شرایط پذیرش دانشگاه کمبریج UC – شهریه + ددلاین ها

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج انگلستان یکی از معتبرترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه با تاریخی که به قرون وسطی بازمی‌گردد، یکی از پیشتازان در زمینه‌های آموزش و پژوهش در سطح جهان می‌باشد. دانشگاه کمبریج یک انتخاب عالی برای مهاجرانی که در جستجوی امکانات آموزشی و پژوهشی با کیفیت برای تحصیل در خارج از کشور و فرصت‌های تحصیلی در انگلستان هستند، محسوب می‌شود.

معرفی کامل دانشگاه کمبریج UC

دانشگاه کمبریج، یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در شهر کمبریج است که در سال ۱۲۰۹ تأسیس شد. امروزه این دانشگاه دارای بیش از ۳۱ کالج و مرکز آموزشی مختلف است که دانشجویان از سراسر جهان به تحصیل پرداخته و از امکانات عالی آموزشی و تحقیقاتی بهره می‌برند. آکادمی‌ها و کالج‌های این دانشگاه، محل تحصیل دانشجویان، اندیشمندان، نویسندگان، و دانشمندان برجسته‌ای که در پیشرفت‌های علمی و فرهنگی جهان مشارکت داشته‌اند، بوده است.

این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های مختلف جهانی همواره جایگاه برتری داشته است. رتبه بندی‌های مختلفی ازجمله THE WUR (سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسه‌های عالی تایمز) و QS WUR (رتبه بندی جهانی QS)، دانشگاه کمبریج را به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان اعلام کرده‌اند.

دانشگاه کمبریج دارای کتابخانه‌های بزرگ و مراکز آموزشی مجهز، مراکز تحقیقاتی پیشرفته، امکانات ورزشی و فرهنگی شامل:‌ استخرها و زمین‌های ورزشی، تئاترها و گالری‌های هنری بسیار گسترده نیز هستند. اساتید دانشگاه کمبریج، از نخبگان برجسته علمی و فرهنگی جهان با تخصص‌های متنوع هستند. آنها با تدریس و تحقیقات خود، در بسیاری از زمینه‌های علمی و فنی نوآوری می‌کنند و به توسعه جوامع بین‌المللی کمک می‌کنند. ارتباط مستقیم اساتید با دانشجویان و پژوهشگران، امکان دستیابی به یک آموزش و پژوهش برتر را ایجاد می‌کند.

مزایای مهاجرت به انگلیس و تحصیل در دانشگاه کمبریج

مهاجرت تحصیلی به انگلستان و تحصیل در دانشگاه کمبریج یکی از گام‌های مهم در مسیر پیشرفت و توسعه شخصی و حرفه‌ای است. با توجه به جایگاه برتر این دانشگاه در بین موسسات آموزشی جهان، مهاجرینی که به دنبال فرصت‌های تحصیلی با کیفیت و برتر هستند، به دانشگاه کمبریج می‌آیند. برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه کمبریج عبارتند از:

  • امکانات پژوهشی

دانشجویان دانشگاه کمبریج، از امکانات آموزشی و پژوهشی بی‌نظیری بهره‌می‌برند. این دانشگاه دارای اساتید برجسته، کتابخانه‌های بزرگ و مجهز، زیرساخت‌های فناوری پیشرفته و مراکز تحقیقاتی بسیاری است که به دانشجویان فرصتی برای یادگیری عمیق و تحقیقات پیشرفته می‌دهند.

  • برنامه‌های تحصیلی گسترده

دانشگاه کمبریج دارای برنامه‌های تحصیلی گسترده، کارشناسی تا دکترا و بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی متنوع از علوم پایه گرفته تا علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و هنر است. این تنوع و گستردگی در برنامه‌های تحصیلی باعث می‌شود تا دانشجویان با توجه به توانایی‌ها، علایق و اهدافشان، مسیری مناسب برای رشد و پیشرفت حرفه‌ای خود انتخاب کنند.

  • تنوع فرهنگی و مهاجر پذیری

محیط فرهنگی دانشگاه کمبریج پذیرای مهاجرین زیادی است. با تنوع فرهنگی موجود و فرصت‌های ارتباطی بین‌المللی، مهاجرین از تبادل فرهنگی و اجتماعی بهره می‌برند و با اندیشه‌ها و ارزش‌های جهانی آشنا می‌شوند.

  •  فرصت‌های شغلی متنوع

با توجه به جایگاه برجسته این دانشگاه در بین موسسات آموزشی و پژوهشی جهان، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در شرکت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، و نهادهای دولتی مختلف فرصت‌های شغلی مناسبی دارند. همچنین، دانشجویان از شبکه‌ی گسترده‌ای از اساتید و همکاران حرفه‌ای برای رشد شغلی استفاده می‌کنند. مراکز حمایت از استارتاپ‌ها و فرصت‌های کارآفرینی نیز از دیگر امکاناتی است که دانشجویان می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند و شغل خود را ایجاد کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه کمبریج چیست؟

دانشگاه کمبریج با تاریخچه‌ای بی‌نظیر و داشتن امکانات علمی و فرهنگی و وجود اساتید برتر بین المللی، از دانشگاه‌های برتر انگلستان و جهان به شمار میرود و به همین دلیل دارای استانداردهای بسیار بالا در پذیرش دانشجویان است.

اگرچه استانداردها و الزامات ورود به دانشگاه کمبریج ممکن است برای هر رشته و مقطع تحصیلی متفاوت باشد. بنابراین بهتر است داوطلبان قبل از ارسال درخواست، به دقت راهنمای پذیرش در دانشگاه کمبریج و شرایط مورد نیاز برای رشته و مقطع مورد نظر خود را بررسی کنند. برخی از استانداردهای کلی کمبریج برای پذیرش دانشجویان را در ادامه‌ی مقاله بیان کرده‌ایم.

نمرات تحصیلی بالا

دانشگاه بین‌المللی کمبریج توجه ویژه‌ای به سابقه عملکرد تحصیلی داوطلبان دارد و انتظار دارد که داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه کمبریج را دارند، نمرات بسیار بالایی در دروس مختلف داشته باشند. این نمرات نشان دهنده تعهد، توانایی تحلیلی و انضباط تحصیلی داوطلبان است. بنابراین، داوطلبان باید در تمام مراحل تحصیلی خود، از دوران مدرسه تا دانشگاه، به دقت و با تمرکز بالا درس بخوانند و بر کسب نمرات بالا تمرکز کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه کمبریج

مهارت‌های زبان

برای پذیرش دانشگاه کمبریج ممکن است از داوطلبان غیرانگلیسی زبان بخواهند جهت اثبات مهارت‌های زبان خود مدارک معتبری را ارائه کنند. مدارک معتبر مانند IELTS می‌تواند برای ارزیابی سطح زبان داوطلبان مورد استفاده قرار بگیرد. مهارت‌های زبان علاوه بر موفقیت در دروس تحصیلی، به داوطلبان کمک می‌کند تا با محیط آکادمیک و فرهنگی دانشگاه بهتر آشنا شوند و از تجربه تحصیل در دانشگاه کمبریج بهره ببرند.

حداقل نمره در نظر گرفته شده برای آزمون  IELTSجهت پذیرش دانشگاه کمبریج، نمره ۷.۵ است.

توانایی‌های تخصصی

برای ورود به دانشگاه کمبریج، توانایی‌ها و مهارت‌های تخصصی بسیار حائز اهمیت است. این دانشگاه از داوطلبان انتظار دارد که توانایی و تخصص خود در زمینه تحصیلی مورد نظر را اثبات کنند. برای مثال، اگر داوطلب به رشته علوم ریاضی یا مهندسی علاقه‌مند است، باید دارای توانایی‌های ریاضیاتی و مهارت‌های فنی قوی باشد و در زمینه مورد نظر، تجربه و دانش کافی و توانایی انجام پژوهش‌های پیشرفته را داشته باشد.

توصیه نامه

توصیه نامه‌ها توسط افراد معتبری که شما را میشناسند و از مهارت‌ها و قابلیت‌های شما آگاه هستند نوشته می‌شوند. در نوشتن این توصیه نامه‌ها باید نکاتی رعایت شوند که عبارتند از:

  • انتخاب افراد مناسب (معمولا اساتید و مشاوران تحصیلی یا مدیران کاری)
  • شناخت دقیق (افرادی که به خوبی انگیزه‌های شما را میشناسند را انتخاب کنید)
  • نوشتن اطلاعات دقیق (مهار‌ت‌ها، علایق، تجربیات و موفقت‌های شما)

قبولی در مصاحبه و آزمون‌های ورودی

دانشگاه کمبریج دارای استانداردهای بالا برای پذیرش دانشجویان است. در مصاحبه‌های ورودی، شما باید از این فرصت برای اثبات مهارت‌ها و توانایی‌های علمی و ارتباطی خود استفاده کنید. باید به طور واضح درمورد اهداف و انگیزه‌های خود برای تحصیل در دانشگاه کمبریج صحبت کنید. یکی دیگر از موضوعاتی که کمبریج در مصاحبه مدنظر دارد، سطح زبان داوطلبان است. شما باید تمام تلاش خود را برای اثبات سطح بالای زبان خود در مکالمه حرفه‌ای و روان داشته باشید.

مراحل درخواست و پذیرش دانشگاه کمبریج

مراحل درخواست و پذیرش دانشگاه کمبریج

مراحل درخواست و پذیرش در دانشگاه کمبریج یک فرآیند چندگانه است و برای ورود به این مؤسسه آموزش معتبر جهانی، داوطلبان باید از توانایی‌های علمی و تحصیلی سطح بالایی برخوردار باشند. فرآیند درخواست دانشگاه کمبریج شامل گام‌های زیر می‌شود:

آماده‌سازی مدارک

آماده‌سازی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی با دقت زیاد، می‌تواند فرآیند درخواست و پذیرش را بهبود بخشد و احتمال قبولی را افزایش دهد. برخی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه کمبریج عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی
  • گواهی‌نامه‌ها
  • نمرات
  • توصیه‌نامه‌ها و سایر اسناد مورد نیاز
  • برای داوطلبان بین‌المللی، مدرک زبان معتبر مانند IELTS نیز الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه کمبریج باید به زبان انگلیسی و با دقت ترجمه شده و تأیید شده باشند.

تکمیل فرم درخواست

تکمیل فرم ثبت‌نام برای درخواست ورود به دانشگاه کمبریج یک گام اساسی است. در این فرم، داوطلبان باید اطلاعات شخصی، تحصیلی، و تجربیات خود را به دقت وارد کنند. این اطلاعات شامل:

  • نام
  • آدرس
  • مدرک تحصیلی
  • نمرات و توضیحاتی درباره تجربیات و دلایل شخصی برای انتخاب دانشگاه کمبریج است.

دقت و کامل بودن اطلاعات در این فرم بسیار اهمیت دارد زیرا بر اساس این اطلاعات، دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کند که آیا داوطلب را برای مصاحبه انتخاب کند یا خیر.

انجام آزمون‌ها و مصاحبه

پس از تکمیل فرم درخواست، ممکن است داوطلبان برای شرکت در آزمون‌های تخصصی یا مصاحبه‌های حضوری دعوت شوند. این آزمون‌ها و مصاحبه‌ها معمولاً برای ارزیابی توانمندی‌ها و مهارت‌های داوطلبان در زمینه‌های مختلف انجام می‌شوند. در آزمون‌ها و مصاحبه دانشگاه کمبریج، ممکن است از داوطلبان سوالاتی در زمینه دانش تخصصی و عمومی پرسیده شود.

در مصاحبه‌ها، آنها با اعضای هیئت علمی یا کارشناسان دانشگاه ملاقات می‌کنند و در مورد تجربیات، اهداف تحصیلی و موارد مرتبط دیگر صحبت می‌کنند. این مصاحبه‌ها نقش مهم و حیاتی را در پذیرش داوطلبان دارند.

اعلام نتایج

پس از اتمام مصاحبه برای پذیرش در دانشگاه کمبریج، داوطلبان به طور معمول از سوی دانشگاه از طریق ایمیل، از نتیجه مصاحبه مطلع می‌شوند. در این ایمیل یا اعلامیه آنلاین، دانشگاه به داوطلبان اطلاعات پذیرش یا عدم پذیرش خود را اعلام می‌کند. در صورت قبولی، داوطلبان معمولاً دستورالعمل‌های مربوط به ثبت‌نام و شروع تحصیل را نیز دریافت می‌کنند.

ثبت‌نام و شروع تحصیل

پس از اعلام نتایج و قبولی در دانشگاه کمبریج، داوطلبان باید پس از دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، مراحل ثبت‌نام و شروع تحصیل را طی کنند که شامل مراحل زیر است:

  • تکمیل فرم‌های ثبت‌نام
  • پرداخت شهریه
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • انجام کارهای مربوط به مهاجرت و اقامت
  • همچنین، دانشجویان باید برنامه‌های درسی خود را انتخاب کرده و در کلاس‌های درسی شرکت کنند. در این مرحله، دانشجویان با محیط آکادمیک و فرهنگی دانشگاه آشنا می‌شوند و شروع تحصیل در یکی از مؤسسات برجسته جهان را تجربه می‌کنند.
هزینه‌های تحصیل در دانشگاه کمبریج

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه کمبریج

تحصیل در دانشگاه کمبریج یکی از بزرگترین رویاهای دانشجویان و افراد علاقمند به تحصیلات برتر در سراسر جهان است. اما این رویا، می‌تواند هزینه‌های قابل توجهی نیز برای دانشجویان به همراه داشته باشد. برخی از هزینه‌های تحصیل در انگلستان عبارتند از:

هزینه اپلای در دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج، مقدار هزینه‌ای را برای درخواست پذیرش در نظر گرفته است. این هزینه چیزی حدود ۶۰ تا ۱۰۰ پوند درنظر گرفته شده است. دانشجویان ورودی دانشگاه کمبریج، علاوه بر هزینه اپلای و شهریه، باید هزینه‌های شروع تحصیل و واجبات تحصیل (هزینه کتاب، دوره‌ها و موارد آموزشی) را نیز در نظر داشته باشند.

هزینه‌های مهاجرت به انگلستان و اقامت

هزینه‌های مهاجرت به انگلستان، متنوع بوده و بسته به شرایطی مانند: مدت زمان اقامت، نوع ویزا (ویزای دانشجویی، کاری، توریستی) و نیازهای فردی، متغیر است. علاوه بر هزینه‌های ویزا و اخذ اقامت، باید هزینه‌های زندگی را نیز در نظر داشت که شامل هزینه‌های مسکن یا خوابگاه، هزینه‌های مربوط به تحصیل و آموزش و هزینه‌های فردی است.

شهریه دانشگاه کمبریج

با توجه به اعتبار و رتبه بالای دانشگاه کمبریج در سطح جهان و امکانات فراوان، شهریه این دانشگاه به خصوص برای دانشجویان خارجی و غیر بریتانیایی بسیار بالا محسوب می‌شود که برخی از دانشجویان ممکن است نتوانند از پس آن بربیایند. ناگفته نماند که دانشگاه کمبریج ممکن است برای دانشجویان سطح بالایی که نمی‌توانند از پس هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه بربیایند، بورسیه و حمایت‌های مالی درنظر بگیرد.

شهریه دانشگاه کمبریج برای دانشجویان بین المللی در سال 2024 حدود ۲۵ هزار تا ۶۰ هزار پوند است. شهریه، بسته به سطح تحصیلات، رشته تحصیلی، وضعیت دانشجو (ملیت و…) و سال تحصیلی متغیر است.

هزینه‌های زندگی و تحصیل در دانشگاه کمبریج

هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلستان معمولاً بالاتر از کشورهای دیگر است. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارند، علاوه بر شهریه دانشگاه، باید هزینه‌های فردی را نیز درنظر داشته باشند. این هزینه‌ها شامل: هزینه اخذ اقامت و شهروندی (جهت اقامت دائم)، رهن و اجاره مسکن یا هزینه خوابگاه، هزینه‌های درمانی و بیمه، خورد و خوراک و لوازم بهداشتی، دوره‌های آموزشی و هزینه‌های اضافی مانند تفریح و… است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کمبریج

بورسیه تحصیلی یکی از بهترین فرصت‌ها برای کسانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارند. بورسیه دانشگاه کمبریج بسته به شرایط مختلف به دانشجویان سراسر جهان فرصتی برای تحصیل در یکی از بالا رتبه‌ترین دانشگاه‌های جهان با بهترین امکانات را میدهد.

این بورسیه‌ها شامل تخفیف یا کاهش شهریه، پوشش هزینه‌های زندگی، هزینه‌های تحصیلی، هزینه‌های پژوهشی و دیگر امکانات مالی مرتبط با تحصیلات در دانشگاه کمبریج می‌باشند که برای دانشجویانی که نیاز به کمک مالی دارند، یک فرصت عالی برای تحصیل در این دانشگاه ایجاد میکند.

درخواست بورسیه از دانشگاه کمبریج

جهت درخواست برای دریافت بورسیه دانشگاه کمبریج باید مراحل زیر طی شود:

  • مطالعه الزامات و شرایط
     برای درخواست بورسیه، ابتدا باید شرایط و الزامات دریافت بورسیه را از سایت رسمی دانشگاه کمبریج به طور کامل و دقیق مطالعه کنید.

  • انتخاب بورسیه مورد نظر
     پس از مطالعه شرایط، بورسیه‌ای که نظرتان را جلب کرده و مناسب شرایطتان است را انتخاب می‌کنید.

  • تهیه مدارک موردنیاز
    بر اساس الزاماتی که در سایت رسمی دانشگاه کمبریج مطالعه کردید، مدارک موردنیاز مانند: نمرات تحصیلی، رزومه، توصیه نامه‌ها و… را آماده کنید.

  • تکمیل فرم درخاست
    فرم درخواستی در وب‌سایت رسمی دانشگاه وجود دارد که معمولا شامل: اطلاعات شخصی (مانند نام، محل سکونت، اطلاعات تماس و…) و اطلاعات تحصیلی (رشته تحصیلی شما، نمرات تحصیلی گذشته، اهداف و انگیزه‌ها و…) است.

  • پیگیری وضعیت درخواست
    پس از ارسال درخواست در مدت زمان مربوطه، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید. در برخی موارد نیاز است مستقیما با دفاتر مربوطه تماس گرفته یا ایمیل ارسال کنید.

شرایط اخذ بورسیه

اخذ بورسیه دانشگاه کمبریج و مقدار هزینه آن ممکن است با توجه به شرایطی مانند: پیشینه‌ی تحصیلی فرد، ملیت، رشته‌ی مورد نظر و دپارتمان مربوط به آن متغیر باشد. البته دانشگاه کمبریج شرایط و ملاک‌هایی کلی برای اخذ بورسیه برای دانشجویان در نظر دارد که شرایط عبارتند از:

  • نمرات تحصیلی فرد در تمام سال‌های تحصیل
  • داشتن سطح بالا در زبان انگلیسی (به خصوص در مکالمه و بخش مصاحبه)
  • مهارت‌های تخصصی
  • سوابق و تجربه‌های کاری
اخذ بورسیه دانشگاه کمبریج

راهکارهای موفقیت در اخذ بورسیه

دانشگاه کمبریج، همانطور که دارای استانداردهای بالا برای پذیرش دانشجویان است، در دادن بورسیه نیز شرایط و استانداردهای خاصی را در نظر دارد. در ادامه متن به توضیح تعدادی از استانداردها و شرایط مورد نیاز جهت موفقیت در دریافت بورسیه پرداخته‌ایم.

  • تحقیق و آمادگی:
    جهت دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه کمبریج باید درمورد نوع بورسیه مورد نظر با دقت تحقیق کرده و شرایط و الزامات دریافت آن را کسب کنید.
  • توصیه نامه‌ها:
    در مرحله درخواست بورسیه اغلب نیاز به توصیه نامه‌هایی از سمت افراد معتبر و شناخته شده در حوزه‌ي تحصیلی خود دارید. انتخاب این افراد از بین افراد شایسته و معتبر که شناختی از شما و مهارت‌هایتان داشته باشند بسیار مهم است.
  • زبان انگلیسی:
    یکی دیگر از الزامات مهم دریافت بورسیه داشتن سطح بالا در زبان انگلیسی است. علاوه بر دریافت مدارک معتبر زبان مانند ‌IELTS، باید جهت بهبود مهارت‌های خود در مکالمه به زبان انگلیسی بکوشید. یکی از مهم‌ترین ملاک‌های کمبریج در مصاحبه‌های ورودی سطح مکالمات زبان افراد است.

بورسیه‌های گیتس (Gates Scholarships)

بورسیه گیتس یکی از معتبرترین بورسیه‌های شناخته شده در جهان است که توسط بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس بنیان‌گذاری شده است. بورسیه‌های گیتس هرساله به 300 دانشجو از سراسر جهان تعلق میگیرد. این بورسیه، تمام هزینه‌های تحصیل چهارساله دانشجو در دانشگاه کمبریج را پوشش میدهد.

ناگفته نماند که دریافت این بورسیه بسیار رقابتی است و تنها دانشجویان برتری که بتوانند توانایی‌های علمی، مهارت‌های رهبری و طرز فکر برتر خود را اثبات کنند می‌توانند از این بورسیه بهره‌مند شوند.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج دارای ۳۱ کالج است که هرکدام از آن‌ها از نظر مالی، تحصیلی، اداری و.. به طور مستقل اداره می‌شوند. هر یک از این کالج‌ها جامعه‌ای جداگانه و رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های درسی و اجتماعی مخصوص به خود را دارد. این کالج‌ها دارای معماری، تاریخ و فرهنگ فوق‌العاده، و برخی از آن‌ها دارای بناهای تاریخی بسیار جذابی هستند.

هرکدم از کالج‌های دانشگاه کمبریج انواع رشته‌های تحصیلی در زمینه‌های علوم پزشکی و داروسازی، علوم باستان شناسی و تاریخ شناسی، هنر و طراحی و موسیقی، معماری و مهندسی، علم نجوم و هوافضا، علوم انسانی و زبان شناسی، علوم سیاسی و اقتصادی، ادبیات و فلسفه و… را شامل میشود. دانشکده‌های دانشگاه کمبریح را بطور دقیق در ادامه می‌بینید:

دانشکده‌های هنر و علوم انسانی ( school of arts and humanities)

 

·         دانشکده معماری و تاریخ هنر (Faculty of Architecture and History of Art)

معماری (Architecture)

تاریخ و هنر (History of Art)

·         دانشکده مطالعات آسیایی و خاورمیانه (Faculty of Asian and Middle Eastern Studies)

مطالعات آسیای شرقی (East Asian Studies)

مطالعات خاورمیانه (Middle Eastern Studies)

·         دانشکده کلاسیک (Faculty of Classics)

موزه باستان شناسی کلاسیک (Museum of Classical Archaeology)

·         دانشکده الهیات (Faculty of Divinity)

·         دانشکده زبان انگلیسی (Faculty of English)

آنگلوساکسون، نورس و سلتیک (Anglo-Saxon, Norse and Celtic)

·         دانشکده زبانها و زبانشناسی مدرن و قرون وسطی (Faculty of Modern and Medieval Languages and Linguistics)

فرانسوی (French)

آلمانی (German)

ایتالیایی (Italian)

یونانی مدرن (Modern Greek)

اسپانیایی و پرتغالی (Spanish and Portuguese)

مطالعات اسلاوونی (Slavonic Studies)

زبان شناسی نظری و کاربردی (Theoretical and Applied Linguistics)

·         دانشکده موسیقی (Faculty of Music)

·         مرکز اجرای موسیقی (Centre for Music Performance)

·         دانشکده فلسفه (Faculty of Philosophy)

·         مرکز تحقیقات هنر، علوم اجتماعی و انسانی (Centre for Research in Arts, Social Sciences and Humanities)

·         مرکز زبان (Language Centre)

موسسه فناوری و بشریت (Institute for Technology and Humanity)

 

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی (School of the Humanities and Social Sciences)

 

·        باستان شناسی (Archaeology)

موسسه تحقیقات باستان شناسی مک دونالد (McDonald Institute for Archaeological Research)

·         دانشکده اقتصاد (Faculty of Economics)

·         دانشکده تعلیم و تربیت (Faculty of Education)

·         دانشکده تاریخ (Faculty of History)

·         تاریخ و فلسفه علم (History and Philosophy of Science)

موزه تاریخ علم ویپل (Whipple Museum of the History of Science)

·         اقتصاد زمین (Land Economy)

·         دانشکده حقوق (Faculty of Law)

مرکز حقوق بین الملل Lauterpacht (Lauterpacht Centre for International Law)

·         موسسه جرم شناسی (Institute of Criminology)

·         سیاست و مطالعات بین الملل (Politics and International Studies)

·         انسان شناسی اجتماعی (Social Anthropology)

موزه باستان شناسی و مردم شناسی (Museum of Archaeology and Anthropology)

·         جامعه شناسی (Sociology)

 

دانشکده علوم بیولوژیکی (School of the Biological Sciences)

 

·         دانشکده زیست شناسی (Faculty of Biology)

بیوشیمی (Biochemistry)

مرکز تحقیقات خانواده (Centre for Family Research)

ژنتیک (Genetics)

آسيب شناسي (Pathology)

فارماکولوژی (Pharmacology)

فیزیولوژی، رشد و علوم اعصاب (Physiology, Development and Neuroscience)

علوم گیاهی (Plant Sciences)

باغ گیاه شناسی (Botanic Garden)

روانشناسی (Psychology)

جانور شناسی (Zoology)

موزه جانورشناسی (Museum of Zoology)

·         دامپزشکی (Veterinary Medicine)

·         موسسه Wellcome Trust-MRC Cambridge Stem Cell

·         موسسه Wellcome Trust-Cancer Research UK Gurdon

·         مرکز زیست شناسی سیستم‌های کمبریج (Cambridge Systems Biology Centre)

·         واحد سم شناسی MRC (MRC Toxicology Unit)

آزمایشگاه سینزبری (Sainsbury Laboratory)

 

دانشکده علوم فیزیکی (School of the Physical Sciences)

·         دانشکده علوم زمین و جغرافیا (Faculty of Earth Sciences and Geography)

علوم زمین (Earth Sciences)

موزه علوم زمین سدویک (Sedgwick Museum of Earth Sciences)

جغرافیا (Geography)

موسسه تحقیقات قطبی اسکات (Scott Polar Research Institute)

موزه قطبی (Polar Museum)

·         دانشکده ریاضی (Faculty of Mathematics)

ریاضیات کاربردی و فیزیک نظری (Applied Mathematics and Theoretical Physics)

ریاضی محض و آمار ریاضی (Pure Mathematics and Mathematical Statistics)

آزمایشگاه آمار (Statistical Laboratory)

·         دانشکده فیزیک و شیمی (Faculty of Physics and Chemistry)

ستاره شناسی (Astronomy)

علم شیمی (Chemistry)

علم مواد و متالورژی (Materials Science and Metallurgy)

فیزیک (Physics)

 

دانشکده پزشکی بالینی (School of Clinical Medicine)

·         موسسه تحقیقات پزشکی کمبریج (Cambridge Institute for Medical Research)

·         بیوشیمی بالینی (Clinical Biochemistry)

آزمایشگاه های تحقیقات متابولیک (Metabolic Research Laboratories)

·         علوم اعصاب بالینی (Clinical Neurosciences)

مرکز ترمیم مغز جان ون گیست (John van Geest Centre for Brain Repair)

واحد نورولوژی (Neurology Unit)

جراحی مغز و اعصاب (Neurosurgery)

مرکز تصویربرداری مغز ولفسون (Wolfson Brain Imaging Centre)

·         هماتولوژی (Haematology)

پزشکی انتقال خون (Transfusion Medicine)

·         ژنتیک پزشکی (Medical Genetics)

·         دارو (Medicine)

·         واحد آمار زیستی MRC (MRC Biostatistics Unit)

·         واحد اپیدمیولوژی MRC (MRC Epidemiology Unit)

·         واحد بیولوژی میتوکندری MRC (MRC Mitochondrial Biology Unit)

·         زنان و زایمان (Obstetrics and Gynaecology)

·         انکولوژی (Oncology)

موسسه سرطان اولیه (Early Cancer Institute)

·         اطفال (Paediatrics)

·         روانپزشکی (Psychiatry)

واحد نقشه برداری مغز (Brain Mapping Unit)

آسیب شناسی روانی رشد (Developmental Psychopathology)

·         بهداشت عمومی و مراقبت های اولیه (Public Health and Primary Care)

پیری بالینی (Clinical Gerontology)

·         رادیولوژی (Radiology)

·         عمل جراحی (Surgery)

تروما و جراحی ارتوپدی (Trauma and Orthopaedic Surgery)

·         موسسه تحقیقات پزشکی کمبریج (Cambridge Institute for Medical Research)

·         موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا کمبریج (Cancer Research UK Cambridge Institute)

·         واحد شناخت و علوم مغز MRC (MRC Cognition and Brain Sciences Unit)

·         موسسه علوم متابولیک Wellcome Trust-MRC (Wellcome Trust-MRC Institute of Metabolic Science)

 

دانشکده فناوری (School of Technology)

·         مهندسی (Engineering)

انرژی، مکانیک سیالات و توربوماشین (Energy, Fluid Mechanics and Turbomachinery)

مهندسی برق (Electrical Engineering)

مکانیک، مواد و طراحی (Mechanics, Materials and Design)

مهندسی عمران (Civil Engineering)

تولید و مدیریت (Manufacturing and Management)

مهندسی اطلاعات (Information Engineering)

·         دانشکده بازرگانی و مدیریت (Faculty of Business and Management)

مدرسه بازرگانی قاضی کمبریج (Cambridge Judge Business School)

مرکز تحقیقات بازرگانی (Centre for Business Research)

مرکز روان سنجی (Psychometrics Centre)

·         علوم و فناوری کامپیوتر (Computer Science and Technology)

·         مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی (Chemical Engineering and Biotechnology)

موسسه کمبریج برای رهبری پایداری (Cambridge Institute for Sustainability Leadership)

 

موسسات مستقل از هر دانشکده (Institutions independent of any School)

موسسات اصلی غیر مدرسه ای

کمبریج اینترپرایز (Principal non-school institutions)

کتابخانه دانشگاه کمبریج (Cambridge Enterprise)

خدمات مشاغل (Cambridge University Library)

موزه فیتزویلیام (Fitzwilliam Museum)

گیتس تراست (Gates Trust)

موسسه آموزش مداوم (Institute of Continuing Education)

آکادمی پست دکتری (Postdoc Academy)

توسعه دانشگاه و روابط با دانش آموختگان (University Development and Alumni Relations)

خدمات اطلاع رسانی دانشگاه (University Information Services)

 

 

ددلاین پذیرش دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج زمانی را برای آخرین مهلت ارسال درخواست پذیرش تعیین کرده است. این تاریخ در روز 22 اکتبر 2024 معادل 30 مهر 1403 در ساعت 6 به وقت انگلستان است.

دانشگاه کمبریج به عنوان یک نماد از تعهد به ارزش‌های آکادمیک، تنوع فرهنگی، و فرصت‌های آموزشی و پژوهشی جهانی، در مسیر پیشبرد دانش و بهبود زندگی انسان‌ها در سطح جهانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و برای علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه، شرایط و امکانات عالی و بورسیه‌هایی را در اختیار گذاشته است.Top of Form

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب

رزرو مشاوره