مقطع مستر در انگلستان

مقطع مستر در انگلستان

با توجه به اینکه حدود 40 درصد از دانشگاه های کشور انگلیس بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های دنیا دارند، سالانه حدود نیم میلیون دانشجوی بین المللی برای تحصیل در مقطع مستر در انگلستان به انگلیس سفر می‌کنند.

تحصیل کارشناسی ارشد یا مقطع مستر در انگلستان یک دوره کوتاه است که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، ورود دانشجوها به بازار کار انگلستان را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا از صفر تا صد نکات لازم برای مهاجرت و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان را مطالعه کنید.

دانشگاه‌های انگستان به دلیل کیفیت بالای آموزش در جهان شناخته شده هستند. بیشترین تعداد دانشگاه‌های برتر جهان در انگلستان قرار دارند؛ به عنوان مثال دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، و امپریال کالج لندن دائماً در فهرست 10 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرند.

بریتانیا بزرگترین مشارکت کننده در زمینه علوم و تحقیقات است، زیرا 14 درصد از تحقیقات علمی جهان به دلیل کیفیت بالا و امکانات تحقیقاتی توسعه یافته توسط انگلستان تولید می‌شود. این کشور سومین کشور پژوهش محور با بیش از 2 میلیون مقاله علمی است.

شرایط تحصیل در مقطع مستر در انگلستان

سالانه بیش از 430 هزار دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در مقطع مستر در انگلستان به بریتانیا مهاجرت می‌کنند. ممکن است شرایط اخذ پذیرش در مقطع مستر در انگلستان برای دانشجوهای مختلف متفاوت باشد. اما در حالت کلی متقاضیان بین المللی برای اخذ پذیرش در مستر در انگلستان ملزم به رعایت نکات زیر هستند:

  • ارائه مدرک تحصیلی 3-4 سال لیسانس که با لیسانس انگلستان معادل سازی می‌شود.
  • برخی از دانشگاه‌ها ممکن است تجربه کاری و تحقیقاتی نیز درخواست کنند.
  • داشتن حداقل معدل 8.0 در مقیاس 10 یا 60 درصد نمره صلاحیت در مقطع کارشناسی است.
  • زبان انگلیسی به عنوان اصلی‌ترین رکن تحصیل در انگلستان است و دانش آموزان باید نمره متوسط 6.0 در آیلتس و 80 در تافل را کسب کنند.
مراحل مهاجرت به انگلس

انواع دوره های مستر در انگلستان

مستر پژوهش محور (Taught Masters)

مستر پژوهش محور درست مانند دوره‌ی فوق لیسانس بر پایه آموزش است که چهار برنامه تدریس در این دوره وجود دارد، کارشناسی ارشد هنر (MA)، کارشناسی ارشد علوم (MSC)، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) و کارشناسی ارشد مهندسی (MEng)، که هر مورد 1 تا 2 سال تمام وقت به طول می‌انجامد.

در یک دوره‌ی کامل انتظار می‌رود دانشجوها در سمینارها، آموزش ها و سخنرانی های هفتگی شرکت کنند. ارزیابی از طریق پایان نامه یا پروژه انجام می‌گیرد.

مستر پژوهش محور

در دوره‌ی مستر پژوهش محور دانشجویان مسئولیت بیشتری را برای کار و برنامه خود می‌پذیرند و حول یک پایان نامه و تحت نظارت دانشگاه یا استاد مطالعه می‌کنند. محبوب‌ترین مدرک تحقیقاتی دکترا است که می‌تواند ۳ الی ۴ سال طول بکشد و شامل نوشتن پایان نامه‌ای بین 60000 تا 100000 کلمه است که درنهایت در یک امتحان شفاهی ارائه و ارزیابی می‌شود.

مدارک لازم جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

هماطور که گفته شد شرایط درخواست برای مدرک مستر در انگلستان باتوجه به دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت است.

علاوه بر این، در برخی از شرایط آزمون خاصی مانند تافل، GRE، آیلتس، GMAT و غیره برای دوره‌های فوق لیسانس در انگلستان وجود دارد. از حداقل مدارک دانش آموزان بین المللی برای درخواست پذیرش در مقطع فوق لیسانس در انگلستان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی پایان دوره و ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی که ترجمه رسمی شده است.
  • مدرک کارشناسی: دانشجویان باید مدرک لیسانس خود را با حداقل 60 درصد در رشته مرتبط به پایان رسانده باشند. نمره قبولی CGPA در بهترین دانشگاه‌های انگلستان بین 6.5 تا 7 است.
  • نمرات آزمون زبان انگلیسی (آیلتس: 6.5 – 7 و تافل: 90 – 110)
  • توصیه نامه‌های آکادمیک
  • رزومه CV به روز: برای پیوستن به دوره‌های حرفه‌ای مانند MBA یا MIM حداقل تجربه 1 تا 2 سال ضروری است.
  • در صورت نیاز یک پروپوزال تحقیقی
  • ویزای تحصیلی / پاسپورت انگلستان

در برخی موارد، دانشگاه‌ها ممکن است پس از ارسال درخواست، مدارک اضافی را درخواست کنند. برای جلوگیری از تاخیر یا از دست دادن ددلاین‌ها، مدارک خود را با زمان زیادی از قبل ارسال کنید.

مراحل درخواست پذیرش برای تحصیل در مقطع مستر در انگلستان

مراحل درخواست پذیرش برای تحصیل در مقطع مستر در انگلستان

اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارید بهتر است با مراحل ارسال درخواست پذیرش برای مستر در انگلستان آشنا شوید:

گام اول مشاوره با کارشناسان مجموعه تاپ سولوشن و انتخاب دانشگاه و دوره‌ی تحصیلی مناسب

گام دوم – ارسال درخواست برای دانشگاه، از طریق وب سایت دانشگاه مورد نظر

گام سوم – فرم پذیرش دانشگاه را از طریق سایت دانشگاه تهیه کرده و اطلاعات و مدارک را تکمیل کنید.

گام چهارم – یکی از نکات مثبتی که درمورد درخواست پذیرش از بیشتر دانشگاه‌های انگلستان وجود دارد این است که هزینه‌ای بابت ارسال درخواست پذیرش (اپلیکیشن فی) از شما دریافت نمی‌کنند. بنابراین شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای درخواست خود را ارسال کنید.

گام پنجم – در صورتی که درخواست شما از جانب دانشگاه پذیرفته شود از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. پس از پذیرش درخواست توسط دانشگاه در برخی موارد ممکن است تایمی برای مصاحبه با اساتید برای شما تعیین شود.

گام ششم – درصورتی که تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید مجددا ایمیل پذیرفته شدن برای شما ارسال می‌شود که می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان و اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان اقدام کنید.

معمولا بین ۲ هفته تا ۲ ماه زمان میبرد تا دانشگاه شما را از پذیرفتن یا نپذیرفتن درخواست پذیرش در مقطع مستر در انگلستان مطلع سازد.

بورسیه تحصیلی مقطع مستر در انگلستان

دولت انگلستان برنامه‌های بورسیه تحصیلی متنوعی را برای حمایت مالی از دانشجویان بین المللی مقطع مستر در انگلستان که به دنبال کمک مالی برای تحصیل خود در این کشور هستند، اجرا می‌کند. چهار بورسیه اصلی دولت انگلستان که ارائه می‌شود عبارتند از:

بورسیه تحصیلی فول فاند انگلستان (full fund)

بورسیه فول فاند یک بورسیه معتبر و کامل است و برای حمایت از دانشجوهای بین المللی که در مقطع مستر در انگلستان تحصیل می‌کنند در نظر گرفته شده است و برخلاف سایر برنامه‌های بورسیه که فقط بخشی از هزینه‌ها را رفع می‌کنند، این برنامه تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی و رفت و آمد به بریتانیا و دیگر هزینه‌ها را نیز شامل می‌شود.

انواع دوره های مستر در انگلستان

بورسیه تحصیلی چونینگ (Chevening Scholarship)

بورسیه چونینگ از معتبرترین بورسیه‌ها محسوب می‌شود که توسط دولت به دانشجویانی که پتانسیل و عملکرد بالایی دارند اعطا می‌شود. این بورسیه به مدت یک سال برای دوره کارشناسی ارشد طراحی شده است که هزینه‌های ضروری شامل شهریه و برخی از هزینه‌های زندگی و بلیط اقتصادی سفر به بریتانیا را شامل می‌شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های انگلیس

برخی از دانشگاه‌های برتر انگلیس مانند دانشگاه کمبریج، آکسفورد، امپریال کالج لندن، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)، کالج کینگ لندن و دانشگاه لندن بورسیه و کمک هزینه‌های خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرند.

بورسیه کشورهای مشترک المنافع

(commonwealth Scholarships) – به عنوان بخشی از تعهد مستمر بریتانیا به کشورهای مشترک المنافع، هر ساله به حدود 800 دانشجو این فرصت داده می‌شود تا در دانشگاه‌های بریتانیا در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنند. طرح بورسیه‌های مشترک المنافع برای دانشجویانی از سراسر کشورهای مشترک المنافع است که قادر به پرداخت هزینه تحصیل در انگلستان نیستند.

این بورسیه هزینه‌های تحصیل، بلیط هواپیما به مقصد بریتانیا و کمک هزینه زندگی برای حمایت از دانشجو در زمانی که در بریتانیا هستند را پوشش می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد بورسیه تحصیلی در انگلستان به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

هزینه های تحصیل در انگلستان

هزینه های تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در انگلستان بین 9000 تا 15000 پوند است. اگر برای یکی از دانشگاه‌های پرطرفدار در بریتانیا درخواست می‌دهید، میانگین هزینه‌ها ممکن است افزایش یابد.

به غیر از شهریه دانشگاه، هزینه های دیگری نیز وجود دارد که شامل محل اقامت، حمل و نقل، غذا، سرگرمی و متفرقه می‌شود.

هزینه‌ها از شهری به شهر دیگر در بریتانیا متفاوت است، به عنوان مثال زندگی در لندن بسیار گرانتر از زندگی در نیوکاسل یا گلاسکو است.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌هایی مانند بازرگانی، مهندسی یا علوم کامپیوتر در مقایسه با هزینه‌ی تحصیل در رشته‌هایی مانند آموزش، روزنامه نگاری یا علوم انسانی به طور قابل توجهی متفاوت است. در اینجا لیستی از هزینه‌ی تحصیل در برخی از دانشگاه‌های برتر انگلستان آمده است:

  • دانشگاه آکسفورد: بین 1985 تا 94800 پوند در سال
  • دانشگاه کمبریج: بین 5500 تا 59000 پوند در سال
  • امپریال کالج لندن: بین 7120 تا 54500 پوند در سال
  • دانشگاه کالج لندن: بین 7770 تا 36900 پوند در سال
  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن: بین 5830 تا 61180 پوند در سال

دانشگاه‌های انگلستان به دلیل برتری علمی، فرصت‌های تحقیقاتی و امکانات پیشرفته خود مشهور هستند. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای کار در سازمان‌های جهانی ایجاد کند، شبکه حرفه‌ای شما را گسترش دهد و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید.

یکی از دلایل اصلی دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در مقطع مستر در انگلستان این است که دانشجویان از توانایی انتخاب رشته‌های مختلف از جمله مهندسی، حقوق، تجارت، علوم بهداشتی، هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی بهره می‌برند.

اکثر دانشگاه‌های انگلستان فرصت‌های تحقیقاتی عالی را برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند با اعضای هیئت علمی مشهور جهان همکاری کنند و در پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ای که آینده رشته آنها را شکل می‌دهد شرکت کنند.

شرایط شغلی در انگلستان

شرایط شغلی در انگلستان

شرایط شغلی در حین تحصیل در انگلستان

دانشجویان مستر در انگلستان برای کمک به هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی در انگلستان می‌توانند در هفته ۲۰ ساعت به صورت پاره وقت پس از اتمام کلاس‌هایشان و یا آخر هفته‌ها به انجام کارهای دانشجویی یا نیمه وقت بپردازند.

شرایط شغلی پس از تحصیل در انگلستان

پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در انگلستان، فرصت‌های شغلی مختلفی در دسترس است.

گزینه‌ها شامل کار در دانشگاه‌ها به‌عنوان محقق یا مدرس، پیوستن به شرکت‌ها در نقش‌هایی مانند مدیر پروژه یا مشاور، راه‌اندازی کسب‌وکار خود، کار در دولت در زمینه سیاست‌ها، پیوستن به سازمان‌های غیرانتفاعی، دنبال کردن مشاغل بهداشتی، ورود به بخش مالی یا بانکی، کار کردن در زمینه‌های فناوری و فناوری اطلاعات، پیوستن به رسانه‌ها یا سازمان‌های ارتباطی، و کشف فرصت‌ها در هنر و صنایع خلاق و … است.

مسیر شغلی خاص به رشته تحصیلی و علایق فردی بستگی دارد. کسب تجربه کاری و شبکه سازی نیز می‌تواند به یافتن فرصت‌های شغلی کمک کند.

ددلاین درخواست پذیرش کارشناسی ارشد در انگلستان

هر دانشگاه زمانبندی خاص خود را برای ددلاین درخواست پذیرش مستر در انگلستان تعیین می‌کند اما در حالت کلی در اکثر دانشگاه ها و دوره‌های تحصیلی در انگلستان ددلاین ترم پاییز ماه سپتامبر شروع می‌شود، و ماه دسامبر تمام می‌شود.

ددلاین ترم بهار از ماه ژانویه آغاز می‌شود و ماه فوریه به پایان می‌رسد. آغاز ددلاین ترم تابستان ماه ژوئن و پایان آن ماه آگوست است.

البته شما می‌توانید پس از پایان مهلت درخواست از طریق Clearing، از ماه جولای تا اکتبر، برای دانشگاه درخواست دهید؛ اما در نظر داشته باشید که این درخواست‌ فقط برای دانشگاه‌هایی است که در روند عادی درخواست تکمیل نشده‌اند.

فراموش نکنید که UCAS را برای تاریخ‌های دقیق هر سال بررسی کنید. در ادامه تاریخ دقیق‌تری از ددلاین برخی از بهترین دانشگاه های انگلستان را می‌بینید.

بهترین دانشگاه های انگلستان

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در مقطع کارشناسی

در اینجا لیستی از دانشگاه‌های برتر بریتانیا که دوره‌های کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند، بر اساس رتبه‌بندی جهانی 2023، با ددلاین‌ها و هزینه‌های تحصیل آمده است:

دانشگاه

نام دوره

ددلاین

شهریه سالانه (GBP)

دانشگاه آکسفورد

کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر پیشرفته – کارشناسی ارشد در مطالعات آفریقا

5 January 2024

 

36,000

امپریال کالج، لندن

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی پیشرفته – کارشناسی ارشد بهداشت عمومی – کارشناسی ارشد امنیت و انعطاف پذیری

2 October 2023

 

40,800.

UCL

 

کارشناسی ارشد معماری  -کارشناسی ارشد علوم انسانی دیجیتال – کارشناسی ارشد در تسهیلات مراقبت های بهداشتی

31 August 2023 – 30 June 2023

 

29,000 – 32,100

دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburg)

کارشناسی ارشد پرستاری پیشرفته – کارشناسی ارشد تاریخ فکری – کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر

31 March 2023

 

34,800

کینگز کالج لندن (King’s College London )

کارشناسی ارشد محاسبات پیشرفته – کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار پیشرفته – کارشناسی ارشد هوش مصنوعی

October 2023

 

17,220

دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science)

کارشناسی ارشد در اقتصاد و فلسفه – کارشناسی ارشد در اقتصاد سیاسی اروپا – کارشناسی ارشد در اقتصاد سیاسی در اواخر توسعه

جذب گوناگون

27,480

دانشگاه منچستر

کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک – کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک و زیست شناسی سیستم ها – کارشناسی ارشد مهندسی انرژی زیرسطحی

Multiple Intake

 

33,500

دانشگاه ساوتهمپتون (University of Southampton)

کارشناسی ارشد حسابداری و امور مالی – کارشناسی ارشد مهندسی شیمی پیشرفته – کارشناسی ارشد آیرودینامیک و محاسبات کارشناسی ارشد حسابداری و مالی – کارشناسی ارشد مهندسی شیمی پیشرفته – کارشناسی ارشد آیرودینامیک و محاسبات

Multiple Intake

 

28,900 – 33,500

دانشگاه شفیلد (University of Sheffield)

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر – کارشناسی ارشد فناوری هوافضا – کارشناسی ارشد سیستم اطلاعات جغرافیایی

اعلام می شود

To be announced

 

27,500

دانشگاه لنکستر(Lancaster University)

کارشناسی ارشد در تجزیه و تحلیل کسب و کار – کارشناسی ارشد در مهندسی الکترونیک – کارشناسی ارشد در علوم داده های بهداشتی

اعلام می شود

To be announced

 

نیاز به بررسی دارد.

دانشگاه کوئین مری (Queen Mary University)

کارشناسی ارشد حسابداری و مالی – کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک – کارشناسی ارشد رباتیک

1 December 2023

28,900

دانشگاه لیدز (University of Leeds)

کارشناسی ارشد در حسابداری و امور مالی – کارشناسی ارشد در عمل بالینی – کارشناسی ارشد در ریاضیات

1 November 2023 – 1 July 2024

27,500

دانشگاه ناتینگهام (University of Nottingham)

کارشناسی ارشد پرستاری – کارشناسی ارشد مهندسی عمران – کارشناسی ارشد روانشناسی مدیریت

4 August 2023

25,000 – 27,200

دانشگاه اکستر(University of Exeter)

کارشناسی ارشد مهندسی – کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر پیشرفته – کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

20 September 2023

25,000

دانشگاه نیوکاسل (Newcastle University)

کارشناسی ارشد در مطالعات کاردانی پزشک – کارشناسی ارشد مهندسی دریایی – کارشناسی ارشد زیست شناسی مصنوعی

Multiple Intake

14,985

دانشگاه یورک (University of York)

کارشناسی ارشد در هوش مصنوعی – کارشناسی ارشد در آناتومی بالینی – کارشناسی ارشد در انرژی فیوژن

31 July 2023

29,400 – 32,260

سوالات متداول

بله، بیش از 115 دانشگاه وجود دارد که برنامه‌های مستر در انگلستان را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای هر دانشگاه یا کالج اقدام کنید و رشته کارشناسی ارشد خود را انتخاب کنید.

یکی از راه‌های درخواست پذیرش برای برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های انگلستان، درخواست از پورتال UCAS است. همچنین می‌توانید برای درخواست پذیرش به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات دقیق‌تری بدست آورید.

بهترین دانشگاه‌های انگلستان که برنامه کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند عبارتند از:

1) دانشگاه کمبریج

2) دانشگاه آکسفورد

3) دانشگاه وارویک

4) دانشگاه بریستول

اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، بله. مهم است که همه دانش آموزان بتوانند به طور موثر، شفاهی و نوشتاری ارتباط برقرار کنند و همچنین مطالب خواندنی پیشرفته آکادمیک را بخوانند و درک کنند. بنابراین مهم است که دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر انگلیسی زبان قبل از درخواست برای دوره خود، یک آزمون آیلتس را تکمیل کنند تا تیم پذیرش بتواند مهارت زبان را ارزیابی کند.

هزینه تحصیل در مقطع مستر در انگلستان بسته به نوع دوره، طول دوره، موسسه و دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید و اینکه دانشجوی انگلیسی یا بین المللی هستید متفاوت است. وب سایت یک دانشگاه می‌تواند اطلاعاتی در مورد هزینه دوره مورد علاقه شما ارائه دهد و بنابراین مهم است که قبل از درخواست به طور کامل تحقیق کنید.

بله. بسیاری از شرکت‌ها و دانشگاه‌ها برای تحصیل در انگلستان بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب