دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین | POLITO

دانشگاه پلی تکنیک تورین ، یکی از صد دانشگاه برتر اروپایی و قدیمی‌ترین پلی‌تکنیک ایتالیایی، با تقاضای بالا برای اخذ پذیرش؛ در ادامه سلسله مطالب مرتبط با معرفی دانشگاه‌های اروپایی در این مقاله مختصر پلی تکنیک تورین را به شما معرفی خواهیم کرد این دانشگاه واقع در شهری به همین نام است که اول‌بار در سال 1906 پذیرای دانشجویان بود.

امروز این دانشگاه دولتی در جایگاه ششم در میان همتایان ایتالیایی خود ایستاده است.

جایگاه علمی و فناورانه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین در بین دانشگاه‌های شناخته شده ایتالیا، متقاضی کم ندارد.

هر ساله این دانشگاه موفق می شود در بین 5 درصد از بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گیرد که خب واقعا تحسین‌برانگیز است و نشان‌گر این امر که تحصیل در اینجا می‌تواند سکوی پرتاب خوبی باشد و درهای بسیاری را برای فارغ‌التحصیلانش باز کند.

در نهایت ضروری است یادآوری این که Politecnico di Torino در رتبه‌بندی دانشگاه های جهانی QS توسط TopUniversities انجام شده در رتبه 325 قرار دارد و طبق بررسی‌های دانشجویان در Studyportals، امتیاز کلی 4.3 ستاره را کسب کرده است.

رشته‌های تخصصی پلی تکنیک تورین

مهندسان و معماران چهره های حرفه ای اصلی در Politecnico di Torino هستند. به این اعتبار تخصص اصلی دانشگاه پلی تکنیک تورین در زمینه‌های: «مهندسی و فناوری»، و البته «علوم طبیعی» است.

این دانشگاه در بین 400 دانشگاه برتر از نظر کیفیت آموزشی قرار دارد. به لطف موقعیت خوب در بین کارفرمایان ایتالیایی، فارغ التحصیلان POLITO به راحتی شغل پیدا می کنند.

دانشگاه پلی تکنیک تورین

اخذ پذیرش و هزینه‌‌های ثبت نام

اگر متقاضی حداقل معیارها را داشته باشد مشکلی برای ثبت نام در دانشگاه نخواهد داشت.

درواقع اگر دانشجو نمرات کمتری ازحد لاز کسب کرده باشد، ممکن است شانس کمتری وجود داشته باشد، اما اگر هر دانشجویی 45 و بالاتر از 45% را از میان معیارهای پذیرشی کسب کند، مطمئناً می‌تواند نامه پیشنهادی تایید شده‌ای از یک دانشگاه دولتی در ایتالیا دریافت کند.

 سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می‌شود؛ روی هم رفته، 3000 دلار در سال حداقل شهریه‌ای است که یک دانشجو پرداخت می‌کند.

کسانی که مایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در اینجا هستند باید آماده باشند حداقل 4037 دلار در سال برای دست کم سه الی چهار ترم آموزشی هزینه کنند.

سرزندگی علمی و دانشجویی

دانشگاه پلی تکنیک تورین به عنوان یک دانشگاه با مقیاس بزرگ با بیش از 30000 دانشجو طبقه بندی می شود.

متقاضیان خارجی از فرآیند پذیرش مستثنی نیستند و باید معیارهای لازم را داشته باشند که زبان ایتالیایی یکی از آن هاست.

گفتنی است از هر 6 دانشجوی دانشگاه یکی بین المللی محسوب می شود و  از خارج از کشور برای تحصیل به تورین آمده است.

آموزش توسط بیش از 1100 معلم و استاد ارائه می شود. این دانشگاه دارای شرکای بین المللی است که به دانشجویان خود اجازه می دهد در برنامه های تبادل دانشجویی و اساتید شرکت کنند.

9794 media

اهمیت استارتاپ ها در پلی تکنیک تورین

در دنیای امروز، شغل فقط از مسیر استخدام شدن به دست نمی آید بلکه کارآفرین شدن خود به تنهایی هدف بسیاری از دانشجویان است.

هرکسی که در Politecnico di Torino در حال تحصیل است مطمئناً راه خود را پیدا می کند و در فردای فارغ التحصیلی به سرعت وارد دنیای حرفه ای می شود، یا اینکه یک حرفه تحقیقاتی را آغاز می کند، که هر دو منجر به موقعیت های برتر چه در کسب وکار خود یا در یک شرکت می شوند.

درواقع اینجا فارغ التحصیلان این فرصت را دارند که کسب و کار خود را در “Incubator” I3P Politechnico برای مشاغل جدید با فناوری پیشرفته ایجاد کنند.

فلسفه این دانشگاه چنین توصیف می شود: اگر سال ها پیش، «پلی تکنسین ها» فقط به پروژه فنی می پرداختند و مشکلاتی را که کاملاً منطقی نبود به دیگران واگذار می کردند،

امروز این دیدگاه تغییر کرده است؛ همه چیز کاملا متفاوت است و دنیای مدرن چند وجهی است و مشکلات همه به هم مرتبط هستند: از فناوری، محیط زیست، اقتصاد، توسعه تا تأثیر آنها بر جامعه.

علاوه بر این، فناوری های جدید دائماً در حال ظهور هستند، بنابراین تحقیق، برنامه ریزی، تولید و مدیریت نیازمند قابلیت های پیشرفته تری برای مقابله با شرایط در حال تغییر است.

پیچیدگی می تواند منجر به عدم اطمینان شود، عدم اطمینانی که باید آن را مدیریت کرد.

Politecnico تنها دانش را ارائه نمی کند: دانش آموزان رویکردی انتقادی به کار کسب پیدا می کنند که در طول زندگی حرفه ای آنها قابل اعتنا خواهد بود و به آنها کمک می کند تا با شرایط در حال تغییر مقابله کنند.

دانشگاه پلی تکنیک تورین

ماهیت بین رشته ای آموزش در پلی تکنیک تورین

خلاقیت و روش دو ارزش علمی در پلی تکنیک تورین محسوب می شود. در Politechnico، نیازهای امروز برای طراحی فردای پایدار تحلیل می شود. در پایان دوره تحصیلی خود، یک فارغ التحصیل از Politecnico di Torino طیف وسیعی از مهارت ها و دانش را به دست آورده است و این در طی  سال ها کیفیتی تضمین شده است.

آموزش در اینجا فراتر از دانش فنی مهندسی و معماری است. دانش آموزان در ماهیت بین رشته ای در زمینه های مختلف دنیای علمی معاصر، شایستگی کسب می کنند، در حالی که از نیازهای مردم و جامعه هم آگاه می شوند.

دامنه مطالعات گسترده و دائماً گسترده تر می شود: فضا، محیط زیست و زمین، مخابرات، اطلاعات، انرژی، مکانیک، الکترونیک، شیمی، اتوماسیون، مهندسی برق، طراحی صنعتی، معماری و ساختمان… موضوعات بسیار متفاوتی هستند که در اینجا در حال به روز شدنند.

از نظر تنوع زبان تدریس، ایتالیایی و انگلیسی تقریبا وزنی برابر دارند و دانشجویان تشویق می شوند قابلیت های زبانی خود را مدام تقویت کنند.

دانشگاه پلی تکنیک تورین

کلام آخر

دراین مطلب شما را با دانشگاه پلی تکنیک تورین به عنوان یکی از برترین های اروپا آشنا کردیم.

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و یا سایر کشورهای اروپایی را دارید، مثل فرانسه و بریتانیا، همین الان یک تماس با کارشناسان تاپ سولوشن بگیرید و از چند و چونِ پکیج های ما مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب