شود.

اما با توجه به شهرت آکادمیک و کیفیت آموزش در این موسسات، هزینه پیگیری MBBS از اینجا هزینه زیادی دارد. بنابراین، برای تأمین مالی مطالعات و کسب حمایت مالی، دانشجویان می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی MBBS در انگلستان را انتخاب کنند.

چگونه می توانم بورسیه تحصیلی کامل در انگلستان دریافت کنم؟

همه این بورسیه‌ها بسیار متفاوت هستند و همه آنها فرآیند درخواست خود را دارند. نکاتی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا برای هر یک از بورسیه‌های فوق در نظر گرفته شوید. اطمینان حاصل کنید که

  1. همیشه دستورالعمل‌های درخواست را بخوانید و در مورد شرایط، مزایا، مدارک مورد نیاز و غیره، قبل از شروع درخواست اطلاعات کسب کنید.
  2. قبل از ارسال، تمام مدارک مورد نیاز را آماده و به ترتیب لازم تنظیم کرده‌اید.
  3. یک نامه پوششی بسیار خوب بنویسید (شامل جزئیات مهارت‌ها، خدمات اجتماعی و سایر پروژه‌های ارزش افزایی که شروع کرده‌اید).
  4. همیشه از قبل برای مصاحبه آماده شده‌اید، برای زمانی که به مصاحبه دعوت شدید.

10 بورسیه برتر برای MBBS در انگلستان

با توجه به اینکه تحصیل پزشکی در ایالات متحده ممکن است کمی گران باشد، راه‌های زیادی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از کمک‌های مالی استفاده کنند، مانند وام‌های دانشجویی یا بورسیه تحصیلی. ما 10 بورسیه تحصیلی MBBS برای دانشجویان بین المللی در انگلستان را فهرست کرده‌ایم.

بورسیه تحصیلی Chevening بریتانیا

بورسیه‌های تحصیلی Chevening توسط دولت انگلستان به دانشجویان بین المللی که سطح پتانسیل رهبری را نشان داده‌اند و همچنین دارای پیشینه تحصیلی قوی و خوبی هستند، تعلق میگیرد. در این نوع بورسیه به طور کامل هزینه‌های دانشجو تامین می‌شود و این فرصت را می‌دهد که دانشجو به مدت یک سال در بریتانیا اقامت داشته باشد. این بورسیه معمولاً هزینه‌های

  • تحصیل دانشجو
  • هزینه‌های زندگی
  • هزینه‌های سفر
  • هزینه‌های ویزا
  • مشارکت در آزمایشات بهداشتی، به عنوان مثال، آزمایش سل در صورت لزوم را پوشش می‌دهد.

بورسیه کالج پزشکی بین المللی هال یورک

این بورسیه که بر اساس شایستگی و نیاز مالی و فقط برای دانشجویان پزشکی و جراحی اعطا می‌شود. این نوع بورسیه بخش عمده‌ای از شهریه‌های ذینفعان خود را در طول سال اول تحصیل آنها پوشش می‌دهد.

بورس تحصیلی جان آبرنتی

یکی دیگر از انواع بسیار خوب بورسیه‌ها که توسط دانشگاه کوئین مری لندن ارائه می‌شود و فقط برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان انگلیسی که قصد تحصیل پزشکی دارند تعلق میگیرد. اگر دانشجو بتواند عملکرد تحصیلی خاصی را حفظ کند، این بورسیه می‌تواند در کل پنج سال تحصیل او در بریتانیا ادامه یابد.

بورس تحصیلی تعالی جهانی بیرمنگام

بورسیه‌های جهانی تعالی به بورسیه‎‌ای گفته می‌شود که توسط کالج علوم پزشکی و دندانپزشکی ارائه می‌شود. نام جهانی این بورسیه به این دلیل است که به دانشجویان در سراسر جهان و بر اساس معیارهای برتری تعلق میگیرد. اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید و در رشته تحصیلی خود عالی هستید، این بورسیه ممکن است به شما تعلق بگیرد.

البته دانشجویان انگلیسی هم می‌توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند. این بورسیه‌ها برای فارغ التحصیلان، برنامه‌های کارشناسی ارشد و علوم دندانپزشکی اعمال می‌شود.

بورسیه‌های GHSM کالج کینگ لندن

دپارتمان بهداشت جهانی و پزشکی اجتماعی کالج کینگ به متقاضیان بین المللی که توانایی پرداخت هزینه تحصیل رشته پزشکی در انگلستان را ندارند، بورسیه پزشکی ارائه می‌دهد. این کالج بورسیه لیسانس به ارزش 9250 پوند و بورسیه تحصیلات تکمیلی تا 11040 پوند را برای دانشجویان ورودی تمام وقت ارائه می‌دهد.

بورسیه بین المللی داروسازی

بورسیه بین المللی داروسازی توسط کالج داروسازی در دانشگاه بیرمنگام ارائه می‌شود. به دانشجویان دیپلم 5 ساله داروسازی داده می‌شود. این کالج هر ساله این فرصت را به پنج دانشجوی بین المللی شایسته می‌دهد. ارزش هرکدام 3000 پوند است که هزینه‌های تحصیل برای پنج سال تحصیل در دانشگاه بیرمنگام را پوشش می‌دهد.

بورسیه‌های تحصیلی لیورپول دانشکده پزشکی گرمسیری

بورسیه‌های تحصیلی دانشکده پزشکی گرمسیری لیورپول که معمولاً به عنوان LSTM بیان می‌شود، به دانشجویان بین المللی که در رشته پزشکی و بهداشت گرمسیری (DTM & H) از کشورهای در حال توسعه تحصیل می‌کنند، تعلق میگیرد.

این بورسیه همچنین به پزشکانی که در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه مشغول به کار هستند و نیاز به به‌روز رسانی در مورد مشکلات عفونی، انگلی و سایر مشکلات سلامتی دارند، داده می‌شود. این بورس تحصیلی تمام هزینه‌های تحصیل دانشجویان ذی نفع را پوشش می‌دهد.

بورسیه‌های مشترک المنافع برای آموزش از راه دور

اگر می‌خواهید مدرک کارشناسی ارشد در انگلستان بگیرید، باید این بورسیه را انتخاب کنید. در واقع، شما می‌توانید این کار را در زمان زندگی و کار در کشور خود نیز انجام دهید. دانشجویانی که شهروندان کشورهای در حال توسعه هستند واجد شرایط درخواست برای این بورسیه هستند. این بورسیه دارای مزایای بسیار زیادی است و هزینه‌های شهریه، ویزا، بلیط‌های مسافرتی، کمک هزینه تا 1084 پوند در ماه را پوشش می‌دهد.

بورس تحصیلی رهبران آینده سلامت جهانی

بورسیه جهانی رهبران آینده سلامت برای تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی توسط دانشکده پزشکی گرمسیری لیورپول ارائه می‌شود. این بورسیه به طور خاص برای دانشجویانی است که در حال تحصیل در رشته‌های پزشکی مانند پزشکی گرمسیری و بهداشت هستند. این برنامه دو دوره تحصیلات تکمیلی با بودجه کامل در پزشکی را ارائه می‌دهد که هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های سفر و کمک هزینه معاف از مالیات تا 17600 پوند را پوشش می‌دهد. متقاضیان باید شهروند هر کشور دیگری غیر از انگلستان باشند و باید حداقل نمره 6.5 یا بالاتر در آیلتس و 80 در تافل را کسب کنند تا واجد شرایط دریافت بورسیه شوند.

دانشگاه داندی در خارج از کشور و بورسیه‌های RPG Ph.D.

دانشگاه داندی این بورسیه را به دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه ارائه می‌دهد. مزیت این بورسیه حداکثر ده درصد کاهش هزینه‌ها در سال است. این دانشگاه همچنین بورسیه‌های زیادی را به دانشجویان بین المللی شایسته ارائه می‌دهد.

مزایای تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

بریتانیا به دلیل برتری خود در آموزش مشهور است، و آن را به یک انتخاب عالی برای دانشجویانی که مشتاق تحصیل پزشکی هستند تبدیل می‌کند. بریتانیا دارای بیش از 45 دانشگاه است که در بین 600 مؤسسه پزشکی برتر در سراسر جهان رتبه‌بندی شده‌اند و آموزش با کیفیت بالا را تضمین می‌کنند. پزشکان در انگلستان میانگین حقوقی 67 درصد بالاتر از سایر متخصصان بهداشت و پزشکی دریافت می‌کنند.

یکی از مزیت‌های تحصیل رشته پزشکی در انگلستان این است که دانشجویان برای فعایت در محیط بالینی نیاز نیست تا زمان فارق التحصیلی صبر کنند و می‌توانند از روابط عالی بین دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در سراسر بریتانیا استفاده کنند و مهارت‌های خود را خیلی زودتر عملی کنند.

شرایط کار در انگلستان پس از تحصیل در رشته پزشکی

نرخ اشتغال فارغ التحصیلان در رشته پزشکی، بر اساس رتبه بندی موضوع پزشکی راهنمای دانشگاه گاردین در سال 2024، پنج دانشگاه زیر بالاترین درصد فارغ التحصیلانی را دارند که در طی 15 ماه پس از فارغ التحصیلی، مشاغل سطح فارغ التحصیلی پیدا می‌کنند یا در حال ادامه تحصیل در سطح آموزش عالی یا حرفه‌ای هستند.

  • دانشگاه کمبریج (100%)
  • دانشگاه ادینبورگ (100%)
  • امپریال کالج لندن (100%)
  • دانشگاه گلاسکو (100%)
  • دانشگاه بریستول (100%)

دانش آموزانی که از دوره MBBS در انگلستان فارغ التحصیل می‌شوند، گزینه‌های مختلفی در دسترس آنهاست. بسیاری از آنها مطالعه بیشتر را انتخاب می‌کنند، اما مسیرهای شغلی رایج عبارتند از:

  • مطب عمومی:
    بسیاری از پزشکان به عنوان پزشک عمومی کار می‌کنند و مراقبت‌های اولیه را برای بیماران در جامعه محلی ارائه می‌دهند.

  • پزشکی بیمارستانی:
    در نقش‌هایی مانند قلب، مغز و اعصاب، انکولوژی، اطفال، فوریت‌های پزشکی فعالیت می‌کنند.

  • جراحی:
    جراحانی که در انجام عملیات بر روی بیماران تخصص دارند.

  • سلامت عمومی:
    پزشکان بهداشت عمومی برای بهبود سلامت و رفاه کل جوامع از طریق طرح‌هایی مانند برنامه‌های واکسیناسیون و کمپین‌های بهداشتی تلاش می‌کنند.

  • تحقیقات:
    برخی از پزشکان کار در تحقیقات پزشکی در یک محیط دانشگاهی یا در صنعت داروسازی را انتخاب می‌کنند.

  • تحصیلات:
    مربیان پزشکی در دانشگاه‌ها کار می‌کنند و به نسل بعدی پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی آموزش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب