مدرک زبان CLB و نحوه معادل سازی مدرک CLB

معادل سازی مدرک CLB

معادل سازی CLB چیست؟ چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر در میانه پروسه مهاجرت کانادا قرار داشته باشید و بخواهید تا از سیستم امتیاز بندی CRS در برنامه جامع اکسپرس انتری کانادا استفاده کنید، قطعاً با اصطلاح معادل سازی مدرک CLB روبه‌رو شده‌اید. این معادل سازی برای بررسی سطح مدرک نمره زبان انجام ‌می‌شود تا از آن برای امتیازدهی متقاضیان مهاجرت به کانادا استفاده شود.

مهاجرت از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری بهترین و سریع‌ترین راه برای ورود به کشور کانادا و حتی اخذ اقامت دائم کانادا است. اما در این سیستم برای هر کسی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشد، تسلط بر زبان انگلیسی و یا فرانسوی یکی از مهمترین معیارها در سیستم امتیاز بندی CRS است.

هر انداز تسلط شما بر زبان انگلیسی و یا فرانسوی بالاتر باشد، قطعاً از شانس بیشتری برای مهاجرت به کشور کانادا برخوردار هستید. اما برای اثبات این مهارت باید مدرک زبان از آزمون‌های معتبر کسب کنید و سپس مدرک زبان خود را از طریق معادل سازی مدرک CLB برای بررسی در پروسه اکسپرس انتری آماده سازید.

آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی و یا فرانسوی متنوع هستند. آیلتس، تافل و یا سلپیپ کانادا از جمله شناخته ‌شده‌ترین این آزمون‌ها محسوب می‌شوند. هر چند اداره مهاجرت کانادا مدرک دیگر آزمون‌های بین‌المللی را می‌پذیرد؛ اما این پذیرش از طریق معادل سازی سطوح مختلف مدرک CLB انجام می‌شود. در این مقاله از گروه تاپ سولوشن قصد داریم تا به ‌طور کامل با مفهوم CLB آشنا شده و از تأثیر آن در روش‌های مهاجرت به کانادا صحبت کنیم.

چرا به معادل سازی مدرک CLB نیاز داریم؟

CLB یک معیار سنجش مهارت‌های زبانی در کانادا است. این سیستم برای ارزیابی سطح مهارت‌های زبان توسط دولت کانادا تنظیم شده تا از طریق آن میزان تسلط افراد متقاضی مهاجرت به کانادا را ارزیابی کنند. CLB در واقع مخفف عبارت Canadian Language Benchmark است و هدف از تنظیم آن بررسی سطح تسلط مهاجرین برای ورود به کانادا است.

برخی به ‌اشتباه آزمون CLB را یک نوع مدرک زبان مستقل در نظر می‌گیرند که توسط دولت کانادا برگزار می‌شود؛ اما در واقع این‌طور نیست. CLB یک مدرک زبان مستقل مانند آیلتس و یا تافل نیست؛ بلکه معیاری برای یکسان‌سازی نمره زبان در مدارک متفاوت است.

هر چند در ساختار برنامه مهاجرتی کشور کانادا یک برنامه جامع آزمون CLB وجود دارد؛ اما این آزمون صرفاً برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد متقاضی است.

اداره مهاجرت کانادا دست‌ به ‌کار شده و یک سیستم معادل سازی یکپارچه با عنوان CLB را دایر کرده ‌است. به ‌این ‌ترتیب نمره زبان از هر آزمون معتبر در سراسر جهان را می‌توانیم از طریق سیستم جامع CLB معادل سازی کرده و همگی آنها را در یک سطح مشترک بررسی کنیم. با این رویکرد معادل سازی مدرک CLB در واقع یک برنامه جامع برای یکسان‌سازی تمام مدارک معتبر زبان است.

معادل سازی مدرک CLB

معادل سازی مدارک زبان انگلیسی و فرانسوی چگونه است؟

برای مهاجرت به کانادا از طریق سیستم جامع اکسپرس انتری به ارائه مدرک معتبر زبان نیاز دارید. حتی در برنامه‌های جاب آفر کانادا نیز باید مدرکی معتبر با حداقل نمره اعلام شده هر برنامه را ارائه کنید. به ‌طور کلی برای زبان انگلیسی فقط مدرک ارائه ‌شده چهار آزمون آیلتس، تافل، PTE Core و سلپیپ (CELPIP) پذیرفته می‌شود.

برای زبان فرانسوی نیز چندین آزمون معتبر وجود دارد. اداره مهاجرت کانادا از سیستم نمره دهی CLB برای طراحی یک معیار مشترک و در نهایت مقایسه نمره زبان همه متقاضیان با مدرک ارائه ‌شده از این آزمون‌های معتبر استفاده می‌کند. در یک طرح کلی دو معیار برای معادل سازی و سنجش مهارت‌های زبانی متقاضیان مهاجرت به کانادا وجود دارد:

  • CLB (معادل سازی مدارک زبان انگلیسی)
  • NCLC (معادل سازی مدارک زبان فرانسوی)

این دو معیار با یکدیگر متفاوت هستند و سیاست‌های نمره دهی متفاوتی هم دارند. البته از آنجا که اکثر متقاضیان برای استفاده از برنامه اکسپرس انتری کانادا زبان انگلیسی را به ‌عنوان زبان اول برمی‌گزینند، قاعدتاً بخش بزرگی از آنها به ‌دنبال مدارک معادل CLB آیلتس هستند. لذا در این مقاله تمرکز خود را برای این گروه از متقاضیان و بررسی نمره دهی CLB در سطح زبان انگلیسی متمرکز کرده‌ایم.

ساختار نمره دهی CLB چگونه است؟

ساختار نمره دهی CLB چگونه است؟

CLB خود ساختاری آزمون گونه دارد. همان‌طور که اشاره کردیم آزمون CLB زیر نظر اداره مهاجرت کانادا برای ارزیابی سطح مهارت متقاضیان برگزار می‌شود؛ اما ساختار آن به شکلی طراحی ‌شده تا به ‌راحتی با ساختار آزمون‌های اصلی از قبیل آیلتس و یا تافل همخوانی داشته باشد.

سیستم نمره دهی CLB نیز به مانند آزمون‌های اصلی براساس ۴ مهارت Speaking، Listening، Reading و Writing تشکیل شده ‌است. روش نمره دهی CLB در ۱۲ سطح تنظیم شده ‌است که براساس کسب نمره از این ۴ مهارت اصلی امتیاز بندی خواهد شد.

. در نهایت نیز برای بیان معادل سازی مدرک CLB از سه سطح اصلی استفاده می‌کنند:

سطح

معادل

امتیاز

سطح اول

سطح تسلط بر مهارت‌های پایه

۱ الی ۴

سطح دوم

سطح تسلط بر مهارت‌های متوسط

۵ الی ۸

سطح سوم

سطح تسلط پیشرفته

۹ الی ۱۲

 

با این رویکرد جایگاه و نمره هر متقاضی از زبان انگلیسی در هر ۴ مهارت اصلی تعیین خواهد شد. همچنین یک معیار کلی برای دسته‌بندی افراد در اختیار اداره مهاجرت کانادا قرار دارد. البته دقت کنید که نمره دهی CLB صرفاً یک مدرک زبان نیست؛ بلکه پیش‌ زمینه اقدام جدی برای کسب امتیاز بالاتر در سیستم سیتیزن شیب کانادا است و همچنین به افراد کمک می‌کند تا سطح خود را برای مهاجرت به کانادا ارزیابی کرده و بهتر بتوانند برای تقویت مهارت‌های زبان خود اقدام کنند.

معادل سازی مدرک CLB برای چه کسانی است؟

آزمون CLB و معادل سازی آن برای یکسان‌سازی دیگر آزمون‌ها صرفاً یک معیار سنجش مهارت‌های زبانی زیر نظر اداره مهاجرت کانادا است. بنابراین سیستم نمره دهی CLB برای کسانی است که به هر ترتیبی قصد مهاجرت، کار و زندگی در کشور کانادا را دارند. با این حساب به ‌کارِ دیگر مهاجرین برای حضور در دیگر کشورها از قبیل آمریکا و یا انگلستان نمی‌آید.

در عین ‌حال حتی تمامی افراد مهاجرت به کانادا مانند مهاجرت تحصیلی از قبیل تحصیل دکتری در کانادا هم به این معادل سازی نیاز پیدا نمی‌کنند. چرا که سیستم بررسی مهارت‌های زبانی نظام دانشگاهی کانادا با برنامه‌های جاب آفر کانادا متفاوت است. در کل آزمون CLB تخصصی برای تکمیل برنامه امتیازدهی در سیستم اکسپرس انتری کانادا تهیه شده ‌است. لذا تنها کسانی که قصد دارند تا از طریق اکسپرس انتری و کسب امتیاز CRS لازم به کشور کانادا مهاجرت کنند، باید این معادل سازی را انجام دهند.

به ‌طور کلی برای ورود به هر یک از برنامه‌های مهاجرت کاری کانادا از قبیل اسکیل ترید، اسکیل ورکر، برنامه مهاجرت استانی و حتی تجربه کانادایی و یا جاب آفر مناطق کم‌جمعیت کانادا (RNIP) به نمره دهی CLB برای کسب امتیاز بالاتر در امتیاز CRS نیاز دارید.

روش محاسبه سطوح مختلف مدرک CLB چگونه است؟

روش محاسبه سطوح مختلف مدرک CLB چگونه است؟

هدف از آزمون CLB معادل سازی آن در مدارک معتبر از قبیل آیلتس و یا سلپیپ است. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ در سیستم نمره دهی CLB برای معادل سازی هر یک از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی یک جدول امتیازدهی جداگانه تنظیم شده ‌است که به تفکیک آزمون‌ها به قرار زیر هستند.

روش تبدیل نمره مدرک سلپیپ به CLB

بدون تردید آزمون سلپیپ (CELPIP) معتبرترین مدرک برای پذیرش ویزای کانادا است و در تمامی برنامه‌های جاب آفر کانادا اعتبار بالایی دارد. این آزمون در سطح عمومی با توجه به زبان انگلیسی کانادایی برای ارزیابی مهارت‌ها از قبیل صحبت کردن، خواندن، نوشتن، و شنیدن تنظیم شده ‌است.

از آنجا که سلپیپ مختص زبان انگلیسی کانادایی است، سیستم امتیازدهی آن نیز شباهت زیادی به سیستم CLB دارد و در ۱۲ سطح مختلف قرار می‌گیرد. امتیاز ۱۲ بالاترین سطح و امتیاز ۴ پایین‌ترین سطح است. روش تبدیل مدرک سلپیپ به CLB کاملاً ساده و با معادل سازی یکسان نمره از ۴ الی ۱۲ انجام می‌شود. به‌ این ‌ترتیب نمره شما در آزمون سلپیپ همان نمره شما در معادل سازی مدرک CLB خواهد شد.

روش تبدیل نمره مدرک سلپیپ به CLB

تبدیل نمره آیلتس به CLB

آیلتس معتبرترین مدرک زبان انگلیسی در تمام دنیا است و مدرک آن برای مهاجرت به تمامی کشورهای انگلیسی ‌زبان پذیرفته می‌شود. حتی مدرک معتبر جهت تحصیل کارشناسی در کانادا و دیگر کشورهای انگلیسی‌ زبان است. برای استفاده از سیستم جامع اکسپرس انتری نیز می‌توانید از مدارک معادل CLB آیلتس استفاده کنید؛ اما روش نمره دهی این دو مدرک متفاوت است.

آیلتس هم به مانند CLB در چهار مهارت نوشتن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن تنظیم شده است و سیستم امتیازدهی آن از صفر الی ۹ است. برای مدارک معادل CLB به آیلتس جدول زیر استفاده می‌شود:

سطح CLB

نمره آیلتس

۴

4.0

۵

5.0

۶

5.5

۷

6.0

۸

6.5

۹

7.0

۱۰

7.5

۱۱

8

۱۲

8.5 و 9

 

البته نمره دهی در آزمون آیلتس با تفکیک مهارت‌های چهارگانه انجام می‌شود. لذا با حد معدلی از نمره آیلتس در مهارت‌های چهارگانه برای ارزیابی و تعیین مدارک معادل CLB آیلتس اقدام می‌کنند. به ‌این ‌ترتیب مثلاً اگر کسی در آزمون آیلتس از Listening نمره 7.5 و از Speaking نمره 6.5 و از Reading نمره 6.5 و از Writing نمره 6.5 کسب کرده باشد، قاعدتاً معدل نمره آیلتس او در حد 6.5 بوده و معادل آن در CLB برابر با ۸ است.

روش تبدیل نمره PTE Core به CLB

PTE Core یکی دیگر از آزمون‌هایی است که انحصاراً توسط دولت کانادا و برای جایگزینی آیلتس و یا تافل برگزار می‌شود. این آزمون در سطح بین‌المللی و به دو شکل آکادمیک و جنرال برگزار خواهد شد؛ اما در حال ‌حاضر شرایط برگزاری این آزمون در ایران فراهم نیست. در عین ‌حال برای کسانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد و یا دکتری در کانادا دارند، داشتن مدرک قبولی این آزمون مفید است.

مدت زمان اعتبار این آزمون دو ساله است و از آن می‌توانید برای مقدمات روش‌های مهاجرت شغلی و یا تحصیلی در کانادا استفاده کنید. روش نمره دهی آزمون PTE Core در محدوده ۱۰ الی ۹۰ امتیاز قرار دارد. بر این اساس جدول تبدیل نمره PTE Core به نمره دهی CLB به قرار زیر است:

سطح CLB

نمره زبان PTE Core

۴

۲۸ الی ۳۸

۵

۳۹ الی ۴۹

۶

۵۰ الی ۵۹

۷

۶۰ الی ۷۰

۸

۷۱ الی ۸۱

۹

۸۰ الی ۸۸

۱۰

۸۹ الی ۹۰

البته به مانند آزمون آیلتس در PTE Core نیز با نمره در چهار مهارت زبان روبرو هستیم که از معدل نمره‌های چهارگانه در مهارت‌های نوشتن، صحبت کردن، خواندن و گوش دادن استفاده می‌شود.

ساختار نمره دهی CLB چگونه است؟

حداقل نمره دهی CLB برای ورود به سیستم اکسپرس انتری

برای ورود به سیستم اکسپرس انتری به مدرک زبان و معادل سازی آن در CLB نیاز دارید؛ اما حداقل‌ها در نمره CLB با توجه به نوع برنامه اکسپرس انتری متفاوت است. به ‌طور کلی اکسپرس انتری بر پایه ۴ برنامه مهاجرتی تدوین شده ‌است. این برنامه‌ها ساختار مختص به خود را دارند.

اگر چه تمامی این برنامه‌ها با هدف جذب نیروی کار از طریق جاب آفر کانادا تدوین شده‌اند؛ اما سیاست‌گذاری آنها برای بررسی شرایط متقاضی و در نهایت سطح تسلط بر زبان انگلیسی متفاوت است. حداقل نمره دهی CLB برای ورود به سیستم اکسپرس انتری امتیاز با توجه به برنامه‌های مهاجرتی به قرار زیر است:

برنامه‌های مهاجرت فدرال اسکیل ترید

برنامه فدرال اسکیل ترید (FSTP) مهمترین و ساده‌ترین برنامه مهاجرت در سیستم اکسپرس انتری است که با هدف جذب نیروی کار فنی تدوین شده ‌است. در این برنامه هدف‌گذاری بر روی کسانی است که از مهارت کافی علمی و زبانی برخوردار هستند تا در ادامه برای مشاغل فنی مورد نیاز کانادا جذب شوند.

قاعدتاً لازم نیست تا سطح زبان نسبتاً بالایی ارائه کنید. برای اقدام به مهاجرت از طریق سیستم امتیازدهی اکسپرس انتری تحت برنامه اسکیل ترید به ارائه مدرک زبان معادل CLB با حداقل نمره ۵ در مهارت Listening و Speaking به ‌همراه حداقل نمره CLB4 برای مهارت‌های Writing و Reading نیاز دارید.

برنامه مهاجرت فدرال اسکیل ورکر

برنامه فدرال اسکیل ورکر (FSW) برای جذب نیروی کار ماهر از طریق سیستم جامع بازار کار کانادا تهیه شده ‌است. دولت کانادا در این برنامه قصد دارد تا افراد با تخصص سطح بالا را در مشاغل استراتژیک و مهم بازار کار کانادا جذب نماید. افراد با مهاجرت از طریق این برنامه از مزایای قابل ‌توجه مانند عدم نیاز به تحصیل و یا سابقه کار در کانادا، امکان زندگی در هر استان کانادا، هزینه مهاجرت کمتر و حتی طی شدن مراحل ساده‌تر و کاملاً آنلاین برخوردار هستند.

اما لازم است تا سطح مهارت بالای خود را اثبات کنند و مهارت زبان یکی از اهداف اساسی این برنامه است. برای پذیرش در اکسپرس انتری از طریق برنامه فدرال اسکیل ورکر به ارائه مدرک زبان با معادل سازی سطح CLB7 در تمامی مهارت‌های چهارگانه نیاز دارید.

برنامه مهاجرت تجربه کانادایی

برنامه تجربه کانادایی (CEC) برای کسانی است که از سابقه تحصیل و یا کار در کشور کانادا برخوردار هستند. اینکه چه مقدار سابقه تحصیل و یا کار شامل این برنامه می‌شود، موضوع دیگری است. اما برای بهره‌مندی از این فرصت لازم است تا مدرک زبان خود را با توجه به سطوح مختلف شغلی و در نظر گرفتن معادل سازی مدرک CLB ارائه کنید. بر این اساس و با توجه به سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا حداقل نمره CLB در برنامه تجربه کانادایی به ‌قرار زیر است:

  • در صورت ارائه سابقه کار در سطح TEER0 به حداقل نمره CLB7 نیاز دارید.
  • در صورت ارائه سابقه کار در سطح TEER1 به حداقل نمره CLB7 نیاز دارید.
  • در صورت ارائه سابقه کار در سطح TEER2 به حداقل نمره CLB5 نیاز دارید.
  • در صورت ارائه سابقه کار در سطح TEER3 به حداقل نمره CLB5 نیاز دارید.

این دسته بندی بر اساس نوع و مهارت شغلی تعین شده است و درجه بندی ناک شغلی کانادا در آن تاثیر گذار است. اگر از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنید لازم است تا ناک شغلی مورد نظر خود را استخراج کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات تخصصی گروه تاپ سولوشن بهرمند شوید.

نمره CLB در امتیازدهی سیستم CRS برنامه فدرال اسکیل ورکر

سیستم امتیازدهی CRS از مهمترین فاکتورهای مهاجرت به کشور کانادا است که به ‌طور مستقیم به روش‌های جاب آفر کانادا از طریق برنامه‌های اسکیل ترید، اسکیل ورکر و تجربه کانادایی تأثیر دارد. اگر چه آیتم‌های گوناگون در امتیاز دهی CRS تأثیرگذار هستند؛ اما مدرک زبان یکی از اصلی‌ترین این آیتم‌ها محسوب می‌شود.

اینکه چه نمره‌ای در معادل سازی مدرک زبان CLB دریافت کرده‌اید، نوع امتیازدهی CRS را تغییر خواهد داد. در کل برای سیستم امتیازدهی CRS حداکثر ۲۴ امتیاز برای سطح تسلط زبان اول پیش‌ بینی ‌شده است. البته چگونگی تخصیص این ۲۴ امتیاز به تفکیک نمره شما از ۴ مهارت اصلی وابسته است.

این روش امتیازدهی به قرار زیر است:

  • کسب نمره CLB7: به ازای هر مهارتی که از خواندن، نوشتن، شنیدن و یا صحبت کردن در سطح ۷ کسب کرده باشید، ۴ امتیاز تعلق می‌گیرد. به ‌این ‌ترتیب حداکثر امتیاز نمره CLB7 عدد ۱۶ است.
  • کسب نمره CLB8: به ازای هر مهارتی که از خواندن، نوشتن، شنیدن و یا صحبت کردن در سطح ۸ کسب کرده باشید ۵ امتیاز تعلق می‌گیرد. به ‌این ‌ترتیب حداکثر امتیاز نمره CLB8 عدد ۲۰ است.
  • کسب نمره CLB9 و بالاتر: به ازای هر مهارتی که از خواندن، نوشتن، شنیدن و یا صحبت کردن در سطح ۹ کسب کرده باشید ۶ امتیاز تعلق می‌گیرد. به ‌این ‌ترتیب حداکثر امتیاز نمره CLB9 عدد ۲۴ است.

شایان ذکر است که ارائه زبان دوم در نهایت فقط ۴ امتیاز به مجموع امتیاز کسب ‌شده اضافه خواهد کرد. در نتیجه اگر چه زبان دوم می‌تواند امتیازآور باشد؛ اما تأثیر آن در مقایسه با زبان اول تقریباً ناچیز است. لذا توصیه می‌کنیم که در انتخاب زبان اول دقت کنید و به زبانی که در آن مهارت بالایی دارید، سرمایه‌گذاری کنید.

Picture7

نمره CLB در امتیازدهی CRS برنامه فدرال اسکیل ترید و تجربه کانادایی

تأثیر مدرک زبان در امتیازدهی برنامه‌های مهاجرتی اسکیل ترید و تجربه کانادایی بسیار زیادتر از برنامه فدرال اسکیل ورکر است. بر این اساس شما می‌توانید حداکثر ۱۳۶ امتیاز CRS برای افراد مجرد را از طریق بالاترین نمره زبان در مدرک CLB دریافت کنید. البته این مقدار برای افراد مجرد است. در حالیکه افراد متأهل باید از مدرک زبان همسر خود برای رسیدن به حداکثر سقف امتیاز تعیین ‌شده استفاده کنند.

  • کسب نمره CLB5 و یا CLB4: به ازای هر مهارت چهارگانه ۶ امتیاز دریافت می‌کنید.
  • کسب نمره CLB6: به ازای هر مهارت چهارگانه ۹ امتیاز دریافت می‌کنید.
  • کسب نمره CLB7: به ازای هر مهارت چهارگانه ۱۷ امتیاز دریافت می‌کنید.
  • کسب نمره CLB8: به ازای هر مهارت چهارگانه ۲۳ امتیاز دریافت می‌کنید.
  • کسب نمره CLB9: به ازای هر مهارت چهارگانه ۳۱ امتیاز دریافت می‌کنید.
  • کسب نمره CLB10: به ازای هر مهارت چهارگانه ۳۴ امتیاز دریافت می‌کنید.

حداکثر امتیاز قابل کسب شدن افراد متاهل از طریق بالاترین مدرک معادل زبان CLB از افراد مجرد کمتر است و مقدار آن ۱۲۸ امتیاز است. اما این افراد متأهل می‌توانند کسری امتیاز خود را از طریق حداکثر ۲۰ امتیاز CRS زبان همسر خود جبران کنند.

به ‌این ‌ترتیب افراد متأهل در کنار همسر خود از امکان دسترسی به حداکثر 148 امتیاز در سیستم اکسپرس انتری برای مهاجرت از طریق تجربه کانادایی و اسکیل ترید برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره تخصصی می‌توانید از خدمات کارشناسی گروه تاپ سولوشن بهرمند شوید.

سخن پایانی

بدون تردید مهارت‌های زبانی از مهمترین فاکتورها برای پذیرش مهاجرت به کشور کانادا است. در تمامی روش‌های مهاجرت به کانادا اثبات توانایی‌های زبان الزامی است و قاعدتاً در هر روش سطح مهارت متفاوتی را در نظر گرفته‌اند. مدرک زبان در امتیازدهی اکسپرس انتری نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. اما افراد از طریق مختلف می‌توانند مدرک زبان معتبر خود را دریافت کنند. مدرک‌های آیلتس و یا سلپیپ هر دو معتبر هستند که با معیارهای متفاوتی سنجیده می‌شوند.

CLB تضمین می‌کند که هر متقاضی مهاجرت به کانادا در یک سیستم استاندارد واحد ارزیابی شده ‌است. قاعدتاً با استفاده از این سیستم جایگاه تسلط زبان هر کسی معین خواهد شد و اداره مهاجرت کانادا تمام افراد را با یک معیار معین سنجش خواهد کرد.

آنچه مسلم است، مدرک CLB تأثیر مستقیم بر جمع‌آوری امتیاز CRS و در نهایت هموارسازی مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس انتری دارد. اما در نهایت این مهارت زبانی شما است که نمره شما را در CLB بالاتر می‌برد. لذا فارغ از چگونگی معادل سازی آیلتس و یا سلپیپ در CLB بهتر است بر مهارت‌های زبان خود بیافزایید.

با تسلط بیشتر بر زبان انگلیسی در هر آزمون موفق هستید و در هر مدرکی نمره بالاتری کسب خواهید کرد. برای بررسی با جزئیات دقیق روش محاسبه CLB و تأثیر آن در امتیازدهی شرایط شما می‌توانید از خدمات تخصصی سایت تاپ سولوشن زیر نظر کارشناسان خبره از مهارت‌های این گروه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب