شرایط دریافت ویزای جاب آفر کانادا

ویزای جاب آفر کانادا

راهنمای جامع ویزای جاب آفر کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر یعنی یک تیر و دو نشان. چرا که هم به کشوری مدرن و توسعه ‌یافته مهاجرت کرده‌اید و هم از همان ابتدا مسیر شغلی خود را معین کرده و می‌دانید که قرار است در کانادا چکاره شوید. این کار از طریق ویزای جاب آفر کانادا انجام می‌شود.

ویزای جاب آفر کانادا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا است. از طرفی دولت کانادا از اعطای چنین ویزایی استقبال می‌کند. جاب آفر (Job Offer) به‌ معنای پیشنهاد انجام کار است. به‌ این ‌ترتیب که از جانب مؤسسه، نهاد اقتصادی و یا صنعتی و یا یک بنگاه تجاری، دانشگاهی و یا تحقیقاتی برای انجام کار دعوت شوید.

روش های جاب آفر کانادا متنوع هستند و برای دریافت ویزای کاری کانادا از طریق جاب آفر لازم است تا یک فرصت شغلی معتبر را جستجو کنید. این شغل باید تمام ‌وقت باشد و در عین ‌حال به شکل فصلی اجرا نگردد. همچنین کارفرمای کانادایی لازم است تا برای حداقل یک سال تمام به حضور شما نیاز داشته باشد. از طرفی دریافت تأییدیه رسمی بازار کانادا ( LMIA) صادر شده از وزارت کار آن کشور الزامی است.

برای طی شدن مراحل دریافت جاب آفر کانادا نیز لازم است تا در ابتدا یک کاورلتر حرفه‌ای تهیه کنید. سپس در سایت‌های کاریابی و یا شبکه‌های اجتماعی به ‌دنبال کارفرما باشید. در این مقاله از گروه تاپ سولوشن قصد داریم تا با جزئیات به تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز برای جاب آفر کانادا بپردازیم.

برای تقاضای جاب آفر به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

روش‌های دریافت ویزای کار کانادا متفاوت است و در کل به دو روش می‌توانید برای جاب آفر در کشور کانادا اقدام کنید:

  • کار در کانادا از طریق ورک پرمیت (ویزای کار کانادا)
  • کار در کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم (سیستم اکسپرس انتری)

در هر دو روش می‌توانید برای کار در کشور کانادا اقدام کنید. سیستم اکسپرس انتری روش ایده‌آل‌تری است؛ اما مراحل اخذ آن دشوارتر است. در کل این سیستم بر مبنای سیستم امتیاز بندی کانادا یا همان سیستم CRS تنظیم شده ‌است. در این روش برای شما با توجه به مدارک تحصیلی و مهارت‌های شغلی و توانایی زبان و… یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود. به ‌طور کلی برای اخذ ویزای جاب آفر کانادا به اطلاعات زیر نیاز دارید:

  • نام و آدرس کارفرما
  • عنوان شغلی پیشنهاد شده توسط کارفرما
  • نام شرکت کانادایی
  • نام متقاضی ورک پرمیت
  • شرح وظایف شغلی در ورک پرمیت
  • میزان پرداختی پیشنهاد شده توسط کارفرما
  • تعیین شرایط کار از قبیل ساعات کاری و…
  • مزایای شغلی
  • تاریخ شروع کار

این موارد اطلاعات کلی است که لازم است تا در طی شدن مراحل دریافت جاب آفر کانادا با جزئیات تعیین شده و همه‌ چیز میان شما و کارفرمای کانادایی شفاف باشد.

شرایط ویزای جاب آفر کانادا

آیا هر پیشنهاد کار در کشور کانادا برای دریافت ویزای جاب آفر کانادا مناسب است؟ دقت کنید که برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی باید سایت‌های کاریابی کانادا را جست‌وجو کنید و در این سایت‌ها با انواع شغل‌ها از جانب انواع کارفرماها و شرکت‌ها روبرو هستید. در این میان بهترین مشاغل برای دریافت جاب آفر کانادا کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟  اما آیا هر فرصت شغلی در کشور کانادا شرایط تبدیل شدن به ورک پرمیت را دارد؟

جاب آفر باید معتبر باشد. این بدان معنی است که جاب آفر مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا (IRCC) قرار بگیرد. در غیر این ‌صورت برای جاب آفر غیرمعتبر، ویزای کاری کانادا صادر نمی‌شود و حتی در سیستم امتیازدهی اکسپرس انتری نادیده گرفته می‌شود.

شغل پیشنهادی باید این شرایط را دارا باشد:

  • تمام‌وقت باشد، به شکلی که برای حداقل ۳۰ ساعت کار در هفته تعریف ‌شده باشد.
  • حداقل مدت اجرای کار یک‌ سال تمام باشد.
  • کار پیشنهادی فصلی نباشد.
  • شغل پیشنهادی باید تأییدیه وزارت کار کانادا مبنی‌ بر عدم تأثیر منفی آن در بازار کار کانادا را دریافت کند. اصطلاحاً LMIA مثبت باشد. در غیر این ‌صورت دارای معافیت LMIA باشد.

جهت مشاوره و بررسی شرایط شغلی آیتم‌های مختلف بازار کار کانادا می‌توانید از برنامه‌های مشاوره تخصصی گروه تاپ سولوشن استفاده کنید.

LMIA چیست؟ و چرا در جاب آفر کانادا مهم است؟

LMIA نوعی تأییدیه از جانب وزارت کار کشور کانادا است. این مجوز نشان می‌دهد که استخدام نیروی خارجی در این شغل تأثیر منفی بر بازار کار کانادا نداشته و باعث بیکار شدن نیروی کار فعال آن کشور نمی‌شود. مشاغل جستجو شده برای تقاضای ورک پرمیت باید این تأییدیه را داشته باشند. یعنی شغل پیشنهادی توسط وزارت کانادا بررسی شده و واجد شرایط برای تقاضای نیروی کار خارجی تشخیص داده شود.

اگر برای ویزای کار موقت کانادا اقدام می‌کنید، لازم است که شغل پیشنهادی در جاب آفر دارای تأییدیه LMIA باشد. اما برخی از مشاغل از امکان معافیت LMIA برخوردار هستند.

این نوع جاب آفرها را در سه دسته‌بندی کلی قرار می‌دهند:

  • جاب آفرهایی که با توجه به توافق‌نامه‌های بین‌المللی معاف از LMIA هستند. نفتا و یا کازما دو نمونه از این توافقات بین‌ المللی محسوب می‌شوند.
  • جاب آفرهایی که مستقیم توسط خود دولت کانادا معاف از LMIA شده‌اند. این نوع معافیت معمولاً با توجه به منافع دولتی کشور کانادا تنظیم می‌شود.
  • جاب آفرهایی که با پیشنهاد دولت‌های استانی به دولت فدرال کانادا دارای معافیت LMIA هستند.

بررسی تأییدیه LMIA و یا معافیت آن از اقدامات کلیدی برای اخذ ویزای جاب آفر کانادا است که لازم است تا در مرحله مقدماتی و حین جستجوی مشاغل مورد بررسی قرار بگیرند.

قوانین ویزای جاب آفر کانادا​

نگاهی به قوانین جاب آفر کانادا

قوانین جاب آفر کانادا برای هر دو سمت کارفرما و متقاضی کار تنظیم شده‌ است. لذا لازم است تا شرایط قانونی کارفرما را بررسی کنید و مطمئن شوید که در سمت کانادایی با مشکل و یا گپ قانونی مواجه نیستید. برای این منظور می‌توانید از برنامه‌های مشاوره‌ای گروه تاپ سولوشن استفاده کنید. اما در یک نگاه کلی قوانین جاب آفر کانادا به قرار زیر است:

  • کارفرما ملزم است تا قبل ‌از تقاضا برای جذب نیروی کار خارجی، شغل مورد نظر را برای نیروی کار مقیم کانادا اعم از شهروندان و یا افراد با اقامت موقت کانادا ارائه کند. در شرایط کلی افراد مقیم کانادا که شرایط کار را داشته باشند، نسبت ‌به افراد خارجی در اولویت هستند.
  • کارفرما موظف است که برای ۴ هفته متوالی فرصت شغلی مورد نظر را آگهی کرده باشد. نوع آگهی نیز با توجه به موقعیت شغلی متفاوت است. به ‌عنوان مثال فرصت‌های شغلی با حقوق بالا باید در حداقل سه منبع و موقعیت‌های شغلی با درآمد پایین در حداقل پنج منبع اعم از روزنامه و یا سایت‌های کاریابی آگهی شوند.
  • در صورتی ‌که پس ‌از ۴ هفته هیچ یک از شهروندان و یا افراد مقیم کانادا متقاضی کار پیشنهادی نشدند و یا شرایط لازم را کسب نکردند، کارفرما موظف است تا از طریق اداره کار و توسعه اجتماعی کشور کانادا برای اخذ مجوز LMIA اقدام کند.
  • کارفرما موظف است تا حداکثر پس ‌از سه ماه از صدور مجوز LMIA برای انتشار آگهی بین‌المللی و جذب نیروی کار از طریق جاب آفر اقدام کند.
  • حقوق و مزایای شغلی مورد نظر در جاب آفر کانادا نباید از حداقل حقوق قانونی کشور کانادا پایین‌تر باشد.

چه نوع کارفرمایی امکان ارائه جاب آفر دارد؟

آیا هر کارفرما در کشور کانادا می‌تواند برای جاب آفر و جذب نیروی خارجی اقدام کند؟ در این‌باره نظام سخت‌گیرانه پیش ‌بینی نشده است و هر نهاد صنعتی و یا اقتصادی و تجاری و حتی دانشگاهی در صورت نیاز به نیروی کار و طی شدن مراحل قانونی می‌تواند برای جاب آفر کانادایی اقدام کند. اما در کل کارفرماها لازم است تا شرایط زیر را دارا باشند:

  • جزو کارکنان سفارت و یا مقامات عالی کشور کانادا نباشد.
  • در فهرست کارفرماهای غیرمجاز قرار نگرفته باشد.
  • بیزینس کارفرما به ‌تازگی راه‌اندازی نشده باشد.

در عین ‌حال قوانین جذب نیروی خارجی حتی در برخی از استان‌ها متفاوت است و نظام سخت‌گیرانه‌تری را دنبال می‌کند. به ‌عنوان مثال در حال ‌حاضر تقاضای نیروی کار خارجی در استان کبک کانادا محدود است و کارفرماها موظف هستند تا نیروی مورد نظر خود را از طریق شهروندان کانادایی تأمین نمایند.

شرایط دریافت ویزای جاب آفر کانادا

روش جستجوی جاب آفر کانادا

چگونه جاب آفر کانادا دریافت کنیم؟ این سوال برای هر متقاضی وجود دارد و پاسخ نیز از مرحله جستجو آغاز می‌شود. قوانین کانادا برای جذب نیروی کار خارجی گسترده است و در هر استان این کشور شرایط ویژه‌تری پیدا می‌کند. چالش اصلی روش جستجوی جاب آفر کانادا است.

اینکه چگونه یک پیشنهاد شغلی را پیدا کنیم؟ چگونه این پیشنهاد را ارزیابی کرده؟ و راه‌های ارتباط با کارفرما تا ارسال مدارک و طی شدن مراحل دریافت جاب آفر کانادا چگونه هستند؟

آنچه مسلم است لازم است تا در اولین قدم به‌ دنبال کار در کشور کانادا باشید. برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی نیز مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک رزومه حرفه‌ای و یا کاورلتر برای خود تهیه کنید. این رزومه باید جنرال، مختصر و مطابق با قواعد نگارشی کشور کانادا باشد.
  • در سایت‌های کاریابی کشور کانادا عضو شوید. در این سایت‌ها پروفایل ساخته و مهارت‌های شغلی و مدارک تحصیلی خود را شرح دهید.
  • برای جستجوی جاب آفر می‌توانید از طریق لینکدین اقدام کنید. اکثر موقعیت‌های شغلی کشور کانادا از طریق لینکدین منتشر می‌شوند. در عین ‌حال می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی کانادایی مانند Indeed و یا Zip Recruiter اقدام کنید.
  • دست‌ به ‌کار شوید و مشاغل مورد نیاز کشور کانادا را با توجه به مهارت‌ها و یا مدارک تحصیلی خود جستجو کنید. در خلال این جستجوها قطعاً با فرصت‌های شغلی گوناگون روبه‌رو می‌شوید.

در این مرحله دقت کنید که جاب آفر را از جانب کارفرمای معتبر دریافت می‌کنید. همچنین شرایط تأییدیه LMIA را بررسی کنید و مطمئن شوید که کارفرما برای تأیید از جانب وزارت کار کانادا اقدام کرده‌ است.

برای بررسی دقیق این شرایط و ارزیابی اعتبار قانونی کارفرما می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای متخصصین ما در گروه تاپ سولوشن استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای ارائه به کارفرما

مدارک مورد نیاز برای ارائه به کارفرما

برای اثبات توانایی‌های خود جهت اخذ جاب آفر کانادا به ارائه مدارکی نیاز دارید. کارفرمای کانادایی به ‌دنبال جذب نیروی ماهر است و قطعاً در این‌باره سختگیری‌هایی را اعمال می‌کند تا مطمئن شود که شما از هر نظر شایسته حضور در آن فرصت شغلی هستید.

مدارک مورد نیاز برای جاب آفر کانادا با توجه به درخواست کارفرما تنظیم خواهد شد و همه کارفرماها لزوماً مدارک یکسان درخواست نمی‌کنند. اما در کل این مدارک را می‌توانیم در موارد زیر دسته ‌بندی کنیم:

  • رزومه یا کاورلتر:

تهیه رزومه از مهمترین مدارک برای هر نوع مهاجرت به کشور کانادا است. از مهاجرت تحصیلی مانند تحصیل کارشناسی در کانادا تا مهاجرت کاری به تهیه یک رزومه حرفه‌ای نیاز دارید. این رزومه باید کاملاً حرفه‌ای و با توجه به سوابق تحصیلی، شغلی، مهارتی و حتی پژوهشی شما نوشته شود.

در حین نگارش رزومه حتماً به موارد مهمی از جمله کارهای پژوهشی در زمینه شغلی مرتبط، مهارت در نرم‌افزارهای تخصصی و یا عضویت در انجمن‌های شغلی و رشته‌های شغلی و دانشگاهی اشاره کنید.

  • توصیه‌نامه از کارفرمای قبلی:

برای دریافت ویزای جاب آفر کانادا باید مهارت‌های شغلی خود را اثبات کنید و ارائه سابقه کار یکی از بهترین مدارک است. اما ممکن است کارفرما از شما تقاضای توصیه‌نامه از کارفرمای قبلی را بخواهد. به ‌هر حال توصیه‌نامه کارفرمای قبلی یک قدم جلو برای طی شدن مراحل کار در کانادا است.

  • مدارک مربوط به کسب‌وکار:

بسیاری از افراد با سابقه شغلی آزاد برای ویزای کار موقت کانادا اقدام می‌کنند. این افراد لازم است تا مدارک مستند از کسب‌وکار خود دال بر اثبات مهارت در شغل مورد نظر را ارائه کنند.

  • تنظیم پورتفولیو:

پورتفولیو نوعی ارائه گزارش کار است و معمولاً برای معرفی تصویری کارهای پژوهشی و یا تحقیقی و یا اجرایی تهیه می‌شود برای همه مشاغل الزامی نیست. به عنوان مثال برای برخی رشته‌ها جهت تحصیل دکتری در کانادا به تنظیم پورتفولیو نیاز داریم. در این مورد نیز لازم است تا نمونه طرح‌ها و یا پژوهش‌های شغلی خود را به شکل مکتوب و خلاصه ارائه کنید.

  • مدارک و ریز نمرات تحصیلی:

این مدارک باید از طریق وزارت دادگستری ترجمه رسمی شده و سپس از طریق سفارت معادل ‌سازی شوند.

  • مدارک مربوط به انجام مصاحبه

تمام این مدارک برای ارائه به کارفرما هستند. کارفرما تقاضای شما را همراه با مدارک شما بررسی کرده و در صورتی ‌که شما را شایسته دریافت شغل بداند، برای جذب شما به ‌عنوان نیروی کار خارجی اقدام خواهد کرد. در این مرحله از ویزای جاب آفر کانادا لازم است تا مدارک هویتی و شغلی خود را برای طی شدن مراحل نهایی پذیرش جاب آفر ارائه کنید.

دریافت ویزای جاب آفر کانادا - مدارک مورد

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب آفر کانادا

پس‌ از بررسی تقاضا و موافقت کارفرمای کانادایی ارائه مدارک زیر برای طی شدن مراحل دریافت ویزای جاب آفر کانادا الزامی است:

  • اسکن تمام صفحات پاسپورت. لازم است تا اعتبار پاسپورت حداقل ۶ ماه باشد.
  • اسکن ترجمه رسمی شناسنامه
  • دو قطعه عکس 3.5´5
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • اسکن ترجمه سند ازدواج برای متأهلین
  • نام رسمی جاب آفر از کارفرمای کانادایی که شامل اطلاعاتی از قبیل عنوان شغلی، شرح وظایف، حقوق و مزایا و شرایط کاری باشد.
  • کپی مجوز LMIA (برای موقعیت‌ها یا معافیت LMIA الزامی نیست)
  • رزومه
  • سوابق بیمه‌ای
  • نامه‌های شغلی
  • ارائه جواز کسب با اسناد ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی و یا اسناد مالی و مالیاتی برای مشاغل آزاد
  • مدارک شایستگی‌های شغلی از قبیل ریز نمرات دانشگاهی، سرتیفیکت های مهارتی و توصیه‌نامه از کارفرمای قبلی
  • انگشت‌نگاری و آزمایشات پزشکی
  • ارزیابی و معادل‌سازی مدرک تحصیلی
  • مدارک زبان (اجباری نیست)
مدرک زبان - پذیرش جاب آفر کانادا

آیا ارائه مدرک زبان تاثیری در پذیرش جاب آفر کانادا دارد؟

مدرک زبان از مهمترین مدارک برای مهاجرت به کشور کانادا هستند. این مدرک برای بسیاری از آیتم‌های مهاجرتی مانند تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و… الزامی است. اما ارائه آن برای ویزای جاب آفر کانادا الزامی نیست و این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

مدرک زبان بدون تردید بزرگترین چالش افراد برای طی شدن پروسه مهاجرت است. خوشبختانه دولت کانادا برای جذب نیروی کار ماهر از طریق ویزای کاری کانادا در این‌باره سخت‌گیر نیست و ارائه مدرک زبان را الزامی نکرده ‌است. اما این دلیل نمی‌شود که از مهارت کافی زبان انگلیسی و یا فرانسوی برخوردار نباشید.

به ‌هر حال لازم است تا در محل سفارت، آفیسر را قانع کنید که برای انجام شغل مورد نظر توانمند هستید و مهارت‌های زبانی یکی از بهترین آیتم‌ها محسوب می‌شود. بدون مهارت‌های زبان و یا بدون ارائه مدرک زبان امکان ریجکت شدن تقاضای جاب آفر زیاد است.

تمکن مالی چیست؟ چه تاثیری در شرایط جاب آفر کانادا دارد؟

تمکن مالی برای اثبات توانایی و پشتوانه مالی شما است. به‌ این ‌ترتیب که از پشتوانه مالی کافی برای ساپورت مالی خود و خانواده خود برای مدت حداقل ۱۲ ماه در کشور کانادا برخوردار هستید. اثبات تمکن مالی متفاوت از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا است.

این مدرک از سمت سفارت مطرح‌ شده و باید آفیسر سفارت را متقاعد کنید که به هر صورت قادر به ساپورت مالی خود و خانواده خود در کشور کانادا هستید.

تمکن مالی براساس یک حداقل هزینه زندگی در کانادا محاسبه می‌شود. آفیسر سفارت با استناد به جدول لایکو حداقل تمکن مالی برای زندگی یکساله در کشور کانادا را محاسبه می‌کند. این مقدار برای یک نفر حداقل 27500 دلار کانادا است.به ازای افراد تحت تکفل به این مبلغ افزوده می‌شود. مثلاً حداقل تمکن مالی دو نفر برای ۱۲ ماه زندگی در کانادا 34000 دلار است. این مقدار برای یک خانواده ۶ نفره مبلغ 72000 دلار کانادا خواهد شد.

برای اخذ ویزای جاب آفر کانادا به اثبات تمکن مالی نیاز دارید و باید این مبلغ را در حساب بانکی خود حاضر داشته باشید. برای کسب مشاوره‌های لازم در مورد تمکن مالی مهاجرت و شرایط کار در کانادا می‌توانید از خدمات مشاوره گروه تاپ سولوشن استفاده کنید.

هزینه دریافت جاب آفر کانادا چه مقدار است؟

مراحل اخذ جاب آفر کانادا پی‌درپی هستند و در هر مرحله مستلزم هزینه‌ای مجزا هستید. هزینه دریافت جاب آفر کانادا با توجه به موقعیت شغلی تغییر می‌کند. در عین ‌حال برای ترجمه مدارک، بررسی پرونده در اداره مهاجرت کانادا، سفر به کشور ثالث جهت انگشت‌نگاری و… مستلزم هزینه‌هایی هستید که لازم است تا قبل ‌از آغاز پروسه مهاجرت در مورد آنها برنامه‌ریزی کنید. در کل هزینه مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا شامل مراحل سفارت و تهیه مدارک است.

لازم است بدانید که بخشی از هزینه‌ها بر عهده کارفرما است. به ‌عنوان مثال اگر جاب آفر نیاز به بررسی تأثیرات بازار کار کانادا داشته باشد و لازم است تا تأییدیه LMIA را دریافت کند، هزینه این اقدام بر عهده کارفرما است. در غیر این ‌صورت فقط هزینه انطباق کارفرما را پرداخت خواهد کرد. هزینه انطباق در سال 2024 نیز مبلغ ۲۳۰ دلار کانادا است. این در حالی است که برای اخذ تأییدیه LMIA از وزارت کار کانادا مبلغ 1000 دلار پرداخت می‌شود.

هزینه طی شدن پروسه ورک پرمیت به ازای هر نفر ۱۵۵ دلار کانادا است. همچنین برای مرحله انگشت‌نگاری (Biometric) به ازای هر نفر ۸۵ دلار پرداخت می‌شود. این جدا از هزینه سفر به کشور ثالث برای انگشت‌نگاری است.

مراحل - جاب آفر کانادا

مراحل دریافت جاب آفر کانادا

صرفاً با پیدا کردن شغل و کانکت به کارفرما مراحل اخذ جاب آفر کانادا تمام نمی‌شود؛ بلکه با یک پروسه نسبتاً طولانی و اندکی پیچیده روبرو هستید. توصیه می‌کنیم که برای طی شدن سریع مراحل مادامیکه هیچ منع قانونی وجود نداشته باشد، از مشاوره تخصصی استفاده کنید.

کارشناسان ما در تاپ سولوشن حضور دارند تا به شما در طی شدن مراحل اخذ جاب آفر کانادا کمک کنند. پروسه معمول برای طی شدن مراحل ویزای کار موقت کانادا به ‌قرار زیر است:

  • در اولین قدم یک فرصت ورک پرمیت پیدا کنید.
  • خودتان را برای مصاحبه کارفرما آماده کنید. افزایش مهارت‌های زبان در این مرحله سودمند است.
  • مصاحبه معمولاً با خود کارفرما انجام می‌شود؛ اما ممکن است با نماینده کارفرما مصاحبه کنید. در هر صورت باید کارفرما را مجاب به پذیرش خود نمایید. در غیر این ‌صورت کارفرمایی دیگر را جستجو کنید.
  • اگر در مصاحبه موفق باشید، مجوز جاب آفر صادر شده و پروسه اخذ تأییدیه LMIA انجام می‌شود. این پروسه در سمت کارفرما انجام ‌شده و حدوداً ۴۰ روز کاری زمان می‌برد.
  • پس ‌از اخذ تأییدیه LMIA درخواست ویزای کار به سفارت کانادا ارسال می‌شود. پروسه صدور ویزای کار کانادا اندکی طولانی است.
  • در صورت وجود همراه مثلاً خانواده لازم است تا ویزای همگی آنها بررسی شده و سابمیت گردند.

به ‌طور کلی عموم تقاضاها برای ویزای جاب آفر کانادا پذیرش می‌شوند. احتمال ریجکت شدن کم است؛ اما در صورت ریجکتی می‌توانید از طریق درخواست ریکانسیدر، سابمیت مجدد و حتی دادگاه فدرال کانادا برای بررسی مجدد پرونده خود اقدام کنید.

آیا از طریق جاب آفر می‌توان اقامت دائم کانادا گرفت؟

امکان گرفتن اقامت دائم از مزایای دریافت جاب آفر کانادا است. اگر چه جاب آفر یک نوع ویزای کار موقت کانادا محسوب می‌شود؛ اما همین ویزای موقت می‌تواند مقدمه‌ای باشد تا به ‌راحتی برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

جاب آفر این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا از طریق کارفرما وارد کشور کانادا شوید. این در حالی است که از همان ابتدا شغل مورد نظر را در اختیار دارید. از طرفی این شغل دائمی است و طبق قوانین LMIA هیچ تداخلی با بازار کار کانادا نداشته و باعث بیکار ماندن شهروندان آنجا نشده است.

کانادایی‌ها برای تداوم این شغل به شما نیاز خواهند داشت و همین نکته ساده کافی است تا از طریق ورک پرمیت برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. برای دریافت اقامت دائم نیز می‌توانید از دو طریق اقدام کنید:

  • برنامه‌های مهاجرتی استانی PNP
  • اکسپرس انتری (Express Entry)

این دو روش به قرار زیر هستند.

برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا (PNP)

یکی از روش‌های مهاجرت سریع و اقامت دائم در کشور کانادا است که زیر نظر استان‌ها و یا مناطق کشور کانادا اجرا می‌شود. افراد می‌توانند با تقاضای کار و یا زندگی در استانی خاص از کانادا برای مهاجرت و اقامت دائم در آن استان و طبیعتاً کشور کانادا اقدام کنند. کافی است از طریق جاب آفر در یک استان کانادا حاضر شوید تا مطابق با برنامه PNP آن استان برای اقامت دائم کانادا دست ‌به ‌کار شوید.

اکسپرس انتری (Express Entry)

یک نوع سیستم امتیازدهی برای مهاجرت و اقامت دائم کانادا است. در این روش براساس فاکتورهایی مانند سابقه کار، سطح زبان، شغل، سطح تحصیلات و… امتیازدهی شده و جمع این امتیازات یا اصطلاحاً CRS محاسبه می‌شود. بر این اساس افرادی که بیشترین امتیاز را دارند، شانس بیشتری برای اقامت دائم کانادا خواهند داشت.

شرایط استفاده از جاب آفر در سیستم اکسپرس انتری چگونه است؟

صرفاً با دریافت ویزای جاب آفر کانادا نمی‌توانید برای ورود به سیستم اکسپرس انتری و در نهایت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. کار در کانادا به روش‌های مختلف انجام می‌شود و همگی آنها شرایط دریافت خدمات اکسپرس انتری را ندارند. لذا اگر قصد استفاده از خدمات اکسپرس انتری را دارید، لازم است تا ورک پرمیت شما شرایط زیر را دارا باشد:

  • جاب آفر جدید باشد و تنها یک‌ سال از صدور آن گذشته باشد. در هر صورت نمی‌توانید از جاب آفر که قبلاً با استفاده از آن برای ورک پرمیت اقدام کرده‌اید، حالا برای سیستم اکسپرس انتری دست ‌به ‌کار شوید.
  • دارای قرارداد مکتوب و معتبر باشد.
  • جاب آفر از جانب نهادهای دولتی کانادا از جمله سفارت، کنسولگری و یا کمیسیون عالی کانادا صادر نشده باشد.
  • شرایط شغل پیشنهادی جاب آفر با جزئیات معین باشد. این شرایط مواردی از قبیل عنوان شغل، شرایط استخدام، میزان پرداختی، مقدار کسورات و در نهایت وظایف شغلی هستند.
دریافت جاب آفر کانادا

مزایا و معایب دریافت جاب آفر کانادا

مزایای دریافت جاب آفر کانادا

ویزای جاب آفر کانادا یک فرصت ایده‌آل است تا بدون دغدغه از همین‌جا شغل خود را در کانادا جستجو کنید. در عین ‌حال به ‌راحتی از فرصت زندگی در یک کشور مدرن برخوردار شده‌اید. مزایای دریافت جاب آفر کانادا به قرار زیر است:

  • قبل‌ از آغاز پروسه مهاجرت صاحب شغل معتبر در کانادا هستید.
  • شغل شما تهدیدی برای بازار کار کانادا نیست و حتی از حمایت‌های دولتی برخوردار هستید.
  • زیر نظر یک کارفرمای متعهد مشغول به ‌کار می‌شوید.
  • می‌توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.
  • از خدمات شهروندی کانادا از قبیل تحصیل رایگان فرزندان و بیمه درمانی و… استفاده می‌کنید.
  • می‌توانید برای مهاجرت اعضای خانواده نیز اقدام کنید.
  • برای اقدام به مهاجرت نیازی به مدرک زبان ندارید.

معایب دریافت جاب آفر کانادا

ویزای جاب آفر کانادا یک روش ایده‌آل برای کسانی است که قصد کار در این کشور را دارند. این به ‌خودی‌خود یک فرصت بی‌نظیر است؛ اما به ‌هر حال در این روش محدودیت شغلی و حتی مکانی وجود دارد.

به‌ این ‌ترتیب که شغل شما و حتی کارفرمای شما از همان ابتدا و قبل ‌از ورود به خاک کانادا تعیین‌ شده است و به این سادگی نمی‌توانید کارفرما، شغل و حتی مکان زندگی خود را تغییر دهید. البته پس ‌از اقدام برای اقامت دائم کانادا این محدودیت‌ها قابل برطرف شدن هستند.

آیا جاب آفر همان ویزای کار کانادا است؟

ویزای جاب آفر کانادا به نوعی در فهرست ویزای کار کانادا قرار می‌گیرد؛ اما شامل همه موارد آن نمی‌شود. مقایسه جاب آفر و ویزای کاری کانادا مانند آن است که جز را به کل موضوع در نظر بگیریم.

چرا که جاب آفر تنها بخشی از برنامه‌های شغلی و ویزای کاری کانادا محسوب می‌شود. این دو در موازات یکدیگر قرار ندارند؛ بلکه جاب آفر به ‌عنوان یکی از برنامه‌های ویزای کاری کانادا صادر خواهد شد.

روش‌های مهاجرت از طریق ویزای جاب آفر کانادا

ویزای جاب آفر کانادا با هدف جذب نیروی کار در فرصت‌های شغلی متنوع این کشور که تداخلی با بازار کار کانادا ندارد، انجام می‌شود. دولت کانادا برای بهبود پروسه جذب نیروی کار خارجی و سازمان‌دهی مشاغل در مناطق مختلف کانادا برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است. روش‌های مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا به قرار زیر هستند:

  • برنامه‌های استانی کانادا (PNP)
  • برنامه اسکیل ترید کانادا (Skilled Trade)
  • برنامه‌های اسکیل ورکر (تجربه کانادایی)
  • برنامه جاب آفر نیروی کار فنی و حرفه‌ای کانادا
  • مهاجرت از طریق مناطق کم‌جمعیت کانادا (RNIP)
  • برنامه‌های جاب آفر آتلانتیک کانادا

سخن پایانی

ویزای جاب بافر فرصت ایده‌آلی برای کسانی است که قصد مهاجرت و زندگی در کانادا را دارند. پیدا کردن شغل چالش جدی است و مراحل مهاجرت را دشوار می‌کند.

این در حالی است که با کمک جاب آفر از همان ابتدا تکلیف شغل خود را در کشور کانادا تعیین کرده‌اید و عملاً یک قدم جلو هستید. اما چالش‌های ویزای کاری کانادا با استفاده از جاب آفر پیدا کردن فرصت‌های شغلی ایده‌آل است. از طرفی لازم است تا اصالت جاب آفر، شرایط و نوع شغل و حتی شرح وظایف آن را بررسی کنید.

توصیه می‌کنیم که برای پیدا کردن و حتی طی شدن مراحل دریافت جاب آفر کانادا از حضور یک مشاور برجسته استفاده کنید. مشاوران با توجه به تجارب خود می‌توانند شرایط و الزامات جاب آفر را بررسی کرده و به شما در تهیه مدارک و اخذ ویزا کمک کنند. برای طی شدن مراحل اخذ جاب آفر کانادا می‌توانید از خدمات تخصصی و مشاوره‌ای گروه تاپ سولوشن استفاده کنید.

سوالات متداول

خیر. تنها به مشاغل با برنامه وظایف بیش از یکسال امکان فرصت استفاده از جاب آفر وجود دارد.

بله. این کار امکان پذیر است. ولی لازم است تا حداقل 3 سال از بازه 5 ساله قبل از درخواست در کانادا ساکن باشید.

تمکن مالی با توجه به روش های جاب آفر متفاوت است. در برخی آیتم ها مانند اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری نیازی به اثبات تمکن مالی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب