شرایط تحصیل رشته های پیراپزشکی در فرانسه

رشته های پیراپزشکی در فرانسه

تحصیل رشته های پیراپزشکی در فرانسه موقعیتی بسیار عالی برای افرادی است که به چنین رشته‌هایی علاقه دارند؛ زیرا این کشور مهاجرپذیر شرایط بسیار عالی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.

البته حواستان باشد هر یک از رشته‌های پیراپزشکی شرایط تحصیل خاصی دارند و برای ورود به آن‌ها باید مدارک دقیقی را ارائه دهید. خیلی از افراد از روند این مسیر می‌ترسند؛ اما بدانید در صورتی که با چشمی باز و به صورت اصولی مراحل آن را طی کنید قطعاً به خواسته‌تان می‌رسید.

در این مقاله قصد از تاپ سولوشن داریم تمام اطلاعات دقیق مانند انواع زیر شاخه‌های رشته‌ های پیراپزشکی در فرانسه، شرایط پذیرش هر کدام، مدارک موردنیاز، هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه، لیست کامل بهترین دانشگاه‌ها همراه با رتبه‌‍‌بندی و همچنین ترتیب مراحل دریافت پذیرش را بررسی کنیم.

معرفی انواع رشته های پیراپزشکی در فرانسه

معرفی انواع رشته های پیراپزشکی در فرانسه

به طور کلی رشته‌های پیراپزشکی در حیطه بهداشت و درمان هستند و در آن‌ها شما به طور مستقیم با بیماران در ارتباط خواهید بود. در زیر با اصلی‌ترین و پرمتقاضی‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید.

  • پرستاری
  • مامایی
  • گفتار درمانی
  • شنوایی سنجی
  • بهداشت عمومی
  • بهداشت حرفه‌ای
  • بهداشت محیط
  • فیزیوتراپی
  • کار درمانی

هر یک از این رشته‌ها تخصص خاص خودشان را دارند؛ بنابراین باید در ابتدا ببینید به کدام یک از آن‌ها علاقه دارید و سپس شرایط پذیرش آن را بررسی کنید.

شرایط پذیرش و مدارک لازم برای دریافت پذیرش در هر رشته

هر یک از رشته ‌های پیراپزشکی در فرانسه شرایط خاص خودشان را دارند و برای اخذ پذیرش باید واجدالشرایط آن باشید. در جدول زیر به طور خلاصه شرایط تحصیل مربوط به هر یک از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

نام رشته

مدرک تحصیلی موردنیاز

زبان تحصیل و مدرک زبان

پرستاری

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

مامایی

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

گفتار درمانی

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

شنوایی سنجی

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

بهداشت عمومی

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

بهداشت حرفه‌ای

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

بهداشت محیط

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

فیزیوتراپی

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

کار درمانی

حداقل دیپلم

فرانسه_ مدرک زبان C1-B2 فرانسوی

حال که با تمام شرایط پذیرش و تحصیل این رشته‌ها در فرانسه آشنا شدید، باید بدانید علاوه بر این موارد شما باید مدارک متفاوتی را نیز به دانشگاه ارائه دهید. در بخش زیر به طور کامل با این مدارک آشنا می‌شوید.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش رشته های پیراپزشکی در فرانسه

مدارک لازم برای دریافت پذیرش رشته های پیراپزشکی در فرانسه

حال که قصد دارید برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی به کشور فرانسه بروید، باید هر چه سریع‌تر به فکر تهیه تمام مدارک زیر باشید.

  • باید در ابتدا مدرک تحصیلی دیپلم (برای مقطع لیسانس) یا مدارک تحصیلی دوره‎های قبلی خود برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را داشته باشید.
  • همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم باید مدرک زبان فرانسه B2 را با شرکت در آزمون‌هایی مانند TCF، DALF، DELF یا TEF دریافت کنید.
  • باید پاسپورت معتبر با حداقل 2 سال اعتبار و همچنین ویزای تحصیلی فرانسه را تهیه کنید.
  • شما باید فرم درخواست پذیرش دانشگاه را تکمیل و آن را نیز ارسال کنید.
  • برای دریافت پذیرش توصیه‌نامه‌ای نیز از سمت استاد یا کارفرمای خود تهیه کنید.
  • متقاضیان تحصیل رشته های پیراپزشکی در انگیزه‌نامه نیز باید دلایل و اهداف خود از تحصیل در رشته موردنظر را توضیح دهند.
  • با توجه به جدول قسمت قبل نیز باید مدرک قبولی در آزمون ورودی مربوط به رشته موردنظرتان را نیز ارائه دهید.

این موارد اصلی‌ترین مدارکی هستند که شما باید تهیه کنید؛ اما حتماً در سایت مربوط به دانشگاه موردنظرتان، مدارک مربوط به رشته‌تان را بررسی کنید تا چیزی را از قلم نیندازید.

لیست کامل بهترین دانشگاه های پیرا پزشکی در فرانسه

توصیه ما به شما و تمام متقاضیان رشته های پیراپزشکی در فرانسه این است که حتماً برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر و با رتبه بالا تلاش کنید؛ زیرا در این صورت قطعاً آینده شغلی خود را تضمین خواهید کرد. در ادامه به ترتیب رتبه، تمام دانشگاه‌های دارای رشته‌ های پیراپزشکی در فرانسه را برایتان لیست کرده‌ایم.

نام دانشگاه

رتبه در اروپا

رتبه جهانی

Paris Descartes University

94

320

Paris Diderot University

123

395

University of Lille

145

448

Pierre and Marie Curie University

157

477

University of Bordeaux

159

479

University of Montpellier

165

497

University of Aix-Marseilles

179

535

University of Lorraine

180

540

Paris-Sud University

210

618

Claude Bernard University Lyon 1

211

619

University of Angers

237

708

University of Strasbourg

238

709

Grenoble Alpes University

243

729

University of Rouen Normandie

287

851

Paris-Est Creteil Val-de-Marne University

311

936

University of Caen Normandy

317

949

Francois Rabelais University

329

980

University of Nantes

337

1056

EHESP School of Public Health

345

1082

Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines University

252

1116

Paul Sabatier University – Toulouse III

354

1119

University of Poitiers

366

1166

University of Burgundy

373

1212

University of Nimes

376

1220

University of Picardie Jules Verne

416

1402

University of Nice-Sophia Antipolis

422

1426

University of Western Brittany

428

1457

University of Limoges

432

1483

University of Franche-Comte

435

1494

University of Rheims Champagne-Ardenne

440

1504

Paris Dauphine University

491

1723

School for Advanced Studies in the Social Sciences

525

1881

Paris West University Nanterre La Defense

530

1898

Jean Monnet University

538

1925

در این لیست شما با تمام دانشگاه‌ های پیراپزشکی در فرانسه آشنا شدید. حال این گوی و این میدان! اگر قصد جدی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، به سایت هر یک از آن‌ها سری بزنید و اطلاعات لازم در مورد شهر و شرایط دقیق پذیرش در رشته موردنظرتان را کسب کنید.

البته یک راه آسان‌تر نیز برای این کار وجود دارد؛ با مشاوران ما تماس بگیرید و به صورت کامل تمام جزئیات و اطلاعات لازم در مورد این رشته‌ها و دانشگاه‌های مربوطه را دریافت کنید.

محاسبه هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه

محاسبه هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه

به طور کلی باید بدانید تحصیل در هر یک از رشته‌ های پیراپزشکی در فرانسه هزینه‌های متفاوتی دارند و این موضوع به نوع دانشگاه و شهر موردنظر نیز بستگی دارد.

خوشبختانه باید بدانید در صورت قبولی در دانشگاه‌های دولتی شما می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار جزئی شروع به تحصیل کنید؛ اما پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آزاد فرانسه بر عهده خود دانشجو و معمولاً بین 5000_10000 یورو است.

علاوه بر این موارد جالب است بدانید دولت فرانسه بورسیه ‌های تحصیلی متفاوتی را نیز به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند و در صورتی که موفق به دریافت آن‌ها شوید، دولت هزینه‌های لازم برای تحصیل رایگان را برای شما فراهم‌ می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از هزینه دقیق برای تحصیل در رشته موردنظرتان باید حتماً به سایت‌ دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.

به طور کلی شما به عنوان یک دانشجو می‌توانید با 800 یورو در ماه به راحتی تمام هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، مسکن و خوراکی خود را پرداخت کنید. البته این موضوع به سبک زندگی و شهر موردنظر نیز بستگی دارد.

علاوه بر این باید بدانید بازار کار و آینده شغلی این رشته‌ها در فرانسه شرایط خوبی دارد و پس از تحصیل به راحتی از پس هزینه‌های زندگی در این کشور برمی‌آیید.

مراحل دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه

برای درخواست و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه شما باید مراحل خاصی را به ترتیب طی کنید که در ادامه آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

1.     انتخاب رشته و دانشگاه

اولین قدم برای درخواست پذیرش، انتخاب رشته و دانشگاه موردنظر است. شما باید به طور کامل تمام دانشگاه‌های مربوط به رشته‌تان را بررسی و در سایت هر یک از آن‌ها شرایط پذیرش، مدارک لازم و اطلاعات کلی در مورد دانشگاه را کسب کنید.

2.     جمع‌آوری مدارک

پس از انتخاب رشته و دانشگاه تمام مدارک موردنیاز که در قسمت‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم را جمع‌آوری کنید و در زمان درخواست، آن‌ها را ارائه دهید.

3.     تکمیل فرم درخواست

در این مرحله فرم درخواست پذیرش را از وب‌سایت دانشگاه موردنظر دانلود و آن را تکمیل کنید.

4.     ارسال مدارک

شما باید در مدت زمانی که دانشگاه به شما مهلت داده است مدارک را ارسال کنید. این مهلت در دانشگاه‌ها متفاوت است؛ اما معمولاً بین ماه‌های اکتبر و ژانویه این فرصت به شما داده می‌شود.

5.     مصاحبه در صورت نیاز

برخی از مقاطع و دانشگاه‌ها نیاز به مصاحبه دارند و شما معمولاً به صورت آنلاین باید در این مصاحبه‌ها شرکت کنید.

6.     دریافت نتایج پذیرش

پس از چند ماه معمولاً بین ماه‌های جولای و آگوست نتایج درخواست پذیرش شما اعلام می‌شود.

7.     دریافت ویزای تحصیلی

در صورت دریافت پذیرش شما باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید و پس از دریافت آن اجازه ورود به فرانسه را خواهید داشت.

البته حواستان باشد شرایط تحصیل رشته‌های پیراپزشکی در فرانسه ممکن است به صورت سالانه تغییر کند؛ بنابراین حتماً شرایط دقیق دانشگاه موردنظرتان را مطالعه کنید. همچنین برای آشنایی با شرایط رشته‌های پزشکی در فرانسه می‌توانید این مطلب را بخوانید.

برای اخذ پذیرش شما باید تمام این مراحل را به صورت دقیق طی کنید. بنابراین اگر می‌خواهید خیلی سریع و به صورت اصولی این مسیر را طی کنید، حتماً از افراد متخصص مشورت بگیرید.

مشاوران ما از صفر تا صد این مسیر همراه شما هستند و به طور کامل شما را راهنمایی می‌کنند؛ بنابراین برای دریافت یک مشاوره تخصصی و دریافت پاسخ تمام سؤالاتتان با ما در تماس باشید.

مراحل دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه

سخن پایانی

در این مقاله تمام اطلاعات لازم برای تحصیل رشته های پیراپزشکی در فرانسه را برایتان توضیح دادیم. در انتها باید بدانید مهاجرت تحصیلی به طور کلی موضوع بسیار گسترده‌ای است و نیاز به بررسی‎‌های زیادی دارد.

بنابراین تنها با تحقیقات جزئی و بر اساس شنیده‌هایتان خودسرانه اقدام نکنید. تیم مشاوره حرفه‌ای ما به طور کامل تمام سؤالات ذهنی‌تان را برطرف می‌کند؛ بنابراین برای مشورت و دریافت راهنمایی با ما تماس بگیرید.

در انتها نیز نظرات و سؤالاتتان را در قسمت زیر به اشتراک بگذارید و این مقاله مفید و فشرده را برای تمام افرادی که به فکر مهاجرت تحصیلی به فرانسه هستند نیز بفرستید.

سوالات متداول

وقتی تصمیم به ادامه تحصیل در فرانسه  می‌گیرید، در یکی از غنی‌ترین کشورهای  جهان از نظر فرهنگی زندگی می‌کنید. علاوه بر تحصیل، می‌توانید از رویدادها، موزه‌ها و مکان‌های دیدنی بی‌شماری دیدن کنید.

علاوه ‌بر این دانشگاه‌های پزشکی فرانسه امکانات رفاهی مناسبی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند. این امکانات شامل خوابگاه، کتابخانه، آزمایشگاه‌های مجهز، سالن‌های غذاخوری و مراکز ورزشی است.

دولت هم تخفیفاتی زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته. از موزه ها، سینما ها و فروشگاه ها گرفته تا شرکت های حمل و نقل و راه آهن!

حرفه پزشکی نه‌تنها در فرانسه بلکه در سراسر جهان بسیار مورد احترام  است. به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، برای تبدیل‌شدن به یک دکتر خوب در فرانسه، باید یک فرآیند پیچیده و طولانی را بپیمایید. همچنین باید زبان فرانسوی را بیاموزید تا بتوانید با بیماران یا همکاران خود صحبت کنید.

در این مقاله تمامی نکات مهم دربار هزینه‌ها، مقاطع تحصیلی و امکانات رفاهی برای تحصیل در فرانسه آموختید. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، مشاوران تاپ سولوشن آماده ارائه اطلاعات مهم به شما هستند. همین‌الان با متخصصان مهاجرت ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب