16 نکته خواندنی در مورد انگلستان

در مورد انگلستان

علیرغم وسعت تقریبا کم، انگلستان تاثیر فرهنگی گسترده‌ای داشته است، گذشته‌ی استعماری این کشور به خوبی شناخته شده است. انگلستان بیشتر به خاطر خانواده‌ی سلطنتی، نوشیدن چای و گروه بیتلز معروف است. اما حقایق دیگری هم در مورد انگلستان وجود دارد که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید. این کشور قدیمی و عجیب و غریب پر از سنت‌های غیرمعمول است. در این مطلب چند مورد از چیزهای عجیبی که باید قبل از سفر به انگلستان بدانید را جمع آوری کرده‌ایم.

حقایق تاریخی در مورد انگلستان

یکی از اولین حقایق در مورد کشور انگلستان این است که این کشور در قرن ۱۰ پس از میلاد به وجود نیامده، بلکه از قبل وجود داشته است؛ این سرزمین تا مدت‌ها تحت سلطه‌ی قبایل مختلف بوده است و در زمان اشغال رومیان به بریتانیا معروف بود. پس از رومی‌ها، آنگلوساکسون‌ها پادشاهی‌هایی را در بریتانیا ایجاد کردند و تبدیل به یک کشور متحد شدند.

اولین پادشاه انگلستان پادشاه اتلستان بود که یکی از برگترین پادشاهان آنگلوساکسون به حساب می‌آمد. نام کشور انگلستان از قبیله Angles می‌آید؛ مردم این قبیله به زبان انگلیسی قدیم صحبت می‌کردند که نام انگلستان از این قبیله گرفته شده است که به سرزمین انگل‌ها ترجمه می‌شود.

زبان انگلیسی ترکیبی از زبان‌های هلندی، فرانسوی، دانمارکی، یونانی، سلیتیک و آلمانی است. این ترکیب نتیجه همان تهاجماتی است که فرهنگ‌های مختلف نقش مهمی در تاریخ انگلستان بازی کرده‌اند.

در مورد انگلستان ملکه الیزابت

طولانی‌ترین دوره‌ی سلطنت مربوط به ملکه الیزابت بود

بیشترین سوالاتی که در مورد انگلستان پرسیده می‌شود، مربوط به خانواده‌ی سلطنتی است. ملکه الیزابت از سال ۱۹۵۲ تا سال ۲۰۲۲ طولانی‌ترین دوره‌ی سلطنت را در تاریخ بریتانیا داشته است. ملکه الیزابت در سن ۲۵ سالگی جانشین پدرش شد و تا ۹۶ سالگی، نزدیک به ۷۰ سال سلطنت کرد.

غذایی با عنوان مرغ تاج گذاری، به مناسبت تاج گذاری ملکه الیزابت در انگلستان ساخته شد. این غذا که با سس مایونز و زردآلو خشک تهیه می‌شود، داخل ساندویچ یا به عنوان سالاد سرو می‌شود.

در مورد انگلستان چای انگلیسی

انگلیسی‌ها علاقه زیادی به مصرف چای دارند

یکی دیگر از حقایقی که در مورد انگلستان وجود دارد، این است که انگلیسی‌ها یکی از بزرگترین مصرف کننده‌های چای در جهان هستند. چای از قرن هجدهم در این کشور محبوب بوده و به جنبه‌ی فرهنگی کشور تبدیل شده است. رایج‌ترین نوع آن با شیر و شکر در صبحانه سرو می‌شود. طبق یک نظر سنجی افرادی که در لیورپول زندگی می‌کنند، بیش از افراد مناطق دیگر چای مصرف می‌کنند.

شیر نماد ملی انگلیس است

شیر نماد ملی انگلیس است

شیر نماد ملی انگلستان است که از ریچارد اول، معروف به ریچارد شیردل سرچشمه می‌گیرد. نشان رسمی سلطنتی انگلستان پس زمینه‌ی قرمز است که سه شیر طلایی روی آن قرار دارد. همچنین تیم فوتبال زنان انگلیس Lionesses به معنی شیرها است.

در هر نقطه از انگلیس که باشید به دریا نزدیک هستید

از واقعیت‌های جالب دیگر در مورد این کشور این است که شما در هر کجای انگلیس باشید در ۱۱۵ کیلومتری دریا خواهید بود. انگلستان با ولز و اسکاتلند و دریای شمال و دریای ایرلند هم مرز است. علاوه بر جزیره‌ی اصلی، انگلستان از بیش از ۱۰۰ جزیره تشکیل شده است که بیشتر این جزایر کوچک و خالی از سکنه هستند.

شراب گازدار در انگلستان اختراع شد

شراب گازدار در انگلستان اختراع شد

اکثر افراد فکر می‌کنند شامپاین توسط فرانسوی‌ها اختراع شده است، اما تکنیکی که فرانسوی‌ها استفاده کردند، قبلا توسط شخصی انگلیسی به نام Dom Perignon در انگلستان استفاده شده بود، بنابراین مخترعان انگلیسی شراب گازدار را اختراع کردند.

سفر از انگلستان به فرانسه

انگلستان یک جزیره است و ممکن است شما فکر کنید حتما باید با هواپیما یا کشتی به جاهای دیگر سفر کنید. اما جالب است بدانید شما می‌توانید از طریق یک تونل در زیر آب به فرانسه رانندگی کنید. فاصله‌ی این دو کشور حدود ۵۰ کیلومتر است.

رعایت نکردن صف غیر قانونی است

صف در فرهنگ انگلیسی‌ها بسیار مهم است و رعایت نکردن آن ممکن است جرم به شمار بیاید. تقریبا در همه جای دنیا رعایت نکردن صف، رفتاری بی‌ادبانه است، اما در انگلستان این رفتار ممکن است غیرقانونی باشد. به عنوان مثال اگر برای خرید بلیط، از دستگاه‌های فروش بلیط حمل و نقل در لندن، صف را به هم بزنید و نوبت را رعایت نکنید، تا ۱۰۰۰ پوند جریمه خواهید شد.

مسابقه‌ی عجیب غلتاندن پنیر

غلتاندن پنیر یکی از عجیب‌ترین مسابقاتی است که هر ساله در فصل بهار، در غرب انگلستان برگذار می‌شود. در این مسابقه یک رول پنیر دابل گلاستر با وزن ۳.۵ کیلوگرمی، از بالای کوه غلتانده می‌شود و شرکت کنندگان در تعقیب آن پایین می‌آیند و تلاش می‌کنند، پنیر را بگیرند.

بنابراین کسی که اول از خط پایان عبور می‌کند، برنده‌ی مسابقه است. این مسابقه که صدها سال پیش به عنوان یک سنت روستایی آغاز شد. امروزه به یک مسابقه‌ی بزرگ تبدیل شده است که از سراسر جهان شرکت کننده‌ دارد.

نام‌های اولیویا و اولیور بسیار رایج هستند

بر اساس آمار ملی انگلستان و ولز در سال ۲۰۲۰، الیویا در بین نوزادان دختر و الیور در بین نوزادان پسر نام‌های محبوب و رایجی بودند. الیور بیش از هشت سال متوالی و الیویا پنج سال متوالی عنوان محبوب‌ترین نام را داشته‌اند.

غذای ملی انگلستان، شامل غذاهای هندی است

به گفته ناتو، غذای مورد علاقه‌ی انگلستانی‌ها Chicken Tikka Masala است، در حالی که غذای ملی ولز، اسکاتلند هاگیس و ایرلند، خورشت ایرلندی است. برخی از افراد اعتقاد دارند Chicken Tikka از هند آمده و اولین بار در گلاسکو معرفی شده است.

در دهه‌ی ۱۹۷۰، زمانی که یک سرآشپز بنگلادشی می‌خواست با سنت بریتانیایی که گوشت را در سس سرو می‌کردند، مطابقت داشته باشد، سس ماسالا را به این غذا اضافه کرد. بطور کلی غذای هندی تاثیر زیادی بر غذاهای انگلیسی گذاشته است. دیگر غذاهای محبوب انگلستان عبارتند از:

  • صبحانه‌ی انگلیسی که ترکیبی از تخم مرغ، گوجه فرنگی، سوسیس و بیکن است.
  • پودینگ سیاه، سوسیسی خونی است که از مخلوط خون خوک یا گوشت گاو، چربی و غلات تشکیل شده است و بیشتر پودینگ‌های خوش طعم در شهرستان لنکاوی است.
  • نان تخم مرغی که با الهام از نان تست فرانسوی ساخته می‌شود.
  • Devilled Kidneys، کلیه‌های گوسفندی که با سس تند سرو می‌شود.
  • Kedgeree یک غذای انگلیسی است که برای تهیه آن از یک غذای هندی به نام خیچدی استفاده می‌کنند.

پادشاه اجازه‌ی ورود به مجالس عمومی را ندارد

یکی از قوانین باستانی در انگلستان می‌گوید که پادشاه حق ورود به مجالس عمومی را ندارد. این قانون برای اولین‌بار در سال ۱۶۴۲ به تصویب رسید؛ از آن زمان تاکنون تنها یک نماینده از پادشاه که به عصای سیاه (black rod) معروف است، می‌تواند در مجالس عمومی حاضر شود. این قانون همچنان پابرجاست و کسی نمی‌داند که اگر پادشاه این قانون را زیر پا بگذارد چه مجازاتی در پی خواهد داشت.

مست کردن در میخانه‌های انگلستان ممنوع است

این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد که مست بودن در جایی که از نظر تئوری برای مست شدن ساخته شده است، ممنوع باشد. البته این قانون با حسن نیت تصویب شده است تا افراد در هر جایی که ملک خصوصی آنها نیست مست نکنند.

تحصیل رشته پزشکی در انگلستان + شرایط و مدرک لازم جهت اخذ پذیرش

رشته پزشکی یکی از رقابتی‌ترین دوره‌های تحصیلی در انگلستان است و سالانه هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته پزشکی به انگلستان مهاجرت می‌کنند.

اولین تمبر پستی جهان

اولین تمبر پستی جهان

اولین تمبر پستی جهان در سال ۱۸۳۹ در بیرمنگام انگلستان اختراع شد. این تمبر یک عکس از ملکه ویکتوریا را نشان میداد. در پی این موضوع قانونی تصویب شده است که اگر تصویر ملکه را به صورت وارونه روی پاکت‌ها قرار دهند، خیانت محسوب می‌شود.

شبکه جهانی وب (www) توسط یک دانشمند انگلیسی اختراع شد

www که مخفف عبارت world wide web است را مدیون یک دانشمند انگلیسی به نام Sir Tim Berners-Lee هستیم. این دانشمند با اختراع شبکه جهانی وب در اوایل دهه‌ ۱۹۹۰، جهان را برای همیشه تغییر داد.

تمام دلفین‌های موجود در آب بریتانیا متعلق به ملکه است

باور کنید یا نه، ملکه الیزابت دوم مالک قانونی تمام دلفین‌ها، ماهی‌های خاویار، گراز دریایی و نهنگ‌های موجود در آب‌های بریتانیا است. تمام ماهی‌هایی که در ۳ کیلومتری ساحل بریتانیا صید می‌شوند، دارایی‌های سلطنت محسوب می‌شوند. این قانون از سال ۱۳۲۴ تصویب شده و تا امروز تغییری نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب