10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

10 شهر برتر داشجویی در انگلستان که توسط QS شناسایی شده‌اند و برخی از بهترین دانشگاه‌های این شهرها برای دانشجویان بین المللی هستند را در ادامه بررسی می‌کنیم. انگلستان و آموزش؛ ارتباطی که ظاهراً هرگز نمی‌توان آن را قطع کرد. آموزش عالی مدرن، در دنیای انگلیسی زبان یعنی انگلستان و دانشگاه‌ها و کالج‌های  هزار ساله آن متولد شد.

تعداد زیادی از این دانشگاه‌ها و کالج‌ها در طول تاریخ در آموزش و پرورش رشد خیره کننده‌ای داشته‌اند، به طوری که اگر بخواهیم فهرستی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در بریتانیا تهیه کنیم، گستره جغرافیایی وسیعی پیدا خواهد کرد که تقریباً کل انگلستان را پوشش می‌دهد.

رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2023، 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان را برای دانشجویان بین المللی فهرست کرده است. در این مقاله قصد داریم هر یک از این شهرها را به اختصار بررسی کنیم و مزایا و معایب تحصیل در هر کدام از این ۱۰ شهر برتر دانشجویی در انگلستان را بررسی کنیم.

شهر لندن - 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

لندن - شهر برتر انگلستان

لندن یکی از ۱۰ شهر برتر دانشجویی در انگلستان و همچنین یکی از شهرهای بزرگ در جهان است و بزرگترین اقتصاد اروپا و یک مرکز مالی پیشرو جهانی را در خود جای داده است. این شهر شلوغ که بیش از نه میلیون نفر جمعیت دارد، در سراسر جهان به عنوان مقصد برتر برای دانشجویان و دانش پژوهان شناخته شده است و موسسات دانشگاهی را در خود جای داده است که مرتباً رتبه‌های بالایی در بین مراکز آموزشی سراسر دنیا دارند. موسسات برتر در لندن عبارتند از:

  • امپریال کالج لندن (ICL)
  • دانشگاه کالج لندن (UCL)
  • کینگز کالج لندن
  • مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)
  • دانشگاه کوئین مری لندن

حدود 40 موسسه آموزش عالی در لندن و اطراف آن وجود دارد. لندن یک شهر متشکل از فرهنگ های متنوع است. این شهر پربازدیدترین شهر اروپا است و شلوغ‌ترین سیستم فرودگاه شهری جهان و یک سیستم حمل و نقل کارآمد را دارد. برخی از مکان‌های معروف لندن برج بیگ‌ بن، کلیسای وست مینستر، کاخ باکینگهام، موزه ویکتوریا و آلبرت و … هستند. هزینه زندگی در لندن در مقایسه با چندین شهر دیگر بریتانیا بالا است.

مزایای تحصیل در لندن

با توجه به اینکه لندن در صدر 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان قرار دارد. مزایای زیادی برای دانشجویان ساکن در این شهر نیز دارد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره کرده‌ایم:

  • دانشگاه‌های برتر: همانطور که گفته شد، لندن میزبان تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان مانند UCL، کالج امپریال لندن، کینگز کالج لندن و LSE است. این دانشگاه‌ها به دلیل کیفیت بالای آموزش و تحقیقات خود شناخته شده است.
  • تنوع فرهنگی: لندن به عنوان یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. در این شهر، می‌توانید با افراد از سراسر جهان ملاقات کنید و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید.
  • فرصت‌های شغلی: لندن به عنوان یک مرکز اقتصادی بزرگ، فرصت‌های شغلی متعددی را برای دانشجویان در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • جاذبه‌های گردشگری: لندن دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی مانند موزه‌ها، گالری‌های هنری، پارک‌ها و مکان‌های تاریخی است.
  • حمل و نقل: لندن دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی و گسترده است که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.
  • زبان انگلیسی: زبان رسمی انگلستان، انگلیسی است که به عنوان زبان بین‌المللی شناخته می‌شود. با تحصیل در لندن، می‌توانید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.
  • پویایی و تنوع: لندن یک شهر پویا و متنوع است که می‌توانید در آن تجارب جدیدی کسب کنید و خودتان را به چالش بکشید.
  • کیفیت زندگی: لندن کیفیت زندگی بالایی دارد و امکانات رفاهی و آموزشی متعددی را برای ساکنان خود ارائه می‌دهد.

معایب تحصیل در لندن

با توجه به اینکه لندن پایتخت و بزرگترین شهر انگلستان است، از گران‌ترین شهرهای انگلستان و جهان نیز است؛ هزینه‌های مسکن، حمل و نقل و مواد خوراکی در این شهر نسبت به شهرهای دیگر بسیار بالاتر است. همچنین لندن یکی از شلوغ‌ترین شهرهای بریتانیا محسوب می‌شود و برای دانشجویانی که مکان‌های خلوت را ترجیح می‌دهند، گزینه مناسبی نیست. رقابت برای ورود به لندن در میان دانشجویان بین‌المللی بالاتر است بنابراین ممکن است شانس کمتری برای ورود به دانشکده‌های لندن داشته باشید.

شهر ادینبورگ - 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

شهر ادینبورگ

شهر ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند، دارای زیبایی‌های طبیعی فراوان است و به شهر تپه‌ها مشهور است. این شهر همچنین به دلیل معماری خیره کننده، سنت‌ها و جشنواره‌های محلی خود مشهور است. شهر ادینبورگ با مردم محلی دوست‌داشتنی و موقعیت مکانی آن به عنوان محل برگزاری رویدادهای مختلف مانند جشنواره هنر ادینبورگ، جشنواره بین المللی ادینبورگ، جشنواره فرنج ادینبورگ و جشنواره بین المللی کتاب ادینبورگ، فضایی بسیار دانشجویی دارد.

این شهر همچنین یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرها در کل انگلستان است که یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی برای دانشجویان از سراسر جهان است. موسیقی و صحنه‌های هنری پر جنب و جوش و مکان‌های فراوان برای صرف غذا و صرفاً کاوش، ادینبورگ را در میان دانش‌آموزان محبوب کرده است. ادینبورگ دارای برخی از بالاترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است. دانشگاه‌های برتر این شهر عبارتند از:

  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه هریوت وات
  • دانشگاه ناپیر ادینبورگ
  • دانشگاه ملکه مارگارت

مزایای تحصیل در ادینبورگ

از مزایای تحصیل در شهر ادینبورگ انگلستان می‌توان به موسسات و دانشگاه‌های برتر و کیفیت بالای آموزش در این شهر اشاره کرد. با توجه به اینکه شهر ادینبورگ از شهرهای بزرگ انگلستان محسوب می‌شود اما هزینه‌های تحصیل و زندگی در شهر ادینبورگ بسیار کمتر از لندن است.

تاریخ و فرهنگ غنی و امنیت بالا از دیگر مزایای تحصیل و زندگی در شهر ادینبورگ است. همچنین مردم شهر ادینبورگ به مهمان‌نوازی و صمیمیت معروف هستند. ادینبورگ طبیعت بسیار زیبایی دارد و می‌توانید به راحتی به کوه‌ها، دریاچه‌ها و پارک‌های ملی دسترسی داشته باشید.

معایب تحصیل در ادینبورگ

از معایب تحصیل و زندگی در ادینبورگ می‌توان به رقابت بالای دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش در دانشگاه‌های ادینبورگ اشاره کرد. همچنین شهر ادینبورگ در فاصله دوری از لندن قرار دارد ولی تنوع فرهنگی در این شهر هم بالا است.

شهر منچستر - 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

شهر منچستر

ریشه منچستر به دوران رومیان در حدود سال 80 پس از میلاد برمی‌گردد. منچستر در حال حاضر پنجمین شهر بزرگ بریتانیا و قطب صنعتی از روزهای تجارت پنبه و انقلاب صنعتی، مرکز آموزش، موسیقی، فرهنگ، معماری و علم بوده است. منچستر همچنین خانه مشهورترین باشگاه و تیم ورزشی جهان، منچستر یونایتد است.

جمعیت بزرگ مهاجران آسیای جنوبی در این شهر و نواحی اطراف آن تضمین می‌کند که دانش‌آموزان این مناطق از نظر غذا و سایر امکانات، بخش کوچکی از خانه خود را در اینجا پیدا کنند. منچستر به‌عنوان یک مرکز آموزشی، دانشگاه‌های دارای رتبه‌بندی بالا دارد؛ مانند:

  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه متروپولیتن منچستر
  • دانشگاه بولتون
  • دانشگاه سالفورد
  • کالج موسیقی سلطنتی شمالی

دانش‌آموزان در منچستر کارهای زیادی در خارج از فعالیت‌های آکادمیک برای انجام دارند، مانند شرکت در یک بازی فوتبال در استادیوم معروف اولدترافورد و بازدید از موزه منچستر.

مزایای تحصیل در منچستر

منچستر یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در بریتانیا است و همیشه محبوب است. منچستر با دانشگاه‌های درجه یک، خوابگاه ارزان و مکان‌های دیدنی و کارهای مختلفی که دانشجویان می‌توانند در این شهر انجام دهند، شناخته می‌شود.

  • دانشگاه‌های درجه یک در منچستر: اگرچه دانشگاه‌های در سطح جهانی بسیاری در اینجا وجود دارد، اما دانشگاه منچستر و دانشگاه متروپولیتن منچستر بهترین آنها هستند و به دلیل تمرکز قوی بر دانشگاه و تمرکز بر علوم انسانی مشهور است. دانشگاه منچستر که در مرکز شهر قرار دارد، یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل است.
  • هزینه‌های زندگی کمتر نسبت به لندن: اگر در یک خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنید، هزینه زندگی شما بسیار پایین خواهد بود. شما می‌توانید وعده‌های غذایی خود را درست کنید یا فقط بیرون غذا بخورید. منچستر کاملا مقرون به صرفه است، بنابراین لازم نیست نگران غذا باشید. منچستر همچنین عنوان معتبر “بهترین شهر بریتانیا برای زندگی” را به دست آورده است و 32 درصد ارزان تر از زندگی در لندن است!
  • زندگی شبانه منچستر: وقتی از مزایای تحصیل و زندگی در منچستر صحبت می کنیم، چگونه می‌توانیم زندگی شبانه منچستر را فراموش کنیم! از آنجایی که یک شهر دانشجویی است، زندگی شبانه در اینجا رونق گرفته است.

معایب تحصیل در منچستر

آب و هوا غیرقابل پیش‌بینی است:

درست مانند سایر نقاط بریتانیا، آب و هوا در منچستر غیرقابل پیش بینی است. همچنین نسبت به سایر نقاط بریتانیا بسیار ابری‌تر است. بنابراین بیرون هرگز آفتابی نیست و این می‌تواند برای برخی افراد کمی افسرده کننده باشد.

حمل و نقل عمومی چندان عالی نیست:

اگرچه حمل و نقل عمومی بر اساس استانداردهای بریتانیا خوب است، اما با استانداردهای اروپایی چنین نیست. حرکت اتوبوس‌ها از شهر به حومه شهر زمان زیادی می‌برد؛ به طور کلی حمل و نقل عمومی از بهداشت پایینی است.

شهر گلاسکو - 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

شهر گلاسکو

گلاسکو پرجمعیت‌ترین شهر اسکاتلند است و برای مدت طولانی به عنوان مرکز تجارت اقیانوسی بریتانیا با جهان، به ویژه در طول انقلاب صنعتی، خدمت کرده است. این شهر به خاطر حال و هوای دوستانه و ساختارهای معماری دیدنی‌اش شهرت زیادی دارد.

دانش‌آموزانی که از موسیقی و زیبایی طبیعی لذت می‌برند، کارهای زیادی برای اوقات فراغت خود در گلاسکو پیدا خواهند کرد. این شهر همچنین یک مقصد اصلی برای رویدادهای ورزشی است، زیرا میزبان بازی‌های کشورهای مشترک المنافع در سال 2014 و مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2018 بوده است و میزبان مشترک یوفا یورو 2020 بوده است. گلاسکو دارای برخی از دانشگاه‌های با رتبه برتر است که دانشجویان را از در سراسر جهان جذب می‌کند. لیست برترین دانشگاه‌های شهر گلاسکو عبارتند از:

  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه کالدونین گلاسکو
  • دانشگاه استراثکلاید
  • مدرسه هنر گلاسکو

مزایای تحصیل و زندگی در گلاسکو

دانشگاه گلاسکو یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است و به خاطر ساختمان‌های تاریخی‌اش که گفته می‌شود الهام‌بخش مدرسه هری پاتر، هاگوارتز هستند، شهرت دارد. دانشجویان می‌توانند از بین دانشگاه گلاسکو، دانشگاه استراثکلاید، دانشگاه کالدونین گلاسکو و مدرسه هنر گلاسکو انتخاب کنند.

گلاسکو همان شهری است که دانش آموزان در آن احساس می‌کنند در خانه خود هستند! گلاسکو به عنوان یکی از 50 شهر برتر جهان برای دانشجویان رتبه بندی شده است و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. این شهر به صمیمیت و خوش‌آمدگویی شهرت دارد و خانه 185000 دانش‌آموز از 140 کشور مختلف است که خود گویای همه چیز است. به لطف خدمات حمل و نقل گشت و گذار در شهر گلاسکو آسان است. مرکز شهر برای خرید و معاشرت راحت است.

کافه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و بازارهای غذا در سرتاسر شهر وجود دارد. همچنین زندگی شبانه گلاسکو کاملاً منحصربه‌فرد است. امکانات ورزشی گلاسکو مدرن هستند؛ گلاسکو با میزبانی بازی‌های کشورهای مشترک المنافع و برخی از مسابقات یورو 2020، شهری برای طرفداران ورزش است. و به لطف امکانات و باشگاه‌های ورزشی برجسته هر دانشگاه، فعالیت در ورزش مورد علاقه هر شخص آسان است.

معایب تحصیل و زندگی در گلاسکو

  • فاصله از لندن: گلاسکو از لندن دور است و ممکن است برای سفر به لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلستان مشکل داشته باشید.
  • کمبود شغل: پیدا کردن شغل در گلاسکو ممکن است دشوارتر از سایر شهرهای بزرگ انگلستان باشد.
  • زبان: لهجه گلاسکو می‌تواند برای افراد غیر بومی سخت باشد.
  • فرهنگ: فرهنگ گلاسکو می‌تواند برای افراد غیر بومی غیرعادی باشد.

شهر نیوکاسل آپون تاین

نیوکاسل آپون تاین، یک منطقه شهری در تاین و ویر در شمال انگلستان، منشا آن به دوران حکومت روم برمی‌گردد، که می‌توان آن را در قطعات باستان‌شناسی مانند دیوار معروف هادریان مشاهده کرد. نیوکاسل در طول انقلاب صنعتی یک مرکز برتر کشتی سازی و تعمیر کشتی بود و حتی امروزه نیز دارای زیر ساخت‌های مهندسی عالی، با بناهایی مانند پل هزاره گیت‌هد و طرح‌بندی مناسب برای عابر پیاده و سیستم مترو است.

نیوکاسل که به دلیل پیشینه صنعتی، آبجو و زندگی شبانه پر جنب و جوش مشهور است، هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را از سرتاسر جهان جذب می‌کند. موزه‌های متعدد، گالری‌های هنری، کلوپ‌ها، بازارهای خیابانی و تئاترها جذابیت زیادی برای دانشجویان دارد. این شهر همچنین یک انتخاب قانع کننده برای دانشجویانی است که گزینه‌های آموزش عالی را بررسی می‌کنند. دانشگاه‌هایی با کیفیت بالا در نیوکاسل هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • دانشگاه نیوکاسل
  • دانشگاه دورهام
  • دانشگاه کیل
  • دانشگاه نورثومبریا

مزایای تحصیل در نیوکاسل آپون تاین

  • نیوکاسل آپون تاین میزبان دانشگاه‌های برتر مانند دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه نورثومبریا است که در سطح جهانی شناخته شده هستند.
  • کیفیت آموزش در دانشگاه‌های نیوکاسل بسیار بالا است و به دلیل تمرکز بر تحقیق، دانشجویان می‌توانند از تجارب و تخصص اساتید برجسته بهره‌مند شوند.
  • هزینه‌های زندگی در نیوکاسل نسبت به لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلستان پایین‌تر است.
  • نیوکاسل یک شهر امن است و میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است.
  • فضای شهر نیوکاسل صمیمی و دوستانه است و مردم این شهر به مهمان‌نوازی معروف هستند.
  • نیوکاسل طبیعت بسیار زیبایی دارد.
  • نیوکاسل زندگی دانشجویی پر جنب و جوشی دارد و به دلیل وجود تعداد زیادی دانشجو، کافه‌ها، رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه متعددی در این شهر وجود دارد.

معایب تحصیل در نیوکاسل آپون تاین

  • آب و هوای نیوکاسل معتدل و بارانی است و ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد.
  • نیوکاسل از لندن دور است و ممکن است برای سفر به لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلستان مشکل داشته باشید.

شهر بریستول

بریستول پرجمعیت‌ترین شهر در جنوب غربی انگلستان است. این شهر دارای میراث دریایی غنی است و نقطه شروعی برای سفرهای اکتشافی اولیه، به ویژه سفرهای دنیای جدید بود. امروزه، اقتصاد مدرن بریستول بر پایه صنایع الکترونیک و هوافضا و رسانه‌های خلاق بنا شده است، در حالی که اسکله‌های مرکز شهر زمانی پرجنب‌وجوش دستخوش توسعه مجدد شده‌اند و اکنون مراکز میراث و فرهنگ هستند.

این شهر محیطی محرک برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان فراهم می‌کند. هنر پر جنب و جوش بریستول، موسیقی زنده و صحنه ناهار خوری از جاذبه‌های اصلی برای دانش آموزان هستند. بریستول میزبان دانشگاه‌های در سطح جهانی است که برخی از دانشگاه‌های برتر در بریستول عبارتند از:

  • دانشگاه بریستول
  • بریستول، دانشگاه غرب انگلستان
  • کالج بریستول فیلتون
  • کالج دانشگاه، بریستول

مزایا تحصیل در بریستول

شهر بریستول یکی از شهرهای جذاب و فرهنگی انگلستان است که تاریخ غنی دارد؛ این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و هنری زیادی است. بریستول دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده‌ای است که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. شهر بریستول فضای صمیمی دارد و میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است.

بریستول بازار کار قوی دارد و فرصت‌های شغلی متعددی را برای دانشجویان در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. علاوه بر کیفیت در آموزش و تحقیقات، بریستول امکانات رفاهی متعددی مانند کتابخانه‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها را برای دانشجویان ارائه می‌دهد.

معایب تحصیل در بریستول

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های بریستول برای دانشجویان بین‌المللی بالا است، البته امکان درخواست اسکالرشیپ وجود دارد. بریستول نسبت به لندن کوچکتر است و جاذبه‌های گردشگری کمتری دارد؛ بنابراین ممکن است برای برخی افراد تنوع و هیجان کمتری داشته باشد. لهجه بریستول برای افراد غیر بومی سخت‌تر است. یکی از معایب چشمگیر بریستول این است که پیدا کردن مسکن در این شهر ممکن است دشوار باشد.

شهر کاونتری - 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

شهر کاونتری

کاونتری برای قرن‌ها فقط یک شهرک گسترده محسوب میشد و زمانی که به شهری مهم و ثروتمند با اهمیت ملی تبدیل شد، موقعیت شهری خود را در قرون وسطی به دست آورد. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، به قطبی از صنایع دوچرخه و موتورسیکلت در بریتانیا تبدیل شد. کاونتری به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شهر مورد علاقه برای دانشجویان بین المللی در انگلستان است و دانشجویان بین المللی بیشتری برای تحصیل به آنجا می‌آیند.

این شهر دارای صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش است و در سال 2021 به عنوان شهر فرهنگی بریتانیا انتخاب شد. یکی از برترین موسسات آموزش عالی کاونتری عبارتند از:

  • دانشگاه کاونتری

مزایا تحصیل در شهر کاونتری

رفتن به دانشگاه در کاونتری یک تجربه هیجان انگیز است. این شهر نه تنها شهری پرجنب‌وجوش با فرصت‌های فراوان برای معاشرت و پیدا کردن دوستان جدید است، بلکه در زمینه آموزش عالی نیز شهرت بسیار خوبی دارد. هزینه اقامت در این شهر به دلیل اینکه یک شهر کوچکی است که در غرب میدلندز واقع شده است، ارزان تر از بسیاری از شهرهای بزرگ بریتانیا است. سیستم حمل و نقل عمومی چه در داخل شهر و چه در خارج شهر بسیار مناسب و قابل دسترسی برای همه است. نرخ جرم و جنایت در این شهر بسیا پایین است و از امن‌ترین شهرهای بریتانیا محسوب می‌شود.

معایب تحصیل در کاونتری

معایب تحصیل در کاونتری شامل تفریحات شبانه و گزینه‌های سرگرمی محدود در مقایسه با شهرهای بزرگتر است. بطور کلی جمعیت دانشجو در این شهر کمتر است. علاوه بر این، بازار کار در کاونتری ممکن است کمتر از شهرهای بزرگ‌تر متنوع و رقابتی باشد.

شهر بیرمنگام

بیرمنگام در منطقه وست میدلندز انگلستان واقع شده است و تقریباً 100 مایل از لندن فاصله دارد. بیرمنگام به عنوان دومین شهر بزرگ بریتانیا، مرکز فرهنگی، اجتماعی، مالی و تجاری منطقه میدلندز محسوب می‌شود. رشد بیرمنگام در قرن هجدهم در طول انقلاب صنعتی شاهد پیشرفت‌های عمده‌ای در علم و فناوری و توسعه اقتصادی بود. شهرت این شهر به خاطر میراث صنعتی و همچنین به خاطر این واقعیت است که مایل‌ها بیشتر از ونیز کانال دارد. بیرمنگام میزبان بزرگترین بازار کریسمس سالانه در بریتانیا و بیش از 50 جشنواره در هر سال است. این شهر محل استقرار دانشگاه‌های معتبر جهانی از جمله موارد زیر است:

  • دانشگاه بیرمنگام
  • دانشگاه شهر بیرمنگام
  • دانشگاه استون، بیرمنگام

مزایای تحصیل در بیرمنگام

  • در مقایسه با لندن، بسیار ارزان‌تر است. اجاره مسکن در بیرمنگام 63 درصد ارزان تر از لندن است.
  • 65000 دانش آموز در بیرمنگام وجود دارد. این به این معنی است که صدها انجمن و باشگاه وجود دارد که به عنوان دانشجو باید در آن شرکت کنید.
  • اگر عاشق فوتبال هستید، بیرمنگام مکان مناسبی برای شماست. با بیرمنگام سیتی، استون ویلا، وست بروم و وولوز که همگی در این نزدیکی هستند و در دسته‌های برتر انگلیس بازی می‌کنند.
  • اگر عاشق شکلات هستید ممکن است در بیرمنگام با حضور در خانه Cadbury World، تجربه رسمی شکلات Cadbury، شما را وسوسه کند. حتی بلیط‌های تخفیف دانشجویی هم به دانشجویان تعلق می‌گیرد!
  • ارتباطات صنعتی، پشتیبانی شغلی و یادگیری مبتنی بر تمرین در بیرمنگام شما را برای دنیای کار آماده می‌کند.

معایب تحصیل در بیرمنگام

  • سیستم حمل و نقل در شهر بیرمنگام تقریبا ضعیف است.
شهر ناتینگهام - 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

شهر ناتینگهام

ناتینگهام، سرزمین رابین هود افسانه‌ای و قطب توری سازی و صنعت دوچرخه، در 110 مایلی شمال غربی لندن واقع شده است. این شهر یک مرکز توریستی مشهور است که اغلب هر ساله بیشترین بازدیدکنندگان را در میدلندز دریافت می‌کند و به عنوان “خانه ورزش انگلیسی” نامگذاری شده است، زیرا دو تیم فوتبال حرفه‌ای و یک زمین بین المللی کریکت را در خود جای داده است.

ناتینگهام همچنین دارای تاریخ غنی ادبی و جامعه ادبی و صحنه شعر معاصر است. ناتینگهام خانه تعدادی از مؤسسات آموزش عالی است که اغلب در بین 100 رتبه برتر رتبه بندی‌ها قرار می‌گیرند. از جمله دانشگاه‌های معروف این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ناتینگهام
  • دانشگاه ناتینگهام ترنت
  • مدرسه بازرگانی ناتینگهام
  • کالج سنت جان، ناتینگهام

مزایای تحصیل در ناتینگهام

  • سیستم حمل و نقل عالی
  • دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه ناتینگهام ترنت بیش از 500 دوره کارشناسی را بین خود ارائه می‌دهند.
  • به لطف دو دانشگاه بزرگ در شهر، ناتینگهام دارای یک جامعه دانشجویی قوی با خدمات پشتیبانی عالی از دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه ناتینگهام ترنت است.
  • فرصت‌های شغلی فراوانی در شهر و مناطق اطراف برای کار پاره وقت یا کارآموزی در طول تحصیل وجود دارد.
  • هزینه‌های زندگی در مقایسه با سایر شهرهای دانشجویی در انگلستان مقرون به صرفه است.

معایب تحصیل در ناتینگهام

  • شغل: پیدا کردن شغل در ناتینگهام ممکن است دشوارتر از سایر شهرهای بزرگ انگلستان باشد.
  • حمل و نقل: سیستم حمل و نقل عمومی در ناتینگهام به اندازه لندن پیشرفته نیست.
  • مسکن: پیدا کردن مسکن در ناتینگهام ممکن است دشوار باشد و قیمت مسکن نسبت به سایر شهرهای انگلستان بالاتر است.
  • جاذبه‌های گردشگری: ناتینگهام جاذبه‌های گردشگری کمتری نسبت به لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلستان دارد.
  • تنوع فرهنگی: تنوع فرهنگی در ناتینگهام نسبت به لندن کمتر است.
شهر لیدز - 10 شهر برتر دانشجویی در انگلستان

شهر لیدز

لیدز در غرب یورکشایر واقع شده است و تقریباً در نیمه راه بین ادینبورگ و لندن قرار دارد. این شهر به چندین بزرگراه دسترسی دارد که آن را به دیگر شهرهای بزرگ بریتانیا متصل می‌کند. لیدز در قرن شانزدهم یک شهر بازار بود و متعاقباً در اواخر قرن هجدهم در زمان انقلاب صنعتی به یک مرکز تولید عمده و یک شهر آسیاب تبدیل شد. لیدز دارای انواع بناهای دیدنی طبیعی و ساخته شده است، گالری‌های هنری متعدد و موسیقی زنده برای دانشجویان بین المللی برای کاوش دارد. دانشگاه‌های قابل توجه این شهرستان عبارتند از:

  • دانشگاه لیدز
  • دانشگاه لیدز بکت
  • دانشگاه ترینیتی لیدز

مزایای تحصیل در شهر لیدز

لیدز شهری پویا و متنوع در شمال انگلستان است که مزایای زیادی برای دانشجویان ارائه می‌دهد. شهر لیدز یکی از ۱۰ شهر برتر دانشجویی انگلستان است که در مرکز انگلستان قرار دارد و با توجه به سیستم حمل و نقل قوی به راحتی قابل دسترسی است. خطوط راه آهن و جاده‌ای به سایر شهرهای بزرگ متصل هستند.

با توجه به هزینه‌های پایین مسکن و معیشت لیدز یکی از گزینه‌های محبوب در میان دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود. علاوه بر این موارد لیدز به دلیل دارا بودن طبیعت زیبا منطقه‌ای ایده آل برای زندگی محسوب می‌شود. امکانات تفریحی فراوان و فرصت‌های شغلی متنوع از دیگر مزایای تحصیل در شهر لیدز است.

معایب تحصیل در شهر لیدز

یکی از معایب اصلی تحصیل و زندگی در شهر لیدز آب و هوای ناپایدار این شهر است. شهر لیدز درست مانند تمامی شهرهای دیگر انگلستان دارای آب و هوای ناپایدار با زمستان‌های سرد و طولانی و بارش‌های فراوان است. هچنین اکثر روزهای سال در این شهر هوا ابری و تاریک است و ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد.

سخن پایانی

تحصیل در هرکدام از ۱۰ شهر برتر دانشجویی در انگلستان مزایا و معایب خاص خود را دارد. قبل از تصمیم‌گیری برای تحصیل در هر شهر، باید تمام جوانب را به دقت بررسی کنید و ببینید که آیا با شرایط و نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. برای بررسی شرایط خودتان و همچنین انتخاب بهترین مقصد میتوانید از مشاوران ما در اروپا کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب