راهنمای جامع شرکت در آزمون TEF

شرکت در آزمون TEF
راهنمای جامع آزمون TEF

دلایل هر فردی برای شرکت در آزمون‌های مهارت زبان متفاوت است. این دلایل می‌تواند شامل مهاجرت تحصیلی، اخذ اقامت دائم، اقامت کاری و غیره باشد. آزمون TEF از جمله آزمون‌های جامع در ارزیابی سطح زبان فرانسه است که اغلب افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه یا کانادا را دارند، در این آزمون شرکت می‌کنند.

کانادا از جمله کشورهایی است که از دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی برخوردار است و اخذ اقامت دائم در آن نیاز به کسب نمره قبولی در آزمون TEF را دارد. پس اگر دانشجو هستید و قصد ادامه تحصیل در کانادا یا فرانسه را دارید یا به دنبال موقعیت شغلی بهتر در یکی از این دو کشور هستید می‌توانید در آزمون TEF شرکت کنید و برای اقامت دائم نیز اقدام کنید. ما در این نوشته از تاپ سولوشن تصمیم گرفته‌ایم مفصل‌تر به آزمون تف بپردازیم و تفاوت این آزمون با سایر آزمون‌ها، هزینه آزمون و مراکز برگزار کننده آن در ایران را برای شما همراهان بازگو کنیم.

آزمون TEF چیست؟

آزمون استاندارد زبان فرانسه که به آن Test d’Evaluation de Français می‌گویند، برای سنجش سطح زبان فرانسه طراحی شده است و هر فردی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور را دارد، باید با شرکت در این آزمون که به اختصار TEF نام دارد، امتیاز قابل قبولی کسب کند. این نمره یا سطح ارزیابی آزمون در شرایط و موقعیت‌های مختلف بازه متفاوتی برای قبولی دارد. آزمون TEF که توسط CCIP برگزار و مدیریت می‌شود، سه بخش الزامی و دو بخش اختیاری دارد.

آزمون TEF چیست؟

هر بخش از آزمون TEF به چند بخش دیگر تقسیم بندی می‌شود و با توجه به موقعیت و قصد متقاضیان به این بخش‌های مختلف پاسخ داده می‌شود. درک مطلب، گرامر و شنیداری سه بخش اصلی و الزامی آزمون TEF را تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که بخش‌های اختیاری شامل مهارت نوشتن و صحبت کردن می‌شود.

  • بخش نوشتاری آزمون TEF شامل 40 سوال در 60 دقیقه‌ است.
  • بخش شنیداری 40 سوال و 40 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد.
  • بخش درک مطلب شامل 40 سوال با 30 دقیقه زمان است.
  • بخش واژگان و دستور زبان نوشتاری در 2 بخش با 60 دقیقه زمان.
  • بخش بیان شفاهی آزمون دارای 2 بخش در 15 دقیقه‌ای است.

هدف از این آزمون شناسایی سطح مهارت متقاضیان در زبان فرانسه و روش و ابزاری برای اندازه گیری سطح کیفی و کمیتی متقاضیان یادگیری زبان فرانسه است. دلیل نیازمندی به شرکت در این آزمون به چند صورت است:

  • ادامه تحصیل در کشور فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت به کانادا و به دست آوردن شهروندی کانادا
  • مهاجرت به کبک
  • شهروندی فرانسه
  • تایید سطح قابل قبول مهارت زبان فرانسه متقاضیان کار در این کشور
منابع آزمون TEF

منابع آزمون TEF

برای کسب نمره قبولی بالا در آزمون TEF لازم است که با منابع و راهکارهای نتیجه بخش این آزمون آشنا شوید؛ البته برای به دست آوردن نمره بالا در مدت زمان محدود کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند گزینه بهتری باشد؛ به شرط آن که در انتخاب اساتید و کلاس‌های آموزشی معتبر دقت کافی به خرج دهید.

مهارت در درک مطلب و گرامر در کنار بخش شنیداری آزمون TEF از جمله مواردی هستند که می‌توانید با مطالعه درست منابع آزمون TEF نمره بالایی در هر کدام به دست آورید. برخی از این منابع اصلی آزمون تف به شرح زیر هستند:

TEF 250 Activities

اگر دنبال مطالعه کتابی با کسب بازدهی بالا در آزمون TEF به شما TEF 250 Activities را پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب دارای دو بخش اصلی است که یک بخش آن شما را با فرمت سوالات این آزمون آشنا می‌کند تا با دید جامعی سراغ نحوه یادگیری برای آزمون TEF بروید. بخش دیگر تست‌های شبیه سازی شده نسبت به سوالات آزمون اصلی است و مهارت تست زنی شما را برای آمادگی در آزمون بالا می‌برد. لوح فشرده این کتاب به شما کمک می‌کند تا یادگیری با بازدهی بالایی کسب کنید و برای تست زنی آماده شوید.

توجه کنید که این کتاب خودخوان بوده و نیاز است که ابتدا شما به سطح قابل قبولی از یادگیری زبان فرانسه برسید تا بتوانید مطالعه خودخوان را شروع کنید. به همین دلیل بهتر است اول سراغ کارگاه‌ها و کلاس‌های فشرده آمادگی برای آزمون TEF بروید و سپس در کنار شرکت در این کلاس‌ها تست زنی را شروع کنید.

TEF Objectif Reussite

این کتاب به شما این امکان را می‌دهد تا با نمونه سوالات آزمون TEF آشنا شوید و میزان تسلط خود را در بخش‌های مختلف آزمون بسنجید. به این ترتیب می‌توانید نمره حدودی و میزان تسلط خود به هر بخش را بسنجید و با دقت بیشتری روی برطرف کردن نقاط ضعف خود تمرکز کنید.

شرکت در آزمون TEF

ABC TEFAQ

برای تقویت زبان فرانسه و آمادگی برای شرکت در آزمون TEF می‌توانیم به شما کتاب ABC TEFAQ را پیشنهاد کنیم. این کتاب دارای 300 تمرین است و مهارت خواننده را در بخش‌های گرامر، درک مطلب و بخش شنیداری توسط دی وی دی که در کنار این کتاب ارائه می‌شود، تقویت می‌کند.

کتاب آزمون سنجش زبان فرانسه

از دیگر منابعی که توسط انتشارات Hachette livre چاپ و منتشر شده می‌توان یه کتاب آزمون سنجش زبان فرانسه اشاره کرد که بهترین آزمون‌ها برای یادگیری زبان فرانسه را در خود جای داده است و می‌توان با تمرین مستمر و حل تست‌های آن به تسلط بسیار خوبی در آزمون TEF رسید.

ثبت نام در آزمون TEF

برای طی کردن مراحل ثبت نام در آزمون TEF متقاصیان در قدم اول باید مدارک زیر را تهیه کنند:

  • کپی پاسپورت
  • فرم‌های تکمیل شده مختص آزمون TEF و امضا کردن تمامی صفحات
  • یک قطعه عکس 3 در 4 جدید
  • فیش واریزی برای قسمت ریالی آموزشگاه‌های داخل ایران
  • هزینه ارزی آزمون TEF

هنگام ثبت نام و ارسال مدارک به این نکات توجه داشته باشید:

مهارت‌های آزمون را به درستی با توجه به درخواست و موقعیت خودتان انتخاب کنید؛ چراکه ممکن است نیازی به شرکت در یک یا دو بخش آزمون نداشته باشید.

  • تمامی صفحات فرم را حتما امضا کنید.
  • پشت عکس‌ها نام و نام خانوادگی خود را به لاتین بنویسید.
  • تاریخ میلادی آزمون را در صفحه فرم به یاد بسپارید.
  • شماره تماس صحیحی برای تماس در فرم ثبت نام درج کنید.
  • کپی مدارک خواسته شده از جمله پاسپورت خوانا باشد.
  • ایمیلی که از آن استفاده می‌کنید را در فرم به طور حتم وارد کنید.

لینک ثبتنام آزمون

نکته بسیار مهم:

در روز آزمون حتما اصل پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

نکته مهم در مورد آزمون TEF

دوره‌های آزمون TEF در طول سال در شبکه همکاران و در سراسر جهان برگزار می‌شود و شما می‌توانید مطابق با کشوری که قصد شرکت در آزمون TEF در آن کشور را دارید، اطلاعات لازم در مورد تاریخ برگزاری، هزینه و نحوه سازماندهی جلسات آزمون را از طریق سایت lefrancaisdesaffaires به دست آورید.

برای این منظور باید با مراکز مربوطه آزمون در ایران هم در تماس باشید که در این راستا تیم ما در تاپ سولوشن برای پیگیری تک تک این مراحل جهت تکمیل ثبت نام آزمون تف شما را همراهی می‌کند. پس نیازی به نگرانی از این بابت برای متقاضیان ایرانی وجود ندارد.

آزمون TEF برای مهاجرت به کانادا

شما برای مهاجرت به کانادا و به دست آوردن شهروندی در این کشور در کنار رسیدن به سطح قابل قبول در زبان انگلیسی، باید زبان فرانسه خود را نیز تقویت کنید و نمره قبولی را آزمون TEF را کسب کنید. آزمون TEF کانادا از جمله آزمون‌های بسیار معتبر این کشور است که توسط دولت فدرال در برنامه مهاجرتی شناخته شده است و 2 سال اعتبار دارد. در این آزمون که 12 سطح دارد، شرکت کننده باید نمره‌ای بالای سطح 7 بگیرد (B2) تا بتواند شهروندی کانادا یا مهاجرت با ویزای کاری به کانادا را به دست آورد.

انتخاب بهترین آزمون با توجه به شرایط و نیازهای شما

آزمون TEF برای مهاجرت به فرانسه

برای دریافت اقامت دائم کانادا باید در آزمون TEF نمره بالایی کسب کرد؛ البته اهداف افراد برای شرکت در آزمون TEF فرانسه متفاوت است. برای نمونه فردی که قصد دریافت کارت اقامت فرانسه را دارد، کافیست نمره A2 را به دست آورد؛ اما گرفتن تابعیت با نمره B1 ممکن می‌شود.

برای ادامه تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی و معماری فرانسه، متقاضی باید در هر 5 مهارت آزمون شرکت کند و حداقل خود را به سطح B2 برساند. علاوه بر این تحصیل در مقطع مستر و دکتری با دوره‌های زبان فرانسه امکان پذیر است و به همین خاطر اغلب افراد برای مقطع مستر و دکتری در فرانسه اقدام می‌کنند تا زبان فرانسه را در محیط این کشور یاد بگیرند و سپس وارد دانشگاه شوند.

tef

مقایسه TEF با DELF و DALF

آزمون Diplôme d’études en langue française که به اختصار DELF نام دارد و آزمون Diplôme approfondi de langue française که به آن DALF می‌گوییم، دو آزمون معتبر برای مهاجرت به فرانسه هستند که توسط سازمان France Éducation International، طراحی می‌شوند.

سطح ارزیابی آزمون DELF از A1 تا B2 است و برای متقاضیان مبتدی در یادگیری زبان فرانسه کاربرد دارد و در مقابل سطح ارزیابی DALF برای متقاضیان C1 و C2 است. بنابراین از همین موارد می‌توان فهمید که آزمون DALF برای سنجش سطح بالا و پیشرفته زبان فرانسه کاربرد دارد و برای شرکت در آن باید تسلط بالایی در زبان فرانسه کسب کنید.

  • در مقایسه آزمون TEF با دو آزمون DELF و DALF می‌توان گفت که آزمون تف توسط شرکت‌های خصوصی طراحی و سازماندهی می‌شود و از این نظر هزینه ثبت نام بیشتری دارد. علاوه بر این آزمون TEF تنها دو سال اعتبار دارد؛ در حالی که دو آزمون دیگر از اعتبار همیشگی و مادام العمر برخوردار هستند.
  • زمان هر دو آزمون DELF و DALF بستگی به سطح شما دارد. برای مثال آزمون سطح A1 حدود یک ساعت و 20 دقیقه و آزمون B2 در کل 2.5 ساعت طول می‌کشد.
  • نکته دیگر این که آزمون TEF هم به صورت کتبی و هم به صورت آنلاین برگزار می‌شود؛ در حالی که DALF و DELF آزمون کتبی دارند.

مقایسه TEF با TCF

از دیگر آزمون‌هایی که برای سنجش سطح مهارت زبان فرانسه برگزار می‌شود، آزمون Test de connaissance du français نام دارد که به سطوح مهارتی A1 تا C2 تقسیم بندی می‌شود و طوری طراحی شده که با ادامه روند آزمون سختی سطح سوالات بیشتر می‌شود.

  • هر دو آزمون TCF و TEF اعتبار 2 ساله دارند و پس از پایان اعتبار باید مجدد در صورت لزوم در این آزمون‌ها شرکت کنید.
  • از آن جایی که هر دو آزمون توسط شرکت‌های خصوصی طراحی می‌شوند، هزینه بالایی دارند.
  • آزمون تف در مجموع حدود 3.5 ساعت طول می‌کشد؛ اما این مدت زمان برای آزمون TCF یک ساعت و 25 دقیقه است.
  • هزینه آزمون تف در مقایسه با آزمون TCF بیشتر است؛ با این حال هر دو آزمون جزو آزمون‌های با هزینه بالای زبان فرانسه محسوب می‌شوند.
انتخاب بهترین آزمون با توجه به شرایط و نیازهای شما

انتخاب بهترین آزمون با توجه به شرایط و نیازهای شما

ما در این نوشته از تاپ سولوشن به بررسی آزمون TEF پرداختیم و پس از آن این آزمون را با سایر آزمون‌های معروف زبان فرانسه مقایسه کردیم. اما سوال اصلی اینجاست که کدام آزمون برای هر فردی مناسب است؟ آزمون DALF و DELF دو آزمونی هستند که یکی برای افراد مبتدی در زبان فرانسه (آزمون DELF) و دیگری برای افراد با تسلط بالا در زبان فرانسه (آزمون DALF) کاربرد دارد. بنابراین اگر قصد کسب نمره بالا را برای مهاجرت به فرانسه را دارید،

آزمون DALF بهترین انتخاب خواهد بود؛ اما اگر سطح پایینی در زبان فرانسه دارید بهتر است سراغ آزمون DELF بروید. در ایران این دو آزمون در 5 شهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز توسط بخش فرانسه کانون زبان برگزار می‌شود.

در مقابل این دو آزمون دو نوع آزمون TCF و TEF وجود دارد که هزینه بیشتری نسبت به دو آزمون بالایی دارند. اگر به دنبال آزمونی برای درخواست اقامت دائم و مورد تایید وزارت مهاجرت و ارتباطات کبک دارید، آزمون TEF انتخاب بهتری خواهد بود. در مقابل TCF توسط IRCC کانادا شناخته شده است و برای مهاجرت به کبک کسب نمره قبولی در آن ضروری است.

تاپ سولوشن؛
همراه شما برای ارتقا سطح زبان فرانسه و قبولی در آزمون TEF

برای این که بتوانید در آزمون TEF امتیاز قابل قبولی را در مدت زمان کوتاهی به دست آورید، لازم است که در کنار تلاش برای خودآموزی زبان فرانسه حتما از اساتید مجرب و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. خوشبختانه تاپ سولوشن افتخار این را دارد که توانسته در چند سال اخیر کلاس‌ها و کارگاه‌هایی با بازدهی بالا برای متقاصیان زبان TEF برگزار کند و شما می‌توانید در هر بخش از آزمون که احساس ضعف کردید، از مشاوره‌ها و کلاس‌های اساتید بهره مند شوید.

اگر در مسیر یادگیری زبان فرانسه صبر و حوصله به خرج دهید و امروز و فردا نکنید، مطمئن باشید که با یک برنامه اصولی و منظم در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به تسلط خوبی در زبان فرانسه برسید و امتیاز بالا را در آزمون تف کسب کنید. برای ارتباط با تیم تاپ سولوشن و دریافت مشاوره کافیست از طریق تماس با ما، با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان یا مشاوره تخصصی کافیست بر روی گزینه مربوطه در بالای صفحه کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید تا در اسرع وقت تیم تاپ سولوشن با شما در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب