دانشگاه پاریس 4

دانشگاه پاریس 4 - سوربن - paris 4 university

دانشگاه پاریس 4 - سوربن

تاسیس

دانشگاه پاریس 4 یکی دیگر از انشعابات دانشگاه سوربن است. درحقیقت، این دانشگاه در سال 1971 و به دنبال تقسیم دانشگاه پاریس (1253) تأسیس شد. دانشگاه سوربن پاریس تا حد زیادی وارث دانشکده‌های علوم و هنرهای دانشگاه پاریس شد. در سال 2019 دانشگاه پیر و ماری کوری با پاریس 4 ادغام گردیده است.

لوکیشن دانشگاه پاریس 4

دانشگاه سوربن پاریس—پاریس 4 در قلب محله لاتین در پاریس واقع شده است. پاریس چهارم همچنین پردیس‌هایی را در 12 مکان در سراسر پاریس تملک کرد‌ه و شش کتابخانه در شهر دارد. کتابخانه سوربن (کتابخانه سابق دانشگاه پاریس) شامل 2.5 میلیون کتاب است و توسط چندین دانشگاه مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانشگاه پاریس 4 دولتی یا خصوصی؟

دانشگاه سوربن یا همان پاریس 4 یک دانشگاه دولتی است، پس شما می‌توانید امیدوار باشید که می‌توانید از کمک‌هزینه‌های دولتی که شامل دانشجویان می‌شود با اخذ پذیرش از این موسسه آموزش عالی بهره‌مند شوید.

جمعیت دانشجویان

امروزه، پاریس سوربن دارای 23324 دانشجو است که 13900 نفر از آنها در مقطع کارشناسی، 6916 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 2508 دانشجو در مقطع دکترا هستند.

رتبه جهانی و کشوری دانشگاه پانتئون سوربن پاریس

دانشگاه پاریس 4 در رتبه 194 رنکینگ جهانی قرار دارد البته این جایگاه اندکی هرساله تغییر می‌کند اما میانگین رتبه دانشگاه همیشه در حدود همین عدد قرار داشته است.

هزینه تحصیل در دانشگاه پاریس 4

در دانشگاه‌های دولتی فرانسه شهریه‌ای وجود ندارد، اما فی الزامی ثبت نام را باید پرداخت کنید. دراصل، دولت اکثر هزینه‌های برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های دولتی را پوشش می‌دهد و فرقی نمی‌کند که شما دانشجوی خارجی باشید و ملیت فرانسوی نداشته باشید. هرچند در حقیقت، هزینه واقعی تحصیل مانند سایر نقاط جهان است، تقریباً 10000 یورو در سال که همانطور که گفته شد بخش زیادی از آن را دولت تقبل می‌کند. برای مقطع لیسانس 2770 یورو و برای مستر 3770 یورو شهریه سالانه باید درنظر گرفت.

دانشگاه پاریس 4

زبان تدریس در دانشگاه پاریس 4

اکثر رشته ها در دانشگاه سوربن به زبان فرانسه تدریس می‌شوند. اگر قصد دارید در مقاطع تحصیلی کامل یا کلاس های معمولی ادغام شوید، سطح کافی زبان فرانسه مورد نیاز است. اما این دانشگاه برای دانشجویان خارج از کشور که زبان فرانسه را به عنوان زبان اول تسلط کافی ندارند، تدریس خصوصی ارائه می‌کند.

آخرین مهلت ثبت نام

به طور کلی، در کشور فرانسه شما باید دست کم تا پیش از اتمام اکتبر مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کرده باشید. زمان و تاریخ اعلام نتایج هم در آپریل همه ساله از پیش اعلام می‌شود ولی حدودا همین حوالی ایمیل دانشگاه را دریافت خواهید کرد. ضمن اینکه تصمیم نهایی در مورد درخواست تحصیل دانشجویان در خارج از کشور برای مؤسسه میزبان کاملاً بر عهده آن مؤسسه میزبان است.

دانشجویان همچنین باید الزامات آکادمیک دپارتمان های خود را برای دریافت تاییدیه نهایی دپارتمان برای تحصیل در خارج از کشور برآورده کنند. معمولاً حداقل میانگین 60٪ قبل از عزیمت است، اما این می تواند در بین بخش ها متفاوت باشد. اگر دانش‌آموزان از شرایط تحصیلی خود مطمئن نیستند، باید با معلم خصوصی تحصیل در خارج از کشور مشورت کنند.

برترین دانشکده‌ها و حوزه‌های مطالعاتی

دانشگاه پاریس 4 ، دانشکده های علوم انسانی، زبان های کلاسیک، زبان های مدرن و هنر را از دانشگاه اصلی پاریس به ارث برد. این دانشگاه همچنین خانه مدرسه معتبر ارتباطات (CELSA) و مدرسه آموزش ESPE بوده است. این دانشگاه از زمان تأسیس در سال 1970 همواره در رتبه‌بندی جهانی برای تدریس در این زمینه‌ها رتبه بالایی کسب کرده است.

افتخارات دانشگاه پاریس 4

دانشگاه پاریس 4 (سوربن 4) – این دانشگاه یکی از معتبرترین موسسات آموزش هنر، زبان و علوم انسانی در فرانسه یا در واقع جهان به‌شمار می‌رود. حوزه های تخصصی این موسسه آموزش عالی چندگانه است: زبان‌های کلاسیک و مدرن، زبان‌های خارجی، ادبیات و تمدن ها، زبان‌شناسی، فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ، جغرافیا، تاریخ هنر و باستان‌شناسی، موسیقی‌شناسی، علوم اطلاعات و ارتباطات، همگی جزو برترین‌ها درسطح فرانسه و کل اروپا محسوب می‌شوند.

کلام آخر

اگر در زمینه مهاجرت تحصیلی و اقامت در فرانسه به مشاوره و خدمات اجتماعی حمایتی در این کشور زیبا نیاز داشتید، حتما با ما تماس بگیرید، تاپ‌سولوشن یکی از برترین آژانس‌های مهاجرتی است، با تمرکز بر هموطنانی است که قصد سفر به فرانسه را دارند. همین حالا یک تماس کوتاه با کارشناسان ما داشته باشید تا از چند و چونِ پکیج‌های مهاجرتی ما با خبر شوید.

مقالات مرتبط با موضوع این مقاله :

  • لینک
    این لینک به صفحه دانشگاه پاریس 4 در رتبه‌بندی QS برای دوره‌های کارشناسی می‌رساند. این رتبه‌بندی معتبر در جهان از آمارهای مختلفی از جمله تحقیقات، امکانات دانشگاهی و کیفیت آموزش استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب