شرایط برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا (RNIP)

  • کشور کانادا
  • شرایط برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا (RNIP)
شرایط برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا (RNIP)
شرایط برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا (RNIP)

کانادا کشوری پهناور با فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری گسترده است. در عین ‌حال این کشور در کانون توجه مهاجرین قرار دارد. روش‌های مهاجرت به کانادا متنوع است و برنامه RNIP یکی از همین روش‌ها محسوب می‌شود. این برنامه با عنوان مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا معرفی شده ‌است.

برنامه RNIP کانادا با هدف توسعه زیرساخت‌های شهری، صنعتی و اقتصادی در راستای افزایش جمعیت در مناطق مختلف کشور کانادا تنظیم شده ‌است.

برنامه RNIP کانادا که به نوعی برای اسکان مهاجرین در مناطق روستایی و یا شمالی کانادا است، نوعی ساختار جامعه محور است که براساس فرصت اقامت دائم نیروی کار ماهر خارجی در این مناطق تدارک دیده شده ‌است. این برنامه سیاست افزایش جمعیت، توسعه اقتصادی، تأمین نیروی کار ماهر و ایجاد جوامع مدنی کامل را در مناطق مختلف کانادا دنبال می‌کند.

شرایط RNIP کانادا در کل به نسبت دیگر روش‌های مهاجرتی ساده است. برخورداری از شرایط IRCC، بهره‌مندی از شرایط تخصصی منطقه، ارائه جاب آفر کانادا از منطقه مورد نظر، داشتن حداقل یک ‌سال سابقه کار و همچنین توانایی زبانی و تمکن مالی از کلیات شرایط RNIP هستند. پروسه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا سریع و ساده سپری می‌شود. اگر علاقه دارید تا از این طریق وارد کشور کانادا شده و اقامت دائم کانادا را تجربه کنید، در این مقاله از تاپ سولوشن به تمامی جزئیات RNIP خواهیم پرداخت.

برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا (RNIP)

برنامه RNIP کانادا چیست؟

کانادا کشوری مدرن و توسعه‌ یافته است که در حال ‌حاضر میزبان بیش ‌از 8.5 میلیون نفر مهاجر خارجی است. مهاجرین بدون تردید بخش بزرگی از ساختار جمعیتی این کشور را تشکیل می‌دهند و هر ساله بیش ‌از ۴۰۰ هزار نفر مهاجر جدید در این کشور اسکان می‌گزینند.

در عین ‌حال کانادا سرزمین پهناوری است که قصد دارد تا در تمام مناطق خود توسعه شهری و زیرساخت‌های اقتصادی قوی و پویا را تدارک ببیند. دولت کانادا تصمیم گرفته تا از فرصت اسکان مهاجرین برای توسعه زیر ساخت‌های شهری در مناطق کم جمعیت، روستایی و یا شهرهای شمالی این کشور استفاده کند. برنامه‌ای که با عنوان مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا یا همان RNIP معرفی شده‌ است.

برنامه RNIP کانادا از سال 2019 آغاز شده ‌است. اگر چه این برنامه برای اسکان مهاجرین در برخی مناطق کم جمعیت تدارک دیده شده ‌است، در عین ‌حال هر منطقه در حاشیه شهرهای بزرگ را شامل می‌شود. از طرفی RNIP یک برنامه در امتداد سیاست‌های جاب آفر کانادا بر پایه سیستم اکسپرس انتری کانادا است.

چرا که همسو با برنامه مهاجرت استانی PNP برای جذب متقاضیان اقدام می‌کند. به ‌این ‌ترتیب RNIP یک برنامه برای جذب نیروی کار ماهر از طریق جاب آفر در برنامه مهاجرت استانی کشور کانادا است. با این رویکرد هر استان کشور کانادا می‌تواند نیروی کار ماهر مورد نیاز خود را برای سکونت در مناطق کم جمعیت خود جذب کرده و زیر ساخت‌های شهری خود را توسعه دهد. اما این مناطق کم جمعیت چه هستند؟ و در کجای کشور کانادا قرار دارند؟

لیست مناطق روستایی و کم جمعیت در برنامه RNIP کانادا

از سال 2019 که برنامه RNIP کانادا معرفی شده ‌است، فهرستی از ۱۱ منطقه کم جمعیت به ‌عنوان مناطق هدف این برنامه معرفی شده‌اند. این مناطق در استان‌های مختلف کشور کانادا هستند. در عین ‌حال هر کدام با توجه به زیرساخت‌های خود برای جذب نیروی کار ماهر اقدام می‌کنند. لیست مشاغل مورد نیاز RNIP در راستای سیاست‌های استانی کشور کانادا برای این ۱۱ منطقه تدارک دیده شده ‌است. این مناطق با توجه به تفکیک استان‌های کشور کانادا به قرار زیر هستند:

نام استان

فهرست مناطق

استان انتاریو Ontario

–        تیمینس (Timmins)

–        نورث بی (North Bay)

–        ساد بری (Sud bury)

–        ثاندر بی (Thunder Bay)

–        سو سنت ماری (Sault-Ste-Marie)

استان منیتوبا Manitoba

–        برندن (Brandon)

–        Gretna-Rhineland-Altona-Plum-Coulee

استان ساسکاچوان Saskatchewan

–        موس جاو (Moose Jaw)

استان آلبرتا Alberta

–        کلر شولم (Clare Sholm)

استان بریتیش کلمبیا British Columbia

–        کوتنیز (Kootenays)

–        ورنن (Vernon)

دیگر مناطق در برنامه RNIP کانادا

دیگر مناطق در برنامه RNIP کانادا

۱۱ منطقه قید شده در ۵ استان انتاریو، منیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا از اهداف اصلی در برنامه RNIP کانادا هستند. اما این برنامه دست بازی برای پذیرش مهاجرین در دیگر مناطق کم جمعیت کشور کانادا دارد.

برای پذیرش از طریق برنامه RNIP کانادا لازم است تا از جاب آفر کانادا در یک منطقه کم جمعیت برخوردار باشید. جمعیت این منطقه باید زیر ۵۰ هزار نفر باشد و حداقل در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهری با جمعیت 100 هزار نفری و یا بیشتر واقع شده باشد. در عین ‌حال می‌توان برای جاب آفر شهری دور افتاده با جمعیت حداکثر ۲۰۰ هزار نفری نیز اقدام کرد.

مراحل پذیرش پایلوت برنامه RNIP چگونه است؟

لیست مشاغل کم جمعیت کانادا براساس نیاز سنجی اقتصادی هر منطقه و با توجه به سیاست‌های استانی کشور کانادا تهیه شده ‌است. در کل این برنامه زیر نظر ساختار مهاجرتی PNP یا همان برنامه استانی کشور کانادا فعالیت می‌کند. بنابراین هر منطقه با توجه به نیاز سنجی خود متقاضیان این پایلوت را ارزیابی خواهد کرد.

در نهایت با توجه به فرصت‌های شغلی مورد نیاز منطقه از میان متقاضیان افراد با مهارت کافی انتخاب خواهند شد. این انتخاب زیر نظر مسئولین منطقه مورد نظر انجام شده و کاندیداهای انتخاب ‌شده به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) معرفی می‌شوند.

شرایط مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا (RNIP)

برنامه RNIP کانادا به نسبت از دیگر روش‌های مهاجرتی به این کشور ساده‌تر است. این برنامه مخصوص جذب نیروی کار ماهر با هدف اقامت دائم کانادا تدارک دیده شده ‌است. در عین ‌حال از آنجا که برای سکونت در مناطق کم جمعیت و گاهاً شمالی کشور کانادا است، تا حدود قابل‌ توجهی از حمایت‌های دولتی کشور کانادا استفاده می‌کنند. شرایط RNIP کانادا با توجه به برنامه‌های مهاجرت استانی کشور کانادا به قرار زیر است:

  • برخورداری از تمام شرایط IRCC کانادا
  • برخورداری از شرایط اختصاصی مورد نظر منطقه
  • کسب جاب آفر مرتبط با نیازهای منطقه
  • برخورداری از یک سال سابقه کاری
  • مهارت‌های زبان
  • برخورداری از تمکن مالی

در ادامه مطلب به تشریح هر کدام از این شرایط مطابق با آخرین تغییرات اعمال شده در قوانین برنامه RNIP کانادا می‌پردازیم. در عین ‌حال برای کسب اطلاعات دقیق‌تر با جزئیات کامل هر یک از استان‌های کانادا به ‌همراه مشاوره تخصصی مهاجرت به کشور کانادا می‌توانید از خدمات تخصصی کارشناسان ما در تاپ سولوشن استفاده کنید.

برخورداری از تمام شرایط IRCC کانادا

برخورداری از تمام شرایط IRCC کانادا

IRCC عبارت اختصاری معرف اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا است. هر متقاضی مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا در قدم نخست باید تمامی شرایط لازم این اداره را داشته باشد.

شرایط IRCC با هدف شهروندی کشور کانادا تدوین شده ‌است. بر این اساس اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کانادا شرایط هر متقاضی را با معیارهایی سنجیده و قابلیت این فرد برای اخذ شهروندی و زندگی سالم در کشور کانادا را ارزیابی می‌کند. به نوعی شرایط و قوانین قید شده در IRCC یک ماجرای دو سویه است.

چرا که مادامیکه دولت نسبت ‌به تأمین آسایش شهروندان مسئول است، قاعدتاً انتظار دارد تا شهروندان نیز وظایف و مسئولیت‌های خود را به ‌طور کامل تأمین نمایند. این شرایط شامل جزئیات متنوعی است که مهمترین موارد آن به قرار زیر است:

  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • عکس و انگشت‌ نگاری متقاضی مهاجرت (بیومتریک)
  • ارائه معاینات پزشکی طبق دستورالعمل IRCC
  • ارائه پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر

براساس این شرایط اداره مهاجرت کانادا قبل‌ از ورود هر تازه ‌وارد از سلامت جسمی و روحی او اطمینان کسب می‌کند و در عین ‌حال با بررسی عدم ارتکاب جرم اطمینان دارد که در شرایط حاضر این فرد تهدید امنیتی برای کشور و ساکنین کانادا نیست. همچنین براساس مستندات IRCC از ورود افراد ناقض حقوق بشر به خاک کانادا جلوگیری خواهد کرد. به ‌هر حال شرایط IRCC مقدمه هر برنامه مهاجرت کانادا است و متقاضی لازم است که تمامی آیتم‌های این دوره را تأمین نماید.

برخورداری از شرایط اختصاصی مورد نظر منطقه

مناطق کم جمعیت در پایلوت RNIP  هر کدام در استان خاصی از کشور کانادا قرار دارند. سیاست‌های استانی در کشور کانادا متفاوت است که با توجه به نیازهای آن استان تنظیم شده ‌است. کلیات این موضوع را می‌توانید در برنامه مهاجرت استانی PNP کانادا بررسی کنید.

اما در کل هر فرد متقاضی مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا باید شرایط اختصاصی استان آن منطقه را تأمین نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر لازم است تا برنامه‌های PNP را در هر استان جداگانه بررسی کنید. در عین ‌حال می‌توانید از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان ما در تاپ سولوشن برای کسب اطلاعات جامع‌تر بهره‌مند شوید.

کسب جاب آفر مرتبط با نیازهای منطقه

کسب جاب آفر مرتبط با نیازهای منطقه

اصولاً برنامه RNIP کانادا با هدف جذب اسکان نیروی کار ماهر در مناطق کم جمعیت کشور کانادا طراحی ‌شده است و قاعدتاً لازم است تا فرد متقاضی از جاب آفر در این مناطق برخوردار باشد. روش‌های جاب آفر کانادا متفاوت است. تجربه کانادایی، اسکیل ورکر و یا اسکیل ترید و… از جمله این روش‌ها محسوب می‌شوند.

اما برای برخورداری از خدمات برنامه RNIP لازم است تا شغل پیشنهاد شده از لیست مشاغل کم جمعیت کانادا باشد. این بدان معنی است که داشتن جاب آفر از مناطق مطرح‌ شده لزوماً برای کسب خدمات RNIP کافی نیست؛ بلکه باید شغل پیشنهاد شده در فهرست مشاغل مورد نیاز استان و آن منطقه قرار بگیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز RNIP در هر استان و هر منطقه کم جمعیت متفاوت است. برای اطلاع دقیق از فهرست مشاغل بهتر است که برنامه‌های استانی کانادا را بررسی کنید. اما تمامی این مشاغل باید شرایطی کلی را تأمین نمایند که به قرار زیر هستند:

  • این شغل باید تمام ‌وقت باشد.
  • شغل باید برای حداقل ۳۰ ساعت کار هفتگی تعریف‌ شده باشد.
  • این شغل باید غیر فصلی باشد.
  • دستمزد پیشنهاد شده شغل مورد نظر باید متناسب و یا بیشتر از مقدار تعیین ‌شده در بانک مشاغل کانادا (NOC) باشد. این دستمزد براساس مشاغل مورد نیاز NOC کانادا تنظیم شده ‌است.

سطح مهارت شغلی در جاب آفر برنامه RNIP

از آنجا که برنامه RNIP کانادا برای جذب نیروی کار ماهر است، ارائه سطح مهارت الزامی است. اما همان‌طور که می‌دانید، سطح مهارت در بانک مشاغل کانادا با توجه به NOC شغلی متفاوت است. به ‌طور کلی شغل پیشنهاد شده زمانی در برنامه RNIP پذیرفته است که در همان سطح مهارتی شما و با ۱ سطح بالاتر و یا یک سطح پایین‌تر از NOC شغل مطابقت داشته باشد. در این‌باره به جدول زیر توجه کنید:

  • برای موقعیت جاب آفر NOC0 ارائه تجربه کار در NOC0 و یا NOCA الزامی است.
  • برای موقعیت جاب آفر NOCA ارائه تجربه کار در NOC0 و یا NOCA و یا NOCB الزامی است.
  • برای موقعیت جاب آفر NOCB ارائه تجربه کار NOCA و یا B و یا C الزامی است.
  • برای موقعیت جاب آفر NOCC ارائه تجربه کار در NOCC و یا NOCB الزامی است.
  • برای موقعیت جاب آفر NOCD ارائه تجربه کار در NOCD الزامی است.

بر این اساس زمانی می‌توانید موقعیت شغلی در برنامه RNIP کانادا را دریافت کنید که از مهارت کافی در محدوده سطح طبقه‌بندی مهارتی آن شغل در NOC کانادا برخوردار باشید. اما منظور از این NOC چیست؟

مختصری از درجه‌بندی مهارتی NOC کانادا

کشور کانادا یک سیستم جامع و کاملاً طبقه‌بندی شده از مشاغل خود را تهیه کرده ‌است. در عین ‌حال این مشاغل را براساس مقدار مهارت با همان NOC دسته‌ بندی می‌کنند.

منظور از NOC به نوعی برای جایگاه شغل مورد نظر از نظر اعتبار و حساسیت و اهمیت آن است. شغل‌ها با حساسیت و اعتبار بالا مثلاً شغل‌های مدیریتی از درجه NOC بالا یا همان NOC0 برخوردار هستند. این در حالی است که مشاغل با اعتبار پایین دارای NOCC و یا NOCD هستند. این دسته‌بندی به قرار زیر است:

جایگاه شغلی

نوع شغل

NOC0

تمامی مشاغل در سطح مدیریتی از قبیل مدیر ادارات، مدیر پروژه، مدیر رستوران و…

NOCA

تمامی مشاغلی که برای انجام آنها ارائه مدارک دانشگاهی لازم است، از قبیل پزشکی، معماری، مهندسی و…

NOCB

تمامی مشاغل با مهارت بالا که برای انجام آنها ارائه دوره‌های فنی و حرفه‌ای الزامی است، از قبیل برق‌کاری، تأسیسات، آشپزی، نجاری و…

NOCC

تمامی مشاغلی که مهارت محور هستند؛ اما برای پذیرش آنها نیاز به مدارک دانشگاهی نیست. از قبیل رانندگی، قصابی، گارسون و…

NOCD

تمامی مشاغل در سطح کارگری کشور کانادا از قبیل نظافتچی، میوه‌چینی، کارگر ساده و…

تمامی مشاغل مورد نیاز NOC کانادا براساس همین دسته‌بندی در گروه‌های مهارت پنج‌گانه قرار می‌گیرند. قاعدتاً لیست مشاغل مورد نیاز RNIP کانادا نیز با توجه به این جدول تنظیم شده‌اند و زمانی موفق به اخذ آنها هستید که درجه‌بندی کلاس مهارتی آنها را پوشش دهید. برای کسب مشاوره‌های لازم در مورد سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا می‌توانید از برنامه‌های مشاوره تخصصی گروه تاپ سولوشن استفاده کنید.

برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا (RNIP)

برخورداری از حداقل یک ‌سال سابقه کار

برای آنکه بتوانید کاندید مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا باشید، لازم است تا در ۳ سال گذشته از حداقل تجربه یک ‌سال کار مداوم معادل ۱۵۶۰ ساعت در شغل مورد نظر برخوردار باشید. کار قبلی شما می‌تواند پاره ‌وقت و یا تمام ‌وقت بوده باشد. اما اگر سابقه کار پاره ‌وقت را ارائه می‌کنید، لازم است تا شغلی با حداقل ۳۰ ساعت کار در هفته بوده باشد. البته سابقه کار این شغل پاره ‌وقت زمانی پذیرفته است که حداقل مجموع ساعات کاری آن ۱۵۶۰ ساعت را پوشش دهد.

مهارت‌های زبان در برنامه RNIP کانادا

برای پذیرش مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا لازم است تا توانایی‌های زبان خود را در سطح زبان انگلیسی و یا فرانسوی ثابت کنید. برای این منظور لازم است تا مدرک زبان معتبر طبق درجه‌بندی NOC شغلی مورد نظر ارائه نمایید. البته برای این منظور می‌توانید در سیستم معادل‌سازی زبان CLB مطابق با اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید.

نمره زبان در موقعیت‌های شغلی RNIP متفاوت است. قاعدتاً هر اندازه جایگاه مهارت شغلی مورد نظر بالاتر باشد، لازم است تا مدرک زبان با اعتبار بالاتری را ارائه کنید. این طبقه‌بندی به قرار زیر است:

گروه شغلی در طبقه‌بندی NOC کانادا

حداقل نمره زبان

NOCA و NOC0

CLB6 معادل آیلتس 5.5 و یا سلپیپ ۶

NOCB

CLB5 معادل آیلتس ۵ و یا سلپیپ ۵

NOCD و NOCC

CLB4 معادل آیلتس ۴ و یا سلپیپ ۴

به‌ طور کلی حساسیت برنامه RNIP کانادا نسبت‌ به مهارت‌های زبان چندان بالا نیست و این موضوع می‌تواند از مزایای مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا محسوب شود.

توصیه نامه و یا حمایت مناطق روستایی چیست؟

اگر برای پذیرش در پایلوت مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا اقدام می‌کنید، لازم است تا از شهرهای کوچک و شمالی کشور کانادا که شامل این طرح هستند، مورد پشتیبانی و یا حمایت قرار بگیرید. این حمایت به شکل یک توصیه‌نامه از طرف سازمان توسعه اقتصادی آن شهر برای شما صادر خواهد شد که لازم است تا این توصیه ‌نامه را به اداره مهاجرت کشور کانادا ارائه کنید.

اما شرایط ارائه این توصیه‌ نامه در صورت اثبات تمکن مالی امکان‌پذیر است. این بدان معنی است که سازمان توسعه‌ی اقتصادی آن شهر کوچک کانادایی شرایط مالی فرد متقاضی را بررسی خواهد کرد و اگر به این نتیجه برسند که این فرد قادر است تا مدتی از عهده مخارج زندگی خود و خانواده خود برآید، قاعدتاً از تمکن مالی متناسب آن شهر کوچک برخوردار است و می‌توان توصیه‌ نامه لازم را صادر کرد.

برای بررسی تمکن مالی می‌توانید از خدمات مشاوران کارشناسان ما در تاپ سولوشن بهره‌مند شوید. جهت کسب اطلاعات مقدماتی به مختصری از شرایط تمکن مالی در برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کشور کانادا اشاره خواهیم کرد.

روش و شرایط اثبات تمکن مالی

منظور از تمکن مالی اثبات توانایی متقاضی برای تأمین مخارج زندگی در کشور کانادا است. البته مقدار رقم تمکن مالی از استانی به استان دیگر و البته از منطقه‌ای تا منطقه‌ای دیگر متفاوت است. اما در کل برای اثبات تمکن مالی قوانین مشترکی وجود دارد. از قبیل:

  • شما نمی‌توانید با پول قرض گرفتن توانایی مالی خود را افزایش دهید.
  • لازم است تا اظهارات حساب بانکی خود را ارائه کنید.
  • لازم است تا اسنادی برای اثبات دارایی‌ها از قبیل ملک، مستغلات و… را ارائه کنید.
  • لازم است تا اسنادی را برای اثبات پرداخت مبلغ ثابت دوره‌ای به حساب شخصی خود ارائه کنید. این پرداخت‌ها می‌تواند در اشکال گوناگون از قبیل پیش‌نویس‌های بانکی، تراول چک و یا حواله‌های پولی و… باشد.
شرایط تمکن مالی در برنامه RNIP کانادا

شرایط تمکن مالی در برنامه RNIP کانادا

برای تمکن مالی در برنامه RNIP کانادا یک حداقل مقدار در نظر گرفته شده ‌است که در شرایط کلی و برای تمامی مناطق براساس تعداد اعضای خانواده محاسبه می‌شود. البته این مقدار حداقل تمکن مالی همه ساله و با توجه به نرخ تورم کانادا به‌ روزرسانی خواهد شد. جدول مقدار تمکن مالی با توجه به تعداد افراد خانواده تحت حمایت مالی افراد متقاضی برنامه RNIP کانادا به ‌قرار زیر است:

تعداد اعضای خانواده

مبلغ مورد نظر تمکن مالی

۱ نفر

۸۹۲۲ دلار کانادا

۲ نفر

۱۱۱۰۷ دلار کانادا

۳ نفر

۱۳۶۵۴ دلار کانادا

۴ نفر

۱۶۵۷۹ دلار کانادا

۵ نفر

۱۸۸۰۳ دلار کانادا

۶ نفر

۲۱۲۰۷ دلار کانادا

۷ نفر یا بیشتر

۲۳۶۰۰ دلار کانادا

مبالغ قید شده در این جدول با توجه به حداقل‌ها در اثبات تمکن مالی برنامه RNIP کانادا است. این در حالی است که ممکن است در برخی مناطق مربوط به برخی از استان‌ها شرایط تمکن مالی رقم متفاوتی باشد. در کل برای کسب اطلاعات جامع در این‌باره می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان ما در تاپ سولوشن بهره‌مند شوید.

آیا می‌توان از طریق RNIP برای اقامت دائم کانادا اقدام کرد؟

اخذ اقامت دائم کانادا یکی از برجسته‌ترین مزایای مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا است. در صورتی ‌که بتوانید مجوز کاری یک‌ ساله (Work Permit) در برنامه RNIP را دریافت کنید، این فرصت را دارید که از طریق این مجوز برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

در شرایط RNIP کانادا این امکان وجود دارد که مادامیکه از فرصت Work Permit استفاده می‌کنید، حین شغل از فرایند اخذ اقامت دائم کانادا نیز بهره‌مند شوید. شرایط RNIP کانادا برای دریافت Work Permit به ‌قرار زیر است:

  • یک توصیه ‌نامه از شهری در مناطق کم جمعیت برخوردار باشید.
  • از جانب کارفرمای حاضر در مناطق کم جمعیت یک جاب آفر مطابق با لیست مشاغل مورد نیاز RNIP داشته باشید.
  • واجد شرایط دریافت Work Permit باشید.
  • برای فرم اعلام وصول Acknowledgement of Receipt در اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که این Work Permit صادر شده باید مخصوص برنامه RNIP در مناطق روستایی و شمالی کانادا صادر شده باشد. در عین ‌حال لازم است تا از اعتبار یک ساله برخوردار بوده و به شما برای کار در این مناطق مجوز لازم را پوشش دهد. به ‌این ‌ترتیب می‌توانید از فرصت ایجاد اشتغال در مناطق شمالی و یا کم جمعیت کشور کانادا برای اسکان و در نهایت طی شدن پروسه اقامت دائم استفاده کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز RNIP

مشاغل مورد نیاز در برنامه RNIP کاملاً متنوع است. همان‌طور که گفتیم این برنامه با هدف توسعه زیر ساخت‌های شهری در مناطق کم جمعیت کشور کانادا توسعه پیدا کرده ‌است و قاعدتاً برای تمامی مشاغل مورد نیاز یک شهر برنامه‌ریزی ‌شده است. از طرفی تمامی این مشاغل زیرگروه برنامه استانی PNP بوده که قرار است تا از طریق سیاست جذب نیروی کار جاب آفر کانادا جذب شوند. مهمترین و پر تقاضاترین از لیست مشاغل کم جمعیت کانادا به ‌قرار زیر است:

  • گروه مشاغل معلمی دوره‌های مهدکودک و ابتدایی
  • گروه مشاغل حسابداری و امور مالیاتی
  • گروه مشاغل کارمندان دفتری و مالی
  • گروه مشاغل حرفه‌ای در زمینه مدیریت و کسب‌وکار
  • گروه مشاغل وکلا
  • گروه مشاغل مهندسی عمران، مکانیک، برق و نفت و گاز
  • گروه مشاغل کادر درمان و مددکاران اجتماعی
  • و…
هزینه های مهاجرت با RNIP

هزینه های مهاجرت با RNIP

هزینه های مهاجرت با RNIP به نسبت دیگر روش‌های مهاجرت برنامه‌های استانی و کشوری در کانادا کمتر است. در کل دولت کانادا این برنامه را با رویکرد حمایت از مناطق کم جمعیت و اسکان سریع مهاجرین تدارک دیده است و نگاه هزینه‌ای آن چندان پررنگ نیست.

هزینه درخواست و بررسی پرونده مهاجرت از طریق RNIP مبلغ ۱۳۲۵ دلار کانادا است. در عین ‌حال به ‌ازای هر فرزند زیرگروه فرد متقاضی مبلغ ۲۲۵ دلار به این هزینه جهت بررسی پرونده افزوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

فهرست مطالب