شرایط و مراحل رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه

خوابگاه دانشجویی در فرانسه

سیستم آموزش پایدار و مدرن در کنار دانشگاه‌های مطرح کشور فرانسه باعث شده تا همه‌ ساله طیف گسترده‌ای از دانشجویان بین‌المللی، ادامه تحصیل در این کشور را انتخاب کنند. برای این منظور لازم است تا مراحل پذیرش دانشگاه‌های فرانسه را سپری کنید. این در حالی است که سکونت در خاک فرانسه یکی از شروط ویزای تحصیلی دانشگاه های فرانسه است. برای این منظور شرایط و ضوابط رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه تنظیم شده‌ است.

فضای حاکم بر خوابگاه های دانشجویی در فرانسه ایجاد اتاق‌هایی کاملاً خصوصی است که با توجه به نوع طراحی و ارائه امکانات می‌توانند اختصاصی و یا اشتراکی باشند. همگی خوابگاه‌ها حتی خوابگاه‌های اشتراکی دارای اتاق مستقل برای هر دانشجو هستند. لذا این‌ طور نیست که از چندین تخت در یک اتاق مشترک استفاده ‌شده باشد؛ بلکه هر دانشجو اتاق جداگانه خود را دارد که می‌تواند کاملاً اختصاصی بوده و یا بخش‌هایی از امکانات مانند آشپزخانه و یا سرویس را با دیگر اتاق‌ها اشتراکی استفاده کند.

همچنین تمامی این خوابگاه‌ها از بخش‌های عمومی مانند لابی و یا کتابخانه جهت استفاده عمومی دانشجویان برخوردار هستند.

گروه تاپ سولوشن فرصتی را فراهم آورده است که می‌توانید از طریق خدمات این سایت مراحل جستجو تا رزرو خوابگاه در فرانسه را انجام بدهید. همچنین می‌توانید از خدمات ضامن گروه تاپ سولوشن استفاده کنید. در این مقاله نیز قصد داریم تا با جزئیات به شرایط، مدارک مورد نیاز و در کل چگونگی رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه بپردازیم.

instagram
مشاهده پست

شرایط برخورداری از خدمات خوابگاه دانشجویی در فرانسه

عموم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کشور فرانسه خدماتی از قبیل خوابگاه دانشجویی در اختیار دارند. این خوابگاه‌ها با توجه به شرایط دانشجو، نوع تحصیل در فرانسه و سطح امکانات سیستم دانشگاهی تدارک دیده شده ‌است. همچنین هزینه خوابگاه دانشجویی در فرانسه با در نظر گرفتن امکانات دانشگاهی و موقعیت جغرافیایی و… متفاوت است.

شرایط خوابگاه دانشجویی در فرانسه برای هر متقاضی به قرار زیر است:

  • برای رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه به نامه پذیرش از دانشگاهی در خاک فرانسه نیاز دارید.
  • لازم است تا مراحل رزرو خوابگاه را قبل ‌از اتمام مراحل ویزای تحصیلی فرانسه انجام بدهید.
  • ضامن
  • قرارداد بیمه
  • قرارداد برق (در خوابگاه های که دارای شارژ ماهانه می‌باشند)

توصیه‌هایی برای رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه

چرا فرانسه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟ شاید خدمات اسکان دانشجویی یکی از دلایل اصلی ما باشد. پیدا کردن مکانی برای اسکان از اولویت‌های هر دانشجوی بین‌المللی است. این در حالی است که شرایط اسکان دانشجویی در کشورهای مختلف تفاوت‌هایی دارند.

رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه نیز تابع سیستم آموزشی این کشور و قوانین ملکی در خاک فرانسه است. از طرفی بخش بزرگی از این خوابگاه های دانشجویی زیر نظر نهادهای خصوصی اداره می‌شوند که لازم است برای رزرو آنها با جزئیاتِ قوانین اجاره ملک در فرانسه آشنا باشید.

در عین ‌حال خیل بسیار دانشجویان بین‌المللی باعث شده تا همه‌ ساله استقبال بالایی از این خوابگاه های دانشجویی در فرانسه وجود داشته باشد و لازم است تا به ‌موقع و با طی شدن مراحل قانونی تحصیل در فرانسه برای رزرو آنها اقدام کنید. جهت رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه توصیه می‌کنیم تا نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • موقعیت جغرافیایی اسکان دانشجویی و فاصله آن از دانشگاه را بررسی کنید.
  • در جستجوی یک ضامن فرانسوی باشید. این ضمانت جهت پرداخت به‌ موقع اجاره خوابگاه انجام می‌شود.
  • به ‌علت خیل دانشجویان بین‌المللی لازم است تا هر چه زودتر برای رزرو خوابگاه اقدام کنید.

انواع خوابگاه دانشجویی در فرانسه

جهت برخورداری از خدمات خوابگاهی در فرانسه روش‌های گوناگون وجود دارد. از زندگی با یک خانواده فرانسوی تا اجاره یک ملک مستقل همگی از روش‌های متداول خدمات خوابگاه دانشجویی در کشور فرانسه هستند. البته بخش بزرگی از این خدمات به شکل مکان‌هایی مستقل با هدف اقامت دانشجویی از طریق نهادهای دانشگاهی و یا بخش خصوصی در فرانسه موجود هستند.

انواع خوابگاه در فرانسه را با توجه به نوع استفاده و همچنین تخصیص امکانات و قابلیت‌ها در دو گروه از خوابگاه‌های اختصاصی (استودیو) و یا کالوکسیون (اشتراکی) دسته‌بندی می‌کنند. اکثر خوابگاه‌های بخش دولتی و یا خوابگاه‌های وابسته به نهادهای دانشگاهی کشور فرانسه از نوع کالوکسیونی هستند و برای رزرو خوابگاه‌های اختصاصی بهتر است که در سطح نهادهای خصوصی این کشور اقدام کنید.

تمامی خوابگاهای فرانسه اعم از استودیو و یا کالوکسیون خدماتی از قبیل اینترنت، ماشین لباس‌شویی و… را در اختیار دانشجو قرار می‌دهند که با توجه به نوع قرارداد به شکل رایگان و یا پولی خواهد بود. این دو نوع خوابگاه به قرار زیر هستند:

خوابگاه دانشجویی در فرانسه -

خوابگاه کالوکسیونی (خوابگاه اشتراکی)

مانند آنچه از خوابگاه دانشجویی سراغ داریم، یک یا چند آیتم از امکانات و خدمات رفاهی این خوابگاه‌ها میان چندین اتاق به شکل اشتراکی است. به ‌طور مثال ممکن است آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی و… میان چند اتاق مشترک باشد، اما هر اتاق کاملا جداگانه و فقط برای زندگی دانشجویی یک نفر تدارک دیده شده است. ترتیب اشتراک آیتم‌ها و یا تعداد آنها بستگی به نوع خوابگاه های فرانسه متفاوت است. در عین ‌حال فضای این نوع خوابگاه‌ها به ‌علت حذف مکان‌های اشتراکی کوچک است و در کل یک اتاق با مساحت ۱۵ الی ۲۰ متر هستند.

خوابگاه استودیو (خوابگاه اختصاصی)

خوابگاه‌هایی با امکانات کامل یک زندگی دانشجویی هستند که به شکل سوئیت طراحی می‌شوند. در این نوع خوابگاه تمامی آیتم‌ها و امکانات رفاهی از قبیل سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و… کاملاً اختصاصی طراحی ‌شده است و این بخش‌ها با هیچ اتاق دیگری در مجتمع خوابگاهی مشترک نیستند و هر اتاق فقط برای استفاده یک دانشجو است.

با وجود بخش‌های اختصاصی معمولاً این نوع خوابگاه را در فضایی بزرگ از مدل‌های کالکسیونی و در اندازه ۱۹ الی ۲۷ متری می‌سازند. همچنین هزینه رزرو این نوع خوابگاه بالاتر است. معمولاً بخشی از هزینه این نوع خوابگاه مربوط به پرداخت هزینه برق است که به شکل جداگانه از مبلغ اجاره پرداخت خواهد شد.

CROUS (خوابگاه دانشجویی زیر نظر نهادهای دولتی)

CROUS به هر نوع مکان اقامت دانشگاهی زیر نظر نهادهای دانشگاهی و یا مناطق دانشگاهی تحت مالکیت دولت فرانسه گفته می‌شود. خوابگاه‌های دولتی CROUS از ارزان‌ترین نوع خوابگاه دانشجویی در کشور فرانسه هستند که امکانات و خدمات خوبی را ارائه می‌کنند. تقاضا برای رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه جهت اقامت در این مراکز زیاد است و معمولاً با هزینه کمتری به نسبت دیگر مراکز اسکان دانشجویی زیر نظر نهاد مستقیم دولت فرانسه اداره می‌شوند.

مدارک و شرایط خوابگاه دانشجویی در فرانسه

مدارک و شرایط خوابگاه دانشجویی در فرانسه

شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی در فرانسه از خوابگاه‌های دولتی (CROUS) تا خوابگاه های دانشجویی بخش خصوصی کم‌وبیش یکسان است. بیشتر این خوابگاه‌ها زیر نظر بخش خصوصی و خارج از دانشگاه هستند. در عین ‌حال مقدار هزینه و یا نوع خدمات امکانات ارائه شده در این خوابگاه‌های بخش دولتی تا بخش خصوصی متفاوت است و عموماً بخش خصوصی شرایط زندگی بهتری را تدارک می‌بینند و لزوماً هزینه بالاتری دارند. مدارک و شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی در فرانسه به قرار زیر است:

  • ارائه گواهی تمکن مالی برای تضمین پرداخت اجاره بها. این گواهی به تأیید یک ضامن فرانسوی نیاز دارد.
  • تنظیم اجاره‌نامه خوابگاهی به ‌صورت سالیانه. در برخی خوابگاه‌ها امکان تنظیم اجاره نامه با توجه به فرم‌های تحصیلی پیش‌ بینی ‌شده است.
  • افتتاح حساب بانکی فرانسه و ارائه کپی اطلاعات حساب.
  • کارت اقامت و یا ویزای تحصیلی
  • ارائه کارت دانشجویی و یا گواهی پذیرش دانشگاه ( معمولا در مقاطع مستر و دکتری)

افتتاح حساب بانکی یکی از مراحل اولیه تحصیل در فرانسه است. این حساب بانکی به نوعی تضمین پرداخت اجاره‌بها و یا پرداخت خدمات دولتی فرانسه از قبیل خرید خط تلفن همراه و یا پرداخت هزینه‌ها از قبیل آب، برق و یا اینترنت و… است.

هزینه خوابگاه دانشجویی در فرانسه

هزینه خوابگاه دانشجویی در فرانسه با توجه به نوع نهاد دانشگاهی، موقعیت جغرافیایی خوابگاه، نزدیکی و یا دور بودن از مرکز شهرها، نوع خدمات و امکانات و… متغیر است. در شرایط کلی هزینه خوابگاه دانشجویی در فرانسه با در نظر گرفتن خدمات و امکانات عرضه شده و در مقایسه با میانگین بین‌المللی بالاتر است. البته مقدار هزینه از خوابگاه دولتی تا بخش دانشگاهی و یا خصوصی از نوع اشتراکی و یا اختصاصی متغیر است و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • امکانات خوابگاه در چه سطحی است؟
  • خوابگاه در چه شهری و در کدام منطقه شهرهای فرانسه قرار دارد؟

اگر چه هزینه اجاره ماهیانه خوابگاه های دانشجویی در فرانسه با توجه به نوع و سطح امکانات و البته موقعیت جغرافیایی و مکان قرارگیری آن متغیر است؛ اما در کل می‌توانیم فهرست میانگینی از اجاره ماهیانه خوابگاه های دانشجویی در فرانسه را بدون احتساب کمک هزینه Caf به قرار زیر دسته‌بندی کنیم:

خوابگاه

مقدار شهریه در شهر پاریس (در ماه)

مقدار شهریه در دیگر شهرهای فرانسه (در ماه)

خوابگاه استودیو (اختصاصی)

 از 850 یورو

۶۰۰ الی ۷۵۰ یورو

خوابگاه کالوکسیون (اشتراکی)

۵۵۰ الی ۷۰۰ یورو

۴۵۰ الی ۵۵۰ یورو

هزینه کمتر خوابگاه‌های دولتی (CROUS) و حتی خوابگاه‌های غیردولتی اما زیر نظر نهاد دانشگاهی باعث محبوبیت آنها شده ‌است. لذا تقاضای سالیانه جهت رزرو این خوابگاه‌ها زیاد است و معمولاً خدمات آنها برای دانشجویان فرانسوی کنار گذاشته می‌شود و طبق آمارها تنها 30 درصد از دانشجویان بین‌المللی موفق شده‌اند که از خدمات چنین خوابگاه‌هایی استفاده کنند.

با این‌ وجود خوابگاه‌های بخش خصوصی و همچنین اجاره آپارتمان‌های مشترک زندگی دانشجویی در شهرهای کوچک و ارزان فرانسه می‌توانند گزینه‌های ایده‌آل رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه باشند. هزینه خوابگاه در شهرهای فرانسه متغییر است و برای کسب اطلاعات جامع و همچنین طی شدن مراحل رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه می‌توانید از خدمات گروه تاپ سولوشن بهره‌مند شوید.

مراحل رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه

مراحل رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه

مراحل رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه پس ‌از طی شدن مراحل پذیرش و تکمیل ثبت‌نام دانشگاهی آغاز خواهد شد. در امتداد مهاجرت تحصیلی به فرانسه لازم است تا هوشمندانه تمامی آیتم‌های اسکان دانشجویی این کشور را بررسی کنید. در اولین قدم بهتر است که با بخش سرویس بین‌المللی دانشگاه خود تماس گرفته و شرایط استفاده از خوابگاه های دولتی CROUS و یا غیردولتی وابسته به دانشگاه خود را بررسی کنید.

معمولاً تمامی دانشگاه‌های فرانسه دارای خوابگاه‌های CROUS و یا خوابگاه‌های وابسته به نهاد دانشگاهی در اختیار دارند؛ اما شرایط رزرو و همچنین قوانین و هزینه‌ها از دانشگاهی تا دانشگاهی دیگر متفاوت است. شما می‌توانید اطلاعات دقیق خوابگاه‌های هر دانشگاه را در سایت‌های مربوطه بررسی کنید.

در قدم بعدی لازم است تا با مراکز اقامتی CROUS و یا اقامتگاه دانشجویی زیر نظر دانشگاه تماس بگیرید. برای این منظور در وب‌سایت های مربوطه بخش مسکن و یا مسکن دانشجویی بین‌المللی پیش‌ بینی ‌شده است. به جهت برخورداری از اقامتگاه های دانشجویی در فرانسه لازم است که پرونده اقامت بین‌المللی خود را در بازه ۱۵ ژانویه الی ۳۱ می و درست قبل ‌از آغاز سال تحصیلی جدید تکمیل کنید.

سایت‌هایی وجود دارند که در آنجا به تمامی اطلاعات از قبیل موقعیت و امکانات خوابگاه‌های CROUS و یا مراکز اقامت خصوصی دسترسی دارید. همچنین می‌توانید شرایط مالکین خوابگاه را بررسی کنید.

ضامن کیست؟ چگونه این ضامن را پیدا کنیم؟

طبق قوانین و مقررات خوابگاه های دانشجویی در فرانسه به یک نفر ضامن برای طی شدن مراحل رزرو نیاز دارید. معرفی ضامن در تمامی قوانین اجاره ملک کشور فرانسه پیش ‌بینی ‌شده است و این فرد قرار است تا هر نوع تعهد مالی از قبیل پرداخت اجاره و یا هزینه‌های زندگی را در صورتی ‌که فرد قادر به پرداخت نیست تقبل کند. تمامی افراد چه فرانسوی و یا خارجی برای اجاره ملک، حتی اتاق کوچک و یا اسکان خوابگاهی به ارائه ضامن نیاز دارند.

طبق قوانین و مقررات خوابگاه های دانشجویی در فرانسه، ضامن باید ملیت فرانسوی داشته باشد. همچنین می‌توانید برای انجام ضمانت خوابگاه فرانسه از خدمات ما در گروه تاپ سولوشن بهره‌مند شوید. تاپ سولوشن مجری اصلی رزرو خوابگاه در فرانسه است که برای ارائه‌ی ضمانت جهت سهولت مراحل رزرو و اطمینان از طی شدن قانونی مراحل در کنار شما است.

خوابگاه دانشجویی در فرانسه ---

نکات مهم برای انتخاب خوابگاه دانشجویی در فرانسه

مراحل رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه از آغاز ثبت‌نام دانشگاهی و درست قبل ‌از ورود به خاک این کشور آغاز خواهد شد. تعدد دانشگاه‌ها و زیاد بودن تعداد دانشجویان بین‌المللی فرصت پیدا کردن بهترین خوابگاه های دانشجویی در فرانسه را محدود می‌کند. با این ‌وجود با اقدام به‌ موقع و در نظر گرفتن برخی نکات مسیر رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه نسبتاً ساده است. نکات مهم برای انتخاب خوابگاه دانشجویی در فرانسه به قرار زیر هستند:

  • در بازه زمانی برای طی شدن مراحل مهاجرت تحصیلی به فرانسه برای رزرو خوابگاه اقدام کنید. شما می‌توانید در ایران و کاملاً آنلاین برای درخواست رزرو انواع خوابگاه اقدام کنید.
  • در تمامی گزینه‌ها هزینه خوابگاه دانشجویی در فرانسه را بررسی کنید. هزینه های زندگی در فرانسه نسبتاً بالاست و دقت کنید که اجاره اتاق با توجه به امکانات و موقعیت شهری همخوانی داشته باشد. هزینه اتاق در شرایط CROUS آن‌هم در شهر پاریس در حدود 500 الی 650 یورو است. این هزینه در دیگر شهرها کمتر است.
  • اتاق اجاره‌ای در فرانسه را حتی‌المقدور به شکل مبله تهیه کنید. به ‌این ‌ترتیب در هزینه تأمین لوازم زندگی و حتی جابه‌جایی لوازم صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • صندوقی با عنوان CAF (صندوق کمک خانواده فرانسه) وجود دارد که می‌توانید از خدمات آن برای پرداخت اجاره خود استفاده کنید.
  • تنها در صورتی‌ که قرارداد اجاره را امضا کرده‌اید و مستقیم با نماینده و یا صاحب ملک صحبت کرده‌اید، برای پرداخت پول از راه دور اقدام کنید.

CAF (کمک هزینه مسکن فرانسه) چیست؟

یک راه‌حل جهت اقامت ارزان قیمت در فرانسه استفاده از خدمات صندوق و کمک‌ هزینه مسکن فرانسه (CAF) است و به تمامی دانشجویان تعلق میگیرد.

CAF نوعی یارانه دولتی است که با هدف سامان‌دهی بخش مسکن در فرانسه پرداخت می‌شود. این یارانه‌ها تحت دو برنامه ملی فرانسه با عنوان APL و ALS تنظیم شده و به افراد با شرایط مختلف تخصیص داده خواهد شد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تحت شرایطی از خدمات یارانه دولتی CAF فرانسه جهت اجاره خوابگاه‌های خود استفاده کنند.

البته فرد متقاضی خدمات CAF لازم است تا با ویزای فرانسه در این کشور حاضر باشد و اجازه اقامت طولانی ‌مدت (VLS-TS) را کسب کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات و تخفیفات سازمان CAF می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای ما در گروه تاپ سولوشن استفاده کنید.

به کدام نوع خوابگاه Caf تعلق می‌گیرد؟ شرایط استفاده از Caf چیست؟

Caf که همان سیستم یارانه‌ای کمک‌ هزینه مسکن اجاره‌ای در فرانسه است، به هر دو نوع خوابگاه کالوکسیون (اشتراکی) و یا استودیو (خصوصی) تعلق می‌گیرد. در صورتی ‌که دانشجو بتواند شرایط لازم را تأمین نماید، امکان پرداخت بین ۳۰ الی ۴۰ درصد از هزینه اجاره خوابگاه از طریق Caf وجود دارد.

شرایط بهره‌مندی از Caf نیز متغیر بوده که با توجه به سن دانشجو و یا شرایط کار در حین تحصیل تعیین خواهد شد. برای انجام خدمات رزرو خوابگاه در فرانسه و طی شدن مراحل تشکیل پرونده Caf جهت بهره‌مندی از کمک ‌هزینه دولتی فرانسه می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای و تخصصی ما در گروه تاپ سولوشن استفاده کنید. ما در تاپ سولوشن به بانک جامعی از انواع خوابگاه دسترسی داشته و می‌توانیم مراحل تقاضا، ثبت‌نام و در نهایت تخصیص کمک ‌هزینه Caf را تکمیل نماییم.

Picture6

بهترین خوابگاه های دانشجویی در فرانسه

تقریباً تمامی دانشگاه‌های کشور فرانسه از خوابگاه‌های دولتی CROUS برخوردار هستند که همگی این خوابگاه‌ها چه از نظر امکاناتی و یا هزینه ماهانه کم‌وبیش یکسان هستند؛ اما تقاضا برای چنین اقامتگاه های دانشجویی در فرانسه زیاد است. به ‌هر حال توصیه می‌کنیم که قبل ‌از هر اقدامی و از طریق نهاد دانشگاهی خود برای شرایط رزرو خوابگاه CROUS اقدام کنید. در غیر این ‌صورت لازم است تا شرایط اسکان در خوابگاه‌های بخش خصوصی کشور فرانسه را تجربه کنید. فهرستی از بهترین خوابگاه های دانشجویی در فرانسه از بخش خصوصی به قرار زیر است:

  • ADELE: یک مؤسسه اقتصادی است که تخصصی با هدف اسکان دانشجو در بیش‌ از ۱۰۰ شهر کشور فرانسه فعالیت می‌کند.
  • Residences Estudines: یک شرکت خصوصی ارائه خدمات اسکان دانشجویی در سی شهر مهم کشور فرانسه است. امکانات خوب در کنار هزینه اقتصادی از قابلیت‌های این مؤسسه خصوصی است.
  • Center de Logement Pour Etudiants: یک مرکز بزرگ اسکان دانشجویی در گرنویل (سنت اگزوپری) کشور فرانسه است.
  • La Varende: از مؤسسات خصوصی اسکان دانشجویی در کشور فرانسه است که خدمات مناسب با هزینه کم در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ یورو در ماه ارائه می‌کند.
  • Housing Anywhere: یک شرکت فعال در زمینه خدمات دانشجویی است که با بیش ‌از ۱۷۰ مؤسسه برای یافتن محل اقامت مناسب دانشجویی در کشور فرانسه همکاری می‌کند. این شرکت نوعی واسط برای معرفی و پیدا کردن اتاق و آپارتمان‌های مناسب زندگی دانشجویی در فرانسه است.
  • com: یک وب‌سایت بین‌المللی است که بیش‌ از ۱ میلیون اتاق در سراسر جهان در اختیار دارد. بخشی از فعالیت این مجموعه در کشور فرانسه قرار دارد و خدمات مناسبی برای اسکان بخش خصوصی دانشگاهی در کشور فرانسه را سامان داده است.
  • Uni Places: یک پرتال اجاره خوابگاه دانشجویی در کشورهای اتحادیه اروپا است که بخشی از خدمات آن برای اسکان دانشجویان در فرانسه تدارک دیده شده ‌است. استفاده از این پرتابل یکی از سریع‌ترین روش‌های رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه است که در آن از امکانات مانند پرداخت مطمئن و خدمات رفاهی کامل برخوردار هستید.

شرکت‌های ارائه ‌کننده خدمات خوابگاه دانشجویی در کشور فرانسه زیاد است که به روش‌های مختلف برای انواع اجاره و خدمات فضاهای خوابگاهی فعالیت می‌کنند. اما توجه داشته باشید که برای رزرو هر نوع خوابگاه در فرانسه ارائه ضامن الزامی است.

جهت بهره‌مندی ضامن نیز می‌توانید از خدمات گروه تاپ سولوشن استفاده کنید. از طریق مجموعه تاپ سولوشن به فهرست متنوعی از انواع خوابگاه در فرانسه دسترسی دارید و می‌توانید به‌ راحتی با طی شدن تمامی مراحل قانونی و امکان استفاده از خدمات ضامن جهت رزرو به ‌موقع، سریع و البته هدفمند این خوابگاه‌ها و حتی بهره‌مندی از خدمات یارانه‌ای دولت فرانسه بهره‌مند شوید.

خوابگاه دانشجویی در فرانسه

قوانین و مقررات خوابگاه های دانشجویی در فرانسه

قوانین و مقررات خوابگاه های دانشجویی در فرانسه تابع قوانین ملکی این کشور است. در عین ‌حال خوابگاه‌های زیر نظر نهادهای دانشگاهی با توجه به قوانین قید شده خود برای تخصیص خوابگاه اقدام می‌کنند؛ اما در کل جهت رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه به اخذ ویزای تحصیلی از این کشور نیاز دارید. از نگاه کلی این قوانین به قرار زیر هستند:

  • فرد متقاضی خوابگاه لازم است که پذیرش دانشگاهی از مؤسسه و یا دانشگاهی در خاک فرانسه داشته باشد.
  • فرد متقاضی لازم است که پاسپورت و یا شناسنامه را به‌ همراه کپی مدارک ارائه کند.
  • ارائه ویزا مادامیکه فرد متقاضی هنوز اجازه اقامت دائم ندارد، الزامی است.
  • ارائه ضامن حقیقی و یا حقوقی

سخن پایانی

مهاجرت تحصیلی به فرانسه یکی از بهترین راه های مهاجرت به فرانسه است. رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه از مهمترین مراحل است که لازم است تا در مسیر مهاجرت تحصیلی به فرانسه انجام دهید. تحصیل در فرانسه قطعاً فرصت بی‌نظیری است که شما را به امکان استفاده از خدمات دانشگاهی در کلاس جهانی نزدیک می‌کند؛ اما تقاضا برای تحصیل بین‌المللی در این کشور زیاد است و لازم است تا قبل ‌از ورود به خاک فرانسه مراتب قانونی رزرو و سکونت در اقامتگاه های دانشجویی در فرانسه را انجام داده باشید.

اگر چه هزینه خوابگاه دانشجویی در فرانسه چالشی جدی است؛ اما در انتخاب موقعیت مکانی خوابگاه دقت کنید. گاهی یک خوابگاه ارزان‌ قیمت آنچنان از محل دانشگاه دور است که لازم است تا از وسایل نقلیه مانند تاکسی برای رفت‌وآمد خود استفاده کنید که در این ‌صورت مستلزم هزینه مضاعف دیگری هستید. لذا توصیه می‌کنیم که همواره به‌ دنبال خوابگاهی در نزدیکی محل دانشگاه باشید.

با توجه به امکانات مناسب اسکان دانشجویی در کشور فرانسه توصیه می‌کنیم که قبل ‌از هر اقدامی شرایط خوابگاهی CROUS هر دانشگاه را بررسی کنید. در عین ‌حال بهتر است که از سایت‌های معتبر برای جستجو تا رزرو خوابگاه دانشجویی در فرانسه اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات رزرو خوابگاه در گروه تاپ سولوشن بهره‌مند شوید. در این‌باره می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در تاپ سولوشن بهره‌مند شده و برای رزرو بهترین خوابگاه های دانشجویی در فرانسه با بهترین شرایط و قیمت مناسب دست ‌به ‌کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب

رزرو مشاوره