برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP – اقامت دائم کانادا

  • کشور کانادا
  • برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP – اقامت دائم کانادا
برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP

راهنمای جامع برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP - اقامت دائم

روش‌های مهاجرت به کانادا متنوع هستند و برنامه‌های گوناگونی در این کشور از طریق ویزای جاب آفر تا مهاجرت از طریق تحصیل و سرمایه‌گذاری پیش ‌بینی ‌شده است. برخی از برنامه‌های مهاجرتی کشور کانادا مربوط به برنامه‌های استانی این کشور است.

این برنامه‌ها را اختصارا با عنوان PNP معرفی می‌کنند که با هدف جذب نیروی کار از طریق سیستم اکسپرس انتری در هر یک استان‌های کشور کانادا تهیه شده ‌است. برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP در حال ‌حاضر یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرتی محسوب شده که حتی از فرصت اقامت دائم کانادا برخوردار است.

برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP مخصوص فضای کار، توسعه اجتماعی و زیر ساخت شهری استان‌های کشور کانادا تدارک دیده ‌شده است. لذا هر نوع اقدام برای مهاجرت از طریق PNP کانادا مربوط به همان استان شده و از کار تا زندگی را باید در همان استان سپری کنید. البته پس ‌از اخذ اقامت دائم کانادا می‌توانید محل زندگی و یا کسب‌وکار خود را در دیگر استان‌ها انتخاب کنید.

به جز استان کبک و نوناووت باقی استان‌های شرکت کننده در PNP توافق‌نامه ای را با اداره مهاجرت کانادا امضا کرده‌اند تا از طریق روش‌های جاب آفر کانادا زیر نظر سیستم اکسپرس انتری نیروی کار مورد نیاز خود را تأمین نمایند. در حال ‌حاضر استان کبک و نوناووت سازوکار دیگری متفاوت از PNP کانادا را دنبال می‌کنند. اگر قصد دارید تا از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP اقدام کنید، لازم است که شرایط انحصاری هر استان را جداگانه تأمین نمایید.

در این مقاله از گروه تاپ سولوشن به بررسی راهنمای جامع برنامه مهاجرت استانی کانادا می‌پردازیم.

شرایط PNP کانادا برای مهاجرت چیست؟

برنامه PNP کانادا انحصاراً برای سیاست‌های استانی کشور کانادا تدارک دیده شده و سازوکار جذب مهاجر در هر استان متفاوت است و در کل با سیاست جامع اداره مهاجرت کانادا هماهنگ است.

البته استان‌های کانادا و یا قلمروهای این کشور می‌توانند تا در ساختار جامع PNP شرایط متقاضیان اقامت در مناطق خود را بررسی کنند و از میان این افراد کاندیدهای مناسب را نامینیت (Naminate) نمایند. منطقی است که اگر قصد دارید تا به ‌عنوان کاندید یک استان کانادا انتخاب شوید، باید شرایط PNP کانادا برای آن استان را تأمین نمایید.

شرایط PNP کانادا در هر استان منحصر به ‌فرد است و با دیگر استان‌ها متفاوت است. بنابراین نمی‌توانیم یک دستورالعمل کلی را در شرایط و مدارک لازم برای برنامه مهاجرت استانی کانادا معرفی کنیم، اما در کل همگی این استان‌ها از طریق سیستم امتیازدهی اکسپرس انتری فعالیت می‌کنند. در عین ‌حال تابع روش‌های جاب آفر کانادا مانند برنامه تجربه کانادایی و یا برنامه‌های اسکیل ورکر و اسکیل ترید هستند. اما سیاست آنها در چگونگی کاندید کردن افراد متقاضی براساس مهارت شغلی یا مهارت زبان متفاوت است.

به‌ عنوان مثال برخی از استان‌ها برای جذب نیروی کار ماهر تلاش می‌کنند و ارائه سابقه کار کانادایی و یا غیر کانادایی در آنها خیلی مهم است. در عین ‌حال برخی دیگر از استان‌های کانادا براساس مهارت زبان و حتی مهارت زبان فرانسوی سیاست جذب مهاجر خود را تدارک دیده‌اند. بنابراین شرایط اقامت دائم کانادا با PNP برای ایرانیان براساس سیاست کلی هر استان متغیر است.

البته هر کدام از برنامه‌های استانی در PNP کانادا با استفاده از چندین مسیر (Stream) تشکیل شده ‌است. لذا اگر برای برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP اقدام می‌کنید، بررسی و درک شرایط در تمامی این مسیرهای مهاجرتی الزامی است.

Picture4 1

خصوصیات و ویژگی‌های برنامه PNP کانادا

برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP یک ساختار جامع با هدف سامان‌دهی مهاجرت به کانادا و ساکن شدن در استان‌ها و یا قلمروهای آن کشور است. در حال ‌حاضر به غیر از استان کبک (Quebek) و قلمرو نوناووت (Nunavut) که برنامه‌های جداگانه خاص خودشان را دارند، باقی استان‌ها و قلمروهای کشور کانادا در این برنامه PNP کانادا قرار دارند.

هر سال هر یک از استان‌ها با توجه به نوع و یا سطح نیاز خود در راستای رونق اقتصادی و یا جبران نیروی کار و حتی توسعه زیرساخت‌های شهری و افزایش جمعیت برنامه‌های منحصر به‌ فرد خود را در سیستم PNP قرار می‌دهند. این برنامه‌ها برای جذب مهاجر از طریق دانشجو، سرمایه‌گذار، کارگر ماهر و یا نیمه ماهر است. به ‌طور کلی ویژگی‌ها و شرایط PNP کانادا به قرار زیر است:

  • تمامی مراحل ثبت‌نام برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP از طریق اینترنت و به ‌صورت آنلاین انجام می‌شود.
  • در صورت نامینیشن استانی مادامیکه از طریق سیستم امتیازدهی اکسپرس انتری اقدام کرده باشید، ۶۰۰ امتیاز اضافه دریافت خواهید کرد.
  • برای اقدام از طریق PNP کانادا بیش ‌از ۸۰ نوع برنامه مهاجرتی مستقل تعریف ‌شده است.
Picture2 1

برنامه‌های استانی PNP کانادا برای چه کسانی مناسب است؟

تنها کسانی در این برنامه‌ها جذب شده و کاندید نهایی می‌شوند که بتوانند شرایط PNP کانادا در هر استان را منحصراً تأمین نمایند. در کل برنامه‌های PNP برای این افراد مناسب است:

  • کسانی که برای زندگی در آن استان از کشور کانادا مایل هستند.
  • کسانی که در تکاپوی اخذ اقامت دائم کانادا هستند. چرا که برنامه‌های PNP کانادا از بهترین فرصت‌های اقامت دائم را پیش‌ بینی کرده‌ است.
  • کسانی که از مهارت، تحصیل و جایگاه شغلی و حتی تجربه کاری و تجربه کانادایی مناسب با برنامه‌های هر یک از استان‌های کشور کانادا برخوردار هستند.

فهرست استان‌های شرکت کننده در PNP

تمامی استان‌ها و قلمروهای کشور کانادا برای جذب مهاجر چه از طریق سیاست جذب دانشجو و یا از طریق سرمایه‌گذار تا جذب نیروی کار طبق برنامه‌های جاب آفر کانادا باید از طریق سیستم امتیاز بندی PNP اقدام کنند. فهرست استان‌های شرکت کننده در PNP به ‌قرار زیر است:

  • مانیتوبا
  • آلبرتا
  • ساسکاچوان
  • بریتیش کلمبیا
  • نیو برانزویک
  • نوا اسکوشیا
  • انتاریو
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • یوکان
  • جزیره پرنس ادوارد

دقت کنید که اگر چه تمامی این استان‌ها و یا قلمروها در برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP قرار دارند؛ اما سیاست آنها با یکدیگر متفاوت است. به نوعی اداره مهاجرت کانادا پل ارتباطی استان با افراد متقاضی است تا در نهایت هر مهاجر طبق شرایط مورد درخواست هر استان جذب گردد.

هر متقاضی که بتواند فرصت کاندید شدن (نامینیشن) استانی را جذب کند، از نگاه اداره مهاجرت کانادا فرد برجسته و مورد نیاز آن استان تلقی خواهد شد. لذا برای این فرد 600 امتیاز در سیستم امتیاز بندی PNP براساس اکسپرس انتری کنار گذاشته می‌شود.

برای بررسی برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP باید هر استان را جداگانه بررسی کنید. برای کسب مشاوره‌های لازم می‌توانید از خدمات تخصصی کارشناسان ما در گروه تاپ سولوشن بهره‌مند شوید. در ادامه به مختصری از برنامه‌های هر استان در PNP کانادا اشاره خواهیم کرد.

برنامه استانی PNP در مانیتوبا (Manitoba)

برنامه استانی PNP در مانیتوبا (Manitoba)

استان مانیتوبا از بخش‌های امن با فرهنگ غنی کشور کانادا است. شهر وینیپک (Winnipeg) مرکز این استان است که جمعیتی بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر دارد. مهاجرت به این استان از طریق برنامه PNP مناسب کسانی است که دنبال محیطی آرام و زندگی مقرون‌ به‌ صرفه هستند.

استان مانیتوبا از پیشگامان در برنامه‌های مهاجرتی استان (PNP) است. بیش ‌از یک قرن است که مهاجران از طریق برنامه‌های PNP وارد این استان شده و در آن سکونت می‌گزینند. استان مانیتوبا از قوی‌ترین اقتصادهای کانادا را در اختیار دارد و مستعد فرصت‌های شغلی بی‌شمار در یک زندگی مقرون به صرفه است. برنامه‌های مهاجرتی استان مانیتوبا در PNP کانادا به قرار زیر است:

  • برنامه‌های مهاجرتی فدرال (اسکیل ورکر، اسکیل ترید، تجربه کانادایی و… )
  • برنامه‌های سرمایه‌گذاری تجاری (کارآفرینی و یا کشاورزی)
  • جذب نیروی کار ماهر داخلی و یا خارجی
  • برنامه‌های تحصیل بین‌المللی از طریق کارآموزی فارغ‌التحصیلان و یا کارآفرین دانشجویی

مسیرهای مهاجرت به مانیتوبا کانادا متنوع است و در کل این استان دست بازی برای پذیرش افراد با مهارت تخصصی بالا و یا فرصت‌های دانشجویی و سرمایه‌گذاری دارد. مسیرهای مهاجرتی به استان مانیتوبا به قرار زیر هستند:

  • Skilled Worker Stream: مناسب نیروی کار ماهر خارجی با امکان اخذ اقامت دائم کانادا
  • Entreprneur Patnway: مناسب کارآفرینان خارجی که قصد دارند تا بیزینس خود را در استان مانیتوبا راه‌اندازی کنند.
  • Form Investor Pathway: مناسب کشاورزان ماهر که با هدف خرید زمین کشاورزی و فعالیت در این صنعت، استان مانیتوبا را انتخاب کرده‌اند.

برنامه استانی PNP در آلبرتا (Alberta)

آلبرتا از استان‌های اصلی کشور کانادا و یکی از بهترین استان‌ها برای زندگی در کشور کانادا محسوب می‌شود. در این استان فرصت‌های شغلی بسیار زیادی وجود دارد و از سطح کیفیت بالای زندگی برخوردار است. در عین‌ حال سیستم مالیات این استان کم و زندگی در آنجا در شرایط کلی مقرون ‌به ‌صرفه است.

برنامه PNP کانادا در استان آلبرتا در واقع یک سیاست مهاجرت اقتصادی است که بر پایه اقامت دائم کانادا تدوین شده ‌است. در عین ‌حال نامزدهای پذیرش شده در این برنامه باید مهارت‌های مورد نیاز کمبود نیروی کار آلبرتا را داشته و مناسب با سیستم مشاغل مورد نیاز این استان باشند. برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP در استان آلبرتا شامل موارد زیر است:

  • برنامه فرصت آلبرتا (Alberta Opportunity Stream)
  • برنامه اکسپرس انتری آلبرتا (Alberta Express Entry Stream)
  • برنامه نوسازی روستایی آلبرتا (Ruval Renemal Stream)
  • برنامه کارآفرینی روستایی آلبرتا (Ruval Entrepreneur Stream)
  • برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا (Foreign Graduation Entrepreneur Stream)

به ‌طور کلی استان آلبرتا از جمله استان‌های پیشتاز در جذب مهاجر از طریق سیستم امتیاز بندی PNP است. مسیرهای مهاجرتی برای حضور در این استان به قرار زیر هستند:

  • Albrta Express Entry Stream: مناسب کسانی است که قصد دارند تا از طریق سیستم اکسپرس انتری برای جذب نیروی کار در استان آلبرتا وارد شوند و اقامت دائم بگیرند.
  • Ruval Entrepreneur: برای هر کارآفرین که قصد دارد تا از طریق اقامت در آلبرتا برای راه‌اندازی بیزینس خود اقدام کند.
  • Farm Stream: ویژه کشاورزان ماهر است که برای اخذ اقامت دائم در کانادا با هدف خرید زمین کشاورزی در آلبرتا فعالیت می‌کنند.
برنامه استانی PNP در ساسکاچوان (Saskatchewan)

برنامه استانی PNP در ساسکاچوان (Saskatchewan)

ساسکاچوان از استان‌های غربی کشور کانادا است و شهر رجانیا مرکز این استان محسوب می‌شود. این استان با مساحت ۶۵۰ هزار کیلومتر از بزرگترین استان‌های کشور کانادا است. منابع طبیعی در این استان بی‌نظیر است که باعث شده تا فرصت‌های شغلی و توسعه زیرساخت‌ها از قبیل معادن، منابع طبیعی و در نهایت کشاورزی باشد. آب‌وهوای استان ساسکاچوان ایده‌آل است و خاک حاصلخیزی دارد.

برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا PNP در ساسکاچوان شامل گروه‌های کارآفرینان تحصیل‌کرده، گروه کارآفرینان در سطح مزرعه‌داری، تجربه کاری ساسکاچوان و نیروی کار متخصص بین‌المللی است. به‌ طور کلی مسیرهای مهاجرت به این استان را از طریق برنامه PNP کانادا در دو روش خلاصه می‌کنیم:

  • International Skilled Worker: مسیر مهاجرتی مخصوص نیروی کار خارجی است که قصد زندگی و کار تا اقامت دائم کانادا در این استان را دارند.
  • Entrepreneur and Farm Categories: مسیر مهاجرتی مخصوص کارآفرینان و کشاورزان است که قصد دارند تا برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار بر پایه کشاورزی در این استان اقدام کنند.

برنامه استانی PNP در بریتیش کلمبیا (Biritish Columbia)

بریتیش کلمبیا استانی بزرگ در غرب کشور کانادا و کرانه ساحل اقیانوس آرام است. این استان کانادا با داشتن طبیعت زیبا، رشته‌کوه بلند راکی و ساحل اقیانوس شهرت دارد.

ویکتوریا مرکز این استان و بزرگترین شهر آن محسوب می‌شود؛ اما شناخته‌ شده‌ترین شهر در این استان ونکوور است. این استان از لحاظ اقتصادی و صنعتی در کنار برنامه‌های کشاورزی و توسعه منابع طبیعی از بهترین استان‌های کشور کانادا محسوب می‌شود. رشد اقتصادی این استان آنچنان است که همواره جا برای پذیرش مهاجرین تازه‌ وارد زیاد و فرصت‌های شغلی بی‌شمار است.

برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP در بریتیش کلمبیا شامل مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس انتری، مهاجرت از طریق مهارت و تخصص و همچنین مهاجرت کارآفرینی خواهد شد. مسیرهای مهاجرتی برنامه استانی بریتیش کلمبیا متنوع است که به قرار زیر دسته‌ بندی می‌شوند:

  • BC PNP Tech: یک برنامه مهاجرتی است که برای جذب نخبه‌های خارجی در استان بریتیش کلمبیا تدوین شده ‌است. هدف این برنامه جذب نخبه‌ها در مشاغل مربوط به تکنولوژی است.
  • Entrepreneur Immigration: برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا بر پایه کارآفرینی است. هر کارآفرینی که قصد دارد تا بیزینس خود را در این استان دایر کند، باید از طریق سیستم امتیاز بندی PNP اقدام نماید.
  • EMPP: یک برنامه مهاجرتی ویژه سامان‌دهی پناهندگان در استان بریتیش کلمبیا است. در این برنامه سطح مهارت شغلی پناهندگان بررسی شده تا در نهایت بتوان آنها را در مشاغل مورد نیاز استانی جذب نمود.
برنامه استانی PNP در نیو برانزویک

برنامه استانی PNP در نیو برانزویک

نیو برانزویک از استان‌های ناحیه آتلانتیک در کشور کانادا است که در سواحل غربی اقیانوس اطلس قرار دارد. این استان به جهت وسعت چندان بزرگ نیست؛ اما زیرساخت‌های بزرگ شهری و اقتصادی را تجربه می‌کند.

مرکز این استان شهر فردریکتون است که از جمله شهرهای روبه‌رشد کشور کانادا محسوب می‌شود. تا جاییکه در این سال‌های اخیر شاهد افزایش ۵۵ درصدی فرصت‌های شغلی در این شهر و استان نیو برانزویک هستیم.

برنامه مهاجرتی PNP در استان نیو برانزویک در امتداد برنامه AIPP (برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک) قرار دارد. از طرفی این استان تابع قوانین مهاجرتی حوزه آتلانتیک است که طی آن فرد پذیرفته ‌شده مختار به زندگی در هر استان حوزه آتلانتیک هستند. در حال ‌حاضر برنامه AIPP توانسته تا اقامت دائم 7000 نفر مهاجرت را سروسامان دهد. روش‌های مهاجرت استانی PNP نیو برانزویک به‌ قرار زیر است:

  • روش اکسپرس انتری نیوبرانزویک: این برنامه برای متقاضیان با شرایط ویژه در اکسپرس انتری فدرال است. افراد جذب‌ شده از طریق این برنامه باید مهارت‌ها، تحصیلات و سابقه کاری خود را جهت توسعه اقتصادی نیو برانزویک به کار اندازند.
  • روش نیروی کار ماهر نیو برانزویک: این روش برای کسانی است که توانسته‌اند جاب آفر از کارفرمای ساکن در استان نیو برانزویک دریافت کنند. البته شغل پیشنهاد شده از جانب کارفرما باید تمام‌وقت باشد.
  • روش نیروی کار ماهر خدمات رانندگی: این فرصت مهاجرتی برنامه PNP کانادا با هدف جذب راننده تخصصی استان نیو برانزویک است.
  • روش کارآفرینی در نیو برانزویک: این روش برای سرمایه‌گذارها در این استان است که ارزیابی درآمد خالص آنها بیش ‌از ۶۰۰ هزار دلار است و قصد دارند که بیش ‌از ۲۵۰ هزار دلار را در برنامه‌های کارآفرینی این استان سرمایه‌گذاری کنند.

برنامه استانی PNP برای نوا اسکوشیا

نووا اسکوشیا برنامه نسبتاً ساده‌ای برای جذب مهاجر و نیروی کار ماهر دارد. تا جاییکه شرایط اقامت دائم کانادا در این استان به نسبت دیگر برنامه‌های PNP از استان‌های دیگر کانادا ساده‌تر است. تمامی برنامه استانی نوا اسکوشیا در زیرمجموعه برنامه‌های مهاجرتی آتلانتیک کانادا قرار دارد. روش‌های مهاجرتی برای بهره‌مندی از برنامه استانی نوا اسکوشیا به‌ قرار زیر هستند:

  • Nova Scotia Labour Market Priorities: یک برنامه مهاجرتی مخصوص بازار کار در استان نوا اسکوشیا کانادا است.
  • Labour Market Priorities for Physicians: برنامه مهاجرتی PNP در نوا اسکوشیا مخصوص پزشکان است.
  • Entreprenur: یک برنامه مهاجرتی از سری برنامه‌های PNP آتلانتیک برای جذب کارآفرین در استان نوا اسکوشیا است.
  • International Graduate Entrepreneur: برنامه مهاجرتی PNP در استان نوا اسکوشیا مخصوص فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است که برای کارآفرینی در این استان اقدام می‌کنند.
  • Skilled Worker: برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP با هدف جذب نیروی کار ماهر در استان نوا اسکوشیا است.
  • Nova Scotia Experience: برنامه اکسپرس انتری مخصوص جذب مهاجر در استان نوا اسکوشیا براساس سیستم امتیاز بندی PNP است.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو

انتاریو (Ontario) پرجمعیت‌ترین و در عین ‌حال اقتصادی‌ترین استان در کشور کانادا است که شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا در آن قرار دارد. همچنین شهر تورنتو شناخته ‌شده‌ترین شهر کانادایی نیز در این استان واقع شده ‌است. این استان در بخش‌های مختلف صنعتی و تجاری پیشرو بوده و از منابع طبیعی سرشار بهره‌مند است. نکاتی که باعث شده تا در ایجاد فرصت‌های شغلی بی‌نظیر باشد.

تقریباً یک سوم از مهاجرین کل کشور کانادا در این استان ساکن می‌شوند و هر متقاضی که سابقه کار مناسب، مهارت بالا مطابق با نیاز استان انتاریو داشته باشد، به ‌راحتی پذیرش شده و حتی اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کند. روش‌های مهاجرت استانی (PNP) انتاریو به ‌قرار زیر است:

  • Human Capital Category (برنامه مهاجرت سرمایه انسانی): یک برنامه سرمایه انسانی از زیرشاخه اکسپرس انتری انتاریو است که برای جذب نیروی کار ماهر خصوصاً نیروی کار ماهر فرانسوی زبان تدارک دیده شده ‌است.
  • Masters and PHD Category (برنامه مهاجرت کارشناسی ارشد و دکتری): این برنامه با هدف جذب نخبگان در مقاطع تکمیلی خصوصاً دکتری تدارک دیده شده و ارتباط خاصی با سیستم اکسپرس انتری کانادا ندارد. در واقع این روش اعطای ویزای تحصیلی به متقاضیان با توجه به نیاز نهادهای دانشگاهی در استان انتاریو است.
  • Employer Job Offer (برنامه مهاجرت پیشنهاد شغلی انتاریو): این برنامه مهاجرتی با هدف جذب نیروی کار خارجی در استان انتاریو تدارک دیده شده ‌است. در عین ‌حال شامل دانشجویان بین‌المللی با مهارت مورد تقاضای استان است. اگر برای این برنامه مهاجرتی PNP در استان انتاریو اقدام می‌کنید، لااقل باید قصد زندگی در این استان را داشته و صاحب یک پیشنهاد شغلی تمام‌وقت باشید. در عین ‌حال ارائه سابقه کار جهت پذیرش شغل الزامی است.
  • Business Category (روش برنامه مهاجرتی کسب‌وکار): کارآفرینی همواره از آیتم‌های جدی در برنامه مهاجرتی تمامی استان‌های کانادا است و این استان نیز علاقه دارد تا به بهانه راه‌اندازی استارتاپ میزبان کارآفرینان برتر و هدفمند باشد.

برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور از قلمروهای کشور کانادا محسوب شده که در منتهی‌الیه ساحل اقیانوس اطلس تا شمال کشور کانادا قرار دارد. این منطقه در فهرست قلمروهای کم‌جمعیت کشور کانادا قرار گرفته و دولت کانادا برای توسعه زیرساخت جمعیتی و اقتصادی آن برنامه‌ریزی می‌کند. قلمرو نیوفاندلند و لابرادور از اهداف اصلی در برنامه سکونت مناطق کم جمعیت کشور کانادا است. برنامه مهاجرت استانی PNP در نیوفاندلند و لابرادور به دو روش انجام می‌شود:

  • Express Entry Skilled Worker: این روش برای کسانی است که توانسته‌اند تا از کارفرمای کانادایی در این استان جاب آفر دریافت کنند. کسب جاب آفر از این قلمرو می‌تواند ۶۷ امتیاز داشته باشد.
  • International Graduote: این روش برای دانشجویانی است که از طریق ویزای تحصیلی خود در کشور کانادا توانسته‌اند تا از کارفرمای این استان جاب آفر معتبر دریافت کنند.
Picture8

برنامه مهاجرت استانی یوکان

قلمرو یوکان (Yukon) در سمت شمال غرب کشور کانادا قرار دارد. وایت هوس بزرگترین شهر این قلمرو است که جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار نفر دارد. اقتصاد این قلمرو تا حدود قابل‌ توجه متوجه معادن بزرگ سرب، روی، نقره، طلا و مس است. در عین ‌حال گردشگری بر مبنای طبیعت گردی بخش پررنگی از اقتصاد این قلمرو را شامل می‌شود.

برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP در قلمرو یوکان با محوریت جذب افراد ماهر در کسب‌وکارهای مورد نیاز این قلمرو تنظیم شده ‌است. روش‌های بهره‌مندی از PNP کانادا برای سکونت در قلمرو یوکان به قرار زیر هستند:

  • Yukan Business Norninee: یک برنامه جذب کارآفرین در قلمرو یوکان است.
  • Yukan Critical Impact Worker: برای جذب و اسکان نیروی کار نیمه ماهر با سیاست کسب مهارت و در نهایت اسکان دائم در این قلمرو تدوین شده‌ است.
  • Yukan Skilled Worker :برنامه مخصوص جذب نیروی کار ماهر است که توانسته باشند تا جاب آفر معتبر از کارفرمای این استان را دریافت کنند.

برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد بدون تردید یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشور کانادا برای مهاجرت و زندگی دائمی محسوب می‌شود. این جزیره در حوزه آتلانتیک و در شمال شرق کشور کانادا قرار دارد و مرکز آن شهر شارلوت تاون است. برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP در جزیره پرنس ادوارد برای کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و در نهایت زندگی خانوادگی مهاجرین تدارک دیده شده ‌است. روش‌های برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP در جزیره پرنس ادوارد به قرار زیر است:

  • PEI PNP Express Entry: یک برنامه بر مبنای سیستم امتیاز بندی PNP وابسته به اکسپرس انتری کانادا است که برای جذب نیروی کار ماهر با سابقه کار کانادایی و یا غیر کانادایی تدارک دیده شده ‌است.
  • Labour Impact Category: این برنامه برای نیروی کار ماهر و یا فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی کانادا است که بتوانند جاب آفر معتبری از کارفرمای این استان دریافت کنند.

نحوه اپلای برای برنامه مهاجرت استانی کانادا

نحوه اپلای برای برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) به اینکه از کدام برنامه در کدام استان و یا قلمرو استفاده می‌کنید، وابسته است. به‌ طور کلی بهره‌مندی از خدمات مهاجرت PNP کانادا به دو طریق روش اکسپرس انتری و یا غیر اکسپرس انتری انجام می‌شود.

اگر از طریق سیستم امتیاز بندی PNP زیر نظر ساختار اکسپرس انتری اقدام کرده‌اید، لازم است تا حداقل امتیاز استان مورد نظر خود را کسب کنید. در این ‌صورت اگر موفق به دعوت‌نامه استانی شوید، ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم نمره دهی CRS به جمع امتیازات اکسپرس انتری شما اضافه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله سیستم امتیاز بندی CRS را مطالعه کنید. اما در کل مهاجرت استانی بر پایه اکسپرس انتری خود به دو روش انجام می‌شود:

  • در اولین روش لازم است تا با مسئولین مهاجرتی استان و یا قلمرو کانادایی تماس گرفته و زیر نظر یکی از برنامه‌های اکسپرس انتری آن استان یا قلمرو درخواست مهاجرت خود را ثبت کنید. در صورت موافقت استان یا قلمرو به شکل آنلاین پروفایلی برای شما ایجاد شده که معین می‌کند تا درخواست شما مورد پذیرش قرار گرفته است.
  • در روش دوم لازم است تا دست‌ به ‌کار شده و خودتان یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری ایجاد کنید. سپس در پروفایل خود استان و یا قلمروی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر پیامی از جانب استان و یا قلمرو دریافت کردید، این بدان معنی است که مسئولین آن استان با درخواست شما موافقت کرده‌اند. حالا می‌توانید با مسئولین مهاجرت آن استان تماس گرفته و درخواست الکترونیکی خود را ثبت نهایی کنید.
برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP

هزینه های مهاجرت با PNP

هزینه های مهاجرت با PNP نیز وابسته به نوع برنامه استانی متغیر است. تا جاییکه مثلاً برخی از استان‌ها هزینه‌ای برای انجام خدمات پردازش اطلاعات دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که در برخی استان‌ها مانند انتاریو برای پردازش اطلاعات متقاضیان هزینه ۱۵۰۰ دلاری دریافت می‌شود. در کل با تمام تفاوت‌هایی که وجود دارد، هزینه های مهاجرت با PNP را می‌توانیم به ‌قرار زیر بررسی کنیم:

نوع فعالیت

مقدار هزینه

پردازش برنامه متقاضیان استانی

۰ الی ۱۵۰۰ دلار کانادا

بیومتریک

۸۵ دلار کانادا برای هر نفر

حق اقامت دائم کانادا

۵۱۵ دلار کانادا برای هر متقاضی اصلی

معاینات پزشکی

۴۵۰ دلار کانادا برای بزرگسالان و ۲۵۰ دلار کانادا برای کودکان

ارزیابی اعتبار تحصیلی

وابسته به نوع سازمان در هر استان متغیر است

 

مقدار هزینه اخذ شده برای بررسی پرونده و صدور دعوت‌نامه در هر استان و یا قلمرو کشور کانادا متغیر است. استان انتاریو با دریافت ۱۵۰۰ دلار کانادا بیشترین هزینه را دریافت می‌کند. این در حالی است که هزینه بررسی پرونده در بسیاری از استان‌های کشور کانادا از قبیل یوکان، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و نیو برانزویک هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب