لیست رشته های تحصیل هنر در ایتالیا + شرایط و هزینه ها

هنر در ایتالیا

ایتالیا یکی از شناخته شده‌ترین مراکز هنرهای زیبا در جهان است. به همین دلیل افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به خصوص تحصیل  در رشته های هنری را دارند، ایتالیا را به عنوان یکی از برجسته‌ترین گزینه‌های پیش روی خود می‌دانند. ایتالیا از مونالیزا  گرفته تا کلیسای سیستین قدم به قدم پر از نمادهای هنری به قدمت تاریخ این کشور است که برای دانشجویان آینده هنر می‌توانند تجربه‌ای طلایی را رقم بزنند.

در نتیجه بی‌دلیل نیست که با به میان آمدن بحث تحصیل در رشته‌های هنری، صحبت از مهاجرت تحصیلی به ایتالیا نیز باز می‌شود. زیرا کشور ایتالیا را می‌توان مهد برترین دانشگاه‌های رشته‌های هنر در اروپا دانست که سالانه دانشجویان بین‌المللی بسیاری چه از طریق بورسیه دانشگاه‌های هنر ایتالیا و چه برای تجربه دوره‌های هنری موسسات خصوصی و غیردلتی وارد این کشور می‌شوند.

با ما در این مقاله جامع از تاپ سولوشن همراه باشید تا با زیر و بم تحصیل در رشته‌های هنری در ایتالیا آشنا شوید.

مراحل مهاجرت به ایتالیا

رشته‌های هنری برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا به عنوان مهد هنر اروپا در سراسر دانشگاه‌های معتبر خود، بازه بسیار گسترده‌ای از رشته‌های هنر را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

پس با اطمینان می‌توانیم به متقاضیان تحصیل در رشته‌های هنری در ایتالیا بگوییم:

زیر شاخه‌های رشته‌های هنر در ایتالیا به حدی دست شما را برای انتخاب باز گذاشته‌اند که می‌توانید به آسانی در هر رشته هنری که می‌خواهید تحصیل کنید!

البته اگر بخواهیم پرطرفدارترین حوزه‌های هنری در دانشگاه‌های ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی را نام ببریم، بدون شک باید به: مد و پوشاک، مجسمه سازی، فیلم، نقاشی، موسیقی، تئاتر و عکاسی اشاره کنیم. در ادامه لیستی جامع‌تر از این رشته‌های پرطرفدار آماده کرده ایم:

لیست رشته های هنر در ایتالیا

  • طراحی و مد
  • مد، فرهنگ و مدیریت فشن
  • مرمت آثار باستانی
  • طراحی صنعتی
  • معماری و طراحی داخلی
  • سینما
  • نمایش و تئاتر
  • نقاشی
  • عکاسی
  • گرافیک
  • موزه‌داری
  • تولیدات تلویزیونی
  • صنایع دستی
  • کارشناسی فرش
  • هنرهای تجسمی
  • طراحی پارچه
  • و ….
دانشگاه‌های برتر رشته‌های هنر در ایتالیا

دانشگاه‌های برتر رشته‌های هنر در ایتالیا

همانطور که می‌دانید ایتالیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای دانشجویان بین المللی که قصد مهاجرت تحصیلی خصوصا تحصیل در رشته‌های هنر را دارند، به حساب می‌آید.

 5 مورد از برترین دانشگاه‌های رشته‌های هنری در ایتالیا عبارت اند از: دانشگاه بولونیا، دانشگاه فلورانس، دانشگاه پادوآ، دانشگاه هنرهای زیبای رم و البته دانشگاه IULM.

بیایید با شرایط و ویژگی‌های هر یک از این دانشگاه‌ها به صورت مختصر آشنا شویم:

دانشگاه افسانه‌ای بولونیا، بدون تردید اولین پیشنهاد تاپ سولوشن به شما برای تحصیل در رشته‌های هنر در ایتالیاست.

دانشگاه بولونیا در رزومه خود، رتبه 167 بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2023 را ثبت کرده است. و از آنجا که قدمت بالایی در هنر و معماری دارد و بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ اروپایی و نمادی با گذشته غنی خود  به حساب می‌آید، برای دانشجویان بین المللی تجربه‌ای منحصر به فرد به حساب می‌آید.

 مدرک لیسانس هنر دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین‌المللی مدرکی بسیار برجسته و شناخته شده در سطح جهانی است. دانشجویان در دوره درجه 1 دوره تحصیلی پایه محکمی با تمرکز بر هنرهای آزاد از جمله ادبیات، زبان، تاریخ و هنر دریافت می‌کنند و می‌توانند مسیرها و زیر شاخه‌های مختلفی در دوره لیسانس در زمینه‌های آموزش کلاسیک، مطالعات معاصر و ادبیات اروپایی انتخاب کرده و در آنها تخصص پیدا کنند.

نکته مهم در رابطه با بورسیه هنر دانشگاه بولونیا این است که متقاضیان واجد شرایط می توانند تحت یکی از دو نوع کمک مالی در دانشگاه بولونیا در قالب بورسیه تحصیلی واجد شرایط شوند. این دو طرح، یکی شامل کاهش کامل شهریه و  دیگری شامل کمک هزینه سالانه 11059 یورویی است که از طریق وب سایت آنها در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرد.

شهر فلورانس به خودی خود زادگاه دوره رنسانس و منزل بسیاری از شاهکارهای هنری و معماری تاریخی جهان است در نتیجه تاریخچه فلورانس و پیوندهای مداوم آن با معماری، مد و تجارت، آن را به یک محیط آموزشی پویا برای متقاضیان تحصیل در رشته‌های هنر در ایتالیا تبدیل کرده است.

 از سال 2023، دانشگاه فلورانس در ایتالیا رتبه هفتم و در سراسر جهان رتبه 252 را کسب کرده است . همچنین در بین 100 موسسه برتر برای تحقیقات در 13 حوزه مختلف رتبه بندی شده که یکی از این دوره‌ها، لیسانس هنر در طراحی مد، تجارت و رسانه می‌باشد. دوره‌های درسی طراحی لباس و اکسسوری، تجارت، گفتگو و تبلیغات نیز از سایر این حوزه‌ها هستند و به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کنند مهارت‌های بین رشته‌ای را نه تنها در سطح کشور ایتالیا بلکه در سطح جهانی بیاموزند.

دوره‌های جامع برندسازی پوشاک و مد دانشگاه فلورانس نیز از دیگر رشته‌های هنری پرطرفدار این دانشگاه می‌باشد. خوب است بدانید دوره تحصیلی ارائه شده برای دانشجویان هنر دانشگاه فلورانس، آنها را برای مشاغل مختلف در صنعت مد، از جمله طراح اصلی، کارشناس تحقیق و توسعه و تولید پوشاک، فروشنده، استراتژیست روابط عمومی، ویرایشگر دیجیتال و غیره آماده می‌سازد.

در رابطه با بورسیه و کمک‌های مالی دانشگاه فلورانس برای تحصیل در رشته‌های هنر باید بگوییم که کمک‌های مالی برای دانشجویان بین المللی در قالب کمک هزینه تحصیلی در دسترس است که متقاضیان می‌توانند به صورت آنلاین به سایت دانشگاه فلورانس و همچنین از طریق مراجعه حضوری برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

گزینه بعدی در لیست ما از میان مدارس هنر ایتالیایی پیشرو در اروپا، دانشگاه پادوآ است که در سال 2023 در ایتالیا رتبه دوم و در بین بهترین دانشگاه های جهان در رتبه 170 قرار دارد. این دانشگاه چندین دوره متنوع هنری برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که معروف‌ترین آنها، دوره لیسانس هنرهای تجسمی است.

این دوره 4 ساله در واقع شامل مطالعات بین رشته‌ای است و همه چیز را از مبانی ادبی، تاریخی و فرهنگی کلاسیک گرفته تا آخرین نوآوری‌ها در بخش‌های خلاقیت در رشته‌های هنری را پوشش می‌دهد. در واقع برنامه تحصیلی دوره لیسانس هنرهای تجسمی دانشگاه پادوآ شامل طیف گسترده‌ای از کانال‌های مختلف هنر از جمله هنرهای تجسمی، فیلم، سمعی و بصری، تصویربرداری، تئاتر و غیره را در تجربه یادگیری دانشجویان آن گنجانده است.

شرایط عمومی تحصیل در رشته هنرهای زیبا دانشگاه پادوآ شامل قبولی در آزمون مهارت زبان، پذیرش در UOP و البته مستلزم گذراندن حداقل 12 سال تحصیلات رسمی در رشته مربوطه است. برای دانشجویان خارج از کشور، کل هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی هنرهای تجسمی در UOP تقریباً 15000 یورو محاسبه شده است.

البته دانشگاه پادوآ برای تحصیل در رشته‌های هنری در ایتالیا بورسیه‌ها و معافیت‌های شهریه‌ای در نظر گرفته است تا به دانشجویان واجد شرایط خارج از کشور کمک کند تا هزینه های تحصیل، سفر و سایر هزینه ها را بپردازند. تمامی این بورسیه‌ها و تسهیلات را به راحتی می‌توانید رد وبسایت این دانشگاه پیدا کنید.

دانشگاه هنرهای زیبای رم

دانشگاه هنرهای زیبای رم

RUFA، یا همان دانشگاه هنرهای زیبای رم، دانشگاهی است که با استفاده از تکنیک‌های جدید آموزش برای ایجاد پل ارتباطی بین بخش‌های حرفه‌ای و آموزشی به طور رسمی توسط وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا (MUR) تاییدیه دریافت کرده است.

در میان طیف گسترده رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه ایتالیایی، یکی از دوره‌های تخصصی ارائه شده  پرطرفدار آن، برای دانشجویان بین المللی، کارشناسی ارشد هنرهای زیبا است.

سه مسیر متمایز اما مرتبط در برنامه کارشناسی ارشد هنر وجود دارد: مجسمه سازی، هنرهای تجسمی، و چاپ. در هر یک از این سه مسیر، دانشجویان فرصتی استثنایی برای غوطه ور شدن در فضایی خواهند داشت که در آن هم از نظر فکری و هم از لحاظ عملی انگیزه دهنده است و همچنین اصول هنر مدرن را در تمام اشکال آن یاد می‌گیرند.

این فرصت‌ها شامل اینستالیشن‌ها، ارائه‌ها، هنرهای تجسمی، مجسمه‌سازی عمومی و کسب و کار هنری است، اما باید بدانید که تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

هزینه تحصیل برای برنامه 2 ساله کارشناسی ارشد هنرها برای دانشجویان بین المللی حدود 22000 یورو تخمین زده می‌شود. متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس و مدرک زبان باشند تا برای این برنامه در نظر گرفته شوند. علاوه بر آن بر اساس فاکتورهای در نظر گرفته شده توسط دانشگاه هنرهای زیبای رم، تسهیلات بورسیه نیز برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط ارائه می‌شود.

هزینه تحصیل در رشته‌های هنر در ایتالیا

بی‌تردید می‌دانید که هزینه تحصیل در رشته‌های هنر در ایتالیا می‌تاند تحت تاثیر عوامل مختلفی چون رشته تحصیلی، دانشگاه مورد نظر، نوع بورسیه که شامل حال شما شده است و …. متفاوت باشد. اما به صورت کلی هزینه تحصیل در رشته‌های هنر را می‌تانیم به دو دسته شهریه دانشگاه‌های دولتی و هزینه تحصیل رشته هنر در موسسات خصوصی ایتالیا تقسیم بندی کنیم:

شهریه دانشگاه‌های دولتی

دانشگاه‌های دولتی ایتالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی شهریه نسبتا پایینی دارند و از همین رو برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA نیز حتی به صرفه‌تر است.

خوب است بدانید شهریه برای برنامه‌های تحصیلی هنر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایتالیا اغلب مقرون به صرفه است و می‌تواند از حدود 900 یورو تا 4000 یورو در سال متغیر باشد. با این حال، برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا / EEA، هزینه‌های تحصیل نسبت به گروه اول بیشتر بوده و بسته به موسسه و برنامه تحصیلی می‌تواند بین 1500 تا 12000 یورو در سال یا حتی بیشتر متغیر باشد.

هنر در ایتالیا

هزینه موسسات خصوصی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا برای تحصیل در رشته‌های هنری ایتالیا را دارید خوب است بدانید علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های خصوصی و آکادمی‌های هنری ایتالیا نیز دوره‌های بسیار معتبری ارائه می‌دهند. اما عموماً در مقایسه با موسسات دولتی شهریه بالاتری دارند. هزینه دوره‌های موسسات خصوصی هنری در ایتالیا می تواند از 6000 یورو آغاز شده و تا 20000 یورو یا بیشتر در سال متغیر باشد.

در ادامه هزینه تحصیل در رشته‌های هنر در ایتالیا و در هر یک از دانشگاه‌های برتر هنر در این کشور را به صورت تقریبی مشاهده می‌کنید:

دانشگاه
هزینه(سالانه)
دانشگاه Bologna
3100 €
دانشگاه florence
4864 €
دانشگاه Padua
2739 €
دانشگاه RUFA
6000 €
دانشگاه IULM
2000 €

توجه: لطفا به یاد داشته باشید این مبالغ تقریبی بوده و صرفا جهت مقایسه نسبت شهریه دانشگاه‌های برتر با یکدیگر می‌باشد.

تحصیل رایگان هنر در ایتالیا ( بورسیه تحصیلی)

برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی این سوال پیش می‌آید که آیا امکان تحصیل رایگان هنر در ایتالیا وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم:

تحصیل رایگان در ایتالیا تنها به صورت اخذ بورسیه از دانشگاه‌های معتبر و مورد نظر شما امکان پذیر است.

در صورت داشتن شرایط لازم و اخذ بورسیه از دانشگاه‌های ایتالیا می‌توانید بدون پرداخت شهریه به تحصیل رشته‌های هنری به صورت رایگان در ایتالیا بپردازید.

  • برای دریافت بورسیه تحصیل رایگان هنر در ایتالیا به شما توصیه می‌کنیم حتما:
  • در زمینه و رشته هنری خود، نمونه کارهای قابل ارائه داشته باشید.
  • رزومه و سابقه تحصیلی خود را به همراه نمونه کارهایتان منظم کنید.
  • لیستی از دانشگاه‌های ایتالیا که رشته هنری مورد نظر شما را ارائه می‌دهند، تهیه کنید.
  • شرایط دریافت بورسیه دانشگاه‌ها را به دقت مطالعه کنید.
  • در صورت نیاز از مشورت متخصصین این حوزه استفاده کنید.

در ادامه اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر در  رابطه با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی رشته های هنر در ایتالیا را مورد بررسی قرار داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

اخذ بورسیه تحصیلی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی رشته‌های هنر در ایتالیا

فرصت‌های ارائه شده برای اخذ بورسیه تحصیلی رشته‌های هنر در ایتالیا  بین 2000 تا 5000 یورو در سال بسته به فاکتورهایی مانند دانشگاه، رزومه فرد متقاضی، دوره مورد نظر و البته مقطع تحصیلی متفاوت است.

قطعا می‌دانید که برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا باید شرایط خاصی رعایت شود. این شرایط که بین دانشگاه‌ها یا مناطق متفاوت است، با شرح و راهنمایی کامل در وب سایت دانشگاه مورد نظر شما ارائه شده است. پس ما به شما متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی رشته‌های هنر در ایتالیا توصیه می‌کنیم حتما سری به وبسایت دانشگاه موردنظرتان بزنید یا در صورت نیاز به مشاوره، از مشورت مشاوران دارای صلاحیت کمک بگیرید.

باید بدانید که دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه دانشگاه‌های ایتالیا می‌شوند، برای ادامه بورسیه باید شرایط اعتبار لازم را داشته باشند. به عنوان مثال برای دریافت قسط دوم بورسیه، گذراندن دوره مربوط به یک اعتبار مشخص ضروری است. برخی از دانشگاه ها کل بورسیه تحصیلی را در یک قسط در پایان سال پرداخت می کنند. دانشجو در صورتی که تا پایان سال دارای شرایط اعتبار کافی باشد حق تحصیل در ایتالیا با بورسیه تحصیلی را دارد.

البته نکته مهم اینجاست که هیچ شرایط خاص و بسیار منحصر به فردی برای درخواست بورسیه تحصیلی در ایتالیا وجود ندارد و دانشگاه‌ها این امکان را به طور کلی، بر اساس نیازهای مالی یا سوابق تحصیلی گذشته فرد متقاضی ارائه می‌کنند. در ادامه برخی از الزامات رایجی که ممکن است هنگام درخواست برای بورسیه تحصیلی رشته‌های در ایتالیا به آنها نیاز داشته باشید آورده شده است.

لطفا دقت داشته باشید هر موسسه ممکن است شرایط و یا الزامات کمی متفاوت‌تر نیز مختص به خود داشته باشد ولی الزامات اخذ این بورسیه به طور کلی و عمومی به شرح زیر است:

  1. فرم درخواست بورسیه تکمیل شده
  2. کپی پاسپورت یا مدارک شناسایی
  3. کپی ریز نمرات یا دیپلم
  4. نمرات آزمون زبان
  5. بیانیه هدف یا انگیزه‌نامه
  6. توصیه‌نامه
  7. CV یا همان رزومه کاری شامل پروژه‌های هنری متقاضی
  8. SAT/ACT/GRE/GPA و سایر نمرات آزمون
  9. اطلاعات مالی والدین از جمله اظهارنامه مالیاتی جهت تمکن مالی

اخذ پذیرش مقطع کارشناسی رشته‌های هنر در ایتالیا

مدارک مورد نیاز

  • دیپلم دبیرستان که شامل تاییدیه 12 سال تحصیل فرد متقاضی است و از طریق “اعلام ارزش (DV)” کنسولگری ایتالیا یا دو گواهی مقایسه و اصالت صادر شده توسط CIMEA به رسمیت شناخته شده است
  • ترجمه رسمی مدارک و ریز نمرات به زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • گواهی مبنی بر اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی پذیرش در دانشگاه های کشورتان (Selectividad، YKS و غیره) که اثبات می‌کند آزمون شایستگی تحصیلی را گذرانده اید یا به نتایج مورد نیاز برای دسترسی به تحصیلات عالی در ایتالیا (APs، A سطوح) دست یافته اید
  • گواهی زبان ایتالیایی یا انگلیسی (که نوع مدرک و سطح پذیرش آن بسته به زبانی که در آن دوره تدریس شده است تعیین می‌شود)
  • داشتن ویزای تحصیلی مورد نیاز برای حضور در برنامه‌های آکادمیک برای دانشجویان غیر اروپایی ( که درخواست آن از طریق دانشگاه ثبت می‌شود)
  • ارائه یک کپی از درخواست اجازه اقامت/اجازه اقامت خود، ظرف 8 روز کاری پس از ورود به ایتالیا به دفتر دانشجویان بین المللی
تحصیل رشته هنر در ایتالیا

مراحل و نکات اخذ پذیرش مقطع کارشناسی رشته‌های هنر در ایتالیا:

  • برای ثبت نام در هر یک از برنامه‌های تحصیلی کارشناسی هنر در دانشگه‌هایایتالیا نیاز به قبولی در آزمون پذیرش دارید. و فقط دانش آموزان ایتالیایی که دارای دیپلم هنرستان دریافت شده از خود دبیرستان‌های ایتالیا هستند می‌توانند مستقیماً در برنامه‌های کارشناسی در رشته‌های نقاشی، مجسمه سازی و تاسیسات و طراحی صحنه و مانند آن ثبت نام کنند. لذا این آزمون برای همه دانشجویان بین المللی اجباری است.
  • پس از ثبت نام در آزمون، ایمیلی حاوی اطلاعات بیشتر در مورد جدول زمانی و نحوه برگزاری آزمون دریافت خواهید کرد.
  • در صورت قبولی در آزمون ورودی با در دست داشتن مدرک صادره می‌توانید به آسانی اقی مراحل پذیرش خود را از طریق سایت دانشگاه‌های هنر ایتالیا پیش ببرید.

الزامات زبان

  • در برخی از برنامه‌های تحصیلی هنر در مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی تدریس می‌شود (البته بسته به دانشگاه و رشته می‌تواند متفاوت باشد)دانشجویان بین المللی برای شرکت در دوره‌های هنر مقطع کارشناسی باید به دانش کافی از زبان ایتالیایی رسیده باشند. برای اثبات سطح دانش زبان ایتالیایی (به طور کلی و اصولا سطح B2 ) نیاز به ارائه گواهی دانش ایتالیایی صادر شده توسط مؤسسه‌ای مجاز مانند CILS، CELI، PLIDA و غیره است.
  • در صورتی که برنامه تحصیلی مقطع کارشناسی هنر به زبان انگلیسی تدریس شود، دانشجویان ملزم به ارائه مدرکی هستند که دانش زبان انگلیسی آنها را از طریق مدرک سطح متوسط (B2-CEFR) مانند آیلتس، پیرسون، تافل، کمبریج، آکسفورد و غیره نشان دهد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد رشته‌های هنر در ایتالیا

برای پذیرش در برنامه های کارشناسی ارشد هنر باید موارد زیر را ارسال کنید:

  • مدرک لیسانس که از طریق «اعلام ارزش DV»، قانونی و ترجمه مدرک (که در سفارت/کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا درخواست می شود) یا ضمیمه دیپلم یا دو گواهی اصالت و مقایسه صادر شده توسط CIMEA؛
  • گواهی مبنی بر دارا بودن سطح کافی از زبان ایتالیایی یا انگلیسی
  • ویزای تحصیلی مورد نیاز برای حضور در برنامه‌های آکادمیک برای دانشجویان غیر اروپایی
  • نیاز است دانشجویان یک کپی از درخواست اجازه اقامت/اجازه اقامت خود را ظرف 8 روز کاری پس از ورود به ایتالیا به دفتر دانشجویان بین المللی ارسال کنند.
دانشگاه IULM

دانشگاه IULM

Università IULM که در خط مقدم آموزش عالی و آموزش در ایتالیا در نظر گرفته می‌شود به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته‌های هنر در ایتالیا به متقاضیان توصیه می‌شود.

یکی از دوره‌های محبوب رشته‌های هنری این دانشگاه که ارزش بالاتری برای دانشجویان بین المللی دارد، لیسانس در هنر، رسانه و رویدادهای فرهنگی است. دوره‌های آموزشی برای این کار به انواع رشته‌های تخصصی تقسیم می‌شوند که هر چیزی از علوم انسانی گرفته تا رشته‌های علوم اجتماعی را پوشش می‌دهد.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری، رسانه‌ها و برنامه‌های امور فرهنگی در دانشگاه  IULM شایستگی بالایی در تبدیل مهاجرت تحصیلی خود به مهاجرت شغلی یعنی تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری دارند. از این طریق فارغ التحصیلان می‌توانند از مهارت‌هایی اکتسابی آن برای راه اندازی مشاغل موفق در صنایع اجتماعی، سرگرمی و خیریه استفاده کنند.

 هزینه کل این دوره حدود 24000 یورو می‌باشد. علاوه بر این، دانشگاه تعدادی برنامه بورسیه برای کاهش هزینه‌های تحصیل و ارائه کمک هزینه برای تامین هزینه‌های زندگی، بیمه درمانی و هزینه‌های سفر برای دانشجویان بین المللی دارد.

مراحل و نکات اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های هنر در ایتالیا:

  • برای شرکت در دوره‌های هنر در مقطع مستر، یا همان کارشناسی ارشد هنر، همه دانشجویان بین المللی باید در آزمون پذیرش دانشگاه مربوطه شرکت کنند. علاوه بر آزمون،نامزدهای برنامه‌های کارشناسی ارشد هنر در یک مصاحبه انگیزشی شرکت می‌کنند که اصولا این مصاحبه بر روی نمونه کارها و پروژه‌های هنری متقاضی تمرکز دارد(که باید شامل آثار، پروژه‌ها یا سایر اسناد مفید برای مقاصد پذیرش باشد).
  • برای دانشجویان بین المللی، بسته به دانشگاه، گاها امکان برگزاری آزمون پذیرش به صورت آنلاین نیز وجود دارد.
  • پس از ثبت نام، دانش آموزان ایمیلی حاوی اطلاعات بیشتر در مورد مراحل آزمون پذیرش دریافت خواهند کرد.
  • در صورت قبولی در آزمون، با تکمیل باقی مدارک و الزامات مورد نیاز برای اخذ پذیرش که همگی در وب سایت دانشگاه‌ها ذکر شده‌اند می‌توانید برای تحصیل در رشته‌های هنر در ایتالیا اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب