10 تا از بهترین شهرهای دانشجویی آلمان برای ایرانیان

شهرهای دانشجویی آلمان

راهنمای انتخاب شهر مناسب برای تحصیل در آلمان

آلمان به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان، با ارائه بهترین کیفیت آموزش در دانشگاه های معتبر، فرصت‌های شغلی متنوع و هزینه‌های زندگی مناسب و مقرون به صرفه، همواره مورد توجه دانشجویان بین‌المللی از جمله ایرانیان بوده است.

مراحل مهاجرت به آلمان

انتخاب شهر مناسب برای تحصیل در آلمان، می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در کیفیت تحصیلی و تجربه زندگی شما داشته باشد. در نتیجه اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید حتما این سوال برای شما پیش آمده که چگونه بهترین شهر آلمان را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ در این مقاله برای پاسخ به این سوال اساسی، به معرفی بهترین شهرهای دانشجویی آلمان برای ایرانیان می‌پردازیم و فاکتورهای مهم برای انتخاب شهر را بررسی می‌کنیم.

ارزان‌ترین شهر آلمان برای تحصیل

هزینه تحصیل و زندگی، همواره یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب شهر و دانشگاه برای دانشجویان ایرانی است. گرچه بیشتر دانشگاه های دولتی آلمان رایگان هستند و  شهریه ای دریافت نمی‌کنند، نباید از هزینه های زندگی در شهرهای آلمان غافل شد.

شهر های لایپزیگ و درسدن در ایالت زاکسن و شهر ینا در ایالت تورینگن به عنوان ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای تحصیل شناخته می‌شوند. هزینه های زندگی در این شهرها به طور قابل توجهی پایین‌تر از سایر شهرهای بزرگ آلمان است و همین موضوع آنها را به بهترین شهرهای دانشجویی آلمان بدل می‌کند.

هزینه ها

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر

هزینه ماهانه زندگی بدون احتساب اجاره خانه

شهر درسدن

780 یورو (ماهانه)

530 یورو (ماهانه)

964 یورو ( برای یک نفر)

شهر لایپزیگ

745 یورو (ماهانه)

490 یورو (ماهانه)

938 یورو ( برای یک نفر)

شهر ینا

640 یورو (ماهانه)

386 یورو (ماهانه)

935 یورو (برای یک نفر)

اگر قصد انتخاب شهر با کمترین هزینه برای تحصیل در آلمان را دارید، حتماً دانشگاه های شهرهای لایپزیگ، درسدن و ینا از جمله Technische Universität Dresden و Universität Jena را بررسی کنید.

بهترین شهرهای دانشجویی آلمان

مهاجرت اصولی با تیم تاپ سولوشن

تحصیل در دانشگاه های برتر جهان و تجربه فرهنگ ها و زبان های جدید آرزوی بسیاری از دانشجویان سراسر جهان است. کارشناسان و مشاوران مجرب تاپ سولوشن در زمینه مهاجرت تحصیلی، با توجه به اهداف، علاقه‌مندی ها، توانایی ها و پیش‌زمینه تحصیلی شما، به شما در یافتن بهترین مقصد برای تحصیل و زندگی کمک می‌کنند و در تمامی مراحل از انتخاب مقصد و رشته تحصیلی تا آمادگی برای مصاحبه سفارت و دریافت ویزا و حصول نتیجه دلخواه همراه شما خواهند بود.

برای داشتن انتخابی درست و جلوگیری از هدررفت وقت، هزینه و انرژی خود همین حالا فرم مشاوره با کارشناسان ما را تکمیل کنید.

بهترین شهر آلمان برای تحصیل مهندسی

مونیخ، آخن، برلین و اشتوتگارت به عنوان بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل مهندسی شناخته می‌شوند.

  • آخن به دلیل دانشگاه RWTH Aachen، که یکی از معتبرترین دانشگاه های مهندسی در جهان است، مشهور است.
  • مونیخ نیز با داشتن دانشگاه های Technische Universität München و Ludwig-Maximilians-Universität München، یکی از بهترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در زمینه مهندسی شناخته می‌شود. کیفیت فوق‌العاده تحصیل در دانشگاه های فنی برلین و دانشگاه آزاد برلین نیز زبانزد همگان است.
  • در برلین همچنین فرصت های کار و بازار کار قوی در رشته مهندسی وجود دارد.
  • اشتوتگارت نیز به دلیل حضور شرکت های بزرگ مهندسی مانند Daimler و Porsche، مقصدی ایده آل برای دانشجویان مهندسی به شمار می‌رود.

بهترین شهر آلمان برای تحصیل تجارت

فرانکفورت، هامبورگ، و مونیخ به عنوان بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل تجارت شناخته می‌شوند. فرانکفورت به عنوان مرکز مالی اروپا، میزبان دانشگاه های معتبر مانند Goethe-Universität Frankfurt و Frankfurt School of Finance & Management است. هامبورگ نیز با داشتن دانشگاه های Universität Hamburg و HafenCity Universität، در زمینه تجارت و بازرگانی شناخته شده است. مونیخ نیز با حضور شرکت های بزرگ تجاری مانند BMW و Siemens، مقصد مناسبی برای دانشجویان رشته تجارت و بازرگانی به شمار می‌رود.

بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

برای شناخت بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی باید ابتدا بهترین دانشگاه های آلمان برای پزشکی را بشناسیم. دانشگاه هایدلبرگ آلمان، یکی از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته های  پزشکی در شهر هایدلبرگ آلمان واقع شده است. این دانشگاه برنامه های متنوعی از جمله مهندسی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را ارائه می‌دهد.

دانشگاه شاریته برلین واقع در شهر برلین نیز یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آلمان است. این دانشگاه با رتبه جهانی 27 برنامه هایی از جمله: پرستاری، مامایی، دندانپزشکی، نوروساینس، پزشکی مولکولی و …. را ارائه می‌دهد. علاوه بر دانشگاه شاریته، دانشگاه های معروف دیگری برای تحصیل پزشکی از جمله دانشگاه  Freie Universität Berlin نیز در شهر برلین قرار دارند.

بهترین شهرهای دانشجویی آلمان کجاست

امن‌ترین شهر آلمان برای تحصیل و زندگی کدام است؟

 گرچه کشور آلمان به طور کلی کشوری امن است، شهرهای زیر سه مورد از امن ترین شهرهای آلمان برای زندگی دانشجویی محسوب می‌شوند زیرا نرخ جرم و جنایت در این شهرها به طور قابل توجهی پایین‌تر از میانگین کشوری آلمان است.

  1. مونیخ: علاوه بر وجود دانشگاه های معتبر با کیفیت آموزشی بالا، پایین ترین نرخ جرم و جنایت در کشور آلمان، مونیخ را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی و امن ترین شهر آلمان برای دانشجویان تبدیل می‌کند.
  2. اشتوتگارت: شهری که با تاکستان ها، باغ های گیاه‌شناسی و قلعه ها احاطه شده و امنیت بالایش فقط به جذابیت های فوق‌العاده اش می‌افزاید. دانشگاه دولتی اشتوتگارت با رتبه 335 یکی از بهترین دانشگاه های این شهر جذاب آلمان است.
  3. درسدن: این شهر که یکی از ارزان ترین شهرهای دانشجویی آلمان نیز هست، امنیت بالایی نیز دارد و یکی از بهترین شهرها برای زندگی و تحصیل است.

اشتباهات رایج در انتخاب شهر محل تحصیل در آلمان

برای داشتن تجربه زندگی و تحصیل بهتر باید شهر مناسب خود را به دقت انتخاب کنید و از اشتباهات رایج در انتخاب شهر برای تحصیل در آلمان پرهیز کنید. برخی از اشتباهات رایج در ادامه گردآوری شده:

نادیده گرفتن هزینه های زندگی: هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آلمان متفاوت است. قبل از انتخاب شهر، حتماً در مورد هزینه های زندگی در شهر مورد نظر خود، از جمله اجاره مسکن، حمل و نقل، و خوراک، تحقیق کنید.

 انتخاب شهر صرفاً به دلیل جامعه ایرانیان بزرگ: وجود جامعه ایرانی در شهر می‌تواند مفید باشد، اما نباید تنها عامل انتخاب شما باشد. بهتر است شهری را انتخاب کنید که با علایق و نیازهای تحصیلی شما مطابقت داشته باشد.

نکات مهم برای انتخاب شهر دانشجویی در آلمان

  • قبل از انتخاب شهر، حتماً در مورد دانشگاه ها و رشته های تحصیلی مورد نظر خود و همچنین بازار کار این رشته ها در شهر های مختلف آلمان تحقیق کنید.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب شهر مقالات هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان و همچنین معرفی ایالات آلمان را بخوانید تا انتخاب دقیق تری داشته باشید.

  • حتماً به آب و هوای محل تحصیل خود و تطابق آن با روحیاتتان توجه کنید
  • امکانات تفریحی و سرگرمی شهر مقصد را در نظر بگیرید.
  • با دیگر دانشجویان ایرانی ساکن آلمان ارتباط برقرار کنید و از آن ها کمک بگیرید.
  • برای انتخاب شهر با مشاوره تخصصی برای تحصیل در آلمان با مشاوران تاپ سولوشن در ارتباط باشید.

بهترین شهر آلمان برای یادگیری زبان آلمانی

همه شهرهای آلمان می‌توانند مکان مناسبی برای یادگیری زبان آلمانی باشند. با این حال، برخی از شهرها به دلیل داشتن لهجه های خاص یا جوامع بین‌المللی بزرگ، ممکن است برای یادگیری زبان آلمانی با لهجه استاندارد مناسب‌تر باشند. برلین، به دلیل تنوع فرهنگی و بین‌المللی بودن، می‌تواند انتخاب مناسبی برای یادگیری زبان آلمانی باشد. همچنین، شهرهای کوچک‌تر آلمان نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند، زیرا در این شهرها کمتر در معرض زبان انگلیسی قرار خواهید گرفت و فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط به زبان آلمانی خواهید داشت.

بهترین شهرهای دانشجویی آلمان برای شما

جمع‌بندی

تحصیل در آلمان می‌تواند یک تجربه ارزشمند و پربار برای دانشجویان ایرانی باشد. با انتخاب درست شهر و دانشگاه مناسب، می‌توانید از تحصیل در آلمان نهایت استفاده را ببرید. این مقاله به شما در انتخاب بهترین شهر دانشجویی آلمان کمک می‌کند. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با مشاوران تحصیلی متخصص تاپ سولوشن در زمینه تحصیل در آلمان مشاوره داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب

رزرو مشاوره