لیست مشاغل مورد نیاز کانادا (ناک های شغلی) فرصت مهاجرت

  • کشور کانادا
  • لیست مشاغل مورد نیاز کانادا (ناک های شغلی) فرصت مهاجرت
مشاغل مورد نیاز کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری یک تیر و چند نشان است. چرا که از همان ابتدای مهاجرت برای شغلی در کشور کانادا اقدام کرده‌اید و برنامه معین و کاملاً دقیق از اهداف خود را دنبال می‌کنید. از طرفی مشاغل مورد نیاز کانادا بسیار گسترده و جامع است که فرصت‌های مهاجرتی را متنوع و البته ساده می‌کند. در این‌باره لازم است تا اطلاعات جامع و کاملاً کاربردی از برنامه طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) داشته باشید.

طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا یا همان ناک (NOC) یک سیستم جامع است که برای توصیف مشاغل در کشور کانادا تنظیم شده ‌است. تحلیل‌گران بازار، مشاوران شغلی، تمامی کارفرمایان و حتی تمامی افراد جویای کار در کشور کانادا از طریق این سیستم می‌توانند هر شغلی را تعریف کرده و درک جامعی از وظایف و جایگاه آن داشته باشند.

برنامه ناک های شغلی کانادا شامل بیش ‌از ۳۰000 عنوان شغلی است که تمامی این مشاغل را در ۵۰۰ گروه شغلی قرار داده‌اند. همچنین برای امتیازدهی افراد از ۶ سطح مهارتی استفاده شده ‌است. این سیستم با همکاری سازمان کار و توسعه اجتماعی کانادا و اداره آمار کانادا پایه‌ریزی شده‌ است.

برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری و بر پایه جاب آفر کانادا لازم است تا اطلاعات جامع از ناک های شغلی کانادا داشته باشید. اطلاع از این سیستم به شما کمک می‌کند که پروسه تهیه مدارک و رعایت ضوابط را به ‌درستی سپری کنید تا در نهایت بتوانید برنامه مهاجرت به کانادا از طریق ناک های شغلی را تکمیل نمایید. در این مقاله از گروه تاپ سولوشن قصد داریم تا مشاغل مورد نیاز کانادا را با توجه به برنامه جامع NOC بررسی کنیم.

سیستم NOC کانادا چیست؟

NOC اصطلاح خلاصه شده از عبارت National Occupational Classification است. اگر بخواهیم این عبارت را تحت ‌اللفظی ترجمه کنیم، می‌شود مکانیزم کدگذاری مشاغل که آن را با عنوان سیستم طبقه‌بندی مشاغل در کشور کانادا می‌شناسیم.

با این تعریف ناک (NOC) تبدیل به یک سیستم جامع برای طبقه‌بندی تمام مشاغل در کشور کانادا شده ‌است. هر شغلی در این سیستم تعریف کامل و شفافی دارد. لذا به اطلاعاتی از قبیل شرح وظایف و مهارت‌های مورد نیاز دسترسی داریم. اما چرا کانادایی‌ها این سیستم را طراحی کرده‌اند؟

اهمیت ناک های شغلی کانادا برای سامان‌دهی مهاجرین به کشور کانادا است. اصولاً مهاجرت کاری به کانادا متداول‌ترین و پرتقاضاترین برنامه از روش‌های مهاجرت به کانادا است. لذا به الگویی جامع برای دسته‌بندی مشاغل و مهارت‌ها نیاز داریم.

دولت کانادا از طرح طبقه‌بندی NOC برای سامان‌دهی مهاجرین و همچنین پوشش نیازهای شغلی خود استفاده می‌کند. به ‌این ‌ترتیب دولت کانادا به ‌خوبی می‌داند که به چه مشاغلی نیاز دارد و در آن‌سوی ماجرا تمامی مهاجرین نیز از فرصت‌های شغلی مورد نیاز کشور کانادا مطلع می‌شوند.

مختصری از تاریخچه برنامه ناک های شغلی کانادا

ایده طبقه‌بندی مشاغل از سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ قرن بیستم در کشور کانادا مطرح شد و اولین طرح طبقه‌بندی مشاغل این کشور در سال ۱۹۹۲ اعلام گردید. طبق اساس‌نامه دولت کانادا هر ۱۰ سال یک‌بار این طبقه‌بندی مورد بازنگری قرار می‌گیرد. به شکلی که ممکن است برخی گروه‌های شغلی ایجاد شده و یا درهم تلفیق گردند و یا کنار گذاشته شوند. آنچه که هم‌اکنون به‌ عنوان لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2024 می‌شناسیم، در واقع برگرفته از آخرین ویرایش سیستم طبقه‌بندی ناک (NOC) در سال 2021 بوده ‌است.

برای تمامی کسانی که تا قبل ‌از تاریخ ۱۶ نوامبر 2022 درخواست مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری را داده‌اند، جدول مشاغل مورد نیاز کانادا براساس آخرین ویرایش سال 2016 انجام خواهد شد. اما در هر صورت اگر پروفایل در سیستم جامع اکسپرس انتری دارید، لازم است تا برای به‌روزرسانی اطلاعات اقدام کنید. در حال ‌حاضر تمامی برنامه‌های اکسپرس انتری از قبیل برنامه مهاجرت اسکیل ورکر، اسکیل ترید، برنامه‌های استانی (PNP) و حتی تجربه کانادایی براساس سیستم جدید ناک های شغلی کانادا طبقه‌بندی خواهند شد.

ساختار مهارتی در برنامه NOC کانادا

ساختار مهارتی در برنامه NOC کانادا به چه صورت است؟

آخرین ساختار شغلی NOC بیشتر بر پایه مشاغل مورد نیاز کانادا تدوین شده ‌است. در ویرایش سال 2021 سعی شده تا تمامی مشاغل مورد نیاز کانادا بررسی شده و فهرست کاملی تهیه گردد. بر این اساس فرصت‌های شغلی بسیار بیشتری نسبت ‌به طرح قبلی در آخرین ویرایش NOC پیش ‌بینی ‌شده است.

ساختار ناک شغلی کانادا براساس مشاغل تنظیم ‌شده است و چندان در بند مهارت نیست. این بدان معنی است که در این سیستم شغلی به‌ طور کاملاً واضح تعریف ‌شده است. اما مهارت شغلی موضوع دیگری است که لازم است جداگانه بررسی شود. بر این اساس ساختار NOC شغلی کانادا را در ۶ گروه قرار داده‌اند.

این دسته‌بندی براساس درجه آموزشی، سطح تحصیلات، تجربه و در نهایت نوع مسئولیت تدوین شده ‌است. ساختار مهارتی در ناک های شغلی کانادا برای ۶ گروه به قرار زیر است:

TEER در سیستم 2021

سطح مهارتی

TEER0

سطح مهارت 0

TEER1

سطح مهارت A

TEER3 , TEER2

سطح مهارت B

TEER4

سطح مهارت C

TEER5

سطح مهارت D

در این سیستم سطح مهارتی پنج‌گانه طبقه‌بندی قدیمی به یک ساختار مهارتی شش‌گانه تفکیک شده ‌است. در عین ‌حال سعی شده تا تمایزاتی میان آموزش رسمی و دوره‌های کارآموزی در نظر گرفته شود. تا جاییکه طبق این سیستم به ‌راحتی می‌توان مهارت و دانش حین انجام کار و کسب تجربه را توصیف کرد. این سیستم مهارتی در حال ‌حاضر مهمترین معیار برای طبقه‌بندی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2024 است و به‌ عنوان سنگ بنای برنامه ویزای کار کانادا تلقی می‌شود.

ساختار شغلی طبقه‌بندی ناک (NOC) به چه صورت است؟

ناک (NOC) یک برنامه جامع طبقه‌بندی مشاغل است که هر شغلی را در یک ساختار سلسله ‌مراتب قرار می‌دهد. بر این اساس تمامی مشاغل در یک ساختار ۵ لایه از گروه‌های شغلی قرار دارد. این ۵ لایه دسته‌بندی مشاغل مورد نیاز کانادا به قرار زیر است:

  • Broad Occupational Category (دسته‌بندی گسترده) : اولین دسته‌بندی مشاغل است که با توجه به نوع کار، نوع رشته تحصیلی و یا نوع صنعت برای اشتغال تعریف‌ شده است. به‌ عنوان مثال دسته‌بندی رشته‌های مهندسی و یا کادر درمان و… در این گروه‌بندی تفکیک می‌شوند.
  • Major Group (دسته‌بندی گروه اصلی) : گروه‌های اصلی شغلی را که شامل ۴۵ دسته می‌شود، تشکیل می‌دهد. کد تعریف ‌شده در این دسته‌بندی شامل دو عدد است. عدد اول بیانگر دسته‌بندی گسترده است و از ۰ تا ۹ را شامل می‌شود. به این ترتیب می‌توانیم نوع دسته‌بندی گسترده شغلی را بررسی کنیم. اما عدد دوم که بین ۰ تا ۵ قرار دارد، بیانگر سطح تحصیلات، تجارب و آموزش مورد نیاز شغل است.
  • Sub-major Group (زیرگروه اصلی) : در این سطح تمامی مشاغل برای ۸۹ دسته متمایز تفکیک می‌شوند. برای شناسایی مشاغل در این سطح نیز از دو رقم استفاده ‌شده است. برای شناسایی این مشاغل از دو رقم اول کد ناک شغل‌ها استفاده می‌کنند.
  • Minor Group (گروه کوچک) : از سه رقم اول کد ناک مشاغل برای شناسایی در این دسته‌بندی استفاده می‌کنند. این دسته‌بندی شامل ۱۶۲ گروه شغلی خواهد شد.
  • Unit Group (گروه واحد) : خردترین گروه‌های شغلی در سیستم ناک را شامل می‌شود که با استفاده از ۴ رقم اول کد ناک شناسایی خواهند شد. این بخش شامل ۵۱۶ دسته مختلف شغلی است.
مثال‌هایی برای آشنایی با مفاهیم طبقه‌بندی ناک کانادا

مثال‌هایی برای آشنایی با مفاهیم طبقه‌بندی ناک کانادا

تا اینجای مطلب به‌طور جامع به دو سیاست طبقه‌بندی مشاغل در کشور کانادا پرداخته‌ایم و از طبقه‌بندی براساس مهارت و طبقه‌بندی براساس نوع شغل صحبت کردیم؛ اما شاید ماجرا کمی گیج‌کننده به‌ نظر آید. برای درک بهتر لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2024 این طبقه‌بندی را با ذکر مثال تشریح می‌کنیم:

  • سطح مهارت صفر (TEER0) : هر نوع شغل با مهارت بالا و حساس را شامل می‌شود. عموم مشاغل مدیریتی در این سطح قرار دارند. به ‌عنوان مثال مدیر پروژه، مدیر معدن، مدیر کارخانه، مدیر فنی و حتی مدیریت رستوران در سطح ناک صفر قرار می‌گیرند.
  • سطح مهارت A (TEER1) : هر نوع شغل حرفه‌ای با مهارت بالا را شامل می‌شود. به ‌طور کلی مشاغلی که به مدارک دانشگاهی نیاز دارند، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. بر این اساس مشاغل از قبیل وکالت، پزشکی، مهندسی و… همگی در سطح مهارتی TEER1 قرار دارند.
  • سطح مهارت B (TEER2,3) : هر نوع شغل با مهارت بالا که انجام آن مستلزم مدرک کالج و یا گواهی کارآموزی است را شامل می‌شود. به ‌این ‌ترتیب تمامی مشاغل فنی مورد نیاز کانادا از قبیل نجاری، برق‌کاری، تأسیسات، لوله‌کشی، سرآشپز و… در این سطح قرار دارند.
  • سطح مهارت C (TEER4) : هر نوع شغل نیازمند با سطح مهارت متوسط در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. به ‌این ‌ترتیب شغل‌های TEER4 همگی از سری شغل‌ها با مدارک پایین مانند دیپلم و بدون نیاز به ارائه مدارک دانشگاهی هستند. شغل‌ها مانند قصابی، راننده خودرو و یا ماشین سنگین و… در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.
  • سطح مهارت D (TEER5) : به تمامی مشاغل مورد نیاز کانادا با سطح مهارت پایین گفته می‌شود. به‌طور کلی دسته‌بندی مشاغل کارگری را شامل می‌شود. از قبیل کارگر خط تولید، کارگر فروشگاه، کارگران نظافت و… در این دسته‌بندی هستند.

با توجه به این سطوح مهارتی می‌توانید شرایط کار در کانادا را بررسی کرده و سطح شغلی و مهارتی خود را ارزیابی کنید. در عین ‌حال اگر برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری اقدام می‌کنید، لازم است که این دسته‌بندی مهارت شغلی را ارزیابی کنید. برای ارزیابی جایگاه مهارتی خود می‌توانید از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان ما در گروه تاپ سولوشن استفاده کنید.

مثال برای درک کدبندی NOC کانادا

در کنار سیستم مهارتی ناک های شغلی کانادا، هر کدام از مشاغل یک کد دارند. این کد به اختصار جایگاه شغلی را تعریف خواهد کرد؛ اما این کد چگونه خوانده می‌شود؟ برای مثال می‌خواهیم تا کد شغلی ناک رشته مهندسی عمران (Civil Engineer) را در طبقه‌بندی ناک های شغلی کانادا بررسی کنیم. کد ناک رشته مهندسی عمران عدد 21300 است. بر این اساس داریم:

  • طبق دسته‌بندی گسترده در لایه اول این شغل با عدد ۲ زیرگروه مشاغل حوزه علوم طبیعی قرار دارد.
  • طبق دسته‌بندی گروه اصلی این شغل با عدد ۲۱ زیردسته گروه مشاغل حرفه‌ای حوزه علوم کاربردی و طبیعی قرار می‌گیرد.
  • طبق دسته‌بندی زیرگروه اصلی این شغل با عدد ۲۱۳ در جمع مشاغل حرفه‌ای حوزه فنی و مهندسی قرار می‌گیرد.
  • طبق دسته‌بندی گروه کوچک با عدد 2130 این شغل در جمع مشاغل مربوط به مهندسی عمران و مکانیک قرار می‌گیرد.
  • طبق دسته‌بندی گروه واحد با عدد 21300 این شغل همان مهندسی عمران (Civil Engineer) است.
شرایط کار در کانادا براساس سیستم طبقه‌بندی NOC

شرایط کار در کانادا براساس سیستم طبقه‌بندی NOC

برای اخذ ویزای کار کانادا باید از طریق برنامه جامع سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید. لازم است بدانید که اکسپرس انتری یک ساختار جامع است که براساس امتیازدهی متقاضیان برای پذیرش در برنامه‌های جاب آفر کانادا و یا مشاغل مورد نیاز کانادا تدارک دیده شده ‌است.

این سیستم شامل ۴ برنامه از قبیل اسکیل ورکر، اسکیل ترید، برنامه‌های استانی و تجربه کانادایی است؛ اما شرایط ویزای کار کانادا برای همگی مشاغل یکسان نیست. در واقع هر اندازه شغل مورد نظر جایگاه مهارتی بالاتری داشته باشد، قاعدتاً شرایط آن برای اخذ ویزای کار کانادا دشوارتر و سختگیرانه‌تر است. بر این اساس شرایط مورد نیاز ناک های شغلی کانادا براساس جایگاه مهارتی به قرار زیر است.

مهارت زبان برای پذیرش NOC شغلی کانادا

اگر چه مهارت‌های زبانی از موارد کلیدی برای مهاجرت به کانادا است؛ اما مقدار تسلط آن با توجه به برنامه‌های مختلف مهاجرتی و همچنین سطوح مختلف مهارتی از طبقه‌بندی NOC کانادا متفاوت است. شرایط مهارت زبان در برنامه NOC کانادا به قرار زیر است:

  • اگر در برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی برای پذیرش مشاغل با سطح مهارت TEER0 و یا TEER1 اقدام می‌کنید، لازم است تا مدرک زبان اول را در سطح CLB7 و یا بالاتر ارائه کنید. مشاغل با سطح مهارت TEER2 و یا TEER3 به مدرک زبان در سطح CLB5 نیاز دارند.
  • برای تمامی مشاغل که از طریق برنامه مهاجرت اسکیل ورکر (FSWP) اقدام می‌کنند، ارائه مدرک زبان با سطح معادل CLB7 و بالاتر الزامی است.

سطح و مقدار تجربه کاری کانادایی

داشتن سابقه کار از مهمترین فاکتورهای مهاجرت کاری به کانادا است. البته همه مشاغل به ارائه تجربه کاری بالا نیاز ندارند؛ اما به ‌هر حال برای پذیرش در مشاغل با سطح مهارت بالا باید توانمندی‌های خود را اثبات کنید. مقدار سابقه کار کانادایی برای پذیرش مشاغل مورد نیاز کانادا از طریق سیستم NOC به ‌قرار زیر است:

  • در صورتی‌ که از برنامه تجربه کانادایی برای مهاجرت کاری به کانادا استفاده می‌کنید، ارائه سابقه کار کانادایی در تمامی شغل‌ها با سطح مهارت TEER0، TEER1، TEER2 و TEER3 الزامی است.
  • برای پذیرش شغل از طریق برنامه اسکیل ورکر نیز ارائه سابقه کار کانادایی در شغل‌ها با سطح مهارت TEER0,1,2 الزامی است.

اهمیت تجربه کاری در سیستم طبقه‌بندی NOC کانادا

بسیاری از مشاغل تعریف ‌شده در سیستم NOC کانادا خصوصاً مشاغل فنی مورد نیاز کانادا مستلزم اثبات مهارت‌ها است. برای این منظور از سابقه کار یا همان تجربه کاری در زمینه شغلی استفاده می‌کنند. فرد متقاضی ناک های شغلی کانادا لازم است تا حداقل سابقه کار ارائه ‌شده در سیستم جامع اداره مهاجرت کانادا را پوشش دهد. این دسته‌بندی به قرار زیر است:

  • برای پذیرش در مشاغل مورد نیاز کانادا در برنامه مهاجرت تجربه کانادایی به ارائه حداقل یک ‌سال سابقه کار در طول سه سال گذشته نیاز دارید. این سابقه باید مربوط به شغل تمام‌وقت، همراه با حقوق و در کانادا باشد.
  • برای پذیرش در مشاغل مورد نیاز کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر ارائه حداقل یک سال سابقه کار مستمر به شکل ترکیبی از کار تمام ‌وقت و یا پاره ‌وقت در حد فاصل 10 ‌سال گذشته نیاز دارید.
تحصیلات در برنامه ناک های شغلی کانادا

تحصیلات در برنامه ناک های شغلی کانادا

ارائه مدارک مبنی‌ بر تحصیل در رشته‌های تخصصی و مهارت بالای سیستم NOC کانادا الزامی است. اصولاً برای پذیرش ویزای کار کانادا از طریق برنامه تجربه کانادایی نیازی به ارائه مدرک معادل مهارت شغلی نیست؛ اما در برنامه فدرال اسکیل ترید لازم است تا حداقل تحصیلات در سطح متوسطه را ارائه کنید. باقی مدارک تحصیلی با توجه به نوع شغل و جایگاه مهارتی آنها درخواست خواهد شد.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2024

فهرست بلند بالایی از طرف اداره مهاجرت کانادا به ‌عنوان لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2024 معرفی شده‌ است. در این فهرست می‌توانیم از هر گروه شغلی و با هر سطح مهارتی را جستجو کنیم. در عین ‌حال این لیست جامع برای پوشش تمامی برنامه‌های مهاجرتی کانادا و برنامه‌های جاب آفر کانادا تنظیم شده ‌است.

از طرفی در این لیست نظام طبقه‌ بندی سیستم اکسپرس انتری پیش ‌بینی ‌شده تا هر کسی با توجه به سطح مهارت و نوع تحصیل و سابقه کار شغلی مورد انتظار کارفرمای کانادایی را پوشش دهد. بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا براساس لیست NOC کانادا در سال 2024 به قرار زیر هستند.

مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات (IT)

کانادا کشوری روبه‌رشد است و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در این کشور مورد توجه جدی قرار گرفته است. شغل‌های مورد نیاز کانادا در حوزه IT متنوع است که شامل موارد زیر می‌شود:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد NOC

مدیر فناوری اطلاعات

0

۰۲۱۳

برنامه‌نویس کامپیوتر

A

۲۱۷۴

طراح و توسعه‌ دهنده وب

A

۲۱۷۵

مشاور و تحلیلگر فناوری اطلاعات

A

۲۱۷۱

توسعه دهنده نرم‌افزار

A

۲۱۷۹

تکنسین شبکه‌های کامپیوتری

B

۲۲۸۱

مشاغل اداری مورد نیاز کانادا

مشاغل اداری مورد نیاز کانادا

بخش بزرگی از ناک های شغلی کانادا در سال 2024 مربوط به مشاغل اداری است. دولت کانادا قصد دارد تا از پتانسیل بالای مهاجرین برای پوشش فضاهای اداری و زیرساخت‌های شهری و اجتماعی این کشور استفاده کند. برخی از این مشاغل برای مهاجرت به کانادا با ناک های شغلی بدون سابقه کار مناسب هستند. این مشاغل به قرار زیر هستند:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد NOC

کارمند دفتری

A

۲۱۷۵

دستیار امور اداری

B

۱۲۴۱

دستیار حقوقی

B

۱۲۴۲

کارمند ورود اطلاعات

C

۱۴۲۲

نماینده خدمات مشتریان

C

۶۵۵۱

مشاغل فنی و حرفه‌ای در برنامه NOC کانادا

مشاغل فنی و حرفه‌ای در برنامه NOC کانادا

این گروه از بهترین شرایط اخذ ویزای کار کانادا با مدرک لیسانس و حتی دیپلم برخوردار است. طیف بزرگی از مشاغل قید شده در این سطح برای گذراندن دوره‌های معمول آکادمیک کافی است. در عین ‌حال شغل‌هایی کاملا فنی و مهارتی است که برای حضور در آنها و اخذ پذیرش به ارائه مهارت و سابقه کار مرتبط نیاز دارید. این دسته‌بندی از مشاغل مورد نیاز کانادا به قرار زیر است:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد NOC

جوشکار و اپراتور تجهیزات مربوطه

B

۷۲۳۷

تکنیسین دستگاه تولیدی

B

۷۳۱۱

سوپروایزر تولید

B

۷۳۰۱

مکانیک دستگاه سنگین

B

۷۳۱۲

مکانیک خودرو

B

۷۳۲۱

نجاری

B

۷۲۷۱

اپراتور دستگاه تولیدی

C

۹۴۱۱

مونتاژکار

C

۹۵۲۵

مشاغل مهندسی مورد نیاز کانادا

کانادا در فهرست کشورهای صنعتی قرار دارد و بخش بزرگی از بازار کار این کشور مربوط به مشاغل حوزه فنی و مهندسی است. مشاغل مهندسی مورد نیاز کانادا در عموم برنامه‌های مهاجرتی اسکیل ورکر و یا تجربه کانادایی پذیرفته می‌شوند. در عین ‌حال مورد نیاز در تمامی برنامه‌های استانی کشور کانادا هستند. فهرست این مشاغل به قرار زیر است:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد NOC

مدیریت مهندسی

0

۰۲۱۱

مهندس پروژه

A

۲۱۳۱

کارشناس کنترل کیفیت

A

۲۱۴۱

مهندس عمران

B

۲۲۳۱

مهندس صنایع

B

۲۲۳۳

علاوه‌بر موارد ذکر شده طیف متنوع از انواع مشاغل در حوزه مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و حتی مهندسی کشاورزی و مهندسی نفت و… در این برنامه قرار دارند که قید به همگی آنها خارج از حوصله این مقاله است. برای کسب اطلاعات جامع‌تر می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در تاپ سولوشن استفاده کنید.

مشاغل تدارکاتی در برنامه NOC کانادا

این بخش از مشاغل مورد نیاز کانادا شامل طیف جامع از فعالیت‌های خدماتی با سطح مهارت متوسط است. بخش بزرگی از تقاضای کار در کانادا برای این بخش است که عموماً در فهرست مشاغل متوسط جامعه کار کانادا قرار می‌گیرند. بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا در این فهرست به قرار زیر است:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد NOC

سوپروایزر تولید

B

۷۳۰۱

مسئول خرید

B

۶۲۲۲

آشپزی

B

۶۳۲۲

راننده کامیون

C

۷۵۱۱

راننده سرویس

C

۷۵۱۴

مونتاژکار

C

۹۵۲۵

راننده لیفتراک

C

۷۴۵۲

کارگر خدماتی

D

۷۶۲۱

مشاغل پزشکی و کادر درمان در برنامه NOC کانادا

مشاغل پزشکی و کادر درمان در برنامه NOC کانادا

مشاغل مربوط به حوزه کادر درمان از بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شوند. البته این مشاغل طیف بزرگی از گروه‌های تحصیلی و مهارتی را شامل خواهد شد. در عین ‌حال از بهترین فرصت‌های کار در کانادا برای ایرانیان محسوب شده که به ‌راحتی پروسه ویزای کار کانادا را دریافت می‌کنند. از طرفی به ‌علت شرایط شغلی از بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا برای زنان است. فهرست این مشاغل در ناک های شغلی کانادا به‌ قرار زیر است:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد NOC

داروساز

A

۳۱۳۱

فیزیوتراپیست

A

۳۱۴۲

روان‌شناس بالینی

A

۴۱۵۱

پرستار

A

۳۰۱۲

کمک پرستار

B

۳۲۳۳

عینک ساز

B

۳۲۳۱

دستیار کادر درمان

B

۳۲۳۷

مشاغل حوزه درمان شامل طیف بسیار بزرگی است که از گروه‌های مختلف تخصصی پزشکی تا تمامی مشاغل خدماتی این حوزه را شامل می‌شود. دولت کانادا در تمامی برنامه‌های خود و در تدوین تمامی بازنویس فهرست مشاغل NOC کانادا همواره جایگاه برجسته برای جذب و پذیرش کادر درمان داشته است. این مشاغل از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌های کار در کانادا برای ایرانیان هستند.

مشاغل مالی و حسابداری در برنامه NOC کانادا

مشاغل وابسته به پول و حسابداری از گزینه‌های پررنگ در بانک مشاغل کانادا هستند. کشور کانادا در فهرست کشورهای درجه ممتاز اقتصادی و تجاری قرار دارد و همواره به حضور مؤثر و پررنگ مشاغل حوزه اقتصادی نیازمند است. فهرست این مشاغل در ناک های شغلی کانادا به قرار زیر است:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد NOC

مدیر مالی

0

۰۱۱۱

تحلیل‌گر کسب‌وکار

A

۴۱۶۲

کنترل ‌کننده حسابداری

A

۱۱۱۱

مشاور ارشد مالی

A

۱۱۱۴

حسابدار

A

۱۱۱۱

کارمند حقوق و دستمزد

C

۱۴۳۱

مشاغل حوزه فروش و بازاریابی در کانادا

بخش تجاری و بازاریابی از حوزه‌های روبه‌رشد در کشور کانادا است. پیش ‌بینی می‌شود که کشور کانادا در آینده نزدیک رشد چشمگیر در بازارهای جهانی را تجربه کرده و شرکت‌های این کشور توسعه‌ای پایدار و همه ‌جانبه را تجربه کنند. این توسعه باعث شده تا مشاغل حوزه فروش و بازاریابی در فهرست محبوب‌ترین و استراتژیک‌ترین مشاغل مورد نیاز کانادا قرار بگیرند. فهرست این مشاغل به قرار زیر است:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد NOC

مدیر دیجیتال مارکتینگ

0

۰۱۲۴

مدیر تجارت الکترونیک

0

۰۶۰۱

اکانت منیجر

A

۰۶۰۱

مدیر بازاریابی

A

۰۱۲۴

مرچندایزر

B

۶۲۲۲

کارشناس فروش

B

۶۲۳۵

دسته‌بندی منابع انسانی برنامه NOC کانادا

مشاغل در دسته‌بندی منابع انسانی برنامه NOC کانادا

سامان‌دهی نیروی کار در کانادا بر عهده مشاغل منابع انسانی است. شرکت‌های کانادایی در حال رشدی همه‌جانبه هستند و همه ساله تعداد قابل‌ توجه نیروی کار جدید به بازار کار کشور کانادا اضافه می‌شود. این حجم از نیروی کار نیاز به سامان‌دهی دارد و فهرست مشاغل در دسته‌بندی منابع انسانی برای این منظور تهیه شده‌ است که به قرار زیر هستند:

عنوان شغلی

گروه مهارتی

کد ناک

مدیر منابع انسانی

0

۰۱۱۲

کارشناس منابع انسانی

A

۱۱۲۱

کارشناس آموزش و توسعه

A

۱۱۲۱

هماهنگ کننده نیروی انسانی

A

۱۱۲۱

استخدام ‌کننده نیروی انسانی

B

۱۲۲۳

هزینه های مهاجرت به کانادا با ناک های شغلی

برنامه ناک های شغلی یک دسته‌بندی جامع از بانک مشاغل در کشور کانادا است. در هر کدام از گروه‌های شغلی باید برای طی شدن پروسه پذیرش اقدام کنید. برخی از این فرصت‌های شغلی به شکل جاب آفر هستند که قطعاً پروسه مهاجرت کاری به کانادا را ساده‌تر می‌کند؛

اما اولین دغدغه و شاید یکی از اصلی‌ترین آنها هزینه های مهاجرت به کانادا با ناک های شغلی برای خانواده است. این هزینه‌ها در شرایط گوناگون و از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرتی متفاوت است. در عین ‌حال هر شغل خود شرایط پذیرش متفاوتی دارد. اما در کل هزینه های مهاجرت به کانادا با ناک های شغلی برای خانواده را می‌توان در سه بخش تفکیک کرد:

  • هزینه‌های سفارت‌خانه از قبیل انگشت‌نگاری، آزمایش‌های مدیکال، بررسی پرونده توسط آفیسر و…
  • هزینه‌های جانبی از قبیل آزمون زبان، ترجمه مدارک و…
  • هزینه وکیل

پروسه مهاجرت کاری به کانادا متغیر است و گاهاً یک پرونده مسیرهای کاملاً متفاوتی از دیگر پرونده‌ها را سپری می‌کند. در کل برای طی شدن مراحل مهاجرت به کانادا از طریق ناک های شغلی حداقل هزینه ۱۵ الی ۳۰ هزار دلار کانادا را پیش‌ بینی کنید.

البته برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای و برای بررسی تمامی مدارک و مستندات پرونده و پیشنهاد بهترین مسیر مهاجرت برای برخورداری از برنامه‌های مهاجرتی کانادا می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای گروه متخصصین تاپ سولوشن استفاده کنید. کارشناسان ما در تاپ سولوشن با تجربه موفق صدها پرونده مهاجرتی می‌توانند به شما در هر مرحله از هر پروسه برنامه‌های مهاجرتی کشور کانادا کمک رسانند و مراحل مهاجرت را برای شما هموار سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب

رزرو مشاوره