10 تا از مزایای تحصیل در انگلیس

10 تا از مزایای تحصیل در انگلیس

مزایای تحصیل در انگلیس

انگلستان خانه قدیمی‌ترنی و معتبرترین موسسات جهان است. اگر به مزایای تحصیل در انگلیس فکر می‌کنید، باید بگوییم که در صورت دریافت مدرک در انگلستان، می‌توانید مطمئن باشید که یک شغل معتبر خواهید داشت. تحصیل در انگلستان همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با افراد جدید آشنا شوید، فرهنگ‌های جدید را یاد بگیرید و از زندگی دانشجویی در این کشور لذت ببرید.

سالانه تقریباً 300000 دانش آموز برای تحصیل به این کشور می‌آیند. دانشگاه‌های انگلستان همیشه در رنکینگ جهانی عملکرد خوبی داشته‌اند. مهاجرت تحصیلی به انگلستان مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه این مقاله به ۱۰ مورد از مزایای تحصیل در انگلیس اشاره می‌کنیم.

مدارک معتبر جهانی

اولین و مهمترین نکته در مورد تحصیل در هر نقطه از جهان، تحصیل با کیفیت و اعتبار مدرک تحصیلی است. مدارک تحصیلی اخذ شده از انگلستان توسط کارفرمایان در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. شما می‌توانید با استقلال و یادگیری مناسب در هر نقطه از جهان مشغول به کار شوید. بنابراین پس از دریافت مدرک از انگلیس مطمئن باشید که در هر کجای دنیا باشید شغل خواهید داشت.

اعتبار مدرک تحصیلی به شما در آینده در هر بخش از کار خود در هر کشوری کمک می‌کند و این اطمینان را به شما می‌دهند بتوانید با شرکت‌هایی که در سطح جهانی هستند همکاری داشته باشید. البته انگلستان با سایر کشورهای بزرگ اروپایی ارتباط خوبی دارد، بنابراین یکی از مزایای تحصیل در انگلیس برای دانشجویان بین المللی این است که به راحتی در سایر کشورها مشغول به کار خواهند شد.

مهارت‌های خود را در انگلستان افزایش دهید

شما می‌توانید مهارت‌ها و دانش خود را در حالی که در معرض تحقیقات در سطح جهانی در موسسات برتر در بریتانیا قرار می‌گیرید، توسعه دهید. آنها بر سیستم یادگیری عملی به جای کتاب درسی تأکید دارند، بنابراین شما قادر خواهید بود تحلیل خود را توسعه دهید. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که همه دانش آموزان بهترین کیفیت یادگیری خود را دارند.

10 تا از مزایای تحصیل در انگلیس

دارا بودن دانشگاه های دارای رتبه جهانی

شما دانشگاه‌ها و دوره‌های معتبر جهانی زیادی برای انتخاب دارید که کمک می‌کند تا از مزایای تحصیل در انگلیس بهره‌مند شوید. بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS، 10 دانشگاه برتر جهان از بریتانیا هستند. دانشگاه‌های با رتبه برتر را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

نام دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه آکسفورد

۵

دانشگاه کمبریج

۷

امپریال کالج لندن

۸

دانشگاه کالج لندن – UCL (University College London -UCL)

۱۰

دانشگاه ادینبورگ (The University of Edinburgh)

۲۰

دانشگاه استراثکلاید (University of Strathclyde)

۳۰۲

دانشگاه روهمپتون، لندن (The University of Roehampton, London)

۸۰۱

دانشگاه ساری (University of Surrey)

۵۱۰

دانشگاه بریستول (The University of Bristol)

۵۸

دانشگاه اومبریای شمالی (University of North Umbria)

۴۰۱

برخی از دانشگاه‌ها بیش از 300 دوره ارائه می‌دهند تا دانشجویان بتوانند به راحتی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

دوره ها تحصیلی کوتاه‌تر و امکانات کم هزینه

انتظار کاهش در هزینه‌های تحصیلی خود را داشته باشید زیرا دانشگاه‌های بریتانیا دوره‌های کوتاه مدتی را نسبت به دانشگاه‌های سایر نقاط جهان ارائه می‌دهند به عنوان مثال کارشناسی ارشد در همه کشورها دو ساله است اما در انگلستان یک سال به طول می انجامد.

هزینه‌های تحصیل در انگلستان به اندازه سایر کشورهای بین المللی بالا نیست و دانشگاه‌های انگلستان در مورد هزینه‌ها و سایر پروژه‌های پس انداز انعطاف پذیرتر هستند، همچنین می‌توانند هزینه دوره خود را در چند مرحله ارسال کنند. دانشگاه‌های انگلستان دارای امکانات تحقیقاتی بسیار قوی هستند، بنابراین این یکی از مزایای تحصیل در انگلیس برای دانشجویان بین المللی امکان استفاده از منابع تحقیقاتی بسیار قوی اما کم هزینه است.

زمان تحصیل منعطف

اگر در انگلستان تحصیل کرده باشید، کارفرمایان در انگلستان شما را ترجیح می‌دهند، زیرا استانداردهای علمی در دانشگاه‌های انگلستان از سطح بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، کارفرمایان شما را فردی مستقل و انعطاف‌پذیر می‌بینند که می‌تواند چالش‌ها را تحمل کند! زمان تحصیل دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویانی که می‌خواهند از مزایای تحصیل در انگلیس ورفتن به دانشگاه‌های انگلستان بهره‌مند شوند بسیار انعطاف پذیر است، بنابراین آنها می‌توانند به راحتی تجربه خود را با انجام کار پاره وقت در کنار تحصیل افزایش دهند که به آنها کمک می‌کند تا پس از فارغ التحصیلی برای مشاغل در سطح حرفه‌ای درخواست دهند.

 از دیگز مزایای تحصیل در انگلیس این است که برخی از دانشگاه‌های انگلستان بورسیه‌هایی را برای دانشجویان ارائه می‌دهند که در هزینه‌های تحصیل و زندگی به دانشجویان کمک می‎کند. هزینه زندگی در انگلستان چندان بالا نیست، بنابراین دانشجویان می‌توانند به راحتی هزینه زندگی خود را از طریق مشاغل پاره وقت پرداخت کنند.

مزایای تحصیل در انگلیس

گشتن در مکان های مختلف انگلستان

در حین تحصیل در بریتانیا، دانشگاه‌های بریتانیا روشی را برای مطالعه اتخاذ می‌کنند که به شما کمک می‌کند فردی خلاق و با ذهن باز شوید. میراث فرهنگی و توابع غنی بخش گسترده‌ای از بریتانیا را شامل می‌شود. هنر و فرهنگ و همچنین مکان‌های گردشگری آن‌ها نقش حیاتی دارند. بنابراین از مزایای تحصیل در انگلیس می‌توان به گشت و گذار در انواع مکان های تاریخی و فرهنگی و هنری و … اشاره کرد. برخی از این مکان‌ها عبارتند از:

  • استون هنج (Stonehenge)
  • برج لندن (Tower of London)
  • حمام‌های رومی و شهر حمام گرجستان (The Roman Baths and Georgian City of Bath)
  • موزه بریتانیا (The British Museum)
  • وزیر یورک (York minister)
  • قلعه ویندزور (Windsor Castle)
  • باغ وحش چستر (Chester Zoo)
  • پارک ملی و غیره….

درمان رایگان پزشکی

به عنوان یک دانشجو، تحت عنوان هزینه اضافی سلامت بین المللی (HIS) درمان پزشکی رایگان دریافت خواهید کرد. اگر در هر شرایط اضطراری کارت سلامت خود را نشان دهید، آزمایشات مختلف، دارو و چکاپ پزشک به صورت رایگان انجام می‌شود. گاهی اوقات اعضای خانواده شما نیز با کارت سلامت شما درمان می‌شوند.

سیستم مطالعه عملی

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در انگلیس این است که از سیستم مطالعه عملی برخوردار خواهید شد واین شانس را دارید که زیر نظر اساتید و دانشگاهیان برتر تحصیل کنید. پیش پردازنده‌ها اغلب به دانشجویان کمک می‌کنند تا تکالیف مربوط به دوره، آزمون‌ها و سایر وظایف عملی خود را تکمیل کنند.

با توجه به اینکه انگلستان کشوری چندفرهنگی است، دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در بریتانیا هستند، در مورد فرهنگ‌ها و ملت‌ها اطلاعات بیشتری کسب خواهند کرد. بریتانیا یک جامعه چند فرهنگی است و از همه ادیان استقبال می‌کند. شما می‌توانید مراکز اجتماعی و عبادتگاه‌های همه ادیان را در بریتانیا پیدا کنید. اینجا هیچ مسئله نژادی و مذهبی وجود ندارد! یک دانشجوی بین المللی خانه دوم خود را در بریتانیا پیدا می‌کند.

مدارک و درجات زیاد

یکی مزایای تحصیل در انگلیس و دانشگاه های برتر انگلستان، گرفتن ماژول‌های تخصصی و مدارک تخصصی است. هر مدرک با اولویت‌های یکسان تکمیل می‌شود تا هر دانشجو بتواند پس از فارغ التحصیلی به راحتی به زندگی حرفه‌ای خود ادامه دهد. از هر مدرکی در جهان به یک اندازه قدردانی می‌شود، بنابراین دانشجویانی که از انگلستان فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند زندگی حرفه‌ای خود را در هر کشوری شروع کنند.

مهارت زبان انگلیسی را افزایش دهید

قطعا مهارت زبان انگلیسی شما افزایش خواهد یافت. از مزایای تحصیل در انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی این است که در سایر کشورهای اروپایی شما باید زبان آن کشئر را نیز یاد بگیرید اما در انگلستان مجبور نیستید زبان دیگری را یاد بگیرید به جز انگلیسی؛ و زبان انگلیسی زبان شناخته شده و مورد تایید در سراسر انگلستان و جهان است. بنابراین شکاف ارتباطی کاهش می‌یابد و سرعت کار افزایش می‌یابد.

همچنین، دانشجویانی که در انگلستان تحصیل می‌کنند با بسیاری از زبان‌ها مانند ایرلندی، ولزی، اسکاتلندی و غیره آشنا می‌شوند. اگر تحصیلات قبلی شما انگلیسی بوده و حداقل 75% در زبان انگلیسی کسب کرده‌اید، بیش از ده تا چهارده دانشگاه ممکن است درخواست شما را بررسی کنند.

سوالات متداول

انگلستان به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان، مزایای متعددی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

10 تا از مزایای تحصیل در انگلیس:

  • کیفیت بالای آموزش: دانشگاه‌های انگلیس در رتبه‌بندی‌های جهانی رتبه‌های بالایی را کسب می‌کنند و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردارند.
  • تنوع رشته‌های تحصیلی: دانشگاه‌های انگلیس طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهند.
  • فرصت‌های شغلی: انگلستان به عنوان یک کشور توسعه‌یافته، فرصت‌های شغلی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.
  • امکان یادگیری زبان انگلیسی: زبان انگلیسی زبان رسمی انگلستان است و تحصیل در این کشور فرصتی برای یادگیری و ارتقای زبان انگلیسی به شما می‌دهد.
  • فرهنگ غنی: انگلستان دارای فرهنگ غنی و متنوعی است و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از تجربیات زندگی در این کشور لذت ببرند.
  • امکان سفر به کشورهای اروپایی: انگلستان در اروپا واقع شده است و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به راحتی به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند.
  • بورسیه‌های تحصیلی: دانشگاه‌های انگلیس بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.
  • امکان کار دانشجویی: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در حین تحصیل در انگلیس به صورت پاره‌وقت کار کنند.
  • خدمات رفاهی: دانشگاه‌های انگلیس خدمات رفاهی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.
  • امنیت: انگلستان کشوری امن با نرخ جرم و جنایت پایین است.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس به مدارک زیر نیاز دارند:

  • مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی با معدل بالا
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره قبولی (حداقل سطح IELTS 6.5)
  • انگیزه‌نامه و رزومه تحصیلی
  • معرفی‌نامه از اساتید
  • مدرک تمکن مالی

هزینه تحصیل در انگلیس برای دانشجویان بین‌المللی، بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. به طور میانگین، هزینه تحصیل در این کشور بین 10000 تا 25000 پوند در سال است.

نکاتی برای دانشجویان ایرانی:

  • برای آگاهی از شرایط دقیق پذیرش و مدارک مورد نیاز، به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.
  • برای دریافت بورسیه تحصیلی، می‌توانید از طریق وب‌سایت دانشگاه یا وب‌سایت‌های دیگر اقدام کنید.
  • برای یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید در دوره‌های زبان انگلیسی دانشگاه یا موسسات زبان انگلیسی شرکت کنید.
  • برای آشنایی با فرهنگ و جامعه انگلستان، می‌توانید با انجمن‌های دانشجویان ایرانی در انگلستان ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب